Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:14

Hij zit erg lekker, ik heb hem in beige, er was toen nog geen blauw, anders had ik die gekocht.

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:56

Ik word hier helemaal nieuwsgierig van. Ik heb de catalogus ook maar aangevraagd *\o/*

vbu1016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:06

Tinka schreef:
Ik heb deze jas

[ Afbeelding ]

Is erg goed waterdicht, van dat soort zeiljassen stof. En lekker warm. Helaas wel een beetje te groot, had een maat groter genomen omdat de meeste bovenkleding klein valt bij Kramer.
Maar wel bruikbaar.
Nou zoek ik dus zo'n zelfde jas, vooral zelfde soort stof, maar dan niet gevoerd, meer een zomer of herfst jas zeg maar. Maar ik vind het zo lastig te zien of het nou dezelfde stof is van een foto.

Ik denk dat je dan eens op de website naar de Amy regenjas moet kijken

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:44

Bestellen jullie jassen en evtl ook schoenen gewoon online in de hoop dat het past en met het risico dat alles retour moet, of gaan jullie dan echt naar de winkel? Ik wilde eigenlijk naar de winkel maar ik vind het ergens zo zonde van de benzine :+ En als je daar dan bent zie je ook nog eens te veel, wat dus echt niet de bedoeling is..

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:46

Texas02 schreef:
Bestellen jullie jassen en evtl ook schoenen gewoon online in de hoop dat het past en met het risico dat alles retour moet, of gaan jullie dan echt naar de winkel? Ik wilde eigenlijk naar de winkel maar ik vind het ergens zo zonde van de benzine :+ En als je daar dan bent zie je ook nog eens te veel, wat dus echt niet de bedoeling is..

Ik bestel altijd online ook schoenen, en tot nu toe alles valt op maat bij mij.
Nog nooit gehad dat iets niet past.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:08

Ik bestel alles online. Kijk wel goed naar de maattabel en reviews. Maar eigenlijk past alles gewoon. Behalve 1 model broek die ik al in een andere kleur had en die in de nieuwe kleur 1 tot 2 maten groter viel bij mij. Maar voor die 5 euro ga ik niet moeilijk doen.

Jassen vind ik veel makkelijker, schoenen heb ik er nog niet gekocht want die wil ik wel passen, omdat ik daar zelf nogal wisselend in ben haha. Maar die bestel ik eigenlijk nooit, bij geen enkele winkel. Jassen is voor mij precies hetzelfde als alle bovenkleding.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:24

Ik bestel ook gewoon online. Toevallig laatste keer 2x iets terug moeten sturen. Dit waren een paar schoenen die toch net wat klein vielen en een vest waar ik tussen 2 maten in zat. Maar meeste shirts en vesten passen gewoon goed hier. Idem met jassen. En die paar euro voor het terugsturen kan ik niet voor naar een kramer vestiging rijden, dus die keuze vind ik vrij simpel. En zowel erheen rijden als verzenden is milieu belastend dus ook daarin maakt het weinig uit.

Maar ik bestel ook bij Nlse winkels wel regelmatig online. Gewoon omdat ik best druk ben met mijn normale baan en mijn eigen bedrijf ernaast.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:11

In de winkels zelf hebben ze lang zoveel niet als op de site.
Dan zou je ze ok voor niks komen

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:42

Je kunt natuurlijk wel voor tijd op de site kijken wat ze nog hebben, voordat je gaat. Maar het is toch weer 100km aan benzine extra..

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:32

Ik moet even lyrisch doen over mijn nieuwe winterdeken van Kramer. Ik heb twee Smartexdekens van Bucas, maar wilde nog 1 slagje warmer omdat paard vanaf deze winter 24u/7 buiten blijft. De Smartexen passen aardig én zijn het enige spul wat hij niet sloopt, maar zijn zo duuuuur. Onderdekens blijven bij hem niet lekker liggen.

Dus op goed geluk eentje van Kramer besteld, de Felix Bühler Perfect Fit, highneck versie. Ook nog wat korting, helemaal fijn. En het is me toch een mooie, stevige, goede deken. Kwaliteit lijkt me niet onder te doen voor Bucas en Horseware. En hij past echt pérfect, nog nooit zo'n goede pasvorm voor paard gehad. Enfin, ik ben dus héél aangenaam verrast, had het eigenlijk niet verwacht.

