Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 00:17

Op de Duitse site staan ook nog reviews :j 27 staan er van deze jas op de Duitse site. En daar zeggen een paar dat hij op maat valt maar ook iemand dat hij klein valt. Maar mocht hij niet passen gaat retourneren ook erg makkelijk bij Kramer hoor, het jammere is alleen dat het €5 kost.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 00:21

Texas02 schreef:
hij valt op maat als je het vergelijkt met de andere kleding van Kramer. Alleen als je het vergelijkt met de maten die je in de gewone, niet-paardenwinkels, koopt, valt het net een maat kleiner net als al hun kleding.
[...]
De korte jassen van Kramer heb ik in de winkel een aantal van gepast, en daar had ik allemaal een maat groter van dan van de lange jassen.
Ook dit is niet consequent. Mijn korte jas is dezelfde maat als mijn reguliere kledingmaat bij Kramer. En die past goed tot iets groot. Een ander die ik gepast had was véél te groot en de derde paste perfect kwa maat. Alle 3 tot halfweg op de heup of korter.

Shirts en broeken zijn meestal ook hetzelfde als mijn reguliere kledingmaat, maar 2 shirt modellen (Frieda & Lola) vallen groot en heb ik 1 maat kleiner. Terwijl zelfs shirts die hetzelfde lijken maar met een printje ofzo dus wel in mijn reguliere maat passen, het is evbt zo random 8)7 .

Kwa dat heel vervelend dat Kramer geen winkels in NL heeft, geen achteraf betalen doet, en retouren niet gratis zijn. En de retourprocedure is ook niet heel handig. Zo is mijn retour gister overhandigd aan Kramer volgens de T&T maar vanuit Kramer nog geen bevestiging. Ook over de vooraanmelding die ik volgens het retourbeleid moest doen (die die ik via mail had gedaan omdat het online formulier niet werkte) heb ik niks over gehoord, en dat is dus al een week geleden. Er is niks in mijn account zichtbaar. Iets van communicatie, al is het maar een bevestiging van de vooraanmelding, zou fijn zijn. Komt vast wel weer goed zodra ze de boel verwerkt hebben, maar menig webshop heeft toch wel een wat (voor de koper) vriendelijker process. Zo is passen en maat omwisselen omdat iets groter of kleiner valt dan hun eigen maattabel wel een omslachtig dingetje...

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 00:38

Dan heb ik toevallig net allemaal korte jassen met ongeveer dezelfde pasvorm gepast bij Kramer. Bij shirts vind ik het ook lastig hoor, want dat valt ook niet allemaal hetzelfde. Maar ik heb juist van de shirts met een printje erop wel mijn eigen maat en van de rest moet ik een maat groter.

Wat retour betreft: dat kan best kloppen hoor. De t&t geeft alleen aan dat het bij Kramer geleverd is. Maar Kramer krijgt natuurlijk meer dan één pakketje per dag retour, en ook de verzendingen gaan vanuit dat punt. Dus best druk. En de retour moet wel eerst verwerkt worden voordat ze jou bericht kunnen sturen. Dat kan een paar dagen duren. Maar normaal gesproken zijn ze daar best snel mee, ik verwacht dat je deze week nog wel bericht van ze krijgt. Ik vind juist dat ze wel een fijne retourprocedure hebben, op de €5 euro kosten na. Maar welke vooraanmelding bedoel je? Dat is echt niet nodig hoor, dat heb ik nog nooit gedaan. Retourformulier invullen en in de doos doen, ik doe de factuur er altijd nog bij in voor de zekerheid, doos dicht. Retouretiket uitprinten (kun je op de site vinden), op de doos plakken en naar PostNL brengen. Kramer verrekent de €5 wel, dus makkelijker kan het niet vind ik. Tenzij het om een defect of verkeerd geleverd artikel gaat uiteraard, dan moet je het van te voren melden bij de klantenservice. Want dan zul je ook gratis terug kunnen sturen als dit van te voren gemeld is.

