Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:22

Als alleen de tandjes los gaan kan je er vaak een nieuw "sleetje" op zetten op de markt kosten rond de 2,50 volgens mij

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:27

Misschien dat maar proberen dan! Zal wel gewoon pech hebben gehad met beide ritsen..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:32

Met de ritsen geen probleem maar ik heb inmiddels al een aardig rijtje Kramer jassen gehad en bij bijna allemaal zijn de zakken binnen de kortste keren kapot.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:49

Dat heb ik dan weer niet meegemaakt. Wel in andere jassen trouwens. Vaak scherpe dingen erin doen gaat op den duur slijten. Vooral sleutelbossen zijn funest, maar die heb ik op stal nooit in mijn jaszak zitten dus dat scheelt. Zitten vooral koekjes in. :+

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:08

Celebi schreef:
Mijn tweede jas al van Kramer waarbij de rits het begeeft. Herkent iemand dit van hun jassen?

Ja meerdere keren helaas ;( wat echt jammer was want t waren keifijne jassen.
Klantenservice was top, jas werd zonder problemen vervangen. Maar ja, werd te gek als dat iedere paar maanden moest

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:08

MissYvette4u schreef:
Coentjuh schreef:
https://www.kramer.be/Themas/Western-ri ... npad-Kenny Iemand ervaring met deze westernpad? Zou een 75 lengte moeten hebben en de rest is allemaal groter/langer wat ik verder online bij andere shops vind

Is het een fijne/goede pad om mee te rijden?

Dites-moi :D?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:02

MissYvette4u schreef:
Celebi schreef:
Mijn tweede jas al van Kramer waarbij de rits het begeeft. Herkent iemand dit van hun jassen?

Ja meerdere keren helaas ;( wat echt jammer was want t waren keifijne jassen.
Klantenservice was top, jas werd zonder problemen vervangen. Maar ja, werd te gek als dat iedere paar maanden moest

Hier begaven de ritsen het telkens na 1 jaar!

Ik gebruik 1 jas nog steeds, maar daar stap ik in ipv dat ik hem aantrek :')

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:42

Celebi schreef:

Ja ook gehad met een jas van een week oud.
Contact opgenomen en teruggestuurd

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 21:34

Hmm toch wel wat meer jassen die het defect laten zien. Hier helaas wel al een jas van vorige zomer, maar natuurlijk niet enorm veel gebruikt want de hele winter heeft er tussen gezeten. Maar geen garantie meer natuurlijk.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:31

Was wat huiverig want mijn vorige Kramer broek heeft het niet lang overleeft. Is de enige rijbroek die ik weg heb mogen gooien in ruim 2 jaar. Maar die was van Twin Oaks (dacht ik, iig westernlijn. Was die strake spijkerbroek met leren zitting en grote dijbeenzak) en ik hoorde van sommige dat de kwaliteit daarvan minder was dan van Felix Bühler. Maar met de korting toch maar een poging gedaan. Wou graag steekzakken en iets wat mooier oogt dan mijn huidige Decathlon broeken (bovenop mijn eissen van hoge taille, broek/geen legging, riemlussen, geen siliconen en een telefoonzakje).

Heb de Noemi besteld. Had er eerst 1 besteld denkende als die lekker zit koop ik er meer. Had gehoopt hem iets sneller binnen te hebben maar kwam pas vandaag. Zo ver tevreden. Wel ietsje los om de taille, maar daar hebben we riemen voor. Verder zit hij goed. Lengte is beter dan de vorige Kramer broek en nu hetzelfde als mijn huidige broeken, lengtemaat zou wel beter zijn maar is er niet. Dat lijkt Kramer helaas steeds minder te hebben. Heb zojuist een houding en zit les gehad en dat ging comfortabel. Morgen ff testen met gewoon rijden. Hoop dat hij ook wat langer meegaat, maar voor nu iig nog 2 besteld want ze raken best snel uitverkocht met de korting nu. Hij verdween al steeds uit m'n shopping cart. Dan heb ik 2 zwarte en een grijze.

Jassen moet ik nog bestellen. Denk dat ik alle 3 bestel om te passen en dan de fijnste hou. Dan is het jammer dat Kramer niet aan AfterPay doet en geen winkels in de buurt heeft. Moet ik drie jassen voorschieten. Maargoed, moet maar ff :+ .

