Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:31

@femiaans...gaat vast goed komen! ;)

Het is ook niet zo dat ik kim een veer de de kont wil steken of andere van haar kunnen wil overtuigen...maar er zijn mensen in het topic die niet weten hoe kim rijd en alleen een beeld vormen van een foto. Ik ken kim in real life en weet hoe ze rijd en wil met mijn post wat vooroordelen die mensen hebben uit de wereld helpen. :D
Laatst bijgewerkt door judithh op 28-02-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:32

KiWiKo schreef:
Sterkte morgen Juud!! :)

ik heb de slof echt mentaal nodig........ net zoals ik mijn gordel om heb in de auto........

@ Femiaans........ er komt een keer dat je voor het eerst op dat betreffende paard stapt.......... en nogmaals dan bouw ik graag de zekerheid in! En even voor de duidelijkheid......... ik heb mijn petje al een jaar of twee geleden aan de wilgen gehangen :D :D ben ondertussen 40, heb een bedrijf waarvan mensen afhankelijk zijn....... en ben mamma....... ik kan het risico niet meer lopen :)

Want ik heb met slof en al ook echt leuke klappertjes gemaakt......... en ik heb daar geen zin meer in :D ben te oud geworden voor die sjit :)

als het echt moet dan stap ik nog wel op........ maar niet meer voor de centjes of voor de eer, dat ligt achter me :)

Gelukkig maar Kiwiko, wijsheid komt met de jaren. Misschien eens leuk om een verteranentopic te openen met wie de hardste en meeste klappers heeft gemaakt :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:32

KiWiKo schreef:

ik heb de slof echt mentaal nodig........ net zoals ik mijn gordel om heb in de auto........

@ Femiaans........ er komt een keer dat je voor het eerst op dat betreffende paard stapt.......... en nogmaals dan bouw ik graag de zekerheid in! En even voor de duidelijkheid......... ik heb mijn petje al een jaar of twee geleden aan de wilgen gehangen :D :D ben ondertussen 40, heb een bedrijf waarvan mensen afhankelijk zijn....... en ben mamma....... ik kan het risico niet meer lopen :)

Want ik heb met slof en al ook echt leuke klappertjes gemaakt......... en ik heb daar geen zin meer in :D ben te oud geworden voor die sjit :)

als het echt moet dan stap ik nog wel op........ maar niet meer voor de centjes of voor de eer, dat ligt achter me :)

Verstandig.
Ik ga niet beter rijden met de gordel om in de auto hoor. Geen verschil voor mij. :+ Dat vergelijk is een beetje raar.
Maar Kiwiko, het gaat hier om wedstrijden, niet over de eerste keer op een verknipt paard stappen.

KiWiKo

Re: Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:34

met een onbetrouwbaar paard......... wil je ook de eerste keer op wedstrijd een beetje zekerheid inbouwen lijkt me :D :D

althans ik wel :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:36

femiaans schreef:
KiWiKo schreef:

Gelukkig maar Kiwiko, wijsheid komt met de jaren. Misschien eens leuk om een verteranentopic te openen met wie de hardste en meeste klappers heeft gemaakt :D

hihi zoals ik al zei, mijn ergste klapper, waar ik nu nog het meeste last van heb is de val met het meest betrouwbare paard waar ik ooit opgezeten heb :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:36

Met een onbetrouwbaar paard kun je beter even langer door trainen dan op een officiële wedstrijd rond gaan fladderen. Dat is veilig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:41

judithh schreef:
@femiaans...gaat vast goed komen! ;)

Het is ook niet zo dat ik kim een veer de de kont wil steken of andere van haar kunnen wil overtuigen...maar er zijn mensen in het topic die niet weten hoe kim rijd en alleen een beeld vormen van een foto. Ik ken kim in real life en weet hoe ze rijd en wil met mijn post wat vooroordelen die mensen hebben uit de wereld helpen. :D

en volgens mij ken je me ook goed genoeg om te weten dat ik mijn eigen minpunten heel goed ken, en dat ik het nul erg vind als je die hier zegt :)

Ik zit krom en scheef........ blijf te lang in de basis hangen.. :) dat is zowizo wat ik van mezelf weet......... maar ik weet dat ik niet dwing, ook al kan ik een paard echt wel even terecht wijzen, en ik denk dat ik wel een eerlijke ruiter ben..... ook al kan ik echt wel eens even inkomen.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:41

_sparta_ schreef:
Met een onbetrouwbaar paard kun je beter even langer door trainen dan op een officiële wedstrijd rond gaan fladderen. Dat is veilig.

en jij denkt dat een betalende eigenaar dat wil horen????

