Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Texas02 schreef:Ook dit is niet consequent. Mijn korte jas is dezelfde maat als mijn reguliere kledingmaat bij Kramer. En die past goed tot iets groot. Een ander die ik gepast had was véél te groot en de derde paste perfect kwa maat. Alle 3 tot halfweg op de heup of korter.hij valt op maat als je het vergelijkt met de andere kleding van Kramer. Alleen als je het vergelijkt met de maten die je in de gewone, niet-paardenwinkels, koopt, valt het net een maat kleiner net als al hun kleding.
[...]
De korte jassen van Kramer heb ik in de winkel een aantal van gepast, en daar had ik allemaal een maat groter van dan van de lange jassen.
darkadia schreef:Ja dat formulier heb ik ook gebruikt. Maar op de retourvoorwaarden staat dat je je retour moet vooraanmelden/meedelen. Bij de meeste webshops kun je bij je order history gewoon op een knop "retour item" ofzo klikken en dan gebeurd dat automatisch, maar Kramer zegt dus dat je dat online formulier (wat al zoeken is en bij mij niet eens werkt) moet invullen, ze moet mailen of een fysieke brief of fax moet versturen (ik maak geen grap, denk niet dat die optie veel wordt gebruikt).Betreft retourneren: ik wist niet eens dat er een digitaal formulier was. In augustus nog dingen terug gestuurd maar ik download het retour label en gebruik verder gewoon het formulier wat bij de bestelling al zit om te retourneren. Nooit problemen mee gehad.
Die melding moet binnen je herroepingstermijn. Na die melding moet je binnen 14 dagen terug sturen. Gezien dat papiertje in het retourpakket zit, werkt dat dus niet echt. Want eigenlijk moet je dus eerst zeggen "hey is stuur wat terug" alvorens je dat doet. Ik neem aan dat ze met het papiertje voor het gemak maar dat nemen als herroepingsbericht, wat goed gaat zolang je het pakket binnen 30 dagen aankomt. Maar eigenlijk moet je dus eerst melden dat je wat retour doet alvorens je het daadwerkelijk doet.Citaat:Bij de aankoop van producten heeft de koper de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van reden binnen de 30 dagen. LET OP: dit kan alleen schriftelijk gebeuren, d.w.z. per e-mail, fax of brief.
[...]
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Kramer Paardensport B.V., Postbus 4379, 3006 AJ Rotterdam, Fax: 088 - 14 10 188, E-Mail: info @ kramer.nl) met een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen.
[...]
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de termijn is verstreken.
[...]
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet langer dan veertien (14) dagen na de dag waarop u besluit de overeenkomst te herroepen en aan ons heeft meegedeeld, aan ons terug te zenden.
Gezien ik die na een week dus nog niet hebCitaat:Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt, zullen wij u onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.
Texas02 schreef:Zoals ik zei verwacht ik ook wel dat het goed komt zodra hij verwerkt isEn de retour moet wel eerst verwerkt worden voordat ze jou bericht kunnen sturen. Dat kan een paar dagen duren. Maar normaal gesproken zijn ze daar best snel mee, ik verwacht dat je deze week nog wel bericht van ze krijgt.
[...]
Maar welke vooraanmelding bedoel je? Dat is echt niet nodig hoor, dat heb ik nog nooit gedaan. Retourformulier invullen en in de doos doen, ik doe de factuur er altijd nog bij in voor de zekerheid, doos dicht. Retouretiket uitprinten (kun je op de site vinden), op de doos plakken en naar PostNL brengen.
Texas02 schreef:Zoals eerder ook genoemd: herroeping is het aangeven dat je iets wil retourneren/de koop (deels) wil ontbinden. Retour is het fysiek terug sturen. Retourneren is een (mogelijke) plicht na herroeping. In de volksmond noemen we het hele proces retourneren, maar dat is juridisch gezien incorrect.Nee, dat is bij herroeping en niet bij retour. Vraag me niet wat het verschil is, ik heb werkelijk geen idee, maar bij herroeping moet je voor tijd bericht sturen en bij retour niet. Herroeping heeft ook een ander adres dan retour, waar ook bij staat dat je er geen retouren heen mag sturen.