(Ok, de waterdichtheid zal nog moeten blijken, maar heb er vertrouwen in.)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:06

Waardeloze post, zo zonder foto's :P :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 06:35

lies schreef:
Waardeloze post, zo zonder foto's :P :D

:D Sorry, zal het nooit meer doen. Had mijn telefoon niet bij.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 07:10

Tinka schreef:
Ik heb deze jas

[ Afbeelding ]

Is erg goed waterdicht, van dat soort zeiljassen stof. En lekker warm. Helaas wel een beetje te groot, had een maat groter genomen omdat de meeste bovenkleding klein valt bij Kramer.
Maar wel bruikbaar.
Nou zoek ik dus zo'n zelfde jas, vooral zelfde soort stof, maar dan niet gevoerd, meer een zomer of herfst jas zeg maar. Maar ik vind het zo lastig te zien of het nou dezelfde stof is van een foto.

Ik wil deze jas graag bestellen, maar ik twijfel over welke maat. Van de meeste kleding heb ik van bijvoorbeeld de C&A L, maar bij Kramer het meeste xxl en sommigen XL. Ligt aan de stof. En mijn jas van vorig jaar van Kramer is ook xxl. Zou ik dan bij deze jas ook op xxl moeten gokken? Of valt hij echt heel ruim (ook om de taille) en neem ik beter xl? Er moet wel nog een (hele) dikke trui onder passen, want ik ben een echte koukleum :+

En heeft iemand toevallig al iets in de kleur Dark Violet gekocht? Zou ik dan een foto mogen van hoe de kleur in het echt is? Hoeft niet per se een jas te zijn hoor. Maar ik twijfel dus ook tussen Dark Violet en Navy _O-

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:18

Texas02 schreef:
Tinka schreef:
Ik heb deze jas

[ Afbeelding ]

Maar wel bruikbaar.

Ik wil deze jas graag bestellen, maar ik twijfel over welke maat. Van de meeste kleding heb ik van bijvoorbeeld de C&A L, maar bij Kramer het meeste xxl en sommigen XL. Ligt aan de stof. En mijn jas van vorig jaar van Kramer is ook xxl. Zou ik dan bij deze jas ook op xxl moeten gokken? Of valt hij echt heel ruim (ook om de taille) en neem ik beter xl? Er moet wel nog een (hele) dikke trui onder passen, want ik ben een echte koukleum :+

En heeft iemand toevallig al iets in de kleur Dark Violet gekocht? Zou ik dan een foto mogen van hoe de kleur in het echt is? Hoeft niet per se een jas te zijn hoor. Maar ik twijfel dus ook tussen Dark Violet en Navy _O-

Ik heb de xxl en vind hem best groot vallen, voor mij eigenlijk veelbte groot, denk dat ik beter een L had kunnen nemen. Hij is heel erg warm trouwens.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:38

Heel erg warm klinkt goed :j Hmm, lastig, met die maat! Ik weet het echt niet dan..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 20:28

miereneter schreef:
Ik moet even lyrisch doen over mijn nieuwe winterdeken van Kramer. Ik heb twee Smartexdekens van Bucas, maar wilde nog 1 slagje warmer omdat paard vanaf deze winter 24u/7 buiten blijft. De Smartexen passen aardig én zijn het enige spul wat hij niet sloopt, maar zijn zo duuuuur. Onderdekens blijven bij hem niet lekker liggen.

Dus op goed geluk eentje van Kramer besteld, de Felix Bühler Perfect Fit, highneck versie. Ook nog wat korting, helemaal fijn. En het is me toch een mooie, stevige, goede deken. Kwaliteit lijkt me niet onder te doen voor Bucas en Horseware. En hij past echt pérfect, nog nooit zo'n goede pasvorm voor paard gehad. Enfin, ik ben dus héél aangenaam verrast, had het eigenlijk niet verwacht.

(Ok, de waterdichtheid zal nog moeten blijken, maar heb er vertrouwen in.)

Ik heb alleen maar Amigo bravo 12 dekens voor mijn paarden. Ik zat nu te kijken naar de Felix Buhler perfect fit dekens zonder hals. Die zijn kwa prijs toch net iets leuker. En moet er meedere hebben.

Ben dan ook blij te lezen dat hij jou zo goed bevalt.

Hoe vallen de maten? Mijn ene paard draagt 6.3 moet ik dan de 135 hebben?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:14

felicity schreef:
Ik heb alleen maar Amigo bravo 12 dekens voor mijn paarden. Ik zat nu te kijken naar de Felix Buhler perfect fit dekens zonder hals. Die zijn kwa prijs toch net iets leuker. En moet er meedere hebben.

Ben dan ook blij te lezen dat hij jou zo goed bevalt.

Hoe vallen de maten? Mijn ene paard draagt 6.3 moet ik dan de 135 hebben?