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:43

ik zie vaak een meisje rijden met touwtjes als slofteugel alleen dan vast gemaakt aan het ringetje van het zadel. (ziet er niet echt vriendelijk uit)
ik heb haar al een paar keer gezien tijdens het losrijden,ze heeft altijd gewoon mee gedaan met de proef.
ik vind het goed dat het niet mag, maar waarom zijn er geen gevolgen als je het wel doet ?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:45

Ayasha schreef:
Ayasha schreef:
femiaans: maar er op gaan betekent toch niet dat je ze gaat breken, een dier dat er drie het ziekenhuis ingewerkt heeft stuur je niet met dwang door de baan. Die krijg je alleen nog door de baan als je hem kan laten inzien dat werken ook leuk kan zijn en geen gevecht hoeft te zijn. Zo'n paard dwing je echt niet meer. Die weten veel te goed dat ze sterker zijn. Ze in het land gooien werkt heul goed, dat heb ik wel gezien met mijn eigen merrie.... (niet dus) :)

waarom ga je er van uit dat ik altijd met slof rijd? :)

Ff opnieuw gezien je er volgens mij over heen gelezen hebt gezien er een reactie kwam op een bericht na mij.. :)

Meisjes die vragen worden overgeslagen ;)

(Heb even je profiel gelezen, en voel me voor je manier van profileren en converseren net té oud ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:48

Mooi zo, dan ga ik er gewoon van uit dat je beseft dat je conclusie veel te snel getrokken was maar dat je niet het lef hebt om toe te geven dat het fout was gezien er in mijn profiel geen slof te bespeuren is. Zonde. :)

Mijn manier van profileren? Ik vraag je slechts waarom je er van uit gaat dat ik altijd met slof rijd, heel terechte vraag gezien je reactie op mij lijkt me. En ik dacht echt dat je er gewoon overheen gelezen had gezien het best snel gaat in het topic. (ik mis nl ook berichten nu.)

Edit: wat is dat trouwens met profielen lezen, ik heb nog geen profiel gekeken in deze discussie... :? Beetje een zwaktebod omdat te gebruiken om niet meer te discussiëren. := Als je het al moet baseren op het profiel......
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-02-10 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:53

KiWiKo schreef:
_sparta_ schreef:

en jij denkt dat een betalende eigenaar dat wil horen????

En daarom moet een wedstrijd reglement het toelaten? Voor de ongeduldig betalende eigenaar die een ruiter zoekt die een mentaal steuntje nodig heeft?
Er zijn ook ruiters die dat zonder dat steuntje gewoon zo wel doen, zonder problemen. Daar hoeft het dus niet voor. En echt geen mindere paarden dan die jij hebt gehad. Wat een verknipte die al 3 stallen heeft gehad, komt niet alleen bij jou denk ik zo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:57

nee....... klopt.

maar zoals ik al zeg......... ik had het graag als mentaal steuntje willen kunnen gebruiken.......

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:58

Aukelizzy schreef:
Als eerste wil ik even zeggen dat ik geen discussie wil starten over slofgebruik, maar ik ben van mening dat wanneer je een slof goed gebruikt het zeker een toegevoegde waarde heeft. Echter kan 9 van de 10 (amateur) ruiters niet met een slof omgaan en dan doe je er idd meer kwaad dan goed mee. Wanneer er een slof op het losrijterijn toegestaan wordt zullen er denk ik meer ruiters zijn die naar een slof gaan grijpen, met de gevolgen van dien. Een thiedeman en martingaal kan je minder snel verkeerd mee rijden. ( uitzonderingen daar gelaten ) Misschien dat dat de reden is, anders zou ik het echt niet weten.

Dan is de vraag wat goed gebruik is, wie in staat is zichzelf objectief daarin te beoordelen, en tot slot ben ik het helaas niet met je eens.
Het is als een korset bij iemand die graag slank wil lijken. Het is beide hard werken en veel geduld, maar vooral het laatste hebben mensen vaak niet... en daar is dan een hulpmiddel voor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:00

askazita schreef:
ik zie vaak een meisje rijden met touwtjes als slofteugel alleen dan vast gemaakt aan het ringetje van het zadel. (ziet er niet echt vriendelijk uit)
ik heb haar al een paar keer gezien tijdens het losrijden,ze heeft altijd gewoon mee gedaan met de proef.
ik vind het goed dat het niet mag, maar waarom zijn er geen gevolgen als je het wel doet ?

