hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mhollander

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:19

die van mij gaan smorgens eruit en komen savond weer op stal. Weinig rijden op dit moment zal de sneeuw toch eerst weg moeten.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:31

nu alleen even op de weide maar rijden niet :((

Kapstertje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:20

Bij ons op stal gaan de paarden s'morgens naar buiten en tegen 4 uur weer naar binnen.
Wordt bij ons door niet een gereden aangezien de buitenbak bevroren is en er een dikke laag sneeuw ligt!!
Buiten rijden doen we normaal wel maar de bermen liggen ook vorl met "duinen"van halve meters..
en ik ben niet suiccidaal aan gelegt om 4 week niet te rijden en dan zo de straat op te gaan!!
Er lopen heule enge kalkoenen ,pauwen,fazanten en honden rond en dat is echt een reden om gek te doen :D
Dus ik hoop op dooi!!! ;(

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:28

Kapstertje25 schreef:
Dus ik hoop op dooi!!! ;(

dan hoop ik HEEL HEEL hard met je mee!! ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:32

Nu komen ze op de dag weer op de wei nu de voorspellingen beter zijn.
De afgelopen dat hebben de paarden op stal gestaan.
's Morgens heeft ons paard in de binnenbak rond gelopen en dan begin van de avond nog een keer uit de stal om wat te werken (longeren of rustig wat rijden).

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:43

Ze staat de hele dag buiten van 6 tot 6 overdag en snachts op stal. Ik laat haar elke dag een halfuur ongeveer aan de hand werken :) . En ik rijd als dat kan ... maar met dat sneeuw in de bak is het nu te glad .. Ze houdt gelukkig haar conditie wel :) .

Donanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:49

Hij staat elke dag ongeveer 5 uurtjes buiten. En ik rijd nu 1 of 2 keer in de week in een binnenbak hier in de buurt. Verder staat hij op stal.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:51

Daarvoor hebben ze sneeuwbeslag uitgevonden! Dus overdag lekker in de paddocks (die we een beetje sneeuwvrij hebben gemaakt), lekker een paar uur het land op en lekker rijden in de bak of in het bos.
Voluit galopperen durf ik niet aan, maar verder prima te doen.
Ze komen niks tekort dus....

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:53

Hetzelfde als in de zomer...
Correctie: 1 dagje minder, we hebben 1 dag echt niet kunnen rijden door de sneeuw, maar verder gelukkig wel! Hele leuke staleigenaresse en haar man heeft een loonbedrijf op hetzelde terrein, dus dat scheelt wel :).

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:01

ik heb nog gewoon elke dag in de buitenbak kunnen rijden :)

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:37

Pff, die van mij staan veel stil ..
Wat baal ik daarvan zeg ...

Normaal staan ze zomers gewoon lekker de hele dag buiten en savonds op stal :).
Nu staan ze als ze geluk hebben een paar uur buiten, als het windstil is en net sneeuwt, omdat er ook 1 geschoren is en mijn anere is echt een kouwkleumpje.
De paarden met dikke vacht, zonder deken zegmaar staan wel vaker buiten.

Als ze al 2 dagen stil staan, zonder rijden dat we nu op de manege moeten doen staan ze af e ntoe wel eens een half uurtje in de bak :).

divi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:41

De mijne krijgt niet zoveel beweging! Ze staat wel gewoon heel de dag buiten maar verder wordt er niks mee gedaan ze staat op ijzers omdat ik de weg over moet een stuk als ik wil gaan rijden. En de weg is nu nog veel te glad en ik wordt erg chagerijnig van dit weer!!! Dus wie weet er wanneer het gaat dooien??

__mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:09

onze paarden worden zoveel mogelijk erruit gehaald en als t even niet kan vragen we of iemand anders er een wil rijden.
het is verschillend de 1 komt er 6x uit per week en de ander 7x en dan weer een ander 5x ofzo.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 16:11

bij ons ik alles nu gedooid, paarden kunnen dus weer lekker lang uitgebreid naar buiten :). Hopelijk is de buitenbak ook weer snel goed want ik heb die binnenbak wel gezien :D.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:39

mijn verzorgpony's staan 24/7 buiten op het land, maar rijden gaat niet met dit weer is de buitenbak niet te gebruiken

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:40

ze staan +- 4/5 uur in de paddock, 20/30 minuten stapmolen, uurtje rijden of grondwerken

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:42

Hier staan ze van 8.30 - 17.00 buiten (ik bik de sneeuw wel weer tussen de ijzers vandaan als ze binnen komen) en ik longeer of rijd op mijn schoongeharkte longeercirkel, niet optimaal maar we kunnen nog wat. :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:46

Die van mij staat op dit moment veel te weinig buiten (anders zoveel mogelijk, of dag en nacht). Ze mag nu onder toezicht even buiten staan met haar vriendje. Eén of twee keer per dag een half uurtje, uurtje. Veel te weinig, maar op dit moment de enige oplossing. We wonen in het noorden, veel sneeuw, gladheid en ook nog andere paarden die even buiten willen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:06

Die van mij overdags een uurtje los in de paddock meestal en 's avonds na mijn werk stap ik aan de hand en gaat ze ook nog even los, verder kan ik nu weinig helaas...

Hoop op dooi en dat de wegen schoon blijven, kan ik 't weekend de weg weer even op!

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:09

KarinvdM schreef:
Hier staan ze van 8.30 - 17.00 buiten (ik bik de sneeuw wel weer tussen de ijzers vandaan als ze binnen komen) en ik longeer of rijd op mijn schoongeharkte longeercirkel, niet optimaal maar we kunnen nog wat. :)
Afbeelding

die vind ik echt mooi :+
ziet er zo ufo achtig uit :+
maar wel slim gedaan zo kan je ten minste iets ja

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:14

Ik zou m'n cirkel wel op een luchtfoto willen zien. :D
Wel heb ik er regelmatig spierpijn van gehad, maar ik kan ze nu tenminste in beweging houden. :)

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:18

Bij ons niet anders dan normaal in de winter. Van 6.00 tot 18.00 in de kudde in de paddock en de longeerkraal en buitenbaan zijn gewoon goed. De duinen zijn alleen niet echt aan te raden met dit weer, dat is wel jammer!

Ddevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:20

Staat overdag lekker buiten. Rijden zit er even niet in vanwege het weer. Ik kon ook niet naar de binnenbak want durfde het niet aan om m'n paard te vervoeren over de spekgladde binnenwegen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:24

Ze staan 24/7 in de stal met uitloop (ze hebben geen ijzers)
Merk aan de weinig mesthopen in de paddock ( en de vieze stallen :P ) wel dat ze veel binnen staan.
Vandaag met het mooie weer stonden ze weer veel buiten
De mest ophalen gaat niet zo makkelijk ,heb soms een houweel nodig :+
Verder maak ik stapritjes door de (prachtige besneeuwde) duinen en ga ik 3 keer per week met de trailer naar de binnenbak

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:38

Ik kan nog steeds weinig... :+

Overdags staan ze vaak wel een uurtje in de paddock tot de ijsklonten te erg worden...
(als er iemand is die ze buiten zet als ik aan het werk ben)

Als ik 's avonds kom is de weg vaak alweer te veel opgevroren om veilig te gaan stappen buiten...
Dus stap ik meestal een half uurtje in de schuur en gaat ze nog even los tijdens het uitmesten...

Ik hoop echt dat de sneeuw snel weg is!