Handschoentjes, waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BabyBell

Re: Handschoentjes, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:40

Ik heb een heel dun velletje...heb al blaren als ik alleen al naar de teugels kijk...

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:42

Ik rij ook met handschoentjes
In de Ardenne reed ik een keer zonder en heel mijn handen zaten onder de pijnlijke blaren

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:24

Ik rijd met handschoenen omdat ik vrij snel plakhanden krijg, en sinds ik een jaar geleden een Tinker op Ameland heb gereden die de teugels telkens zover uit je handen trok dat je net zo goed zonder teugel zou kunnen rijden (blaren heb ik er aan over gehouden), gebruik ik ze vrijwel altijd.

meloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:47

ik rij altijd met handsachoenen omdat ik heel weinig eeld op mijn handen heb en zo ook niet veel eeld krijg zelfs met hand schoenen aan kan je blaren krijgen dus het licht echt niet of je met een harde hand rijd want door handschoenen krijg je meer grip op je tegels en ziet er netter uit

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:05

Ik draag ze echt bijna nooit! Haha!
Alleen op wedstrijden, verder niet. Ook niet in de winter.
Hou er niet zo van. Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-08 00:41

ik rij bijna altijd met handschoentjes. ik heb erg droge handen (lichtelijk exzeem) en het paard hoeft maar een bepaalde beweging te maken met zijn hoofd en heb mijn vingers open liggen.. Als ik zonder handschoenen rij.. heb ik dus zo goed als altijd mijn handen open liggen, vooral met de jonge paarden omdat ze nogal onrustig kunnen zijn in de aanleuning. (lees zoeken naar het bit etc) en ik wil graag door kunnen rijden op een fatsoenlijke manier. zonder bloederige handen etc Haha!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:22

Of voor de kou of voor tegen het schuren/blaren.
Ik heb echt PIEP teugels moet nodig anderen kopen maar de genen die ik wil zijn 80 euro. Scheve mond
Dus moet ff wachten Huilen van het lachen

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:27

ik vind het fijner heb dan meer grip en controle.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:50

ik rij steeds met handschoenen.
vind dat je meer grip hebt op je teugels (als je tenmist goede handschoenen draagt die goed passen!). van de warmte heb ik geen last als ik met handschoenen rij...

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:36

Ik draag ze altijd, en mijn dochtertje vanaf gisteren ook. Tijdens het uitrijden vond de pony het gras ineens heeel intersant......... je raad het al 2 vingers helemaal ontvelt en blaren er op ....

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:45

Ik gebruikte ze eerder eigenlijk nooit maar nu af en toe wel met de dressuur omdat je handen dan beginnen te zweten en anders glijden de teugels uit m'n handen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:24

Ik gebruik ze ook, dat is gewwoon fijner. Anders krijg ik geïrriteerde plekken van de teugels.

horse12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:13

ik kon eerst noooit met handschoenenrijden, het begon altijd te jeuken en zo dus deed ze altijd snel weer uit, sinds 1 winter dat ik er egt niet meer tegen kon zo koud was het, heb ik ze maar aan gedaan sinds dien heb ik ze altijd aan. Ik rij zelf ook altijd dressuur, vind het wel fijn met handschoenen aan. en nu heb ik ook geen blaren meer op men handen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:37

als ik ze niet vergeet draag ik altijd handschoentjes, dit omdat ik erg snel zweethandjes krijg en hierdoor mijn handen snel openhaal. Bij mij zal het nooit leggen aan een te strenge hand oid

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:38

ik krijg snel blaren dus rij zoveel mogenlijk met handschoentjes.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:02

Ik heb last van eczeem op mijn handen en dit snijd erg snel open als ik zonder rijd, alleen als ik bijv. naar buiten ga met erg warm weer draag ik ze niet.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:06

Ik rijd ook altijd met handschoenen Ja
Om dezelfde reden als die van vele anderen.. Zweet handen Vork
En in de winter heb ik het mezelf aangeleerd en dat is zo gebleven..

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:02

Ik rijd altijd met handschoenen...
Omdat ik de teugels snel uit mijn handen laat trekken, en ze op de een of andere manier ook altijd snel weer een stuk langer zijn en dat schuurt langs mijn handen!
In de winter gewoon lekker warm!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:04

de manegepaarden waar ik op rij zijn erg zwaar en vast in de hand. Ik krijg erg snel last van blaren als ik op ze rij.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:22

Ik gebruik handschoenen sinds ik 2 keer mijn handen helemaal vol blaren heb gereden,
toen was ik nog een beginner die met een lang teugeltje reed,
dus niet omdat ik zo hard trek oid.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:41

Ik HAAT handschoenen! Niet normaal. Zelfs als het 20 graden vriest zie je mij nog zonder handschoenen rijden.
Ik heb het idee dat ik de mond van mijn paard veel minder voel en maak veel moeilijker ophoudingen etc. Raar, maar in mijn geval zeker waar. Daarbij heb ik zelf een redelijk zachte hand en heb ik ook vrijwel niks in mijn handen (en zo hoort het ook vind ik) dus heb ik nooit kapotte handen oid.

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:05

Zelf heb ik aleen in de winter handschoentjes aan en soms op wedstrijd voor het gezicht, Verder zijn handschoenen niet altijd nodig, tenzij je een paard heb die lekker zijn hals gaan strekken de hele les zonder dat je het wilt... Duivel

Nimfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:27

Ik rij eigenlijk bijna nooit met handschoentjes, behalve in de winter als het echt vriest of als het heel warm is waardoor je handen gaan zweten, met gevolg dat mijn teugels makkelijk door mijn handen glijden.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:50

Eva_ schreef:
Ik HAAT handschoenen! Niet normaal. Zelfs als het 20 graden vriest zie je mij nog zonder handschoenen rijden.
Ik heb het idee dat ik de mond van mijn paard veel minder voel en maak veel moeilijker ophoudingen etc. Raar, maar in mijn geval zeker waar. Daarbij heb ik zelf een redelijk zachte hand en heb ik ook vrijwel niks in mijn handen (en zo hoort het ook vind ik) dus heb ik nooit kapotte handen oid.

Hier precies hetzelfde.
Met handschoenen aan heb ik het idee dat ik en het paard een minder goede 'band' hebben, dat ik hem minder aanvoel.
Ik heb sowieso bij nooit last van blaren oid.
Rij dus veel liever zonder handschoenen.

ShetGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:20

Ik heb ze alleen vor de winter en soms de herfst voor de kou, maar bij net nieuwe teugels gebruik ik ze ook wel