Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:44

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:06

Oeh, dat gaat mij echt te lang zijn _O- Ik denk dat mijn jas van Kik maar eerst weer moet volstaan, en als ze ze weer hebben, dat ik daar eentje van bij koop. Dat is een ski-jas. Ook waterdicht en winddicht en echt lekker warm. Alleen ik heb één jaszak stuk, dus dat is best lastig. Want ik heb altijd mijn telefoon in de ene jaszak en de sleutels en het zakmes in de andere jaszak. Dat wil nu dus niet meer. Er zit wel een binnenzak in, maar dat is niet handig want dan moet de rits eerst weer los voor je erbij komt.

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:19

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:36

Maar zijn ze wel echt warm? In de beschrijving staat voor het overgangsseizoen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:37

Jammer dat er geen maattabel bij de jas is.
Lijkt me best een fijne en de prijs is leuk :)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:32

Ik had 'm al langer in huis, maar heb vandaag de lange regenjas van Kramer getest in de zeikregen (excusez le mot). Deze: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... k0QAvD_BwE
Wilde weten of paard me met al dat geflapper zou laten blijven zitten in het zadel en of ermee te rijden valt. Dat lukte gelukkig, maar de mouwen blijken niet waterdicht. Heel stom. Nu het nog warm is, is dat niet zo erg, maar in de winter wil ik wel echt droog blijven.

Jammer, meestal heeft Kramer goed spul.

Edit, ik zie nu dat hij qua model te vergelijken is met die van Maureen. Die is dus wel waterdicht, begrijp ik. Maar goed, ik ga op zoek naar een korte jas. Was zelf niet zo gecharmeerd van al dat stof in en rond het zadel, ook al vond paard het prima.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 10-09-24 19:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:35

Ik zou er even een mailtje aan wagen, want het lijkt mij stug dat de mouwen niet waterdicht zijn en de rest wel :?
Wellicht een foutje met impregneren ofzo iets.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:38

Dat zou kunnen, Skessa, en ik kan allicht een mailtje wagen.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:54

Ik heb dezelfde jas in het zwart, al 4 of 5 jaar, en hij is nog steeds waterdicht. Inderdaad even een melding ervan maken.

Ik heb alleen de zakken moeten repareren, de naad daarin was doorgesleten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 21:37

miereneter schreef:
Ik had 'm al langer in huis, maar heb vandaag de lange regenjas van Kramer getest in de zeikregen (excusez le mot). Deze: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... k0QAvD_BwE
Wilde weten of paard me met al dat geflapper zou laten blijven zitten in het zadel en of ermee te rijden valt. Dat lukte gelukkig, maar de mouwen blijken niet waterdicht. Heel stom. Nu het nog warm is, is dat niet zo erg, maar in de winter wil ik wel echt droog blijven.

Edit, ik zie nu dat hij qua model te vergelijken is met die van Maureen. Die is dus wel waterdicht, begrijp ik. Maar goed, ik ga op zoek naar een korte jas. Was zelf niet zo gecharmeerd van al dat stof in en rond het zadel, ook al vond paard het prima.

Ze hebben het over getapete naden. Dan zou je mogen verwachten dat de naden ook waterdicht zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:18

miereneter schreef:

Kan het niet zijn dat je gezweet hebt, dus condens aan binnenkant mouwen?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:01

Ik heb deze regenjas ook, de mijne is nu 2 jaar oud en gebruik hem alleen bij flinke hoosbuien. Ondanks hij sporadisch gebruikt wordt blijkt hij ook al door te lekken op de mouwen. Hiervoor had ik jaren geleden ook dezelfde gekocht bij kramer maar die ging langer mee en niet de problemen van doorlekken. Denk dat de kwaliteit veranderd is. Heb nu een zwarte, daarvoor een navy.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:49

Bekend probleem dus. Niet fijn want er staat bij fvwaterdicht tot 5000 toch?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:58

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:38

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:43

Cchanny schreef:
Ik heb deze https://agradi.nl/products/elt-regenjas ... s=e&_v=1.0

Helaas gisteren niet aangehad, omdat buienradar zei dat het droog zou blijven.. Je kon mij uitwringen. -O-

Tja, je moet buienradar ook niet geloven. Kun je beter de app buienalarm downloaden. Die is 9 van de 10 keer betrouwbaarder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:00

De laatste tijd ook niet meer, hoor := hoe vaak die aangeeft dat het droog is of blijft en we alsnog doorweekt zijn dit jaar. Het lijkt wel alsof het weer steeds slechter voorspeld wordt. Vroeger konden we met de apps precies droog paarden binnen halen als het tijd was, tegenwoordig klopt er nooit meer iets van.

