Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
..

Morgen priveles. Mellis86 schreef:Leuk Kelly! Genoeg paarden al op de planning om te bezichtigen. Succes (en veel plezier).
Ondanks dat we pas net begonnen zijn in het M1, zijn wij ook al begonnen met langzaam aan wat M2 oefeningen mee te pakken. Schijnbaar is het M2 echt een lastige klasse dus kunnen we spelenderwijs wel wat meepakken. Keertwending heb ik van mijn instructrice eerst moeten oefenen met een winkelwagentje(werkt echt) en pak ik nu zo af en toe mee in idd een vierkantje stappen of wending 90 graden te maken. Travers klein beetje begonnen in enkel stap, maar nog genoeg werk aan de winkel. Stap galop kan hij dan weer wel, en galop-stap idd hier ook 1 keer goed gegaan
. Maar goed, eerst nog alle punten in het M1
![]()
Contragalop vindt hij ook makkelijk, hij springt echt nooit om. Zal eerder terugvallen in draf als omspringen. Dat beloofd wellicht weinig goeds voor vliegende wissels, maar dat zien we dan wel weer. Hij is al 15, dus misschien komen die vliegende wissels wel nooit.
Rijden jullie trouwens weleens proeven uit het hoofd? Ik ga eind augustus 2 dagen starten en zat eraan te denken om eens uit mijn hoofd te rijden. Ik heb moeite met mezelf af te sluiten en goed op mezelf te concentreren. Misschien lukt dat beter door uit het hoofd te rijden. Thuis oefen ik de proeven altijd uit mijn hoofd, dus ik weet dat ik het kan... Maar of het ook op wedstrijd lukt?
Caro_MarjaH schreef:jee, wat gaan jullie hard zeg!
Welkom nieuwelingen en iedereen gefeliciteerd met de winstpunten.
Hier even een updateje van mijn kant. Friezel is een beetje eigenwijs en ik ben er achter gekomen dat ik te lief voor haar ben. Dwz dat ze eigenlijk net doet alsof ze voor het been is maar dat eigenlijk niet is. Gevolg is dat ik in de proeven geen enkele reactie of een veel te kleine reactie krijg bij de middengangen. En met zoveel 4en en 5en komen de winstpunten niet echt binnen.
Gisteravond weer les gehad en aan het brainstormen geweest met de instructrice en besloten om gewoon weer met sporen te gaan rijden en vanaf nu streng zijn, been is been en geen reactie is een nog hardere schop en eventueel de zweep erbij. Dat ging gisteravond eigenlijk best heel goed toen ze in de gaten kreeg dat ze toch echt moest reageren.
Na een half uur zijn we even wat anders gaan doen en de beginselen van appuyeren gaan oppakken en dat deed ze heel erg goed. Ook de andere zijgangen gaan eigenlijk best goed. Dus daar zijn we dan weer heel tevreden over.
Nu dus deze week als het weer het toelaat even flink verder trainen op het voor het been zijn en natuurlijk vanaf nu zo consequent blijven. En dan maar eens zien of dat vruchten afwerpt.
TessJazz schreef:Nog steeds lekker in Frankrijk..
kreeg alleen bericht dat Jazz kreupel is..
nu wil ik gelijk naar huis
melissa_93 schreef:Don ging goed vandaag in clublesMorgen priveles.
Citaat:Ging het in Assen ook niet fijn?
Hopelijk kun je wat strenger zijn de komende tijd zodat het beter wordt.

Hier heb ik erg veel zin in!!
Ben in ieder geval van plan om binnenkort een keer een oefenparcours te springen bij ons in de buurt. Zodat we in ieder geval weten hoe een heel parcours ons afgaat.

Was op vakantie naar turkije. Zondag terug gekomen.
. bloempie186 schreef:Ik zal me inderdaad even netjes voorstellen!
Ik ben Marjolein, 28 jaar en woon in Zaandam. Sinds 2 jaar zijn we (mijn moeder en ik) in het bezit van onze 7-jarige ruin Don Likoto (v. Don Frederico x Likoto XX). Foto's zijn te vinden in mn profiel.
Mijn moeder rijdt vooral recreatief (dit vindt zij het leukst) en zelf rij ik voornamelijk dressuurmatig (ook zo nu en dan een buitenrit). We zijn gewoon in de B begonnen en deze B, L1 en L2 gingen ons goed af. Vorig jaar kring-, regiokampioen geworden in de B en tevens nog clubkampioen in de B/L categorie. Ben nog steeds erg trots op mn paardje en op de prestaties van 2013. Dit jaar gaat het nog steeds erg lekker. We zijn de L2 doorgevlogen in 3 maanden (4 wedstrijden). We zijn daarna nog wel even doorgestart in de L2, daar ik graag de kringkampioenschappen deze zomer wilde rijden in deze klasse. Hier hebben we ons weten de kwalificeren voor de regiokampioenschappen die voor komende zondag op het programma staan.Hier heb ik erg veel zin in!!
Ik ben hiernaast begonnen met springen. Dit vindt Don (en ik ook) super leuk en hier zou ik in de toekomst nog wel een wedstrijd in willen starten en misschien ook eventing (maar laten we beginnen met springen). Dit heb ik echter nog nooit eerder gedaan, dus even uitvogelen hoe het allemaal werkt.Ben in ieder geval van plan om binnenkort een keer een oefenparcours te springen bij ons in de buurt. Zodat we in ieder geval weten hoe een heel parcours ons afgaat.
Denk dat ik nu wel zo'n beetje alles over ons verteld heb.
Vragen?? -- Shoot!

liesen schreef:Welkom marjolein!
Ik ben er ook weerWas op vakantie naar turkije. Zondag terug gekomen.
Had het helaas gelijk hartstikke druk op werk waardoor in nog maar 1 keer brightlin heb kunnen oppakken.
Vanavond les en dan maandag en vrijdag cc.

moet schrijven, maar weet nog niet welke klasse. Hoop de M