Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:54

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:47

Weet er iemand of de mondoni bath laarzen nog terugkeren? Ik zag dat divoza ze niet meer verkoopt..

Ik heb ze nu al een paar jaar en ze zitten zo lekker, alleen beginnen ze aan hun eind te komen :(

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:37

Ik heb een vraagje over de Mondoni Kendals welke ik vandaag heb gepast. Voet, wreef en om de enkels zat de laars heel goed. Had de 37R aan, dus smalste kuitmaat (35), alleen kreeg bij de laarzen net de rits niet helemaal dicht bovenaan (scheelde een cm). Had wel een vrij dikke broek aan. De 37W aangepast, waarvan de kuitmaat 2 cm groter is. Dit was net weer te wijd. Nou is mijn ervaring dat leer altijd wat uitloopt, maar weet iemand hoeveel ze uitlopen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:40

Bij mij zijn ze niet echt wijder geworden, ze zaten goed aansluitend en nu nog steeds. Ze zijn alleen wat ingezakt, maar dat 'hoort'.

GerenGer

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:40

Ik heb een tijdje geleden bij Divoza donkerbruine Mondoni rijlaarzen gekocht voor 20 euries. :D

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 02:39

@julia ik kreeg mijn mondoni's de eerste weken echt alleen met de grootste moeite dicht, en nu gaat het heel makkelijk. Bij mij zat er echter geen cm tussen, dus dat blijft een gok denk ik.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:17

Thanks voor de reacties! Ik heb gewone stalschoenen van Mondoni en die zijn met de jaren toch wel aardig uitgelopen. Ik denk dat ik het er maar gewoon op gok. O:)

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:36

Ik meld me ook even! :D Ik heb ook mondoni rijlaarzen, half januari gekregen. Weet niet welke soort, maar ze zijn nu al een tijdje beschadigd aan de zijkanten. Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan, dus dat vind ik vroeg. Ook is het al een paar weekjes dat het stukje leer onder de strikjes (veters, touwtjes, die dingen bij de overgang van je voet naar je onderbeen, en dan bovenop, dus niet bij de hak. Hoop dat jullie me begrijpen :') ) gescheurd op meerdere plaatsen. Normaal zijn mijn leren rijlaarzen veel later pas beschadigd en kan ik ze lange tijd gebruiken, dus ik ben niet zo tevreden over mondoni rijlaarzen.... :n

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:17

Wat een stilte hier! Het gaat niet zo goed mijn mijn Kendals... Van mijn linker laars was altijd een beetje gebobbeld aan mijn kuit en toen liep de rits op 2 stukjes niet meer zo goed en nu... Nu is er een stukje rits los! Ritsen worden niet gemaakt door Divoza of wel? Iemand enig idee hoe veel het kost als ik er een nieuwe in laat zetten bij de schoenmaker>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:23

Heb mijn Kendals ritsen laten vervangen bij de schoenmaker. Prijs zal ik morgen even nachecken voor je. Schoenmaker heeft ze daarna ook prachtig schoon gemaakt, erg fijn.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:32

Mijn kendals werden wel gerepareerd door divoza. Bij schoenmaker hier rond de 35 euro geloof ik

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:04

Capriootje schreef:
Mijn kendals werden wel gerepareerd door divoza. Bij schoenmaker hier rond de 35 euro geloof ik

Ik heb al wel een keertje nieuwe gekregen hihi, maar toen had ik ze pas net. Maar ik ga het gewoon proberen van de week!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:44

Ja zeker doen!

Ik heb 3 paar bruine laarzen staan nu dus ga mijn zwarte kendal's maar netjes maken en op marktplaats zetten denk ik. Heb ze nooit meer aan :=

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:18

Haha toe maar 3 paar! Ik laat ze gewoon bij de schoenmaker maken voor 35 euro. Er werd me meteen verteld dat het niet onder de garantie valt. Ik heb al mijn spullen aangepast op mijn kendals dus ik kan niet meer zonder :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:24

Ik heb sinds +- 2 maanden ook Kendals, moeilijkheden met de rits heb ik ook al ondervonden, maar voor de rest zien ze er nog altijd top uit! Ben tevreden van de laarzen, leuke aankoop voor niet al te veel geld :)!

