Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:55

ik heb ongeveer dezelfde maten en heb de kingston en kendal, die zou je dus misschien kunnen passen? Ik heb de 38 M maar dan even opgerekt op hun machine zodat ik ze dicht kreeg, na aantal keer gebruik ritste ik ze zo dicht door het elastiek langs de rits.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:35

Super! Bedankt, dan ga ik binnenkort maar even bij de divoza langs om te passen en te kijken welke het beste zit. Heel erg bedankt voor de tip! :D

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:12

Ik wil graag een van deze, maar heb het probleem van onmogelijk maten. Heb voetmaat 37, lengtemaat 42 en kuitmaat 35/36. Weet iemand misschien wat ik hiermee aanmoet? Heb al bij divoza zo ongeveer alles gepast en alles is te lang. :+
Zoek ook geen rijlaarzen van weet ik veel hoeveel honderden euro's, dus weet iemand iets betaalbaars met deze maten?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:27

Je zou kunnen kijken voor lipica's. Zijn op maat gemaakt en basis laarzen zijn er onder de €200

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:16

Het moet er even af, na geweldige ervaringen met de mondoni lifestyle had ik de kendal rijlaarzen besteld. Nu was ik oorspronkelijk heel tevreden omdat ze heel mooi waren en een goede pasvorm hadden en ik wilde ze wat sparen als wedstrijdlaarzen. Nu had ik van de eerste keer dat ik er uiteindelijk (op wedstrijd) mee reed problemen met de rits die steeds open zakte (lees: elke 10 min. stonden ze open). In de reviews had ik hier eigenlijk niets over gelezen (nu nog eens nagekeken en de enige reactie van iemand die ze al een eindje had vermeldde dit ook) dus vond ik dit wel vreemd. Zijn er nu echt zo weinigen met dit probleem?
Aangezien er een jaar garantie op zit had ik ze retour gestuurd, weliswaar enige maanden na de eerste mail waarin ik het probleem vermeldde pas opgestuurd, krijg ik de boodschap terug 'dat het aan slecht onderhoud ligt'. Ik had het probleem dus echt al de eerste keer dat ik er mee reed, ik kon ze enkel niet meteen missen omdat niet veel later van mijn 'dagelijkse' rijlaarzen (ariats) ook de rits kapot was gegaan, in dit geval wel door een teveel aan zand (buitenbak 8-) en ook na enkele jaren gebruik). Verder heb ik er ook echt niets bijzonders mee gedaan, regelmatig gepoetst en ingevet en gewoon mee gereden (ik neem aan dat rijlaarzen wel tegen opspattend (nat) zand bestand zouden moeten zijn, anders zou je enkel in een binnenbak mogen rijden in de winter -O- )
is overigens ook de eerste keer dat ik hiermee problemen heb. De lifestyles doen het bij gebrek aan rits voorbeeldig in veel slechtere omstandigheden (rijden, door de modder ploeteren, in het water staan, stallen mesten ...) Die zijn na een jaar dagelijks gebruik nog zo goed als waterdicht, hoewel sterk versleten (ik onderhou die ook letterlijk niet, als ik een plas zie ga ik er eens in staan om ze proper te maken {:} ) is het zo raar dat ik dit verwacht van een laars? Voor €160 verwacht ik toch echt wel wat beters :(

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:52

Ik moet zeggen, ik heb de kendals nu ruim anderhalf jaar en ik heb nooit problemen met de rits gehad. Enkel het inzakken was een licht pijnlijk proces van een maand of twee ongeveer. Vervelend dat jij dit probleem wel had. Maar de reactie is elke keer als het om een rits gaat ook om te huilen. Of het nu bij de eerste keer rijden al verkeerd gaat of door slecht stikwerk. Qua rits proberen ze altijd de consument de schuld te geven. Dat vind ik wel erg jammer van ze.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:10

Pff dan moet ik niet te veel hoop koesteren dat ze uiteindelijk gerepareerd zullen worden dus :( . Als het slechts een stiksel was had ik zelfs de moeite niet gedaan om ze op te sturen, dat repareerde ik zelf wel, maar een rits die van in het begin slecht was ... moet ik dan echt een goede rits gaan kopen én zelf vervangen? Waarom moet ik dan nog nieuwe laarzen gaan kopen :s

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:52

Wat vervelend, Lord_Ik! Ik verwachtte ook gezeur om de laarzen terug te brengen vanwege de rits, dus ging al helemaal in de houding naar binnen, maar in de winkel in Zoetermeer ging dat prima, geen enkele moeite hoeven doen! Nu had ik ze ook wel gelijk na een paar keer rijden terug gebracht, misschien scheelde dat...

