En hij heeft ook nooit lelijk tegen mij gedaan, hij keek toen alleen heel verdrietig
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En hij heeft ook nooit lelijk tegen mij gedaan, hij keek toen alleen heel verdrietig
imaudy schreef:Een aantal weken vakantie is voor ieder paard goed, als het paard zuur wordt van niets doen dan is de huisvesting niet goed.
Tallie_Ho schreef:Ja, hij was echt heel erg gefrustreerd. Eenmaal weer langszzam aan het werk ( al was het maar stappen onder de man over de weg ) was hij heel erg snel weer de oudeEn hij heeft ook nooit lelijk tegen mij gedaan, hij keek toen alleen heel verdrietig

Yamcha schreef:Tallie_Ho schreef:Ja, hij was echt heel erg gefrustreerd. Eenmaal weer langszzam aan het werk ( al was het maar stappen onder de man over de weg ) was hij heel erg snel weer de oudeEn hij heeft ook nooit lelijk tegen mij gedaan, hij keek toen alleen heel verdrietig
Arm ding
Ik ben blij dat hij weer beter in zijn vel zit
Maar je punt is iig HEEL duidelijk
Ik gun het Peter zeker wel hoor, een eigen paard! Zou alleen rustig aan beginnen en dan zo uitbouwen. Als hij al perse eigen wil hebben
De begeleiding is er echt wel. imaudy schreef:Een aantal weken vakantie is voor ieder paard goed, als het paard zuur wordt van niets doen dan is de huisvesting niet goed.

Tallie_Ho schreef:GelukkigIk gun het Peter zeker wel hoor, een eigen paard!
suleilitha schreef:Elk paard kan zuur en vervelend doen, dat is niet rasgebonden.
Ik heb erg gelachen om mijn hoefsmid vorige week, die tijdens het beslaan duidelijk kon merken dat mijn paard veel in de handen komt en eigenlijk nergens bang voor is. Hij zei letterlijk, ik durf het bijna niet te zeggen, maar nu komt het, dat er zoveel gefrustreerde dressuurpaarden rondlopen "doordat die dressuurtrutten alleen maar rondjes door bakken rijden, oefeningen doen en pertinent niet buiten gaan rijden, omdat ze dat veeeeeeeeel te gevaarlijk vinden".
Ik "dressuurr" ook maar maak elke week ook enkele buitenritten, paard is nooit zuur en heeft lol in zijn werk, ook als hij met dressuur aan de bak moet...
imaudy schreef:Ik ken geen enkel paard die genoeg beweging heeft en zuur gaat doen als hij een aantal weken niet bereden wordt. Vakantie is goed voor een paard.
Je bent nu lekker een relletje aan het veroorzaken.. Vraag me alleen af wie je uit de tent probeert te lokken 

Als je je aangesproken voelt... imaudy schreef:Als je je aangesproken voelt...

Yamcha schreef:Ik ook niet
Geloof wat je geloven wilt
Maakt mij niet uit.

tita schreef:Anoniem schreef:en dat raad ik juist af, juist omdat die beestjes juist vaak afgestompt zijn, en vaak rugklachten hebben.
Tuurlijk dat geldt gelijk voor ieder beginnerspaard maar kijk maar op marktplaats, daar zijn zat hete gribraldi's voor leuke prijzen..
Misschien is dat wel iets voor Petertje (ondanks dat ie een fjord wilt.)
ps waarom wilt ie eigenlijk een fjord? Omdat jij dat ook misschien heb?
Nou ik heb het gehad met dit topic

