Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:50

Nou, je ziet het niet op de foto misschien. Maar als je mensen op een wedstrijd ziet, zie je ook niet dat de laarzen gekreukt zijn...
Was laatst nog ergens waar ik mensen zag rijden met laarzen die 5(!!!!) cm onder de knie zaten, op de zijkant! En die waren beslist niet langer dan ik... := Dat vind ik storend en lelijk, evenal rubberen laarzen bij volwassen ruiters... :o Koop dan deze laarzen, lekker goedkoop en toch netjes :j

Hierna ga ik waarschijnlijk voor de Cavallo Grand Prix Plus, zonder veters (vind veters toch meer voor springen) maar wel met een rits. Denk dat ik niet meer zonder een rits kan...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:52

Hahah ja ik voel me altijd heel verwaand en arrogant als ik het denk maar ik vind rubberen laarzen ook nooit zo mooi bij volwassenen :=

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:56

Zonder een rits kan ik ook niet meer :D Kan me nog goed herinneren hoe het was vroeger, toen ik nog rubber rijlaarzen had. WAT een drama om die na het rijden weer uit te krijgen. Elke keer die voering mee naar buiten omdat je van die zweterige benen kreeg..
Volwassenen met rubber laarzen.. tja, als je alleen recreatief rijdt vind ik het wat anders. Al vind ik leuke jodphurs met chaps dan waarschijnlijk mooier. Voor een dressuur/springwedstrijd vind ik het stiekem ook niet zo netjes :=

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:58

ik denk dat ik ze ook maar neem,
dit toch omdat ik het ook leuke laarzen vind..
er is dan wel negatief commetaar maar mijn vriendin heeft laarzen van QHP zegt ze alleen er staat van binnen Saxon in. ze heeft ze nu 1 jaar en ze zijn nog prima,
alleen bij de rits ziet er minder netjes uit, maar ze draagt ze met alles, rijden/mesten/poetsen noem maar op..

dusja het zijn denk ik ook maar net je ervaringen

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:21

Een echte miskoop zijn deze Mondoni Plain Rijlaarzen!!

Ik heb ze in december gekocht en had na een half uurtje lopen in huis een blaar op mijn voet, dat wil je niet weten! Pas 3 weken later (toen mijn blaar was geheeld, waar ik nu een litteken van heb) kon ik ze weer aan, maar dat kan gebeuren dacht ik toen! Bij Divoza werd mij trouwens verteld dat dit 100% lederen rijlaarzen zijn. Helemaal blij met mijn aankoop!

Totdat ik er mee ging rijden...! Na een halfuurtje rijden had ik enorm last van zweetbenen (nee geen voeten, maar echt scheenbeen/kuit) als ik de laars uit doe sijpelt het vocht zo naar beneden! Ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt met mijn vorige leren rijlaarzen!

Ik contact opgezocht met Divoza, via de mail en langs gegaan. Bij de 1e mail kreeg ik te horen dat er in de laarzen kunststof (!!!!) is verwerkt en ik KL showsokken aan moest doen, nou die gekocht en daar meteen gevraagd of de laarzen van 100% lederen rijlaarzen waren en ja hoor.. volgens het personeel waren ze nog steeds van 100% leer! (apart als het hoofdkantoor zegt dat er kunststof in verwerkt is..) Meteen daarna heb ik weer een mailtje naar het hoofdkantoor gestuurd ddat het personeel dus niet op de hoogte is van het product wat zij verkopen en dat ik op het verkeerde been ben gezet met mijn 100% lederen rijlaarzen! Daar was niks aan te doen.. ik kon 15% korting krijgen op een ander paar!! -:(-

En boven alles... het leer wordt aan de binnenkant heel gauw lelijk! Ik vind het erg zonde van mijn geld (100 euro + de sokken + de benzine van 100 km), tijd en energie

Kortom mer dan 100 euro door mijn neus geboord! }:) En helemaal niet blij met mijn laarzen!

