Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:59

Iemand die ervaring heeft met de Mondoni Blyth? de laklaars?
Ben benieuwd of hij snel slijt, en of het erg glad is met rijden.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:53

Hoi allemaal,

Misschien heb ik er over heen gelezen, heeft iemand de Mondoni lifestyle laars ? heb vrij brede kuiten en vroeg me af of meerdere mensen met dit probleem deze laars heeft aangeschaft

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:55

.
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 25-05-22 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Djeradalover

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:44

Valt de kuitmaat van de kingston echt zo klein? Want volgens de matentabel zouden ze mij (veel) te wijd zijn. Vind het verder mooie laarzen alleen heb helaas geen voetmaat 39.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:48

Hebben jullie ook dat ze onwijs inzakken rond de hak? Die was eerst stevig maar is slap als ik weet niet wat en het ziet er onwijs lelijk uit. Dat ze rond de enkel inzakken was me bekend maar bij de hak/hiel is echt heel vervelend. Het lijkt net of ik een maat te groot heb genomen nu. Voor mij geen Mondoni meer.

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:21

@Djeradalover: ik heb twee dagen terug de Mondoni Kingston gekocht. Heb ze nog niet gebruikt, maar vind ze supermooi. De kuitmaat valt inderdaad wat kleiner. Mijn kuitmaat is namelijk 35cm, maar de laarzen die ik heb gekocht zijn volgens mij 37cm (ik heb de 39H). Eerst wilde ik de 39R kopen, met kuitmaat 36cm, maar de H sloot veel mooier aan.

Edit; even nagekeken, kuitmaat 38cm, hoogte 50cm. Oh en mijn kuitmaat van 35cm is gemeten met een bloot been, dus met rijbroek en sokken zal er wel één of twee cm bij komen

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:49

Majken schreef:
Iemand die ervaring heeft met de Mondoni Blyth? de laklaars?
Ben benieuwd of hij snel slijt, en of het erg glad is met rijden.

Ben ik ook benieuwd naar, twijfel er ook aan om ze te kopen.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:25

Die Blyth slijt als een tierelier, maar dat kon ook komen door de intensiteit waarmee ze gebruikt werden. Ik reed 4 paarden per dag en kon elk half jaar nieuwe kopen :+ Ik vond de gladheid wel meevallen, maar na 2 keer heb ik deze niet weer opnieuw gekocht.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:47

Dus alleen als wedstrijdlaars zou ie eventueel wel tot zijn recht komen :))

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:54

Ik heb de Mondoni Blyth, ik kon er niet mee rijden. Op de een of andere manier vond ik ze niet lekker zitten.
Heb ze dan ook al een jaar niet meer gebruikt.

Ninapaard98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:55

Anoniem schreef:
Hebben jullie ook dat ze onwijs inzakken rond de hak? Die was eerst stevig maar is slap als ik weet niet wat en het ziet er onwijs lelijk uit. Dat ze rond de enkel inzakken was me bekend maar bij de hak/hiel is echt heel vervelend. Het lijkt net of ik een maat te groot heb genomen nu. Voor mij geen Mondoni meer.

Ik heb wel eens laarzen van Mondoni gehad en dat was inderdaad heel erg ja, altijd netjes onderhouden/gepoetst maar het leek net of er gewoon niet tegenop te poetsen was, wat ik ook deed ze werden steeds lelijker en slechter, ook overal vouwen/kreuken terwijl ik er echt netjes mee was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:41

Iemand ervaring met de Wakefields? Ben niet tevreden over mijn Kendals, veel te soepel. Zoek nu dus naar een stijvere laars voor niet teveel want ik wil niet weer zo veel geld uitgeven voor een ontzettend slechte laars. Dan maar iets minder met mindere kwaliteit. Zijn ze hoog en zakken ze veel in? Worden ze snel lelijk/kaal? Ben heel benieuwd.

Ik zou graag harde en stevige laarzen hebben, die ook nog eens lekker hoog zijn. Voldoet de Wakefield hieraan?

Welke matentabel horen ze trouwens bij? Ik zie de naam nergens bij staan.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:44

Ik heb de wakefields, vijfmaal gedragen. Zijn mij te stijf, maar ik vind kendal dan weer fijner. Kan ze wel verkopen, uit mijn hoofd schoenmaat 40 regular.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:47

Hoe bedoel je te stijf, zitten ze niet lekker? Of blijft de vorm er lang in? Dat laatste heb ik echt nodig namelijk. Kendal is echt prut vind ik, koop die nooit meer :=.

Zijn de maten trouwens hetzelfde als van de Kendal?

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:59

De vorm blijft idd langer er in. Maar ik vind het haast stug, maar dat is persoonlijk want ik vind de soepelheid van de Kendals fijner. Alleen daar is de vorm idd snel uit en verzakt het erg.
De maten zijn hetzelfde geloof ik, je kan even de site van divoza checken bij het maattabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:50

Ik zag ze er niet bij staan, van daar dat ik het vroeg :). Maar dan ga ik ze binnenkort even bekijken in de winkel.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:44

Ik kom ook even binnenvallen, hoe bestellen jullie laarzen? Ben een beetje huiverig om ze lukraak via internet te bestellen en de divoza zit niet echt in de buurt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:09

EllisL schreef:
Ik kom ook even binnenvallen, hoe bestellen jullie laarzen? Ben een beetje huiverig om ze lukraak via internet te bestellen en de divoza zit niet echt in de buurt

Ik heb net voor de tweede keer de Mondoni Kendal gekocht. Mijn vorige zijn dik 2 jaar meegegaan, intensief gebruik (ca. 4x per week rijden) en op een gegeven moment had ik ze zelfs aan na het rijden. Rits is een puntje maar dat is bij de Petrie's geloof ik net zo!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:11

Hey ik lees dat jullie goede ervaringen,hebben met mondoni laarzen. Ik Heb vroeger altijd petrie gehad. Maar ik heb nu mijn,keuze laten vallen,op de mondoni whithehaven. Heeft er iemand ervaring mee of deze mooi hun model houden? En of de maten van mondoni eerder klein of groot zijn.

Deze zou ik graag willen gaan kopen

[/[img]
Afbeelding

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:24

Wacht. Die ken ik niet :wow:
DIE VIND IK MOOIII
Ze doen me denken aan die mountainhorse haha

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:31

sterreke98 schreef:
Wacht. Die ken ik niet :wow:
DIE VIND IK MOOIII
Ze doen me denken aan die mountainhorse haha

Ze zijn ook pas binnenkort beschikbaar.maar ik ben er al helemaal weg van. En de prijs valt ook Super mee.

En gelukkige verjaardag e

Glorieux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:40

Zo die zijn gaaf <3

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:40

Ja ik had ze ook gezien! Erg interessant als laarsje voor erbij. Ga ze zeker eens passen als ze in de winkels staan

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:11

Idd een mooie laars! Ik had hem ook nog niet gezien. Hopelijk komen er ook nog andere kleurcombinaties.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:18

Waar ik stiekem ook heeel erg naar uit kijk, mondoni laarzen in het blauw <3 of polo's (met veter :9 ) zal wel onhaalbaar zijn vrees ik haha. Maar ik zou de eerste zijn die ze haalt als het ooit gebeurt haha