Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:43

loulou schreef:
Texas02 schreef:
Dat is jammer.. Ik heb deze en die bevalt prima. Cowboy Magic is wel nog beter, maar dat is dan ook weer een behoorlijk prijsverschil. Ik ben hier tevreden mee en zou hem ook zo weer kopen.

[ Afbeelding ]

Deze heb ik ook altijd

Bedankt voor het delen.
Ik gebruik nu Leovet, die bevalt mij wel, maar ik probeer toch wel graag uit dus de volgende keer dat ik ga bestellen volg ik jullie tip op.

Rizette

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:01

Koop altijd een jerrycan van Agradi de goedkoopste, werkt prima en doe daar heel lang mee. Maar goed dat is geen Kramer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:27

Lizenlotte schreef:
MyWishMax schreef:
De laatste tijd ook niet meer, hoor := hoe vaak die aangeeft dat het droog is of blijft en we alsnog doorweekt zijn dit jaar. Het lijkt wel alsof het weer steeds slechter voorspeld wordt.

Dit klopt ook. Toevallig laatst in een duits tijdschrift met weetjes gelezen dat dit komt doordat er minder vliegtuigen en schepen onderweg zijn sinds corona die de lucht en watertemperaturen opmeten wat nodig is voor het voorspellen van het weer en daarnaast worden de boeien in de zee en de satelieten in de lucht die dezelfde functie hebben ook vaak niet meer gerepareerd als ze defect zijn.

Oh wat boeiend! Dan worden we dus niet gek! Dank je voor het uitleggen :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:18

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:25

Petrichor schreef:
Hebben jullie een idee wat voor bit dit precies is? Is dit een sterk in werkend bit zoals een stang?

https://www.kramer.nl/Themas/Western-ri ... le-Dee-Bit

Nee, een echte stang heeft scharen en een hefboomwerking. Dit lijkt me meer een variant op de Myler bitten, iets minder anatomisch, maar wel links en rechts onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen en toch stabieler en minder onrustig dan bijv een dubbelgebroken trens, maar beweeglijker dan een ongebroken trens.
Paardlief hier had ik in begin een Myler, nu heeft hij een lookalike van Harry’s horse waar hij ook heel fijn op reageert.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:26

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:29

darkadia schreef:
Petrichor schreef:
Hebben jullie een idee wat voor bit dit precies is? Is dit een sterk in werkend bit zoals een stang?

Nee, een echte stang heeft scharen en een hefboomwerking. Dit lijkt me meer een variant op de Myler bitten, iets minder anatomisch, maar wel links en rechts onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen en toch stabieler en minder onrustig dan bijv een dubbelgebroken trens, maar beweeglijker dan een ongebroken trens.
Paardlief hier had ik in begin een Myler, nu heeft hij een lookalike van Harry’s horse waar hij ook heel fijn op reageert.

Wij dachten hetzelfde :')
Ik heb inderdaad ook een Myler level 1 en een Harrys Horse bit.

https://www.ej.nl/bustrens-harry-s-hors ... 61987.html

Beide heel fijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:04

Aah oke, dus geen locked achtig bit..

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:37

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:58

Petrichor schreef:

deze heb ik nog liggen thuis en heb er een tijdje mee gereden paard is nu over het bit ''gegroeid''

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 23:59

Ik had nog handschoenen besteld bij Kramer, in de winkel alvast gepast en op internet met korting besteld (de kleuren met korting waren er niet in de winkel). Moeten ook waterafstotend zijn en heerlijk warm. €5,99 voor de donkerblauwe, die gaan voor net (voorlopig), en €7,49 voor de Rosewood, die gaan voor het rijden :) Krijg alleen de glitters van de blauwe niet goed op de foto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 04:27

Frozen Berry trouwens, niet Rosewood :+

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:14

Petrichor schreef:

Ik rij mijn jonge paard er mee. Het is een goedkopere versie van de Myler bitten.
vriendelijk in werking en het middenstukje kan draaien, en juist dat vind mijn paard geweldig. Hij is gevoelig in de mond maar accepteert dit bit graag. schuimt lekker en vind het sweet iron mondstuk ook lekker.
het bit is naar mijn idee in het echt wel anatomischer in form dan zo op de foto

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:31

Afbeelding

Ik heb deze trouwens net gezien en vind hem prachtig <3

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:45

Ik zag die kleur ook, en vraag me af of het mooi staat op een vos?(nu donkervos, geschoren is ze vrij licht)
Normaal heb ik zwart, groen en blauw maar wil ook weleens iets anders en vind dit zo'n mooie kleur!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 22:01