suleilitha schreef:Ja dat is vragen om teleurstelling, een manege is vaak al een eindstation voor paarden die niet goed genoeg worden bevonden voor andere takken van sport. Vaak wordt er niet gekeken naar passende zadels en verder is het nog altijd zo dat het vaak gaat om paarden die verzekeringstechnisch zijn afgekeurd dussss zowiezo al problemen hebben, dit is vragen om onkosten.
Er zijn genoeg goede recreatiepaarden te koop in leeftijd rond de tien jaar, die hebben de meeste streken wel afgeleerd en kunnen prima voor een beginner die onder leiding van iemand met ervaring zich de paardensport eigen wil maken.
Tallie_Ho schreef:imaudy schreef:Dat is een bijzondere kijk op de dingenHet ligt niet altijd aan de ruiter.
Nou je hoort het Peter, je moet naar een manege stappen en vragen of ze een paard voor je te koop hebben van minstens 18 jaar oud, die geen pas verkeerd zet. Het beste is eentje met maar 1 versnelling (stap), kan er ook niets verkeerd gaan
Of hij koopt een fjord van een jaar of 8 die in eerste instantie netjes is gereden, zich op ten duur gaat vervelen omdat de ruiter nog niet kundig genoeg is, daarna zuur word omdat de balans tussen ruiter en paard verstoord raakt en vervolgens heb je een ongeleide projectiel aan een fjord waar geen land meer mee te bezeilen is..
En kom nou niet aan met een verhaal dat dat niet hoeft te gebeuren, want het gebeurd zat. Daar heb ik ook genoeg voorbeelden van gezien.. Als mijn fjordenbaal alleen met beginners zou moeten lopen is dat niet wijs, noch goed voor hem omdat alle uitdaging eruit raakt. Ook een fjord raakt gefrusteerd als er niet genoeg te werken valt. Misschien zelf wel eerder als een gribaldi
en goede manege paarden worden nie zomaar verkocht, die verdienen het geld voor de eigenaren prima! Lynn_Nikita schreef:is het, als je nog zo weinig van paarden weet el slim om er al 1 te kopen??
neem iemand mee die verstand heeft van paarden, je instructeur misschien
laat verder het paard keuren voor aankoop
Cinnepin schreef:bokt is internet, geen real life, uit mijn reacties kan jij dus echt niet opmaken hoe ik echt ben!
cissie schreef:Nog even alle feiten op een rijtje, zoals ik ze gelezen heb op bokt.
Peter heeft rond 1 april voor het eerst op een fjord gezeten, en was een week daarvoor al enthousiast wbt het paardrijden.
Het is nu 16 april en zit er al een tijdje aan te denken om een eigen fjord/haflinger aan te schaffen, kort rekensommetje maakt dat hij sinds 3 wk kennis heeft gemaakt met de 'paardensport'en is daardoor zo enthousiast dat hij haast niet meer te houden is.
Dat is ontzettend leuk voor hem en misschien ook voor z'n omgeving, in ieder geval voor een goede vriendin van hem die hem aanmoedigd een eigen paard te kopen.........tjonge jonge kom op zeg denk even een moment helder na ajb, blijf met beide voeten op de grond en denk eens wat meer aan een toekomstige pony dan aan jezelf.
Als dit mijn familie/kennis/collega maar vooral vriend was geweest had ik hem aan zn verstand proberen te peuteren dat hij eerst maar eens de tijd en energie moet stoppen in z'n ervaring en het rijden 'am sich'.
Het is een dier en mij is altijd geleerd en aan mn verstand gepeutert dat je niet zomaar een dier aanschaft, ook als was ik na een paar keer dol enthousiast, bewijs eerst maar eens dat je dit echt wilt en kunt dan kijken we misschien wel verder, maar dat is tegenwoordig zeker ouderwets, en verklaart de bloeiende paardenhandel ook wel een beetje...zonde van deze mooie dieren waar je veel respect voor moet hebben.
Cinnepin schreef:cissie schreef:Nog even alle feiten op een rijtje, zoals ik ze gelezen heb op bokt.
Peter heeft rond 1 april voor het eerst op een fjord gezeten, en was een week daarvoor al enthousiast wbt het paardrijden.
Het is nu 16 april en zit er al een tijdje aan te denken om een eigen fjord/haflinger aan te schaffen, kort rekensommetje maakt dat hij sinds 3 wk kennis heeft gemaakt met de 'paardensport'en is daardoor zo enthousiast dat hij haast niet meer te houden is.
Dat is ontzettend leuk voor hem en misschien ook voor z'n omgeving, in ieder geval voor een goede vriendin van hem die hem aanmoedigd een eigen paard te kopen.........tjonge jonge kom op zeg denk even een moment helder na ajb, blijf met beide voeten op de grond en denk eens wat meer aan een toekomstige pony dan aan jezelf.
Als dit mijn familie/kennis/collega maar vooral vriend was geweest had ik hem aan zn verstand proberen te peuteren dat hij eerst maar eens de tijd en energie moet stoppen in z'n ervaring en het rijden 'am sich'.
Het is een dier en mij is altijd geleerd en aan mn verstand gepeutert dat je niet zomaar een dier aanschaft, ook als was ik na een paar keer dol enthousiast, bewijs eerst maar eens dat je dit echt wilt en kunt dan kijken we misschien wel verder, maar dat is tegenwoordig zeker ouderwets, en verklaart de bloeiende paardenhandel ook wel een beetje...zonde van deze mooie dieren waar je veel respect voor moet hebben.
sorry hoor, mar waar zie jij dat ik hem aanmoedig?