Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:15

Anoniem schreef:
ook hier iemand die de mondoni outdoorlaars wil gebruiken voor rijden...iemand hier die dit al doet???

ik heb ze, maar ga er niet mee rijden,...
denk niet dat ze daar voor bedoeld zijn anders had het er wel bij gestaan denk ik,..
het kan vast wel, maar vind het persoonlijk zonde,..

nienkec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:18

Anoniem schreef:
ook hier iemand die de mondoni outdoorlaars wil gebruiken voor rijden...iemand hier die dit al doet???

ik heb besloten dat ik ze ga gebruiken om mee te rijden en ook als je ze naast wat grovere rijlaarzen houdt zit er weinig verschil tussen en ook een dame van de winkel zei dat dat moet kunnen dus knoop maar doorgehakt. ik vind ze ook echt heel leuk.

Anoniem

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:31

ik was net bij divoza met dezelfde vraag,en dat meisje keek me enorm afkeurend aan...

"Ríjden??dáármee?neee....".

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:34

hmm,.. een stalgenoot van me doet het ook, had t haar even gevraagd,.. kan dus wel,...

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 12:47

ik heb het hele topic even door gebladerd ,
en ik kom zowel postitief als negatieve ervaringen tegen
nu vind ik het heel moelijk,
ik ben namelijk opzoek naar nieuwe leren rijlaarzen maar ik heb niet zo'n groot bugdet, maar ik heb snel nieuwe nodig wat de mijne zijn kapot en ik heb nu niks om mee te rijden..

mag ik vragen wie ze nog steeds heeft en hoelang al?
en een foto ?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:02

Ik heb die van mij toevallig afgelopen week verkocht omdat ik Petrie's heb gekocht!
Maar ik had ze sinds eind augustus vorig jaar, dus dat is ongeveer 9 maanden, en die van mij zagen er echt nog super uit :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:14

dus problemen heb jij er nooit mee gehad??
oke, ja ik vind het zo moelijk...
het blijft wel altijd een gok..
maar ik ga eerst terug met mijn anderen laarzen want daar was binnen een 2 weken de rits al van kapot..

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:19

Nee nooit problemen mee gehad! :)
Ik ben er dan ook wel heel zuinig op hoor..
Ik deed ze pas aan als ik het zadel al op me paard had liggen, en meteen na het rijden weer uit! Geen stal er mee doen of door de modder lopen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:47

En hoe bevallen je petrie's? Erg stug? Welk model heb je?

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:53

Sharon89 schreef:
Ik deed ze pas aan als ik het zadel al op me paard had liggen, en meteen na het rijden weer uit! Geen stal er mee doen of door de modder lopen!

Doe ik ook altijd!! Echt pas om doen als het zadel er op ligt. Dan rijden en daarna meteen uit doen.
Ik heb nog wel een extra blokje erin liggen die van Petrie? Heb ze nu vanaf December ik rij 2 a 3x in de week paard. Heb ze nog nooit schoon gemaakt! Van de week een keer maar mee nemen. Ze zitten heerlijk en zien er nog netjes uit.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:00

Janine1990 schreef:
En hoe bevallen je petrie's? Erg stug? Welk model heb je?

Ik heb ze nog niet! Ze zouden in week 18 binnen komen, afgelopen week was dat, maar ze zijn er nog niet, waarschijnlijk komen ze aankomende week! :)
Ik heb de Olympic besteld! :)

wendyelst schreef:
Sharon89 schreef:

Doe ik ook altijd!! Echt pas om doen als het zadel er op ligt. Dan rijden en daarna meteen uit doen.
Ik heb nog wel een extra blokje erin liggen die van Petrie? Heb ze nu vanaf December ik rij 2 a 3x in de week paard. Heb ze nog nooit schoon gemaakt! Van de week een keer maar mee nemen. Ze zitten heerlijk en zien er nog netjes uit.

Ja precies! :)
Ik heb ze wel altijd netjes schoon gemaakt met baby doekjes en regelmatig ingevet! :)

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:36

oke,
ja dat deed ik al met mijn vorige laarzen ook,
pas aantrekken wanneer ik ging rijden, dus wanneer het hoofdstel nog op moest en weer uit na het rijden...

wel rij ik vrij vaak, minstens 5 x per week.
en dan rij ik ook nog wedstrijden..