Ik vind deze zo mooi.. Ik hoop alleen dat hij niet zo vlekt als het paard zweet. De Swiss Design dekjes doen dat wel heel erg, het zweet trekt dan naar buiten en dat worden lelijke vlekken die er alleen door wassen weer uit gaat, ook als hij eigenlijk nog lang niet aan wassen toe geweest was. De Coin dekjes doen dat een beetje maar lang niet zo erg. Dus daarom weet ik het niet zo goed met deze.. Vind hem wel heel mooi <3

Afbeelding

En in het paars ook wel trouwens <3

Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 00:05

Ik zit voor het eerst naar een rij-jas te kijken en heb ff een vraagje. Ik vind een hoop van de jassen behoorlijk onflatterend, en de paar die ik wel mooi vind zijn wind- en water afstotent ipv wind- en waterdicht. Ze lijken echter op "normale" winterjassen, het zijn niet van die half fleece half jas dingen.

Gezien mensen hier nog wel klagen over de waterdichtheid, hoe moet ik dat zien. Zijn normale winterjassen ook niet waterdicht, of zijn deze jassen erger dan "normale" winterjassen.

Ik vind bijvoorbeeld deze mooi in mahonie, dit is toch wel m'n favouriet:
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... t-capuchon

Deze in navy is m'n nummer 2. Zit te denken beide te bestellen en degene die fijner/mooier is met passen te houden. Als ik naar de reviews hiervan kijk lijkt het waterafstontent ook niet zo'n issue:
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... 3261-XS-NV

De enige die ik nog een beetje mooi vind die dicht is ipv afstotent is deze in navy. Maarja, hij kost meer en vind hem minder mooi. Dus vraag me af of dat echt nodig is:
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... t-capuchon

Ik rij deze herfst/winter voor het eerst zelfstandig ipv alleen in de les (rij ook nog wel lessen natuurlijk). Ik begon daarmee in de lente en toen was het mooi weer. En gezien lessen eerste keuze hebben en bij slecht weer natuurlijk de binnenbak kiezen, zal ik bij slechter weer naar buiten moeten. De buitenbak is daarvoor geschikt, maar ik heb daar dus gewoon nog geen kleding voor noch ervaring wat ik fijn vind rijden. Maar ik denk dat een "normale" winterjas waterdicht genoeg is voor me (dat is hij immers ook als ik er doorheen fiets), dus vandaar de vergelijking daarmee.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 01:26

Waterafstotend moet je zo zien: als het wat spettert, houdt het nog wel tegen, maar als het echt een bui is, houdt het niet meer tegen. Waterdicht zou moeten betekenen dat er tot op een bepaalde hoeveelheid regen echt niks door komt. Daar zit ook nog weer verschil in, sommige jassen zijn meer waterdicht dan andere. Zo is 5000mm bijvoorbeeld minder lang waterdicht dan 8000mm. Maar ik lees hier inderdaad vaak dat ze toch niet zo waterdicht zijn als ze zouden moeten zijn, en dat zal dan een fout in de jassen zijn, want zo hoort het niet.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 07:03

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:38

Mijn tweede jas al van Kramer waarbij de rits het begeeft. Herkent iemand dit van hun jassen?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:51

Nee helemaal niet.
Ritsen doen het super.

Mijn oudste winterjas is 3 jaar oud en word echt mishandeld en is gewoon nog perfect.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:54

Hier gaat mijn rits heel soms wat open maar is ook een jas van al 3,5-4 jaar oud nu. Verder geen problemen met ritsen van Kramer

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:09

Bij mijn bodywarmer scheurde de stof waar de rits aan vast zat gewoon op een dag door. En bij mijn dunne windjack schieten nu de tandjes gewoon regelmatig los. Beide Felix Buhler geloof ik. Heb dit met andere jassen nog nooit gehad en ben altijd super zuinig op mijn spullen dus aan gebruik ligt het ook niet. In die bodywarmer heb ik een nieuwe rits laten zetten maar dat kostte ook veel geld dus het is een beetje zonde.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:18

Hier ook geen problemen met de ritsen, en ik draag de jas in het winter seizoen veel, op stal, maar ook bij her vissen, de jas heeft veel te verduren bij mij :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:12

Ik heb enkel een bodywarmer van Felix Bühler momenteel, maar daar geen enkel probleem met de rits. En ik koop bodywarmers vaak een maatje kleiner gezien ik die graag strak heb (ik heb ze met elastiek aan de zijkant dus dat rekt wel mee), dus er komt prima druk op de rits.

Verder enkel ritjes in shirts. Ook daar nooit issues mee, maar saar staat natuurlijk vrijwel geen druk op en beweegt ook niet zo als een jas ofzo.