Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LienGuyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:04

Golden_Angel schreef:
Celeris is geen aanrader dus als ik jullie goed begrijp? :(

Dat kan ik nu nog niet zeggen. Ik denk dat een aantal van ons vooral pech hadden door een slechte lading leer. Die problemen zijn nu opgelost dus neem aan dat alles nu wel weer goed gaat. Dus ik hoop dat mijn laarzen verder wel goed zijn ook de kwaliteit en er dus lang van mag genieten. Overigens heb ik altijd wel pech met op maat gemaakte laarzen, mijn DeNiro's hebben er toen ook langer over gedaan al spant Celeris nu wel de kroon.

LienGuyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:10

ievie schreef:
Wellicht kan je ze ook zelf ophalen? Dat heb ik destijds gedaan. Had ze daardoor extra snel.

Dat is evt een optie al is het voor mij zo'n 2 uur rijden. Maar ik had gedacht dat eindcontrole max. 4 dagen zou duren en dan werden verstuurd (wat ong een week kan duren). Dus dan is 3 weken tussen een mail van eindcontrole en verzending naar NL best lang, want dan heb ik ze nog niet in huis. Maargoed beter goed gecontroleerd dan weer teleurgesteld als ik ze ontvang.

ElSea

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:08

Mijn rits is kapot gegaan, maar ben enorm snel en goed geholpen. Mag ze opsturen naar de werkplaats.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:50

Ik heb ze zelf gehaald. Het duurde gewoon nog even voordat ze in nl waren.

Ik vind het wel een aanrader. Lange wachttijd maar ik heb nog geen problemen er mee gehad. Je hoort het altijd (bij elk merk) vooral als het mis gaat. Stalgenootje heeft nu Petries en gaat binnenkort ook Celeris laten aanmeten, ben benieuwd hoe het haar bevalt.
Ik ben er iig erg blij mee. Als ik geld had en het zou ‘nodig’ zijn had ik nog een paar aangeschaft iig.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:24

Afbeelding

Ik ben na anderhalf jaar nog steeds dik tevreden met de mijne!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:48

Golden_Angel schreef:

Als je geen geduld hebt niet...

Mijn volgende paar word zeker weer Celeris!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:31

Golden_Angel schreef:

Ik vind persoonlijk van niet, ik heb ze nu een jaar of 2 en vrijwel niet gedragen omdat ze me domweg te smal om de voet zijn. Heb ze al op laten rekken maar lijkt niet te helpen, ook vind ik de zool erg dun, vooral in de winter.

Heb onlangs (in de aanbieding ook nog) een paar moutain horse laarzen gekocht en dat is instappen en weglopen, heerlijk wat een verademing!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:51

Janine1990 schreef:
Golden_Angel schreef:

Als je geen geduld hebt niet...

Mijn volgende paar word zeker weer Celeris!

Dit!

Ik heb mijn paar nu 2enhalf jaar en draag ze zo’n drie keer per week. Ze zien er nog netjes uit en zitten nog steeds fijn. Moet zeggen dat ik er ook wel goed voor zorg.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:33

LienGuyon schreef:
Merrr schreef:
Die van mij zijn als het goed is onderweg naar NL, en ik heb ook ter compensatie een paar jodphurs uit mogen kiezen!

Merrr hoelang zat er tussen jou mails van bij de eindcontrole en verzending naar NL?

Ehmm.. even denken ik kreeg 27 maart dat ze die week af gingen ronden. Toen 4 april dat ze richting NL zouden komen... en nu niks meer gehoord...

LienGuyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:47

Merrr schreef:
Ehmm.. even denken ik kreeg 27 maart dat ze die week af gingen ronden. Toen 4 april dat ze richting NL zouden komen... en nu niks meer gehoord...

Ow dat klinkt niet best ;( nouja als ik eind van deze week nog niets heb gehoord over verzending naar NL dan ga ik weer berichten. Want vraag mij dan oprecht af hoelang hun eindcontrole is...

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:39

Ik ben ook ooit 3 maanden aan het lijntje gehouden dat mijn chaps onderweg waren……. Nou na 3 maanden langer wachten vond ik het wel welletjes.
Geloof niet te snel dat het ook echt zo is want het klinkt eerder als zoethoudertje.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:10

Laarzen zijn in NL, en mag ook een paar jodphurs uitzoeken. Tof!

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:17

Zijn er ook mensen die de bont gevoerde laarzen hebben en hoe bevalt het?
Ik wil graag een paar laarzen voor de winter en bont gevoerde laarzen zijn eigenlijk nog mijn enige optie. Van warmte zooltje en boterham zakjes aan toe niks werkt. Ik heb snel last van koude en pijnlijke tenen, afgelopen winter was het zo erg dat ik tijd wel kon janken tijdens het rijden.
Ik zag laatst via insta dat celeris ook gevoerde laarzen verkoopt, aangezien mijn eerste paar ontzettend lekker zitten leek dit mij een goede optie.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:27

SavannahdB schreef:
Ik wil graag een paar laarzen voor de winter en bont gevoerde laarzen zijn eigenlijk nog mijn enige optie. Van warmte zooltje en boterham zakjes aan toe niks werkt. Ik heb snel last van koude en pijnlijke tenen, afgelopen winter was het zo erg dat ik tijd wel kon janken tijdens het rijden.
Ik zag laatst via insta dat celeris ook gevoerde laarzen verkoopt, aangezien mijn eerste paar ontzettend lekker zitten leek dit mij een goede optie.

