Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:10

Toen ik mijn laarzen had gekocht was mijn rits kapot.. heb gebelt naar de klantenservice, kreeg netjes antwoord dat ik ze op kon sturen of even langs moest komen.
geen probleem.

Ik ken verder ook mensen die bij de divoza in enschede werken. Klantvriendelijkheid staat bij hun voorop!

Niicole__

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:44

Vallen die laarzen zo raar of licht het aan mij???
Heb ze een stuk korter, en ruimer om de kuit gekocht, en ze zijn nog niet goed... :n
Zaterdag ga ik zelf ff langs divoza, pas ik zedaar ruil ik ze daar ook wel..
Zo blijf ik retourneren etc.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:48

Bij mij paste ze gewoon toen ik m'n been had opgemeten en die maat had genomen!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:49

Bij mij niet helaas.. :n
Dus ga nu gewoon heen, is uiteindelijk denk ik goedkoper, en zowiezo sneller haha!
Anders blijf ik retourneren! :P

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:51

nou ik ben wel benieuwd. maar ik zal niet weten of ze al in de winkel staan.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:59

Hoe bedoel je? Zullen vast al wel in de winkel staan toch? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:59

Niicole__ schreef:
Heb ze een stuk korter, en ruimer om de kuit gekocht, en ze zijn nog niet goed... :n

Das de reden dat ik geen schoenen bestel :P

Vliendertje: Dat is nu wat ik bedoel... Ik hoor vaker van dat soort dingen over winkels, terwijl het mij noooooit overkomt. Vraag me dan toch echt of het aan mij ligt? Blijkbaar...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:36

Lijkt me ook dat je ze beter in de winkel kunt halen, kun je ze eerst passen. Voetmaat/ hoogtemaat/ kuitmaat zijn wel erg veel variabelen zodat het niet goed kan zitten..

En niicole, begrijp ik nu dat je ze korter en ruim hebt besteld en nu verbaast bent dat het niet past? 8-) Had ik je ook wel kunnen vertellen dat dan de kans helemaal klein is dat het goed zit hoor :o

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:49

Hoe onderhouden jullie de plain?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:19

Janine1990 schreef:
Niicole__ schreef:

Das de reden dat ik geen schoenen bestel :P

Vliendertje: Dat is nu wat ik bedoel... Ik hoor vaker van dat soort dingen over winkels, terwijl het mij noooooit overkomt. Vraag me dan toch echt of het aan mij ligt? Blijkbaar...

zal wel aan ons liggen :+ :7

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:48

Bienotje schreef:
Lijkt me ook dat je ze beter in de winkel kunt halen, kun je ze eerst passen. Voetmaat/ hoogtemaat/ kuitmaat zijn wel erg veel variabelen zodat het niet goed kan zitten..

En niicole, begrijp ik nu dat je ze korter en ruim hebt besteld en nu verbaast bent dat het niet past? 8-) Had ik je ook wel kunnen vertellen dat dan de kans helemaal klein is dat het goed zit hoor :o

Hoe bedoel je dat??
Als ze te hoog zijn, lijkt het me handig om ze korter te nemen, en als ze te strak zitten, en ruimer ook wel zo handig..

Maar ben bij Divoza geweest, en met zo'n hakje in de laars kan ik ze goed aan. :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:00

Was dit al een keer ruilen dan ofzo? Je liet in je post weten dat je de laarzen te hoog en ruimer bij de kuit hebt gekocht en was teleurgesteld dat het niet pastte.. Maar dat leek mij eigenlijk nogal wiedes ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:01

Ik heb trouwens ook eerst een hakje (van de schoenmaker voor de helft van de prijs dan die van Petrie) gebruikt. Maar met kahje kreeg ik wel irritatie bij mijn hak achter, het smalste punt van de laars zit mij dan te laag. Maar inmiddels zijnz e wat ingezakt en zitten ze beter in mijn knieholte dus is die gelukkig niet meer nodig :)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:00

Ze hadden mij een andere maat gestuurd dan besteld, een veel te hoge en te krap bij de kuit. Ik had toen 38 s besteld, en kreeg 39 s, maar toen ik bekeek hoe 39 s zat, leek het mij verstandiger om i.p.v. de bestelde 38 s, de 38 m te krijgen, die heb ik toen gekregen, en dacht idd dat ze te hoog waren, maar gezien ze nog wat zakken, zitten ze volgens divoza straks wel goed, vandaar eerst het hakje er maar in!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:59

