[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:35

Antonius schreef:
Oei die zijn eigenlijk zelfs niet mijn smaak :o :D Vind die er eigenlijk maar heel gewoon uit zien, zeker voor die prijs?
Die van Pagony en BR zijn ook niet meteen mijn smaak... Zou iets op het idee van Judi willen, maar vind het haakwerk niet zo mooi en zou eigenlijk graag grotere strass hebben...
Maar bedankt voor het meedenken!

Volgens mij gebruikt Judi het netje van eskadron en zet ze daar de strass op.
Ik vind de equiline netjes erg mooi (lekker zacht ook) en die kan je ook met strass bestellen. Alleen waarschijnlijk ook wel duur... Als je verdikte oren nodig hebt is equiline zeker aan te raden, die werken echt!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:30

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:50

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:16

hij wil hier blijkbaar niet...
is van sarotano.com

Capriootje

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:17

Als je de link op die 'fout' pagina aanklikt doet ie het wel Stef :)

Wel gaaf oornetje! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:21

Luz_ElenaE schreef:
Antonius schreef:
Oei die zijn eigenlijk zelfs niet mijn smaak :o :D Vind die er eigenlijk maar heel gewoon uit zien, zeker voor die prijs?
Die van Pagony en BR zijn ook niet meteen mijn smaak... Zou iets op het idee van Judi willen, maar vind het haakwerk niet zo mooi en zou eigenlijk graag grotere strass hebben...
Maar bedankt voor het meedenken!

Volgens mij gebruikt Judi het netje van eskadron en zet ze daar de strass op.
Ik vind de equiline netjes erg mooi (lekker zacht ook) en die kan je ook met strass bestellen. Alleen waarschijnlijk ook wel duur... Als je verdikte oren nodig hebt is equiline zeker aan te raden, die werken echt!!

Deze zijn enkel niet toegestaan in de ring.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:28

Echt waar, Vonneke? Maar op internationale wedstrijden (FEI?) is het wel toegestaan, toch?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:30

Ook op KNHS wedstrijden zijn deze gewoon toegestaan hoor! Ik ken meerdere mensen die ermee starten en nooit problemen gehad.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:31

Ik kom me hier ook aanmelden als dat goed is :) Ik lees al poosje mee om naar jullie mooie wedstrijd setjes te kijken en ideeen op te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:32

Je mag prima met een netje starten maar niet met een die het oriëntatie vermogen van het paard belemmerd.

Equiline geeft dit zelf ook duidelijk aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:35

Artikel 26, 7C

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:39

AnneOmie schreef:
Ook op KNHS wedstrijden zijn deze gewoon toegestaan hoor! Ik ken meerdere mensen die ermee starten en nooit problemen gehad.

Dat meerdere mensen ermee rijden is natuurlijk nooit een argument dat iets toegestaan is.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:40

oornetjes die het geluid afdempen mogen inderdaad niet gebruikt worden tijdens de dressuur. gewone standaard netjes wel. die van equiline zijn geluid dempend en mogen niet gebruikt worden. in eventing in belgie worden de oornetjes vaak gecontroleerd na de dressuur.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:51

Als je met zo'n verdikt netje wilt starten, kun je het beste even contact opnemen met de KNHS.. :P

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:56

Ka_tje @ [WD-V] Oornetje

Hier een topic van een Bokker die email naar KNHS heeft gestuurd, en mail terug heeft gekregen dat de Equiline soundless earnet is toegestaan op dressuur wedstrijd.

Het is alleen wat geluiddempend, is niet zo dat ze helemaal niks meer horen. Niet vergelijkbaar met proppen in oren.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:00

Ik heb er ook eens voor gemaild met de KNHS en kreeg ook terug dat ze toegestaan waren (springen).
Mijn paard reageerde heftig op de luidsprekers en dit hielp echt om hem net wat rustiger te houden aan het begin en einde van m'n parcours. Ze zeiden dat het alleen dempend werkt en niet het volledige gehoor wegneemt dus dat er geen probleem was. Heb er 2 jaar meegereden en nooit controle gehad/hoeven verantwoorden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:01

Oornetje is inderdaad toegestaan, kan meer mensen die ermee rijden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:05

Jammer dat ze bij KNHS hun reglementen niet naleven. In de reglementen staat namelijk duidelijk dat het niet mag, maar ze vinden zelf blijkbaar van wel. Met dat gekleurde zitvlak van witte rijbroeken idem dito. Zo wordt het "we doen maar wat"gehalte wel erg hoog.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:17

Het mag niet als het volledige gehoor afgesloten wordt, zo lees ik het reglement ook. Soundless oornetjes zijn niet volledig afgesloten van geluid, ze dempen het geluid alleen. het orenspel niet belemmeren houdt voor mij in dat het paard de oren gewoon kan bewegen en wel geluiden door krijgt. Mijn inziens gebeurt dit ook, hij hoort wel wat en kan z'n oren vrij bewegen

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:25

Inderdaad het is gewoon toegestaan op knhs en fei niveau voor sowieso dressuur en springen. Controle nog van gehad op de regio kampioenschappen en als je het netjes aangeeft dat het om een dempende gaat is dit gewoon toegestaan.

Het is enkel dempend ze horen nog wel, maar het scheelt een paard dat staat te trillen op zijn pootjes of een paard dat gewoon ontspannen rond loopt. Voor mij en mijn paard is de keuze erg simpel

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:35

Ik gebruik die ook en inderdaad. Het mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:49

Ik kreeg als afficial bij de knhs een ander verhaal ten horen. Zowel telefonisch als schriftelijk.
Niet toegestaan omdat het omgevingsgeluid dempt en het dus zoals in het reglement staat het oriëntatievermogen beïnvloed.

Dus of de KNHS moet zijn reglement aanpassen of de juiste informatie geven aan de leden.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:11

heb zelf.neutraal oornetje van eskadron gekocht met verdikte oren en er zelf strass op gedaan. Kan je gewoon op de markt kopen

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:15

Of op ebay, marktplaats en allerlei sites.

Welke markt heb jij gekocht priscilla?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:25

michelle op de rotterdamse markt