Weet iemand hoe de Pullover Ella valt? En of hij bij het Equestrian Stockholm Deep Tuscany dekje past? Ik heb op 20 oktober een hefst buitenrit, en dan wil ik dat dekje erop, met hopelijk iets bijpassends. Anders wordt het gewoon weer zwart erbij.

Afbeelding

Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 00:44

darkadia schreef:
Betreft retourneren: ik wist niet eens dat er een digitaal formulier was. In augustus nog dingen terug gestuurd maar ik download het retour label en gebruik verder gewoon het formulier wat bij de bestelling al zit om te retourneren. Nooit problemen mee gehad.
Ja dat formulier heb ik ook gebruikt. Maar op de retourvoorwaarden staat dat je je retour moet vooraanmelden/meedelen. Bij de meeste webshops kun je bij je order history gewoon op een knop "retour item" ofzo klikken en dan gebeurd dat automatisch, maar Kramer zegt dus dat je dat online formulier (wat al zoeken is en bij mij niet eens werkt) moet invullen, ze moet mailen of een fysieke brief of fax moet versturen (ik maak geen grap, denk niet dat die optie veel wordt gebruikt).

Van de Kramer website (voor de leesbaarheid ff enkel de stukken waar ik nu naar refereer):
Citaat:
Bij de aankoop van producten heeft de koper de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van reden binnen de 30 dagen. LET OP: dit kan alleen schriftelijk gebeuren, d.w.z. per e-mail, fax of brief.
[...]
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Kramer Paardensport B.V., Postbus 4379, 3006 AJ Rotterdam, Fax: 088 - 14 10 188, E-Mail: info @ kramer.nl) met een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen.
[...]
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de termijn is verstreken.
[...]
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet langer dan veertien (14) dagen na de dag waarop u besluit de overeenkomst te herroepen en aan ons heeft meegedeeld, aan ons terug te zenden.
Die melding moet binnen je herroepingstermijn. Na die melding moet je binnen 14 dagen terug sturen. Gezien dat papiertje in het retourpakket zit, werkt dat dus niet echt. Want eigenlijk moet je dus eerst zeggen "hey is stuur wat terug" alvorens je dat doet. Ik neem aan dat ze met het papiertje voor het gemak maar dat nemen als herroepingsbericht, wat goed gaat zolang je het pakket binnen 30 dagen aankomt. Maar eigenlijk moet je dus eerst melden dat je wat retour doet alvorens je het daadwerkelijk doet.

Dit betekend dus ook dat je op dag 30 kan zeggen "ik stuur het terug" en het pakket op dag 44 op de bus kan doen. Tegelijkertijd betekend dat ook dat als je op dag 2 zegt "ik stuur het terug" dat je het uiterlijk op dag 16 op de bus moet doen.

Ook interesant dat dit er staat:
Citaat:
Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt, zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.
Gezien ik die na een week dus nog niet heb :') . (De herroeping is de mededeling. Staat los van de te retourneren artikelen, want dat is een gevolg van de herroeping)
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 03-10-24 00:53, in het totaal 3 keer bewerkt

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 00:48

Texas02 schreef:
En de retour moet wel eerst verwerkt worden voordat ze jou bericht kunnen sturen. Dat kan een paar dagen duren. Maar normaal gesproken zijn ze daar best snel mee, ik verwacht dat je deze week nog wel bericht van ze krijgt.
[...]
Maar welke vooraanmelding bedoel je? Dat is echt niet nodig hoor, dat heb ik nog nooit gedaan. Retourformulier invullen en in de doos doen, ik doe de factuur er altijd nog bij in voor de zekerheid, doos dicht. Retouretiket uitprinten (kun je op de site vinden), op de doos plakken en naar PostNL brengen.
Zoals ik zei verwacht ik ook wel dat het goed komt zodra hij verwerkt is ;) .

Betreft de vooraanmelding. Heb echt net gereageert op iemand anders die ook enkel het formilier in de doos gebruikte. Staat gewoon in hun retourvoorwaarden die ik altijd heel netjes lees en volg. Ben altijd bang dat ik een keer m'n geld niet krijg omdat ik een stap ergens heb overgeslagen. Staat ook een link naar deze voorwaarden op het retourformulier in de doos. Nouja, fijn om te weten dat ze niet moeilijk zullen doen als ze mijn mailtje met de mededeling gemist hebben.