Gewoon melding van maken. Iets dat mensen sowieso moeten doen: misstanden blijven melden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:01

valt dat niet onder een bijzet als het zo vast gezet is? Dat mag bij ons enkel aan de longe maar niet onder het zadel...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:03

Ayasha schreef:
Mooi zo, dan ga ik er gewoon van uit dat je beseft dat je conclusie veel te snel getrokken was maar dat je niet het lef hebt om toe te geven dat het fout was gezien er in mijn profiel geen slof te bespeuren is. Zonde. :)

Mijn manier van profileren? Ik vraag je slechts waarom je er van uit gaat dat ik altijd met slof rijd, heel terechte vraag gezien je reactie op mij lijkt me. En ik dacht echt dat je er gewoon overheen gelezen had gezien het best snel gaat in het topic. (ik mis nl ook berichten nu.)

Edit: wat is dat trouwens met profielen lezen, ik heb nog geen profiel gekeken in deze discussie... :? Beetje een zwaktebod omdat te gebruiken om niet meer te discussiëren. := Als je het al moet baseren op het profiel......

Wat je van me vind laat me totaal koud . Ik converseer nu eenmaal niet met eigenwijze pubers ( die daar zelf voor waarschuwen in hun profiel) die de knepen van hun luier nog in hun bips hebben staan.
:wave:

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:07

Ik denk je Ayasha haar kunnen niet moet onderschatten ondanks dat ze een broekkie is :D :D

Ik heb al haar verrichtingen hier op bokt gevolgd met eerst die hengst, toen die rare merrie en nog wat gek spul....... maar ze krijgt ze toch weer goed......

Ayasha....... krijgt het altijd wel weer voor elkaar met paarden die eigenlijk afgeschreven zijn........

Ik ben het met je eens, het is nog een puppie...... maar wel een kundig puppie :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:12

Ik weet dat ik nog een puppie ben. In mijn profiel zeg ik dat je het niet met me eens hóeft te zijn. ;) Niet dat je bij voorbaat mijn vragen moet negeren omdat dat je beter uit komt. :D

Edit: ik ben overigens de eerste om aan mijn eigen kunnen te twijfelen :') Dus wat dat betreft hoef je je iig geen zorgen te maken. :D

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:18

KiWiKo schreef:
Ik denk je Ayasha haar kunnen niet moet onderschatten ondanks dat ze een broekkie is :D :D

Ik heb al haar verrichtingen hier op bokt gevolgd met eerst die hengst, toen die rare merrie en nog wat gek spul....... maar ze krijgt ze toch weer goed......

Ayasha....... krijgt het altijd wel weer voor elkaar met paarden die eigenlijk afgeschreven zijn........

Ik ben het met je eens, het is nog een puppie...... maar wel een kundig puppie :D

Oh maar Kiwiko, ik beoordeel niemand op wel of niet kunnen, maar ik wens wel op een normale en volwassen manier te converseren. En dat zie ik als gebrek bij Ayasha. Vandaar mijn mening en geen antwoorden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:19

Jeetje zegt, houd je antwoord maar, zo belangrijk ben je niet voor me. :) Back on topic. :)

Slof op wedstrijd hoeft van mij niet perse maar als ze het zouden invoeren zou ik er ook niets op tegen hebben. :) Waarom het niet mag? Vermoedelijk omdat je, als je er fout mee om gaat, best foute dingen mee kan doen en dat ze dat risico niet willen lopen op wedstrijd, stewards (weet niet of jullie dat zo noemen maar zo noemen de terreinmeesters in België) hebben ook maar 2 ogen en die kunnen nu eenmaal niet overal tegelijk zijn. :) Bij een martingaal moet je al aardig lelijk doen om er wat mis mee te doen.. Misschien vandaar dat ze er een onderscheid in gemaakt hebben. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-02-10 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:19

Ninx schreef:
askazita schreef:

Gewoon melding van maken. Iets dat mensen sowieso moeten doen: misstanden blijven melden!

eigenlijk zou ik wel een melding moeten maken (ergens...) maja
ze liep van het losrijden naar de ring en net voor de ingang (kan de jury niet zien) deed aar vader het af,
als ik dat me mijn pony zou doen loopt die ook de proef wel aan de teugel.
en zij rijd met losrijden meestal ook een uur ofzo met de bijzets dan wordt het wel makkelijk toch.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:22

effe maar askazita.... :) uiteindelijk komen ze zichzelf wel tegen hoor, dat blijft niet lukken... :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:27

Ayasha schreef:
effe maar askazita.... :) uiteindelijk komen ze zichzelf wel tegen hoor, dat blijft niet lukken... :)

dat denk ik ook.
deze wedstrijden waren in de plaats waar ze wonen.
in een andere plaats deden ze het niet binnen (buiten wel even)
idd. er komt vanzelf een keer dat ze een waarschuwing krijgen of niet mee mogen doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:32

Welk niveau rijd ze als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Want dit lijkt me niet iets waar je mee weg komt in het Z bv... :)