6.3 is maat 140, als ik naar de tabellen kijk.
https://www.dekroo.nl/blog/maattabel-ho ... rdendekens

Hoe hij valt, durf ik niet zo te zeggen. Bij mijn paard valt hij echt perfect op maat, maar het hangt enorm af van de bouw van het paard. Hij heeft maat 6.0 of 135/185. De Amigo's vallen bij hem iets te krap, de Bravo die ik ooit had was in dezelfde maat een soepjurk, de Bucassen zitten redelijk en de Kramer valt dus perfect. Dat is de ellende met dekens, elk merk en elk model valt net anders. Beetje zoals bij vrouwenkleding :D .

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:20

Ik weet dat 6.3 een tussenmaat is vandaar dat ik twijfel tussen 135 en een 145.
Aangezien de bravo bij jou als soepjurk viel gok ik op de 135.

Dankjewel

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:39

Ik heb eens Steeds jodphurs gekocht in de schoenmaat die ik altijd heb, maar de Steeds schoenen waren toch echt een maat te klein helaas.

Onderweg naar huis van vakantie ben ik ook bij een Kramer geweest, gelukkig omdat het aardig op de route lag, want ik was flink teleurgesteld in het assortiment. Ik had aardig wat spullen nodig maar ben uiteindelijk de deur uit gegaan met een paar borstels en een (blijkt na gebruik) een waardeloze anti klit spray. Echt echt ontzettend jammer. Als mijn focus had gelegen bij kleding shoppen was ik waarschijnlijk wel goed geslaagd want daar bestond de halve winkel uit. Maar daar kwam ik dus niet voor.

Vinden jullie het trouwens niet een beetje raar dat bij ongeveer alle dekjes wel een bijpassende kleur bandage te koop is? Ik zit zo de catalogus eens door te bladeren en ben gewoon verbaasd dat met de huidige kennis zij die bandages nog promoten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:29

Welke winkel was je? Jammer dat je het niet geslaagd vond.. En welke anti klit spray? Ik heb er vorig jaar ook eentje gekocht en ik ben heel tevreden. Maar misschien niet dezelfde, ze hebben meerdere soorten.

Ik ga maandag toch maar even naar Kramer toe :j Kan ik de jassen toch daar even passen, en de kleuren even in het echt zien, want ik vind meerdere kleuren mooi zo op de foto. En eventueel nog een ander model jas passen mocht het toch net niet zijn wat ik zoek. En hopelijk neem ik ook een waterafstotende zadelhoes mee voor over mijn bareback pad als ik in de regen ga rijden. Ze hebben er maar één op voorraad, dus help me hopen dat hij er nog is als ik er ben :D Anders bestel ik hem wel online, maar aangezien het dinsdag al lijkt te gaan regenen, zou het leuk zijn als ik hem maandag mee kon nemen.

Ja, en wat bandages betreft.. Zo lang ze goed verkopen zullen winkels ze ook blijven verkopen denk ik. En niet iedereen gebruikt ze verkeerd. Een vriendin van mij houdt ook van matchende bandages bij haar dekjes, maar ze gebruikt ze maar heel af en toe. Als er op stal een keer iets georganiseerd wordt, of als er foto's gemaakt worden ofzo. Niet standaard elke keer als ze gaat rijden. Dan kunnen die dingen ook geen kwaad. Maar voor elke dag is het wel slecht.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 18:56

Ik heb de jassen maar mooi bij Kramer gelaten, een lange jas is niks voor mij :+ Ik heb verschillende aan gehad maar ik vond het direct al niet fijn zitten. Ik zie me daar nog niet mee op paard zitten. Ik heb wel warme schoenen voor op paard gekocht, die mogen ook echt alleen met rijden aan en niet door de modder enzo, ik weet nog hoe snel de stalschoenen van vorig jaar steeds kapot waren _O-

Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 18:58

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:26

Dat is wel een mooie! Als hij ook nog waterdicht geweest was, had ik hem ook besteld.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:29

Ah dat snap ik. Voor buitenritten heb ik een speciale (lange) rij jas speciaal voor de regen. Die kan je over je eigen jas doen als een soort tent. Erg ideaal :D Dus voor mij maakt het niet uit dat hij niet waterdicht is.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:38

Ik rijd wel zo veel mogelijk buiten, dus waterdicht moet echt wel. We hebben wel een binnenbak, maar als je daar met een paar in zit die ook nog eens de bakregels niet kennen, is het niet zo gezellig. Plus dat de bodem me niet aanstaat eigenlijk.. Wat voor jas heb je over je jas dan?