Bedoel het verder niet om te zijken ofzo. Maar ik wordt altijd bang dat er ergens iets mis gaat als wat er gebeurd niet overeen komt met de voorwaarden. En zeker gezien de retourwaarde aardig hoog is wordt ik er dan altijd beetje onrustig van :+ . Mijn issue hier was meer dat het krijgen van de juiste maat omslachtig is gezien niet alles overeen komt met de maattabellen, en passen enkel kan na betalen en verzenden gezien er geen winkels zijn in NL waardoor je steeds met retouren zit te klooien die ook weer geld kosten (hoewel ik meestal het item hou omdat het de moeite niet waard is om om te ruilen. Vaak past het wel ok maar was het mooier als het een maatje groter of kleiner was geweest).
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 03-10-24 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 01:05

Nee, dat is bij herroeping en niet bij retour. Vraag me niet wat het verschil is, ik heb werkelijk geen idee, maar bij herroeping moet je voor tijd bericht sturen en bij retour niet. Hoe dan ook heb ik al vaak genoeg iets terug gestuurd naar Kramer maar dit nog nooit van te voren gemeld, behalve bij defect. Zolang ze het maar op tijd ontvangen daar is er geen probleem.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 01:18

Texas02 schreef:
Nee, dat is bij herroeping en niet bij retour. Vraag me niet wat het verschil is, ik heb werkelijk geen idee, maar bij herroeping moet je voor tijd bericht sturen en bij retour niet. Herroeping heeft ook een ander adres dan retour, waar ook bij staat dat je er geen retouren heen mag sturen.
Zoals eerder ook genoemd: herroeping is het aangeven dat je iets wil retourneren/de koop (deels) wil ontbinden. Retour is het fysiek terug sturen. Retourneren is een (mogelijke) plicht na herroeping. In de volksmond noemen we het hele proces retourneren, maar dat is juridisch gezien incorrect.

Het andere adres is waar de brief met de herroeping heen moet als je die fysiek wil sturen. Retourpakketen hebben ze daar liever niet, gezien het een postbus is ;) . Retouradress is mogelijk weer een magazijn dat niet vast zin aan het kantoor, dus dan zijn de brieven daar niet handig. Of wellicht dat het verplicht is om een Nederlands corespondentie adres te hebben, dat weet ik zo 1 2 3 niet maar zou wel een reden voor zo'n postbusadres zijn.

Je hebt in Europa dan ook 14 dagen herroepingsrecht, niet retourrecht. Dat betekend dat je 14 dagen hebt om zonder opgave van reden een contract (in geval van een webshop de koop) te ontbinden. Of je moet retourneren ligt aan de webshop, maar de meeste zullen je dat wel verplichten. Als een webshop echter zegt "hier geld terug, hou het product maar" heb jij geen recht het te mogen retourneren (je kan natuurlijk altijd alsnog een pakje sturen maar dat staat dan los van je herroeping).

Iets retourneren zonder herroeping kan echter wel zorgen dat een webshop het retour niet zal verwerken en je je geld niet terug krijgt. Immers, je had de koop moeten herroepen. Iets terug sturen zonder context (een retour zonder herroeping) is namelijk niet anders dan random pakketjes versturen. En als je iets verstuurd uit eigen beweging kan je daar niet achteraf rechten aan ontlenen. Daarom ook dat je altijd beter ff de voorwaarden kan lezen. Sommige webshops (zoals Kramer blijkbaar) zijn er makkelijk mee, maar er zijn er ook bij die heel moeilijk kunnen doen.

