Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:17

Excalibur schreef:
@cambionn welke andere jassen heb je van Kramer geprobeerd? En wat vond je dat verder van behalve dat je ze te lang vond?
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe waterdichte winterjas en dan wel een lange. Zal deze dan vooral met loggeren en grondwerken gebruiken. Voor het rijden heb ik genoeg jassen/vesten en bodywarmers om mij warm te houden.
Van Kramer heb ik enkel heuplengte geprobeerd verder. Echt lang enkel in andere winkels. Geen idee zo welke precies, ze lijken best op elkaar.

Van Kramer had ik de Lotta II in navy, weinig mis mee naast te lang. Eigen grotendeels zoals je van de foto zou verwachten, hoewel de fleece iets meer roze was. Nekstuk ziet er wel wat lomp uit met de capuchon opgeborgen, maar heerlijk warm. Wel minder getaileerd dan op de fotos, maar mijn taille is ook klein in verhouding tot mijn heup/borst dus kan ook daar aan liggen.

En de rij-jas Femke met capuchon in navy. Erg mooi verder, maar valt wel erg groot en niet gemêleerd. Minstens 1 maat kleiner bestellen. Maar wel erg mooie stof voor waterdicht, veel beter dan die plastic-oogende jassen. Model was ook flaterender dan de Lotta II, mits hij niet te groot is.

ConnemaraP

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:23

Heeft iemand ervaring met deze regenjas? 8000 mm water kolom is volgens mij redelijk waterdicht toch? Als iemand ervaring hier mee heeft, is deze ook echt warm genoeg? Ik heb nu vaak een dikke jas aan met daar overheen een regenjas, is niet heel praktisch eigenlijk

https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... C4wLjAuMA..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:28

Ik zie bij de reviews wat commentaar op rits en drukknopen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:29

Die heb ik gepast, hij is echt warm. Ik was blij dat hij weer uit kon in de winkel _O- Hij zou ook goed waterdicht moeten zijn, zo voelde hij ook aan. Het is echt van dat typische regenjas materiaal, van dat rubberachtige om het zo maar te zeggen. Hij valt ruim, ik denk dat je een maat kleiner zou kunnen bestellen. Ik had in ieder geval van de lange jassen wel een maat kleiner dan van de korte jassen. Alleen ik vond het lange niet fijn, het irriteerde me gewoon bij het staan al dat het over mijn benen zat.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:08

ConnemaraP schreef:
Heeft iemand ervaring met deze regenjas? 8000 mm water kolom is volgens mij redelijk waterdicht toch? Als iemand ervaring hier mee heeft, is deze ook echt warm genoeg? Ik heb nu vaak een dikke jas aan met daar overheen een regenjas, is niet heel praktisch eigenlijk

Ik vind die zo fijn dat ik een tweede heb aangeschaft als regenjas voor niet bij de paarden. Hij is super warm en tot nu toe super waterdicht. De eerste gebruik is dus op stal en is al een paar keer in de wasmachine geweest maar blijft super netjes en waterdicht.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:28

Ik denk erover deze te bestellen, maar dan voor net, niet voor bij de paarden. Wat moet ik me voorstellen bij windafstotend en waterafstotend, weet iemand dat?

Afbeelding
Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:40

Texas02 schreef:
Ik denk erover deze te bestellen, maar dan voor net, niet voor bij de paarden. Wat moet ik me voorstellen bij windafstotend en waterafstotend, weet iemand dat?

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik heb dezelfde vraag een pagina of 2 terug gesteld ;) . Conclusie was daar dat miezer en lichte regen nog wel wil, maar zware regen (zoals vandaag) kan er doorheen komen, zeker bij ritsen en andere sluitingen, of bij naden.

Heb zelf toch gekozen voor de afstotende ipv dichte. En heb de regen vandaag overleeft. Ik was enkel nat omdat hij zo warm was dat ik erin ging zweten := . Maar het zal ook echt per model en item verschillen. Zo is mijn waterafstotende rijbroek vooral tegen wat spetters, maar komt het er met lichte regel al snel door. Gelukkig heb ik rainlegs nu.

