Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:21

Zo doe ik het ook inderdaad, maar ik ben blij als mijn Mondoni broeken 2 jaar meegaan _O-

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:29

Texas02 schreef:
Hmm, het zijn natuurlijk andere schoenen, maar ik heb de Cross Rider winterschoenen laatst gekocht in de winkel, en daar had ik maat 40 van terwijl ik normaal 38 heb. Soms een keer 37, soms een keer 39, net hoe het valt, maar de gevoerde schoenen van Kramer lijken toch allemaal wel klein te vallen. Ik had meerdere gepast in de winkel. Deze van jouw link natuurlijk weer niet :+

Ah dank! En was dan de reden dat je 40 moest hebben omdat 38 te smal viel, of zat het hem in de lengte?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:00

Te smal, ik zit heel snel met mijn kleine teen tegen de buitenkant van een schoen en dat wordt echt pijnlijk als ik ze langer aan heb. Maar ook de lengte is goed, ik was bang dat 40 te groot zou zijn toen 39 te smal bleek, maar dat was helemaal niet zo.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:06

De winterrijbroeken van Kramer zijn echt oersterk. Ik rijd de meeste dagen minimaal 4 paarden en heb afgelopen winter 3 broeken gekocht die ik afwissel maar die hebben na het eerst jaar nog totaal geen slijtage. De zomerbroeken zijn echt prima voor het geld maar daar zie ik na een seizoen wel wat slijtage op.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:14

Dat klinkt wel heel goed!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 09:59

Ik draag al paar jaar de winter rijbroeken van kramer
heb een hele verzameling qua kleuren
Helaas moet ik weer opnieuw gaan beginnen met verzamelen want ik ben afgevallen dus nu zakken ze af.
dus nu weer begonnen met 1 zwarte en dan ga ik weer langzaam uitbreiden naar meer kleurtjes
Ik vind ze zo geweldig zitten... Ik wissel ze op de extreem natte dagen wel om voor de regenbroekversie van Decathlon :))

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 17:03

Texas02 schreef:
Nee, ik ben ook niet lang, ik heb dat probleem met alle rijbroeken. Ze hebben geen rijbroeken voor korte mensen _O- Welke kleur weet ik nog niet, ik vind die Vineyard eigenlijk prachtig maar daar kan niet zo veel bij volgens mij. Grijs vind ik ook altijd makkelijk. Walnoot staat er nu niet tussen, maar die wil ik ook sowieso niet. Ik heb op dit moment zwart, donkerblauw en grijs, die heb ik afwisselend aan. Als wat ik nu heb minder wordt wil ik dan toch deze gaan proberen! Mijn Mondoni broeken hebben dat trouwens ook, de grijze valt normaal, de zwarte iets ruim en de blauwe iets klein. Ze passen wel allemaal, maar apart hoor..

De walnoot is er inderdaad niet meer, maar ik vind de vinyard dus niet mooi. Ik heb de vorige keer deze gekocht: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijbroeken/Grip-rijbroeken/high-waist-grip-rijbroek-Juliane
Heeft voor mij precies de goede lengte, dus ik heb er nog eentje besteld. Ik ben nog aan het afvallen, maar deze zit echt prima, al is degene die ik nu besteld heb een maatje kleiner (hier 1.59 m lang bij 70 kg, dus nog massa genoeg op heupen en buik :=)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 17:19

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 18:31

Cambionn schreef:
Vraagje hierover, omdat ik de versie met leren zit nog op het oog heb. Wat voor stof is het? Is het beetje zo'n joggingstofje zoals veel Decathlon broeken of meer een sportstof zoals veel andere rijbroeken? Op de fotos lijkt het dar eerste namelijk, maar weet niet zeker.

Ik heb deze broek, en het is meer een joggingstof, vind ik persoonlijk heerlijk

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:55

Wat noem je een joggingstof? Ik vind het stevig materiaal met lekker veel rek, ook niet te dun en strak genoeg om voor mij prettig te zitten. Het is het soort stof wat ik eigenlijk voor al mijn rijbroeken altijd heb gezocht. Ik heb het liefst een wat dikkere stof voor mijn rijbroeken, want de broek van Felix Bühler die ik een paar maanden geleden had geprobeerd vond ik veel te dun. Echt niet fijn :n

Van mijn joggingbroeken lijkt de stof totaal niet op deze rijbroeken :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 00:52