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:44

ik gebruikte ze ook zeker 6 keer in de week!

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:57

Hier een foto van mijn bruine laarzen.
Het was de 3de keer rijden en heb er nog geen problemen mee gehad.
ik vind het erg fijne laarzen!

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:56

Wacht maar tot je een keer in de stromende regen rijdt. Dan komen de lijmstrepen meteen naar boven, en als je dan ook nog sporen draagt, dan zakt het contrefort meteen in.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:38

germie schreef:
Wacht maar tot je een keer in de stromende regen rijdt. Dan komen de lijmstrepen meteen naar boven, en als je dan ook nog sporen draagt, dan zakt het contrefort meteen in.

Geen last van gehad!!!!!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:49

Hihi, ik ook niet... :P

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:55

ik rijdt ook vaak met sporen, en zoek ook niet dure leren rijlaarzen. Die van divoza zijn zeker niet duur. Dit kan dus gewoon? Rijden met sporen en in de regen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:02

Ik heb niet met sporen in de regen gereden. Maar wel in de regen, en bij een ander paard rij ik altijd met sporen. Geen spoortje van de spren te bekennen hoor... :n

Zit alleen nog steeds te wachten op een brief van Divoza dat m'n laars weer terug is :\
Als er morgen nog geen brief is, zal ik wel even bellen. :)

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:25

Janine1990 schreef:
Ik heb niet met sporen in de regen gereden. Maar wel in de regen, en bij een ander paard rij ik altijd met sporen. Geen spoortje van de spren te bekennen hoor... :n

Zit alleen nog steeds te wachten op een brief van Divoza dat m'n laars weer terug is :\
Als er morgen nog geen brief is, zal ik wel even bellen. :)

hallo
heb niet alles gelezen maar wat was er dan precies aan de hand met je laarzen?/

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:27

Ik heb de fields, en op de neus was een naadje los. Niet ernstig, had er ook geen last van. Maar toch maar even laten maken ;)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:39

Ik kom jou echt in bijna elk topic wat ik aanklik tegen, Janine1990 :D
Ik heb mijn laarzen nu een dikke maand. Ik ben er nog steeds tevreden over maar behandel ze ook met zorg.
na elke keer rijden haal ik er even een licht vochtig doekje overheen en ik draag ze eigenlijk alleen met rijden.
Ik vind wel dat de vouw op de neus snel lelijk wordt (van het punt waar je tenen aan je voet vastzitten, zeg maar :D ) en het doet een beetje 'droog' aan. Dit stukje vet ik dus wel regelmatig licht in. Hoe zit dat bij die van jullie?
Ik heb de Fields trouwens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:40

Nou, dat is apart :P
Ik zou zo van je ava en naam niet weten in welke topics ik jou tegenkom :')

Die vouw vind ik eigenlijk wel chique staan... Je bedoelt de vouw op de neus door het uitdrukken van je hakken toch?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:42

Ja maarja ik denk niet dat je bij welke laars dan ook kunt voorkomen dat het daar gaat 'vouwen'
Ik vet dat stuk idd ook heel regelmatig in, dan krijg je niet zo erg van die knieken

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:45

Haha dat klopt ja, dat punt bedoel ik. Tja, chique, dat kan natuurlijk ook :D
Ik zeg ook niet dat je het kunt voorkomen, bij iedere laars die normaal wordt gebruikt vouwt het op dat punt. Vond alleen dat de vouwen bij mij wel erg snel komen in vergelijking met een aantal foto's die ik hier langs heb zien komen. Aan de andere kant, je ziet het niet zo heel duidelijk op een foto als 'in het echt'.

Ik ben een paar jaar niet zo actief op Bokt geweest en ik moet er nog een beetje aan wennen om weer te posten :+ vandaar dat ik meestal gewoon stilletjes meelees maar soms heb ik wat te zeggen. Ik heb vandaag mijn naam veranderd :Y) Was eerst Sbine en was dat nu wel zat.

Ik vind trouwens wel dat de laarzen er voor die 109 euro over het algemeen al behoorlijk chique uitzien. Ik vind vooral de veters leuk, denk niet dat ik hierna nog laarzen zonder veters wil.