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:48

Ik heb voor 30 euro de rits kunnen laten maken! :) Verder heb ik zelf nooit echt problemen met de rits gehad, ii niet van de andere laars haha. Deze rits zat er niet zo mooi in. Het leer was gebobbeld en daardoor is hij uiteindelijk kappot gegaan. Maar het bobbelen is nu ook bijna niet meer :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:05

Sorry voor het inbreken. :P

Verkoopt iemand hier toevallig de Mandoni Outdoor laarzen in maat 40? Ik heb ze gevonden op Divoza, maar wil eerst proberen of ik er tweedehands aan kan komen. ;)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:16

Hoi,
Ik heb gisteren de Mondoni Iceland gekocht, maar loop nog weleens door de blubber. Kan je de laarzen dan gewoon afspuiten of met een borstel het eraf borstelen o.i.d? Bedankt :)

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:58

Hoi iedereen, ik had een vraagje!

Ik was van plan de mondini field 2 junior te kopen, maar er staat op de site van divoza niets bij van bestellen of maat aanvinken ofzo. Betekend dit dat ze niet meer verkrijgbaar zijn? |( :')

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:57

Haihai. Ik heb nu al een tijdje (Een jaar ongeveer) mijn mondoni kendal laarzen. Nu merk ik dat ze aan de binnenkant ter hoogte van mijn kuit aan het slijten zijn en het zwarte leer dus 'wit' wordt (Nee, is geen schimmel!!). Ik heb laarzenwas gekregen bij aankoop, wel blanke zodat het bruine randje van de laars niet zwart wordt. Ik vet ze één keer per maand in maar heb het idee dat door de blanke laarzenwas de laars zelf lichter wordt, met name op de slijtplekken. Nu heb ik ik shoe cream gezien bij Divoza (http://www.divoza.com/nl/collonil-shoe-cream) en ben wel benieuwd of ik daarmee de slijtplekken weer zwart kan krijgen? De laarzen zijn echt in een goede staat maar het witte gedeelte ziet er zó lelijk uit! Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft (evt ook een ander merk!).

NB, ik had m'n laarzen naar de schoenmaker gebracht om de ritsen te laten maken en kwamen ze heel mooi zwart en glimmend terug. Iemand die weet wat een schoenmaker er op gesmeerd zou kunnen hebben? :D

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:32

Ik denk dat je daarvoor het beste advies kan inwinnen bij de schoenmaker waar je eerder de ritsen hebt laten maken. Meestal verkopen schoenmakers ook veel verschillende leerverzorgingsproducten!

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:10

@ Pernilla Is het ook geen huidvet? Maar ik doe altijd de grote zwarte delen met zwarte schoencrème van petrie en daarvoor de rest met blank vet en dan goed boenen met een borsteltje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:21

Huidvet lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat dat deel van de laars tegen het zadel aankomt en niet tegen de pony. Maar ik zal binnenkort eens kijken, bedankt voor de tip. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:52

Iemand ervaring met de Mondoni Kent jodhpur? Mijn huidige jodhpurs zijn niet meer bruikbaar. Ik gebruik ze echter niet om mee te rijden maar om stalklusjes mee te doen, zoals paddocks uitmesten, stallen uitmesten, water geven etc. Het is dus belangrijk dat ze waterdicht zijn aangezien ik ook door plassen moet stampen. Nu zie ik hier niets over staan op Divoza maar ben erg benieuwd. Hiervoor had ik de Mondoni Dundee II jodhpur, hier stond ook niet bij dat deze waterdicht was maar kon er wel door plassen mee zonder dat ik nat werd. Ben benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft? Ze lijken me ook erg fijn om mee te rijden in de winter, zeker door de voering. Ik hoor graag van jullie!