Die dingen horen wel echt bij elkaar in deze context, het zijn geen verschillende losstaande procedures. Wanneer een webshop het heeft over herroepen gaat dat dan ook wel degelijk over als jij spullen wil retourneren. Zoals ik zeg vermoed ik dat ze het retourformulier als herroeping gebruiken wanneer je enkel die in vult en in de doos mee terug stuurt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 07:53

Ik heb toen inderdaad alleen gekeken op de website met wat als ik iets wil retourneren. Heb niet de gehele voorwaarden erop nagelezen moet ik zeggen. Bestel regelmatig bij verschillende shops online en het altijd op deze manier gedaan. Stond erbij dat ik eerst een berichtje moest sturen voor retourneren deed ik dat ook.
Maar nog nooit een webshop gehad die moeilijk deed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:01

Kramer maakt wel onderscheid. Bij retourneren willen ze een reden hebben die je op het formulier moet invullen en hoef je het niet vooraf te melden. Bij herroeping geven ze ook aan dat de verzendkosten voor jouw rekening komen en hoef je dus geen reden aan te geven.

Zelfs bij contact, omdat ik eigenlijk iets wilde ruilen wat ik met actie gekocht had, was het bij retourneren gewoon enkel formulier invullen en in het pakket stoppen, label erop en opsturen. Hoefde niks aan te melden, alleen de reden te vermelden.
Juridisch klopt het niet, nee. Maar zij maken zelf dus wel verschil, volgens mij staat op retourformulier in pakket ook gewoon enkel label uitprinten, formulier invullen en opsturen. Hebben wel meer webshops :+

Mijn ervaring is dat ik zowat alles van kramer eerder groot vind vallen als klein. Heb nergens een maat groter, wel kleiner en dan nog groot zat. Zelfs 1 broek die ik al in blauw had en die in andere kleur wel 2 maten groter leek, pastte voor geen meter.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:06

Nog nooit problemen gehad bij Kramer in ieder geval, met retourneren zonder eerst bericht te sturen. Maar achteraf betalen kan theoretisch gezien wel als je creatief bent. Als je een creditcard hebt, bestel je direct aan het begin van je nieuwe creditcard periode, dan duurt het bijna een maand voor het van je rekening afgeschreven wordt. In die tijd kun je makkelijk retourneren en hebben zij het ook op tijd verwerkt (als je zelf niet lang wacht met retourneren uiteraard). Zo betaal je uiteindelijk achteraf als je het houdt, of niet als je retour stuurt. Zo doe ik dat wel vaker bij hun. Maar ik vind het ook jammer dat er geen winkels in Nederland zijn.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:27

Wat een ingewikkeld gedoe zo te lezen als je in nl woont om iets te ruilen of terug te sturen bij kramer :roll:
Als je in duitsland woont gaat dat veel gemakkelijker en kun je gelukkig ook op rekening bestellen. Wel zo fijn omdat de maten idd nog wel eens willen verschillen..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:37

Hier nog nooit problemen gehad met retourneren van artikelen. Ook nooit van tevoren gemeld.

Ik moet meestal een maat groter hebben met de bovenkleding. Dit omdat ik best stevige bovenarmen heb.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:51

Lizenlotte schreef:
Wat een ingewikkeld gedoe zo te lezen als je in nl woont om iets te ruilen of terug te sturen bij kramer :roll:
Als je in duitsland woont gaat dat veel gemakkelijker en kun je gelukkig ook op rekening bestellen. Wel zo fijn omdat de maten idd nog wel eens willen verschillen..

Juist niet hoor. Is heel simpel, gewoon retourformulier invullen, label op de doos plakken en wegbrengen naar postnl.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:52

Het is echt heel makkelijk hoor, je stopt het met ingevuld retourformulier in de doos, plakt de doos dicht, print het retouretiket uit en plakt die op de doos en naar PostNL ermee. En als je ze een berichtje wilt sturen dat je het retourneert kun je dat ook nog doen. Maar moeilijker dan dat is het niet. Volgens mij gewoon net zo als ergens anders ook. Ik moet iig bij meer winkels precies hetzelfde doen als bij Kramer ook.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:04