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 13:47

Ik heb de Noemi sinds het voorjaar. Fijne broek! Moest even wennen aan het zitvlak en de naden naast je knie, maar hij zit fijn.
Grappig detail: ik vind de broek best lang. Ik zal wel korte pootjes hebben. :+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:15

supertammy schreef:
Ik heb de Noemi sinds het voorjaar. Fijne broek! Moest even wennen aan het zitvlak en de naden naast je knie, maar hij zit fijn.
Grappig detail: ik vind de broek best lang. Ik zal wel korte pootjes hebben. :+
Kan ook andersom zijn hoor, ik ben 1,80m en de lengte zit vooral in m'n benen. Dus niet bepaald de gemiddelde lengtemaat := .

De taille wat losser was trouwens ook wel te verwachten. Bijna elke broek heeft dat bij mij, te veel heup in verhouding tot taille. Dus moet altijd een riem om. Daarom ook dat riemlussen voor mij een must zijn. Zal minder een issue zijn voor mensen met gemidelder lichaamsproporties.

Vind de taille trouwens echt hoog. En dat terwijl deze niet de opmerking "hoge taille" heeft. Moest zelfs gaatje laten bijslaan in mijn riem omdat hij zo hoog komt dat m'n taille dunner is. En dat terwijl ik dus altijd hoge broeken draag :+ . Niet dat dat een klacht is. Maar ik heb het idee dat "hoge taille" soms meer "hoger stukje op de rug" betekend dan dat het om de taillehoogte gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:12

Ik kreeg vandaag jas binnen en ben er heel blij mee. Aantal jaar geleden in de winkel waren het bij mij echr vuilniszakken, geen enkel model erin en ook met maten kleiner geen gezicht.
Nu evht fijne jas. Ik heb lange jas nodig, want mijn hele lijf moet ingepakt worden vanwege ziekte, maar bij andere winkels zijn die of niet te betalen of alsnog te kort. Wel alsnog maar kleiner nav de reviews

Bijna al mijn broeken zijn nu zowat van kramer en gaan al 3 of 4 jaar mee, de oudste. Enige wat harder slijt zijn de zakken van 2 vestjes/jasjes. Daar kwamen vrij snel gaten in de voering van de zak waar de ritssluiting tegenaan komt jammer genoeg.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:51

Ik wilde ook een broek bestellen.. En toen keek ik nog eens in een andere lade (eigenlijk op zoek naar oorwarmers, die daar inderdaad ook lagen), en toen had ik daar dus nog 2 broeken met alleen kniegrip en eentje met leren zitvlak liggen.. Die met alleen kniegrip gaan niet zo lang mee (van Mondoni), maar die kunnen wel eerst af gedragen worden :+ Altijd mooi als je meer hebt dan je denkt _O- Dus ik kan nog even wachten met meer kopen :+

Maar ik vond het model Janina mooi, heeft iemand deze? Is de grip erg plakkerig of valt het mee? Ik rijd altijd met bareback pad en die moet niet stuk gaan door de grip natuurlijk. En ik heb er ook een hekel aan om vastgeplakt te zitten. In de reviews staat dat hij goed op maat valt, misschien zelfs iets ruim door stretch, klopt dat?

https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... NC4wLjAuMA

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:08

Ik heb die, is niet heel erg plakkerig, maar geeft voor mij precies genoeg grip. Wij rijden in de lessen soms ook met bareback pads en dat gaat prima.
Ik heb ze altijd in mijn eigen maat gehad, paste goed, en de pijpen alleen ietsje te lang, maar goed, ik ben met 1.59 m ook bepaald niet de langste :+ Klein detail, de navy paste precies op maat, de kleur walnoot viel bij dezelfde maat een stuk groter. Dus ben nu aan mijn tweede navy-kleurige broek van dit model bezig.

Inmiddels weer iets afgevallen, en nu dus wel iets te ruim aan het worden, dus de volgende broek wordt een maatje kleiner nu :D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:15

Nee, ik ben ook niet lang, ik heb dat probleem met alle rijbroeken. Ze hebben geen rijbroeken voor korte mensen _O- Welke kleur weet ik nog niet, ik vind die Vineyard eigenlijk prachtig maar daar kan niet zo veel bij volgens mij. Grijs vind ik ook altijd makkelijk. Walnoot staat er nu niet tussen, maar die wil ik ook sowieso niet. Ik heb op dit moment zwart, donkerblauw en grijs, die heb ik afwisselend aan. Als wat ik nu heb minder wordt wil ik dan toch deze gaan proberen! Mijn Mondoni broeken hebben dat trouwens ook, de grijze valt normaal, de zwarte iets ruim en de blauwe iets klein. Ze passen wel allemaal, maar apart hoor..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:20