Siamsmeesje schreef:
Wat noem je een joggingstof? Ik vind het stevig materiaal met lekker veel rek, ook niet te dun en strak genoeg om voor mij prettig te zitten. Het is het soort stof wat ik eigenlijk voor al mijn rijbroeken altijd heb gezocht. Ik heb het liefst een wat dikkere stof voor mijn rijbroeken, want de broek van Felix Bühler die ik een paar maanden geleden had geprobeerd vond ik veel te dun. Echt niet fijn :n

Van mijn joggingbroeken lijkt de stof totaal niet op deze rijbroeken :')
Nouja, weet ook niet of joggingstof echt de juiste term is, maar was de beste die ik kon verzinnen. Zoals ik zei, vergelijkbare stof met de meeste standaard Decathlon broeken (zoals de 100 en de 140). Maar dat werkt natuurlijk ook weer enkel als je de Decathlon broeken kent :+ . Had het idee dat deze ook de broek in kwestie (Lana voor de versie met leren zit) stof is, maar blijft lastig zien op fotos, vandaar de vraag. De Juliane die gelinkt was lijkt namelijk precies hetzelfde maar dan met siliconen ipv lederen zitvlak.

Zelf zocht ik juist de stof zoals veel rijbroeken die ik in de EJ zie (alleen vallen die mij af door de siliconen). De Noemi bevalt me daar goed in, fijne stof wel. Opzich zitten mijn Decathlon broeken ook prima overigens, dus is geen comfort ding. Ik kijk nu eigenlijk puur naar anderen voor steekzakken + mooier uiterlijk. Maar vind deze stof gewoon net wat sportiever/luxer ofzo en heb al een stapel Decathlon broeken dus al genoeg van die stof. Dus dan hou ik het nog ff bij de Noemi tenzij er opeens leuke kleurtjes komen ofzo. Dit zijn de enige 2 modellen die aan mijn eisen voldoen :') .

Vind de stof van mijn Noemi niet dun trouwens. Hij is ook steviger en warmer dan mijn Decathlon broeken (maar ook niet super warm ofzo, het is geen winterbroek). Hij is gewoon heel fijn, precies wat ik zocht. Gelukkig heb ik er nu 3, en hopenlijk gaan ze lang mee :D .

Ik heb overigens de jassen besteld. Zullen in de loop van volgende week wel komen. Heel benieuwd.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:00

Ik heb een paar broeken van de Decathlon, maar die hebben voor mij toch niet de fijne pasvorm die deze broeken van Equilibre hebben. Qua stof, vind ik de Equilibre's gewoon fijner, dikte is wat vergelijkbaar, maar meer stretch en een fijnere pasvorm. Vooral op de heupen, daar zijn mijn Decathlon-broeken standaard te strak, ondanks hun eigen maattabel :roll:
Ik grap dus vaak dat mijn lijf duidelijk meer Duits-geörienteerd is dan Frans :D

Volgende keer de Noemi dus ook op mijn lijst zetten :j Ik heb gisteren juist van de Juliane de donkerbruine (pure chocolade) besteld. Ik ga gewoon echt voor broeken die net wat dikker zijn, dan lijkt het lijf nog wat tenminste :=

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:59

different1 schreef:
Ik zag die kleur ook, en vraag me af of het mooi staat op een vos?(nu donkervos, geschoren is ze vrij licht)
Normaal heb ik zwart, groen en blauw maar wil ook weleens iets anders en vind dit zo'n mooie kleur!

Denk het wel. Ik heb hem net gekoch we hebben op stal een vos. Wil wel als ik er ben en hem binnen heb een fpto voor je maken.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:43

De Noemi zag ik ook op de site, die lijkt mij ook fijn! En nog kunstlederen zitvlak, niet die vervelende siliconen.. Dus die staat nu op mijn lijstje voor later!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 22:09

naranja1 schreef:
different1 schreef:
Ik zag die kleur ook, en vraag me af of het mooi staat op een vos?(nu donkervos, geschoren is ze vrij licht)
Normaal heb ik zwart, groen en blauw maar wil ook weleens iets anders en vind dit zo'n mooie kleur!

Denk het wel. Ik heb hem net gekoch we hebben op stal een vos. Wil wel als ik er ben en hem binnen heb een fpto voor je maken.

Zou heel fijn zijn! Ga begin volgende maand naar kramer om m'n kast aan te vullen, dan weet ik of die kleur ook mee mag :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 18:31

Na altijd horseware dekens gehad te hebben.

Maar met een paard wat binnen 2 weken zijn amigo bravo 12 plus deken weet te slopen en waar Rambo zorgt voor schuurplekken.

Een uitstapje gemaakt na een Felix Buhler deken. Vorige week vrijdag besteld en gisteren binnen gekomen.

