germie schreef:CoRiNa1983 schreef:
Klopt maar dan moet je wel bewijs hebben dat je nog steeds dezelfde maat heb als bij het meten, dus je moet niet aangekomen zijn of zo. En als het meten langer geleden is dan een half jaar dan ligt de bewijslast van de meting bij de consument niet meer bij de meter/verkoper.
wel als telkens het niet goed is. Daarnaast zou voor mij dat niet gelden, ik heb al sinds mijn 17e dezelfde laarzenmaat, dus dat scheelt wel.
Maar ik lees hier ook van enorme afwijkingen, dan ligt het niet aan de koper, maar aan het opmeten of de fabrikant.
Maar om te bewijzen waar de fout ligt moet je nog steeds met goede bewijzen komen.
Tevens hebben best heel veel mensen last van vocht vasthouden met warm weer en dan zit er echt verschil in de maten als het kouder is. Dus met warm weer meten kan het zijn dat laarzen te groot zijn met passen en met koud weer neten en warm weer passen kan zijn dat ze niet dicht gaan. Ook komt het veel voor ochtend smallere kuit als avond. Niet bij iedereen maar komt zeker voor. En dan heb je evht maar verschil bij meten en maken waar een fabrikant of verkoper/meter niks aan kan doen.