MyWishMax schreef:
Kramer maakt wel onderscheid. Bij retourneren willen ze een reden hebben die je op het formulier moet invullen en hoef je het niet vooraf te melden. Bij herroeping geven ze ook aan dat de verzendkosten voor jouw rekening komen en hoef je dus geen reden aan te geven.
Ik zie nergens iets staan dat herroepen anders is dan retour? Retour en herroeping staan onder losse kopjes vernoemd, en in een niet-chronologische volgorde. Maar dat maakt aan zich niet uit natuurlijk. Vermoedelijk is dat gebeurd omdat de meeste mensen enkel retourinstructies willen lezen, en de retourinstructies geschreven zijn in "simpele" taal en de rest in juridische taal. Kijkent naar de linkjes in de tekst hadden ze eerst ook een voorwaardenpagina met de juridische versie, en een pagina met retourinstructies in simpele tekst die zijn samengevoegd wat voor de kopjes zorgt. Maar niks in die tekst spreekt tegen mijn eerdere uitleg in. Sterker nog, het kopje "retourzending" wordt gerefereerd in de teksten over herroeping.

Het staat er wat onhandig allemaal, maar Kramer behandeld die woorden precies zoals ze juridisch zijn. Iig wel in de voorwaarden zelf.

Op die pagina staat dat je gewoon alles inclusief verzendkosten terug krijgt (tenzij je zelf op een duurdere manier laat verzenden dan zij aanbieden, gezien je dan zelf kiest voor extra kosten).
Citaat:
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief verzendkosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien (14) dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
De verzendkosten van het retour zijn wel voor jou. Maar dat zijn ze sowieso want op het stukje retouren staat ook:
Citaat:
Kramer Paardensport brengt EUR 4,99 in mindering voor de verzendkosten van de retourzending.
Opgave van reden mogen ze niet verplichten, wel vragen. Dit wordt vaker zo opgeschreven door webshops, maar ze mogen een retour niet afwijzen omdat je die niet invult. Dat er staat "vul reden in en stop in de doos" houd dus in deze context sowieso geen juridische stand buiten aangeven dat het een gewenst senario is (mocht het nou om een defect gaan, of een ander issue waardoor het bijv. onder het recht tot een deugelijk product valt ipv het standaard herroepingsrecht wordt het wat anders).

MyWishMax schreef:
Zelfs bij contact, omdat ik eigenlijk iets wilde ruilen wat ik met actie gekocht had, was het bij retourneren gewoon enkel formulier invullen en in het pakket stoppen, label erop en opsturen. Hoefde niks aan te melden, alleen de reden te vermelden.
Op dat moment is het ook al gemeld tijdens contact natuurlijk. Als zij dan zeggen stuur maar zo terug zijn dat ook bindende afspraken.

MyWishMax schreef:
Juridisch klopt het niet, nee. Maar zij maken zelf dus wel verschil, volgens mij staat op retourformulier in pakket ook gewoon enkel label uitprinten, formulier invullen en opsturen. Hebben wel meer webshops :+
Op het retourformulier in de doos staat ook expliciet dat je op kramer.nl/retour moet kijken. En dan kom je op de webpagina omtrent herroeping die ik eerder linkte.

Anyways, denk niet dat de meeste hier geïntreseerd zijn in een deep dive van de retourvoorwaarden. Dus ik pauzeer het onderwerp tenzij iemand expliciet vraagt om meer.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:43

Mooie jassen zie ik voorbij komen! Ik heb een tweede winterdeken besteld van Felix Bühler, nu ik weet hoe goed die passen. Mijn Bucas Smartexen blijken toch weer te schuren en ik ben er klaar mee. Die staan nu te koop. Moet blijkbaar gladde dekens hebben.

Ik heb overigens nog nooit een retourprobleem gehad, gaat precies zoals in Nederland en was snel verwerkt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 10:48

Cambionn, je hoeft mij juridisch niks uit te leggen, hoor. Dat is/was mijn vakgebied, dus ik heb er letterlijk voor geleerd. Ik ga alleen geen enorme berichten schrijven om anderen de les te lezen die daar toch geen interesse in hebben, omdat kramer altijd akkoord gaat met de manier van retourneren en zelf ook aangeeft dat melden niet nodig is. Als ik al wat uitleg is het in jip en janneke taal.