Ik ga de jas voor de zekerheid van het weekend nog extra impregneren met HG spul dat je erin wast (niet spray die er puur een laagje op maakt, maar echt iets dat door de hele stof gaat). Heb dat ook met mijn wollen winterjas gedaan (en die zuigen normaal het vocht echt op) en die is al ruim 1,5 jaar perfect waterdicht. Alles blijft er op liggen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 00:12

Heb jij ook deze jas? Of een andere waterafstotende? Gaat de wind er niet zo snel doorheen? Had hem in de winkel in Petrol gepast en hij zat wel heel fijn, ook mooie jas en lekker warm.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 00:57

ConnemaraP schreef:

Ik heb zo’n 3 jaar geleden deze gekocht:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... t-capuchon

En volgens mij is het exact hetzelfde model, alleen ander merkje. Dus mocht je maat XS hebben, dit merk is wat goedkoper :D
Is heerlijk warm en goed waterdicht. Ik heb er vaak mee uitgemest in de regen, altijd droog en warm gebleven :j

Ik draag ‘m samen met deze overtrekbroek, die ook aan te raden is:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 01:22

Texas02 schreef:
Heb jij ook deze jas? Of een andere waterafstotende? Gaat de wind er niet zo snel doorheen? Had hem in de winkel in Petrol gepast en hij zat wel heel fijn, ook mooie jas en lekker warm.
Ik heb een andere, rij-blouson Rachel. Wind komt daar niet doorheen. Stof is stevig en geeft het gevoel dat hij wel tegen een stootje kan. Echt outdoor materiaal, dus vermoed ook afstotent door materiaal en niet door impregnatie. Maar zeker weten doe ik dat niet. Super warm en stopt net boven de heup (vond alles wat op de heup of lager viel niet fijn). Heb er vanavond in gereden en erg blij mee. Zo ver houd hij het water ook prima tegen dus, vergelijkbaar met een reguliere winterjas (die vaak ook niet officieel waterdicht zijn). In die zin is impregneren wellicht niet eens nodig.

Maar impregneren is meestal het handigste als ze nieuw zijn of net compleet uitgewassen. Dus ik doe het vast voordat hij vies wordt, kan er niet erger op worden. Of iig, ik heb erg goede ervaringen met deze manier van impregneren, afgezien van dat het loodzwaar werk is gezien in het met de hand doe en een jas vol water nogal wat weegt. En dat het lang duurt om te drogen daarna. Impregneren kan schade geven aan al bestaande impregnatie en als de nieuwe dan zwakker is kan het erop achteruit gaan. Je moet er dus wel een beetje voorzichtig mee zijn.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 01:36

Dankjewel! Het wordt een nette jas, dus impregneren lijkt me dan niet nodig. De jas van Stonedeek die ik wil kopen is ook van mooi stevig materiaal vond ik toen ik hem in de winkel paste, ik denk dat dat wel goed is. Goede reviews heeft hij zowel in Nederlands als in Duits in ieder geval wel.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 07:53

ConnemaraP schreef:

Ik heb hem vorige week gekocht en er gister mee in de regen staan longeren. Hele fijne jas, lekker warm en de capuchon is ook heerlijk groot :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:56

Cambionn schreef:
Nou ik heb mijn jassen binnen en gepast en alles. Ook nog wat andere (niet-Kramer) in de winkel in de tussentijd. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het vervelend vind als er een dikke winterjas over mijn heupen of lager zit. Mijn gewone winterjas valt wel over het bovenbeen. Maar die is van wol en nog geen centimeter dik, maar zo'n wollen jas is niet ideaal voor sporten. Al die rij-jassen zijn dik gevoerd en dan vind ik het gewoon niet fijn over m'n been. Het is dus uiteindelijk de rij-blouson Rachel in mahonie geworden. Valt boven de heup, en is heerlijk warm. Vlecht valt mooi in de capuchon zonder dat die weggepropt wordt en de capuchon is groot genoeg om over cap te gaan, en kan vast gezet worden zodat hij niet afwaait. Capuchon is zo dik dat hij tussen nek en jas vast ligt en niet wappert als je hem niet op hebt, en daar de nek ook nog eens lekker warm bij houd. De jas is wellicht niet echt waterdicht, maar ik vermoed niet dat hij meer doorlaat dan mijn wollen winterjas.

Ga er nog wel een setje rainlegs bij halen. Ik heb wel een waterdichte rijbroek, maar ik vind die Noemi van kramer wel heel erg fijn dus ik hoop dat ik met het waterafstotende daarvan + rainlegs een heel eind kom voordat die nodig is. Ik ga iig de normale halen, maar zag bij de EJ dat QHP ook rainlegs heeft met fleece voering dus die ga ik ook proberen. Wel enkel in 1 maat, dus hoop dat die lang genoeg is.

Had ook nog wat anders spul gehaald, waaronder teddyfleece halster Anatomical Relaxation in mahonie. Ik krijg het nog niet over mijn hart om het halster van Dancer aan te passen en een ander paard om te doen. Dat was zijn halster. Ik vond deze wel mooi zo met dat diepzwarte bont en het had een leuke prijs met de afgelopen korting, dus meegenomen voor mijn huidige vaste rijpaard.