Hoe vallen die broeken bij jullie rond de knie? Door mijn lengte zijn ze vaag te ruim en los rond mijn knieën. En veel te lang, maar dat is op te lossen door ze een stukje om te slaan. Er zijn maar weinig broeken die ik pas. De leggings heb ik al iets meer slagingskans maar ook daar blijft het lastig hoor.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:05

Celebi schreef:
Hoe vallen die broeken bij jullie rond de knie? Door mijn lengte zijn ze vaag te ruim en los rond mijn knieën. En veel te lang, maar dat is op te lossen door ze een stukje om te slaan. Er zijn maar weinig broeken die ik pas. De leggings heb ik al iets meer slagingskans maar ook daar blijft het lastig hoor.
Die van mij sluit mooi aan zonder super strak te zijn, terwijl hij eigenlijk dus iets te kort is (en mijn knie dus "te laag" in de broek). Nou zijn mijn knieëen en onderbenen weer niet zo breed in vergelijking met mijn heup, waardoor dat mogelijk opgevangen wordt. Heb daardoor eigenlijk nooit problemen met de pasvorm van rijbroeken, behalve dat kniegrip iets hoger zit (maar ook dat maakt niet heel veel uit gezien mijn laars erop aansluit waardoor ik niks kwijt raak, enkel tot wat hoger bij heb).

Als je hoger in de broek zit omdat je kort bent wordt dat mogelijk wel een dingetje gezien de broek bij mij passend is en jij "de andere kant op" zit qua probleem, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:11

Ik zoek inderdaad precies ervaringen de andere kant op. Heb gewoon brede heupen en bovenbenen (het laatste met dank aan paardrijden ook) maar eigenlijk een vrij korte maat nodig. Echt een lastige combinatie. Als er 100 broeken in de winkel hangen pas ik er hooguit een stuk of 2 meestal. Tenminste, vroeger nog erger, nu kan ik wel iets beter slagen door de komst van die nauw aansluitende rijleggings. Die zitten vaak toch net even wat strakker om de benen maar wel elastisch genoeg om niet echt strak te zitten. Ik kan er bijvoorbeeld ook niet tegen als er een broek strak om mijn buik zit dus ik heb daar eigenlijk de voorkeur naar een maat te groot maar dan kom ik alleen maar meer in de knel met de lengte natuurlijk. _O-

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 15:00

Celebi ik heb het zelfde als jij. Ook niet heel smal en maar 1.58 dus broeken zijn vaak veel te lang en de grip begint op m’n knieën. De jeans broeken van kramer zijn bij mij heel fijn qua pasvorm en ook nauwelijks te lang. Die van Felix buhler https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... y4wLjAuMA..
De grijze valt wat kleiner dan de blauwe en zwarte

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:45

Ik heb 2 winterbroeken van Kramer die nu na zo’n 10 jaar echt aan vervanging toe zijn. Hopelijk gaan de nieuwere net zo lang mee

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:12

Dat is echt lang! Hoe vaak per week heb je ze dan aan, dat ze zo lang mee gaan?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:51

Ik wil een paar schoenen bestellen, maar heb zulke moeilijke voeten.. En die ik wil bestellen hebben nu juist geen reviews, dus ik heb geen idee hoe ze vallen. Ik hoop dat iemand hier ervaring met deze schoenen heeft. Gaat om de STEEDS winter stalschoen Cosy

https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen ... y4wLjAuMA..

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:56

Hmm, het zijn natuurlijk andere schoenen, maar ik heb de Cross Rider winterschoenen laatst gekocht in de winkel, en daar had ik maat 40 van terwijl ik normaal 38 heb. Soms een keer 37, soms een keer 39, net hoe het valt, maar de gevoerde schoenen van Kramer lijken toch allemaal wel klein te vallen. Ik had meerdere gepast in de winkel. Deze van jouw link natuurlijk weer niet :+

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:11

Texas02 schreef:
Dat is echt lang! Hoe vaak per week heb je ze dan aan, dat ze zo lang mee gaan?

Ik heb er 3 die ik afwissel, steeds een paar dagen en heb ze zo goed als elke dag aan, ook met mesten enzo. Heb de laatste jaren wel minder gereden. Van half oktober tot april ofzo.