Nu heb ik bij mij in de buurt Petrie Olympic aan laten meten, kan niet wachten tot dat ik ze in mijn bezit heb :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:50

Hihi, dat is leuk, boos worden over een blaar...
Hopelijk krijg je die niet van de Petrie's... :+

De binnenkant is van kunststof, maar ik kan me niet echt druk maken over zweetbenen, heb ik ook last van. Maar dat is nog altijd fijner dan paardenzweet en haren aan je benen...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:53

Ja inderdaad ;) Bij mij zijn ze ook altijd nat aan de binnenkant, ach het gaat vanzelf wel weer weg. Ik rij d'r lekker mee en die zweetpoten kan ik wel mee leven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:29

Benta schreef:

Ik heb ze in december gekocht en had na een half uurtje lopen in huis een blaar op mijn voet, dat wil je niet weten! Pas 3 weken later (toen mijn blaar was geheeld, waar ik nu een litteken van heb) kon ik ze weer aan, maar dat kan gebeuren dacht ik toen! Bij Divoza werd mij trouwens verteld dat dit 100% lederen rijlaarzen zijn. Helemaal blij met mijn aankoop!

Totdat ik er mee ging rijden...! Na een halfuurtje rijden had ik enorm last van zweetbenen (nee geen voeten, maar echt scheenbeen/kuit) als ik de laars uit doe sijpelt het vocht zo naar beneden! Ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt met mijn vorige leren rijlaarzen!

Ik contact opgezocht met Divoza, via de mail en langs gegaan. Bij de 1e mail kreeg ik te horen dat er in de laarzen kunststof (!!!!) is verwerkt en ik KL showsokken aan moest doen, nou die gekocht en daar meteen gevraagd of de laarzen van 100% lederen rijlaarzen waren en ja hoor.. volgens het personeel waren ze nog steeds van 100% leer! (apart als het hoofdkantoor zegt dat er kunststof in verwerkt is..) Meteen daarna heb ik weer een mailtje naar het hoofdkantoor gestuurd ddat het personeel dus niet op de hoogte is van het product wat zij verkopen en dat ik op het verkeerde been ben gezet met mijn 100% lederen rijlaarzen! Daar was niks aan te doen.. ik kon 15% korting krijgen op een ander paar!! -:(-

En boven alles... het leer wordt aan de binnenkant heel gauw lelijk! Ik vind het erg zonde van mijn geld (100 euro + de sokken + de benzine van 100 km), tijd en energie

Kortom mer dan 100 euro door mijn neus geboord! }:) En helemaal niet blij met mijn laarzen!

Nu heb ik bij mij in de buurt Petrie Olympic aan laten meten, kan niet wachten tot dat ik ze in mijn bezit heb :D

Misschien omdat je leren laarzen moet inlopen :)* :)*
Bij die petries ga je net zulke mooie blaren krijgen vrees ik :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:34

Zo niet erger.... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:37

Daarom :D

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:58

Bizzybijtje schreef:
Benta schreef:

Slechte productielijn van toen misschien?!
Inlopen ja dat doet ff pijn! Maar ik heb verder echt geen last van zweetvoeten/benen of wat dan ook zat ze niet te strak?!
En het is wel leer.. maar geen 100% indd, voel het verschil maar eens met een echte petrie of mondoni's. Petrie's moet je nog langer in lopen.
Maar je kreeg het geld dus ook niet terug?Had je de bon en alles nog? Want daar heb je echt wel recht op! Werk zelf in een winkel en wij doen dat wel.
Zolang je de bon maar hebt. Tegen mij zeiden ze dat ik een jaar garantie heb. Er waren volgens mij genoeg mensen hier die een nieuw paar hebben gekregen omdat er toen een keer een slechte productielijn er tussen zat.

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:35

Citaat:
Slechte productielijn van toen misschien?!
Inlopen ja dat doet ff pijn! Maar ik heb verder echt geen last van zweetvoeten/benen of wat dan ook zat ze niet te strak?!
En het is wel leer.. maar geen 100% indd, voel het verschil maar eens met een echte petrie of mondoni's. Petrie's moet je nog langer in lopen.
Maar je kreeg het geld dus ook niet terug?Had je de bon en alles nog? Want daar heb je echt wel recht op! Werk zelf in een winkel en wij doen dat wel.
Zolang je de bon maar hebt. Tegen mij zeiden ze dat ik een jaar garantie heb. Er waren volgens mij genoeg mensen hier die een nieuw paar hebben gekregen omdat er toen een keer een slechte productielijn er tussen zat.

