, ik snap niet dat iemand zijn dier zomaar weg kan doen, natuurlijk kost een oud paard geld, maar goed het is geen auto die even inruilt. Ik beschouw een paard als mijn maatje die ga je dan toch niet wegdoen. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, ik snap niet dat iemand zijn dier zomaar weg kan doen, natuurlijk kost een oud paard geld, maar goed het is geen auto die even inruilt. Ik beschouw een paard als mijn maatje die ga je dan toch niet wegdoen. Citaat:als je een paard koopt weet je dat het dier ook een keer wat ouder gaat worden, kwaaltjes gaat krijgen en dat je er dan op den duur niet meer op kan rijden. Maar nee, men kan er niet meer op rijden en voor de hobby komt er dan maar een nieuw paard. Het oudje gaat vaak naar een handelaar of komt ergens alleen op een wei te staan , ik snap niet dat iemand zijn dier zomaar weg kan doen, natuurlijk kost een oud paard geld, maar goed het is geen auto die even inruilt. Ik beschouw een paard als mijn maatje die ga je dan toch niet wegdoen.
Citaat:Een jonger paard dat niet geschikt blijkt te zijn voor de sport zou bij mij ook niet weggaan. Maar voor de mensen die dat doen, kan ik iets meer begrip opbrengen. Alleen is het zo jammer dat deze paarden vaak in het handelscircout terecht komen en bij de volgende eigenaar weer aan het werk moeten. Totdat deze er ook weer achterkomen dat het paard niet geschikt is voor de sport en dan begint het weer van vooraf aan....
. Die van mij staat nu op een wei met een stalletje en een vriendje en maakt