Lizenlotte schreef:Wat een ingewikkeld gedoe zo te lezen als je in nl woont om iets te ruilen of terug te sturen bij kramer![]()
Als je in duitsland woont gaat dat veel gemakkelijker en kun je gelukkig ook op rekening bestellen. Wel zo fijn omdat de maten idd nog wel eens willen verschillen..
MyWishMax schreef:Ik zie nergens iets staan dat herroepen anders is dan retour? Retour en herroeping staan onder losse kopjes vernoemd, en in een niet-chronologische volgorde. Maar dat maakt aan zich niet uit natuurlijk. Vermoedelijk is dat gebeurd omdat de meeste mensen enkel retourinstructies willen lezen, en de retourinstructies geschreven zijn in "simpele" taal en de rest in juridische taal. Kijkent naar de linkjes in de tekst hadden ze eerst ook een voorwaardenpagina met de juridische versie, en een pagina met retourinstructies in simpele tekst die zijn samengevoegd wat voor de kopjes zorgt. Maar niks in die tekst spreekt tegen mijn eerdere uitleg in. Sterker nog, het kopje "retourzending" wordt gerefereerd in de teksten over herroeping.Kramer maakt wel onderscheid. Bij retourneren willen ze een reden hebben die je op het formulier moet invullen en hoef je het niet vooraf te melden. Bij herroeping geven ze ook aan dat de verzendkosten voor jouw rekening komen en hoef je dus geen reden aan te geven.
De verzendkosten van het retour zijn wel voor jou. Maar dat zijn ze sowieso want op het stukje retouren staat ook:Citaat:Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief verzendkosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien (14) dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Opgave van reden mogen ze niet verplichten, wel vragen. Dit wordt vaker zo opgeschreven door webshops, maar ze mogen een retour niet afwijzen omdat je die niet invult. Dat er staat "vul reden in en stop in de doos" houd dus in deze context sowieso geen juridische stand buiten aangeven dat het een gewenst senario is (mocht het nou om een defect gaan, of een ander issue waardoor het bijv. onder het recht tot een deugelijk product valt ipv het standaard herroepingsrecht wordt het wat anders).Citaat:Kramer Paardensport brengt EUR 4,99 in mindering voor de verzendkosten van de retourzending.
MyWishMax schreef:Op dat moment is het ook al gemeld tijdens contact natuurlijk. Als zij dan zeggen stuur maar zo terug zijn dat ook bindende afspraken.Zelfs bij contact, omdat ik eigenlijk iets wilde ruilen wat ik met actie gekocht had, was het bij retourneren gewoon enkel formulier invullen en in het pakket stoppen, label erop en opsturen. Hoefde niks aan te melden, alleen de reden te vermelden.
MyWishMax schreef:Op het retourformulier in de doos staat ook expliciet dat je op kramer.nl/retour moet kijken. En dan kom je op de webpagina omtrent herroeping die ik eerder linkte.Juridisch klopt het niet, nee. Maar zij maken zelf dus wel verschil, volgens mij staat op retourformulier in pakket ook gewoon enkel label uitprinten, formulier invullen en opsturen. Hebben wel meer webshops
MyWishMax schreef:Dat zei ik ook niet. Ik zei dat via de email gemaakte afspraken gelden. Als je via de mail vraagt of iets mogelijk is en zij bevestigen dat dat zo is en hoe het moet, is dat sowieso een geldige afspraak los van wat er verder in de retoursvoorwaarden staat en is het bij hun bekend dat er wat gebeurd...Cambionn, je hoeft mij juridisch niks uit te leggen, hoor. Dat is/was mijn vakgebied, dus ik heb er letterlijk voor geleerd. Ik ga alleen geen enorme berichten schrijven om anderen de les te lezen die daar toch geen interesse in hebben, omdat kramer altijd akkoord gaat met de manier van retourneren en zelf ook aangeeft dat melden niet nodig is. Als ik al wat uitleg is het in jip en janneke taal.
En nee, die mail was geen melding van retour. Dat was enkel een vraag of iets mogelijk zou zijn en de uitleg en bevestiging van hoe het moest.
larissa96 schreef:Ik ben op zoek naar lichte longeerzweep ivm polsklachten en zag nu onderstaande. Iemand daar ervaring mee of de levensduur en kwaliteit een beetje oké is?
https://www.kramer.nl/Ruiter/Zwepen-spo ... O4QAvD_BwE