Dat inlopen dat maakt mij ook nik uit, dat staat er ook bij. Nee ik heb geen geld terug gekregen en ik heb de bonnen nog etc. Heel jammer gewoon dat het voor mij zo is afgelopen...Ik hoop stiekem nog dat ze van gedachte gaan veranderen ;)

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:07

Ik zie trouwens dat mijn blaar nogal de aandacht trekt..wel de verkeerde aandacht.. Mijn gedachte daarachter was dat ik duidelijk probeerde te maken dat het dus pas 3 weken duurde voordat ik erachter kwam dat ze niet aan mijn wensen voldoen. Weer een misverstand uit de wereld :)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:09

Dan vertel je het wel erg vreemd... maargoed!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:19

Ik heb ook de mondoni field! (met veter)
Vorige week gekocht, (zijn goedkoper dan mijn schoenen + chaps!!!! )
Toen ik ze thuis uit de doos haalde bleek er stiksels los te zitten.
Meteen weer terug, krijg deze week / volgende week mijn nieuwe laarzen thuis geleverd.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:23

3 weken.. en je had er al diverse keren mee gereden.. dan geef ik de Divoza wel gelijk. Ik vind het al netjes dat je 15% korting krijgt op een ander paar.

Het leer van mijn Mondoni Plains is dun aan het worden :( Ik heb geen last van zweetbenen/zweetvoeten.. Alleen ze lopen zo rot.. maarja, daar zijn het rijlaarzen voor :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:02

Hoe vind je ze rot lopen, Anne?

Ik vind ze namelijk heerlijk lopen. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik m'n oude rijschoenen gewend ben... Daarvan was de zool compleet doorgesleten :')
Maar daarbij vind ik ze ook fijner zitten/lopen dan mijn gewone nette laarzen van leer, van €140,- :+

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:03

Ik heb net de mondoni field binnen gekregen, want ik heb ze via internet besteld.
Zakken deze laarzen nog een stukje in ? Want ze zijn net iets te lang voor mij eigenlijk, zo'n 2/3 cm.
Zou eventueel nog voor een maatje kleiner kunnen proberen te ruilen, maar er zitten nu wel wat kleine vouwtjes in het leer, is dit dan nog mogelijk ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:07

Is wel mogelijk, maar ze zakken ook wel in hoor :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:22

oke gelukkig! Want ik kan nou niet zeggen dat ze nu zo lekker zitten :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:23

Vond ik eerst ook niet hoor :P
Duurt een poosje...

Ik rij twee paarden, eentje van 1.65m en eentje van 1.75m, maar die tweede kom ik niet zonder krukje op hoor :P Zonder laarzen met gemak!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:01

ze zakken nog wel in hoor !
de mijne waren ook te hoog eigenlijk en zitten nu prima .
vind de hoogtematen wel groot vallen , normaal van petrie heb ik hoogte 52 en van deze 46

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:04

Ik heb ze trouwens ook laatst gehaald, de fields :)

Ze zitten bij mij flink tot aan mijn knieholte, maar dat moet gewoon nog wat inzakken. Mag ook wel eens beginnen met inlopen trouwens ;)

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:11

Ik ga die met veter ook bestellen na mijn verjaardag (11 juni)
Ik krijg ze van me moeder kado :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:34

Benta schreef:
Ik zie trouwens dat mijn blaar nogal de aandacht trekt..wel de verkeerde aandacht.. Mijn gedachte daarachter was dat ik duidelijk probeerde te maken dat het dus pas 3 weken duurde voordat ik erachter kwam dat ze niet aan mijn wensen voldoen. Weer een misverstand uit de wereld :)

Ja, maar wat was er dan wél mis mee :+ ?