Vandaag zijn we ook naar Divoza geweest en heb ik ook de laarzen van Mondoni Plain gekocht. Alleen bij mij was de boog net wat te laag.. Maar is verder niet voor wedstrijden dus dan kan het nog een keertje.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:44

Bij mij zitten ze met hakje nu goed, als ze straks wat zakken zitten ze zonder hakje als het goed is perfect! :j

Ik ben er erg blij mee! Ze zitten fijn! Verder gewoon goed onderhouden, dan komt het allemaal goed haha! :P

Via online bestellen had ik bij de zending laarzentrekkers erbij gekregen, zei die vrouw van divoza ook al; Waarom, die zijn voor Petries, daar heb je niets aan bij laarzen met een rits..
Zo dacht ik idd ook al, wat ik daar mee moest..

Maar heb vorige week van divoza die poets gekregen die er normaal gesproken bij hoort! :j
Daar bij divoza (leek) zelf waren ze super klantvriendelijk en hielpen ze erg goed! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:19

Ja ik heb ook laarzentrekkers gekregen :') Echt vreemd...
Maar heb ze inmiddels ingelopen, ze zitten heerlijk :j

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:07

44Myrthe44 schreef:

Ik ben nog steeds benieuwd eigenlijk.. :P
Maken jullie de laarzen gewoon elke dag even schoon, en waarmee?
En doe je er ook nog vet/oid op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:11

Neuh.
Ik borstel ze afentoe even met zo'n schoenborstel, dan worden ze gewoon schoon hoor :)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:13

Bizzybijtje schreef:
Ja ik heb ook laarzentrekkers gekregen :') Echt vreemd...
Maar heb ze inmiddels ingelopen, ze zitten heerlijk :j

Ja zeiden ze daar idd ook al.
Ze ging ook meteen wéér een melding maken zei ze dat er bij die laarzen geen trekkers, maar laarzenwas moet! :P

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:16

44Myrthe44 schreef:
44Myrthe44 schreef:

Ik ben nog steeds benieuwd eigenlijk.. :P
Maken jullie de laarzen gewoon elke dag even schoon, en waarmee?
En doe je er ook nog vet/oid op?

Ik heb afgelopen week van Divoza laarzenwas (van Cavalcura) gekregen. Voor het eerste gebruik moest ik ze daarmee invetten.
En dat moest ik regelmatig herhalen! :)

Verder haal ik het zand/stof/etc. er na gebruik af met een droge doek, met een borstel denk ik dat er sneller krassen op komen! :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:52

Dus jullie hebben echt de laarzenwas bij aankoop van jullie laarzen gekregen? (in de winkel?).. Had ik ook wel gewild ;)

Alhoewel ik gewoon petrie cleaner gebruik en daarna zwarte schoensmeer, werkte voor mijn vorige laarzen ook prima.. :)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:59

Ik had ze eerst via internet besteld, toen kreeg ik er laarzentrekkers bij :Y) :7 en een hele andere maat dan besteld, toen gingen die laarzen retour, en kreeg ik de andere maat waar ik om vroeg :P, alleen toen dacht ik dat ze nog niet goed zaten, dus wij naar Divoza geweest, en bleken ze wel goed te zitten (wel eerst met extra hakje erin) :o En toen begon ze erover hoe ze ik moest onderhouden met de poets die ik erbij had gekregen, toen vroeg ik; Welke poets? En toen bleek dus als snel dat ze bij Divoza vaker laarzentrekkers mee deden met de Mondoni laarzen, en gezien die geen zin hebben bij de Mondoni laarzen kreeg ik alsnog de poets, volgens haar krijg je die er normaal gesproken ook bij! :j

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:17

Ik zal aan het eind vd maand naar de Divoza om ze te halen. Ben laatst al een keer geweest om te passen, maar wou er toch nog even goed over nadenken.

En laten ze nou net deze maand in de aanbieding zijn! :D

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:22

Ik maak mijn Fields schoon met een licht vochtig doekje na het rijden. Daarna wrijf ik ze droog met een droog doekje. Zo'n een keer per week wrijf ik op de buigplekken met mijn vingers wat Passier Lederbalsam, dezelfde die ik voor mijn zadel en hoofdstel gebruik :+ Heb er verder helemaal niks bijgekregen, geen poets en geen laarzentrekkers!