Net als gisteren, echt minimaal 5 apps die allemaal zeiden dag het 18 totn20 graden wrrd en droog bleef tot 4 uur. Het is niet warmer geweest als 14 en vanaf 12 uur enorme stortbuien die alsnog niet aangegeven werden. :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:17

FriesWytske schreef:
Cchanny schreef:
Ik heb deze https://agradi.nl/products/elt-regenjas ... s=e&_v=1.0

Helaas gisteren niet aangehad, omdat buienradar zei dat het droog zou blijven.. Je kon mij uitwringen. -O-

Tja, je moet buienradar ook niet geloven. Kun je beter de app buienalarm downloaden. Die is 9 van de 10 keer betrouwbaarder.

Die gaf ook aan dat het droog zou zijn :')

MyWishMax schreef:
De laatste tijd ook niet meer, hoor := hoe vaak die aangeeft dat het droog is of blijft en we alsnog doorweekt zijn dit jaar. Het lijkt wel alsof het weer steeds slechter voorspeld wordt. Vroeger konden we met de apps precies droog paarden binnen halen als het tijd was, tegenwoordig klopt er nooit meer iets van.

Net als gisteren, echt minimaal 5 apps die allemaal zeiden dag het 18 totn20 graden wrrd en droog bleef tot 4 uur. Het is niet warmer geweest als 14 en vanaf 12 uur enorme stortbuien die alsnog niet aangegeven werden. :+

Ja dat dus..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:28

Hier had hij het gisteren wel bij het rechte eind. Gaf aan dat het rond 14.30 uur ging regenen. En dat klopte ook. En ook vanochtend met de onweersbui klopte zijn melding.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:11

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:07

Rizette schreef:
Kan het niet zijn dat je gezweet hebt, dus condens aan binnenkant mouwen?

Nee, niet gezweet, en de rest van de jas was droog. Ga Kramer nog wel mailen, misschien een productiefoutje, maar voor mezelf ga ik toch op zoek naar een kortere jas. Met een nog wat hogere waterkolom, terugdenkend aan afgelopen voorjaar ;( .

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:49

Texas02 schreef:
Welke winkel was je? Jammer dat je het niet geslaagd vond.. En welke anti klit spray?

Late reactie van mij.. :evaw:
De aloe vera spray. Ruikt wel prima maar de manen worden er alleen maar nat van zonder dat het er nou echt zacht van wordt. Het is bij alle paarden hetzelfde helaas.

Afbeelding

Ik was in Osnabrück.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:19

Dat is jammer.. Ik heb deze en die bevalt prima. Cowboy Magic is wel nog beter, maar dat is dan ook weer een behoorlijk prijsverschil. Ik ben hier tevreden mee en zou hem ook zo weer kopen.

Afbeelding

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 06:57

[quote="MyWishMax"]De laatste tijd ook niet meer, hoor := hoe vaak die aangeeft dat het droog is of blijft en we alsnog doorweekt zijn dit jaar. Het lijkt wel alsof het weer steeds slechter voorspeld wordt./quote]

Dit klopt ook. Toevallig laatst in een duits tijdschrift met weetjes gelezen dat dit komt doordat er minder vliegtuigen en schepen onderweg zijn sinds corona die de lucht en watertemperaturen opmeten wat nodig is voor het voorspellen van het weer en daarnaast worden de boeien in de zee en de satelieten in de lucht die dezelfde functie hebben ook vaak niet meer gerepareerd als ze defect zijn.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:37

Texas02 schreef:
Dat is jammer.. Ik heb deze en die bevalt prima. Cowboy Magic is wel nog beter, maar dat is dan ook weer een behoorlijk prijsverschil. Ik ben hier tevreden mee en zou hem ook zo weer kopen.

[ Afbeelding ]

Deze heb ik ook altijd