En nee, die mail was geen melding van retour. Dat was enkel een vraag of iets mogelijk zou zijn en de uitleg en bevestiging van hoe het moest.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:22

MyWishMax schreef:
Cambionn, je hoeft mij juridisch niks uit te leggen, hoor. Dat is/was mijn vakgebied, dus ik heb er letterlijk voor geleerd. Ik ga alleen geen enorme berichten schrijven om anderen de les te lezen die daar toch geen interesse in hebben, omdat kramer altijd akkoord gaat met de manier van retourneren en zelf ook aangeeft dat melden niet nodig is. Als ik al wat uitleg is het in jip en janneke taal.

En nee, die mail was geen melding van retour. Dat was enkel een vraag of iets mogelijk zou zijn en de uitleg en bevestiging van hoe het moest.
Dat zei ik ook niet. Ik zei dat via de email gemaakte afspraken gelden. Als je via de mail vraagt of iets mogelijk is en zij bevestigen dat dat zo is en hoe het moet, is dat sowieso een geldige afspraak los van wat er verder in de retoursvoorwaarden staat en is het bij hun bekend dat er wat gebeurd...

En zo reageren hoeft ook niet he, ik zei het eerst simpel. Ik zei eerst ook enkel dat ik het raar vond dat ik nooit bevestiging had gehad op mijn mail een week geleden terwijl ze je zelf vragen dat te doen, en het omslachtig vond dat er niet gewoon ergens een knopje "retour sturen" in je order history zit zoals bij menig andere webshop. En dat dat samen met kosten voor retourneren en geen winkel onhandig is qua zorgen dat kleding past. Maar toen kreeg ik de vraag waar ik het over had en nadat ik dat uitleg dat dat niet zou kloppen. Ja dan pak ik de voorwaarden erbij. Ik verzin het niet, staat er toch echt... Dat is helemaal niet bedoeld om de les te lezen, maar gewoon om uit te leggen waar ik het weg heb. En het zou toch wat zijn, als men het tegen mij mag zeggen als ze denken dat iets niet klopt maar ik dat niet terug mag...

Dat Kramer het goedkeurt zonder is fijn, maar ik ken ook webshops die er wel moeilijk over doen als je niet de voorwaarden op de letter volgt. En dit is de eerste keer dat ik iets retourneer daar, en ook met een waarde die ik toch wel graag terug heb op mijn bankrekening, dus dan ben ik toch liever voorzichtig en volg ik het op de letter.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:02

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:04

larissa96 schreef:
Ik ben op zoek naar lichte longeerzweep ivm polsklachten en zag nu onderstaande. Iemand daar ervaring mee of de levensduur en kwaliteit een beetje oké is?
https://www.kramer.nl/Ruiter/Zwepen-spo ... O4QAvD_BwE

Geen ervaring mee maar 140 gram is echt heel licht. Gewicht van 1,5 gehaktbal.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:06

Heb al wat deken foto’s gezien maar zijn er meer mensen die foto’s hebben van de dekens van Kramer? En vallen ze op maat?

Met kleding weet ik dat de maten sterk wisselen namelijk.

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:11

Ik ben ook wel benieuwd naar de dekens.
Zie vooral veel high neck maar ik denk niet dat dit past bij een PRE.

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:21

Ik heb de Perfect fit high nek van Kramer. Hij gaat nu voor de tweede winter op. Hij bevalt mij goed. Mijn paard staat met een andere ruin buiten en ze willen weleens aan elkaars deken zitten. Zijn gelukkig geen echte slopers maar de deken houd het prima. Kan morgen wel wat foto’s maken.

Ik heb een KWPN’er van 1,73. De vorige winter ben ik begonnen met de Master dekens van mijn oude paard. Deze waren beide een 195. Dat ging in het begin nog maar werden al snel te klein. De Kramer dekens zijn 205. 155 op de site volgens mij.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:39

De dekens van Felix Bühler vallen perféct op maat. Ik heb een Perfect Fit en een Generously, ben aangenaam verrast over de kwaliteit en de pasvorm. Bij mijn paard passen ze beter dan Horseware Amigo (te krap) en Bucas Smartex (iets te groot of te breed, en schuurt).

Vanwege het mooie weer ligt er nu geen deken op, dus nog geen foto.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 10:19

Ik baal er wel van dat de meeste dekens niet in 115 komen bij hun..