Hebben jullie trouwens ook dat het online retourformulier niet werkt? Hij blijft zeggen dat er iets fout is ingevuld, terwijl alle blokjes op groen staan met een vinkje. Heb het nu maar via de mail aangemeld... De andere jassen gaan vandaag retour.

Andere vraag. Weet iemand hoe je een review achterlaat bij producten op de webshop? Ik kan daar echt nergens een knop voor vinden op zowel product pagina's en mijn eigen bestelhistorie.

Voor reviews krijg je na aankoop ergens een mail van kramer of je je producten wil beoordelen. Ik weet niet of ze dat bij elke klant doen, maar ik krijg ze wel altijd.

Betreft retourneren: ik wist niet eens dat er een digitaal formulier was. In augustus nog dingen terug gestuurd maar ik download het retour label en gebruik verder gewoon het formulier wat bij de bestelling al zit om te retourneren. Nooit problemen mee gehad.

ConnemaraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:23

nick_en_ik schreef:
ConnemaraP schreef:

Ik heb zo’n 3 jaar geleden deze gekocht:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... t-capuchon

En volgens mij is het exact hetzelfde model, alleen ander merkje. Dus mocht je maat XS hebben, dit merk is wat goedkoper :D
Is heerlijk warm en goed waterdicht. Ik heb er vaak mee uitgemest in de regen, altijd droog en warm gebleven :j

Ik draag ‘m samen met deze overtrekbroek, die ook aan te raden is:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak

Ik zie dat die ook in xs niet leverbaar is, ik denk dat ik hem gewoon eens ga bestellen en dan laat ik even weten wat ik ervan vind!
Bedankt voor de reacties van iedereen

ConnemaraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:25

Thrive schreef:
ConnemaraP schreef:

Ik heb hem vorige week gekocht en er gister mee in de regen staan longeren. Hele fijne jas, lekker warm en de capuchon is ook heerlijk groot :D

Top! Ik ga hem ook bestellen

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:36

Ik heb de jas besteld *\o/* Toch maar voor de Petrol gegaan in plaats van de kleur die in de aanbiedingen is, die vind ik een stuk mooier.

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:58

Wij zijn vrijdag even bij Irschenberg geweest, en daar heb ik deze jas oa gekocht. <3 Het is de Minou, valt mooi op maat, en is heel fijn licht. Niet waterdicht ofzo, maar bij regen ben ik toch van suiker :+ Twijfel bijna om hem voor net te houden. Zaterdag met de veiling een groot deel van de dag op de tribune gezeten en kon hiermee aardig warm blijven. Voor het echt koude winterweer niet warm genoeg denk ik.

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 22:04

Thrive schreef:
ConnemaraP schreef:

Bedankt voor de tip. Ik heb de jas ook besteld :D Mijn huidge regenjassen zijn niet meer waterdicht en na zulke dagen als vandaag weet je dat het tijd is voor een nieuwe.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:06

De 20 % korting op dekens is al ingegaan voor wie daar op wacht ;-)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:21

Mijn jas is er (de Stonedeek Leila)! *\o/* Heb hem met mijn dikste trui aan gepast en hij zit perfect. Met dunne trui zou ook geen probleem zijn, ook dan zit hij goed. Heel blij mee, en ook blij dat hij weer uit kon _O- Echt te warm nu _O-

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:42

Leuk!
Valt ie op maat?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:52

Ja, hij valt op maat als je het vergelijkt met de andere kleding van Kramer. Alleen als je het vergelijkt met de maten die je in de gewone, niet-paardenwinkels, koopt, valt het net een maat kleiner net als al hun kleding.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:59

Hmm, die ervaring heb ik juist niet, haha.
Ik vind hun kleding meestal groter vallen, vandaar mijn vraag.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 23:13

Ik denk dat je het dan echt even moet passen. Mocht je bekend zijn met hoe de lange jassen van Kramer vallen, zoals bijvoorbeeld de Paris, die vallen groter dan deze. De korte jassen van Kramer heb ik in de winkel een aantal van gepast, en daar had ik allemaal een maat groter van dan van de lange jassen. De korte jassen heb ik dezelfde maat van als de poloshirtjes Mara II en een maat groter dan de lange mouw shirtjes Anni.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 23:17

Heb nog nooit een jas van Kramer gehad en woon ook niet bij eentje in de buurt om te gaan passen.
Ik heb alle shirts van hen een maat kleiner dan mijn 'gewone winkel' maat. Dus het wordt een beetje een gok dan, denk ik. 1 review zegt bij jouw jas dat ie 'misschien iets groot valt'.
Ik hou van sites als Agradi met 100'en reviews :D
Wel dank voor het meedenken :)