Ik was sceptisch kan toch niet veel zijn voor dit geld.

Bij het open maken van het pakket viel mij al op hoe zwaar hij aan voelde vergeleken met mijn Amigo's.

De buitenstof voelt echt heel stevig aan (1680 den).

Hup deken mee naar stal en passen.

En warempel hij ligt ook fantastisch.

Ik ben heel benieuwd hoelang hij deze heel houdt.

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:39

Mooie kleur ook!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:13

Hele mooie deken!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 23:51

felicity schreef:
Na altijd horseware dekens gehad te hebben.

Maar met een paard wat binnen 2 weken zijn amigo bravo 12 plus deken weet te slopen en waar Rambo zorgt voor schuurplekken.

Een uitstapje gemaakt na een Felix Buhler deken. Vorige week vrijdag besteld en gisteren binnen gekomen.

Ik was sceptisch kan toch niet veel zijn voor dit geld.

Bij het open maken van het pakket viel mij al op hoe zwaar hij aan voelde vergeleken met mijn Amigo's.

De buitenstof voelt echt heel stevig aan (1680 den).

Hup deken mee naar stal en passen.

En warempel hij ligt ook fantastisch.

Ik ben heel benieuwd hoelang hij deze heel houdt.

[ Afbeelding ]

Mooie deken, welk type is dit en hoeveel gram?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 00:02

Vanaf 4 oktober is er trouwens 20% korting op dekens, ik had een flyer in de brievenbus vandaag.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 06:26

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:08

Dankjewel

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:41

Nou ik heb mijn jassen binnen en gepast en alles. Ook nog wat andere (niet-Kramer) in de winkel in de tussentijd. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het vervelend vind als er een dikke winterjas over mijn heupen of lager zit. Mijn gewone winterjas valt wel over het bovenbeen. Maar die is van wol en nog geen centimeter dik, maar zo'n wollen jas is niet ideaal voor sporten. Al die rij-jassen zijn dik gevoerd en dan vind ik het gewoon niet fijn over m'n been. Het is dus uiteindelijk de rij-blouson Rachel in mahonie geworden. Valt boven de heup, en is heerlijk warm. Vlecht valt mooi in de capuchon zonder dat die weggepropt wordt en de capuchon is groot genoeg om over cap te gaan, en kan vast gezet worden zodat hij niet afwaait. Capuchon is zo dik dat hij tussen nek en jas vast ligt en niet wappert als je hem niet op hebt, en daar de nek ook nog eens lekker warm bij houd. De jas is wellicht niet echt waterdicht, maar ik vermoed niet dat hij meer doorlaat dan mijn wollen winterjas.

Ga er nog wel een setje rainlegs bij halen. Ik heb wel een waterdichte rijbroek, maar ik vind die Noemi van kramer wel heel erg fijn dus ik hoop dat ik met het waterafstotende daarvan + rainlegs een heel eind kom voordat die nodig is. Ik ga iig de normale halen, maar zag bij de EJ dat QHP ook rainlegs heeft met fleece voering dus die ga ik ook proberen. Wel enkel in 1 maat, dus hoop dat die lang genoeg is.

Had ook nog wat anders spul gehaald, waaronder teddyfleece halster Anatomical Relaxation in mahonie. Ik krijg het nog niet over mijn hart om het halster van Dancer aan te passen en een ander paard om te doen. Dat was zijn halster. Ik vond deze wel mooi zo met dat diepzwarte bont en het had een leuke prijs met de afgelopen korting, dus meegenomen voor mijn huidige vaste rijpaard.

Hebben jullie trouwens ook dat het online retourformulier niet werkt? Hij blijft zeggen dat er iets fout is ingevuld, terwijl alle blokjes op groen staan met een vinkje. Heb het nu maar via de mail aangemeld... De andere jassen gaan vandaag retour.

Andere vraag. Weet iemand hoe je een review achterlaat bij producten op de webshop? Ik kan daar echt nergens een knop voor vinden op zowel product pagina's en mijn eigen bestelhistorie.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:48

Ik krijg altijd een paar dagen na levering een mail met linkjes om de gekochte producten te beoordelen, maar bestel wel op de duitse website dus weet niet zeker of ze het op de nederlandse webshop ook zo doen.

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:01

@cambionn welke andere jassen heb je van Kramer geprobeerd? En wat vond je dat verder van behalve dat je ze te lang vond?
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe waterdichte winterjas en dan wel een lange. Zal deze dan vooral met loggeren en grondwerken gebruiken. Voor het rijden heb ik genoeg jassen/vesten en bodywarmers om mij warm te houden.