mirgino schreef:rachel_j schreef:ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er best wel van schrik hoe weinig weidegang sommige paarden krijgen, heb heel het topic gelezen en er zijn erbij die de weide helemaal niet zien, of hooguit een paar uurtjes per week.......
hier gaan ze van november t/m 1 april snachts op stal, en de rest vd tijd lopen ze buiten in de wei, ze krijgen 2 bunder ter beschikking die kapot gelopen mag worden, en die zijn nu opnieuw ingezaaid, de paarden (16 stuks) lopen nu weer op een andere bunder, waar nog gras staat , en zo gaan ze rantsoenerend van de ene wei naar de andere.
misschien heb ik het gewoon heel erg getroffen , maar vinden jullie het zelf niet een beetje sneu voor de paarden?
jij hebt het gewoon heel erg getroffen![]()
hier in mijn omgeving zijn alle weides dicht
wij staan bij de buren en dat is veengrond
daar wil je echt je paard niet op hebben ze zakken tot de oksels weg![]()
we hopen dat na dit weekend de wei open gaat, maar kan ook de komende dagen ineens mogen
en sneu voor mijn paard? echt niet!
wij hebben een super paddock waar hij met maatje samen in staat en een ander paard ernaast met draad ertussen
en met z`n 3en spelen ze wat af
maar dan staat jouw paard in elk geval overdag buiten als ik het goed begrijp? en heeft hij dus de kans om zn benen te strekken, en om "gewoon" paard te zijn. en in jouw geval is het logischerwijs aangezien tot kniehoogte in de veengrond staan nou ook niet bepaald ideaal te noemen is.
, lekker makkelijk!