Ik heb overigens mijn bruine Kendal's nog steeds niet binnen... -O- Zat me ineens te bedenken dat het wel erg zuur zou zijn als ze nu niet blijken te passen als ik ze uiteindelijk toch krijg :-)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:28

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om naar de winkel te gaan (België), ik moet ze opsturen :/ misschien verandert dat ook wel wat. Ze zijn inderdaad wel al wat gebruikt, maar de garantie geldt wel degelijk 1 jaar en het probleem met de rits heeft niets met het gebruik te maken. Ze is ook niet kapot, het is gewoon geen goede rits.
Ik wilde ze ook gelijk terugsturen, maar dan zat ik dus echt zonder rijlaarzen. Ik had wel meteen een mailtje gestuurd en toen zeiden ze me dat het 'met een eenvoudige reparatie opgelost kon worden' dus ik had ook geen problemen verwacht.
Ik wacht nog even af, maar ik vrees ervoor. Jammer, want ik vond ze echt heel mooi. Heb de bruine overigens, maar voor mij dus niet voor herhaling vatbaar vrees ik.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:30

Mijn rits zakt bij één laars ook steeds open.

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:31

Even langs de schoenmaker! Ik heb dit ook gehad. Er zit een soort balletje in het mechanisme van de rits wat dan niet goed zit. De schoenmaker gaf er 1 klein tikje op en de rits heeft daarna nooit meer open gestaan!
En het was helemaal gratis :)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:49

ikkelies schreef:
Even langs de schoenmaker! Ik heb dit ook gehad. Er zit een soort balletje in het mechanisme van de rits wat dan niet goed zit. De schoenmaker gaf er 1 klein tikje op en de rits heeft daarna nooit meer open gestaan!
En het was helemaal gratis :)

Dit ga ik dan zeker doen als ze niet gerepareerd terugkomen!

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:54

Als je er mee naar Divoza gaat zetten ze een elastiekje onder je leren riempje door. Heel netjes en het niet kost niks.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:05

Heb de laarzen dus retour gestuurd en ze hebben er helemaal niets aan gedaan, heb ze nu terug en dan maar naar de schoenmaker gebracht, had ik beter meteen gedaan want ik zal nu waarschijnlijk minder moeten betalen dan de verzendkosten naar Nederland }:0
Achja, hopelijk is het dan opgelost, maar ik bestel ze in elk geval niet opnieuw als deze versleten zijn :+ .

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:42

Grrrrr.... zojuist weer eens gebeld over de laarzen. Wat een troela aan de telefoon zeg! "Nou wat is jouw oplossing dan?!" En "pardon??!" echt heeeeeeeel erg uit de hoogte! Heb naam leidinggevende gevraagd want dit gaat echt nergens over...

Veriska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:49

Dat is echt belachelijk onbeleefd, ten eerste spreek je een klant toch altijd aan met u en ten tweede moeten zij met een oplossing komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:19

Dan vraag ik me af hoe je haar benaderd hebt :o

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:42

Ik kom na een hele lange tijd weer eens binnenvallen in dit topic :o
Hoe is de pasvorm van de Kendal laars ten opzichte van de vroegere Field? Ik heb jarenlang plezier gehad van mijn Fields maar ondertussen zijn ze echt gestorven. Ik zag dat Divoza vandaag 25% korting heeft op een artikel naar keuze maar ik ben niet in de gelegenheid om vandaag naar een winkel te gaan. Van de Fields had ik een 40W, komt dit overeen met de 40W van de Kendals denken jullie?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:06

De maten van de laarzen staan op de site. Uit mijn hoofd zijn de maten van de plain en field groter dan die van de kendall etc. Maar voor de zekerheid moet je even in de matentabel kijken op de site.

Ik baal dat de Bath er niet meer zijn. Zijn zulke heerlijke slofjes. Rij er nog steeds veel (5x per week 2 paarden mee) en behalve een keer nieuwe ritsen doen ze het nog super.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:50

SBravour schreef:
Wat voor cadeautjes ? :P

Een poetstas van Divoza (lees: met Divoza logo) en een Divoza lijn (niet met 1 maar heel veel logo's van Divoza). Ik heb al een poetstas die 100x mooier en groter is en dat logotje verpest het sws haha.

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:54

Haha ik heb echt niet raar gedaan hoor! Ik zei alleen dat ik het nogal vreemd vind dat ik een bestelling plaats in januari en ik er vervolgens niks meer van hoor en er zelf achteraan moet... en wat nu de stand van zaken was :) Vandaag niet van gekomen om te bellen, morgen maar weer proberen.

Voor de maten: er staat per model een aparte tabel bij maatinformatie

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:40

Dank jullie wel, ik wist niet dat er verschillende matentabellen voor verschillende modellen waren. Jammer, de Field was inderdaad ruimer!

jessicabots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:08

Ik heb nu al zo'n 4 jaar mijn Mondoni rijlaarzen en ze zien er nog steeds goed uit!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:40

Ah, ik lees hier dus dat de Bath laarzen er echt niet meer zijn?
Suuuuuper balen! Waarom zijn ze daar mee gestopt?!
Ik vind ze geweldig fijn, goede maatvoering en in cognackleur met een betaalbare prijs!! Ik wilde nieuwe halen maar kon ze al niet meer vinden… :(

Iemand suggesties voor vergelijkbare?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:06

kensignton?