Geen ervaring met deze laarzen, maar heb je al eens wollen inlegzooltjes geprobeerd? Ik heb er een paar van Mattes en vind het echt heerlijk. Het voelt net alsof je op wolkjes loopt en is lekker warm in de winter. Het zijn gewoon inlegzooltjes van wol. Dit neemt alleen wel wat ruimte weg bij de voet. Het is wel een goedkope optie, mocht je dit nog niet geprobeerd hebben ;)

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:30

Lottekuhh_x schreef:
SavannahdB schreef:

Geen ervaring met deze laarzen, maar heb je al eens wollen inlegzooltjes geprobeerd? Ik heb er een paar van Mattes en vind het echt heerlijk. Het voelt net alsof je op wolkjes loopt en is lekker warm in de winter. Het zijn gewoon inlegzooltjes van wol. Dit neemt alleen wel wat ruimte weg bij de voet. Het is wel een goedkope optie, mocht je dit nog niet geprobeerd hebben ;)

Heb ik ook geprobeerd, de wat dikkere zolen houden mijn voet wel warm maar knellen ze af wat ook niet echt lekker rijd. En de wat dunnere werken voor geen meter.

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:50

Golden_Angel schreef:

Als je geduld hebt niet. Ik heb net een paar voor in de winter besteld.
Heb nog e merken zitten overwegen, maar vind de prijs/kwaliteit verhouding van Celeris net wat beter. Ik heb mijn laarzen nu een jaar en ze zijn nog in perfecte conditie.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:13

Mijn laarzen zijn binnen.... Ze gaan weer terug... Zitten heel vreemd om mijn voet en vind de voet ook echt heel erg lelijk... Lijkt wel een punt schoen. Ik kon wel janken..
Maar ze gaan er alles aan doen om m goed te krijgen. Ben benieuwd en weer wachten dus

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:27

Balen!

Mijne zijn ook binnen. Rond de enkel te strak. Mn huidige paar passen wel goed. Kan zijn dat die daar inmiddels wat uitgerekt zijn. Heb ze s avonds gepast. Dan zijn mn enkels wel wat dikker. Dus ik wacht nog even af. Maar anders moeten ze ook terug helaas.

LienGuyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:05

Ik hoop dat mijn laarzen ook snel komen. Ik heb nog niets gehoord op de eindcontrole mail na. Maargoed deze week wordt de 3e week na die mail dus ga ervan uit dat het goed komt. Of ze zijn niet door de controle gekomen :?

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:34

MyChoice schreef:
Balen!

Mijne zijn ook binnen. Rond de enkel te strak. Mn huidige paar passen wel goed. Kan zijn dat die daar inmiddels wat uitgerekt zijn. Heb ze s avonds gepast. Dan zijn mn enkels wel wat dikker. Dus ik wacht nog even af. Maar anders moeten ze ook terug helaas.

Bij mij juist mega ruim bij de enkel.. zakt helemaal in.. heel erg breed zegmaar.

Hopelijk passen ze toch wel beter dan..

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 05:52

Nou al die laarzen die retour gaan is niet echt goede reclame voor Celeris!

Die van mij zijn achteraf gezien ook niet goed aangemeten en voor mij veel te smal rond de voeten, heb er nooit lekker op gelopen en ook zelf flink op laten rekken,maar niet geholpen.

Ze zien er wel prachtig uit, dat dan weer wel.

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:46

Hoi allemaal,

Ik kom mij ook even melden!

na altijd petrie te hebben gehad ga ik vanavond eens kijken bij het aanmeet punt in zwartewaal... onwijs benieuwd naar de kwaliteit van de laarzen. Ik heb me aan laten trekken door de mogelijkheden en prijs. Bij petrie kom ik uit voor de laars die ik wil op 1000+ .. Mocht ik het doen dan ga ik voor het model Bia aangezien ik wisselende kuitmaten heb.

Ik vind normaal de neuzen niet zo mooi van de laarzen dus ben benieuwd hoe dat er in het echt uitziet.

Zijn er nog mensen die tips hebben voor het materiaal op de schacht van de laars? wij hebben een recht omheining dus iets wat niet te kwetsbaar is is mooi megenomen.

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:53

loismooij15 schreef:
Hoi allemaal,

Ik kom mij ook even melden!

na altijd petrie te hebben gehad ga ik vanavond eens kijken bij het aanmeet punt in zwartewaal... onwijs benieuwd naar de kwaliteit van de laarzen. Ik heb me aan laten trekken door de mogelijkheden en prijs. Bij petrie kom ik uit voor de laars die ik wil op 1000+ .. Mocht ik het doen dan ga ik voor het model Bia aangezien ik wisselende kuitmaten heb.

Ik vind normaal de neuzen niet zo mooi van de laarzen dus ben benieuwd hoe dat er in het echt uitziet.

Zijn er nog mensen die tips hebben voor het materiaal op de schacht van de laars? wij hebben een recht omheining dus iets wat niet te kwetsbaar is is mooi megenomen.

Dan zou ik niet voor bewerkt leer gaan, dat is veel kwetsbaarder.
Ik heb zelf laarzen in helemaal slangenprint en wel eens van mijn knolletje gedonderd en ze zijn wel eens tegen de bakrand geschuurd maar ze zien er goed uit.

Dit soort leersoorten bedoel ik:
Afbeelding

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:28

Ik heb vanavond mijn laarzen besteld.. model Bia met een 7 cm hoge boog en zonder gesp.

Ik kan wel een foto plaatsten maar je krijgt er denk ik niet echt een goed beeld van.

De voet wordt in iedergeval zwart en de boog zwart met een lakrandje. De schacht is met donker bruin struisvogel..

Nu 13 weken wachten ‍♀️

Afbeelding

LienGuyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 17:17

Mijn laarzen zijn nu onderweg naar NL *\o/* en nu maar hopen dat ze passen