Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Of iemand die persé zijn mening door wilt drijven en niet dingen vanuit een ander standpunt kan bekijken.Citaat:Voor mijn gevoel is door blijven '' mekkeren'' een teken dat iemand om je geeft en dat diegene niet wil dat jij volgende morgen met een hersenschudding in het ziekenhuis ligt.

Margreth schreef:Of iemand die persé zijn mening door wilt drijven en niet dingen vanuit een ander standpunt kan bekijken.Citaat:Voor mijn gevoel is door blijven '' mekkeren'' een teken dat iemand om je geeft en dat diegene niet wil dat jij volgende morgen met een hersenschudding in het ziekenhuis ligt.
Citaat:Als iemand zegt dat hij/ zij het er niet mee eens is dan respecteer ik dat
Pistasche schreef:Omdat ze je een enkeltje/retourtje ziekenhuis willen besparen?
Needje schreef:Maar dat kan je dan ook zeggen over de mensen die geen cap dragen.
plane maar lekkerCitaat:Dan ga ik zo even aquaplanen zonder autogordel....
Maar sleur geen anderen met je mee

Of je zal zelf ineens iets krijgen en daardoor van je paard afvallen. sammy1 schreef:mijn paard is eens op hol geslagen,
en op het harde vol met mij op het gezicht gevallen,
en ikhad ook geen cap op,
en zit toch hier,
ik ben al zo vaak gevallen met paarden inrijden in het verleden,
en ik zit er toch nog,
nu blijf ik gelukkig wat beter zitten![]()
of je nu met of zonder caprijd,
iedereen moet dat zelf weten.
Crisje_Lanc schreef:...maar dan nog, een paard IS en BLIJFT een VLUCHTDIER...
Nannes schreef:Maar sommigen denken alleen maar aan het vluchtgedrag. Ok, ik vertrouw mijn vzfjord ook voor 100%, maar ze zal maar struikelen en vallenOf je zal zelf ineens iets krijgen en daardoor van je paard afvallen.
oomens schreef:sammy1 schreef:mijn paard is eens op hol geslagen,
en op het harde vol met mij op het gezicht gevallen,
en ikhad ook geen cap op,
en zit toch hier,
ik ben al zo vaak gevallen met paarden inrijden in het verleden,
en ik zit er toch nog,
nu blijf ik gelukkig wat beter zitten![]()
of je nu met of zonder caprijd,
iedereen moet dat zelf weten.
Als je wel een cap op had gehad, dan had deze ook niet geholpen. Een normale cap zit namelijk niet voor je gezicht. Er zit geen vizier of andere gezichtsbescherming op, zoals bij de meeste motor- en brommerhelmen wel gebruikelijk is.
Wist jij dat de caps van tegenwoordig (buiten de caps die jockey's gebruiken) in bovenstaand geval levensgevaarlijk voor je nek kunnen zijn door het klepje wat er op zit???
Je krijgt als je plat op je gezicht valt en dus op dat klepje wel zo'n ontzettende klap op je nek dat je hem kunt breken... Hoezo veilig IN DIT GEVAL!Crisje_Lanc schreef:...maar dan nog, een paard IS en BLIJFT een VLUCHTDIER...
Een paard is geen vluchtdier. Wel een mogelijk prooidier en als zodanig nogal schrikachtig.
Schrikken is een reflex, en kan zeker bij paarden makkelijk kunnen gebeuren. Wat een paard doet wanneer het schrikt, is geen reflex, maar gedrag, en dus te trainen. Een paard zal niet altijd vluchten wanneer het schrikt.
Weet jij wat een hengst doet als hij schrikt van een andere hengst die zo zijn wei inrent? Denk jij dat die eerste hengst zal vluchten?
Zal een merrie zomaar bij een veulen wegvluchten wanneer ze schrikt van een passerende scooter?
(en ja, dat is mijn superbrave 200% betrouwbare knol
)
griebels schreef:oomens schreef:Als je wel een cap op had gehad, dan had deze ook niet geholpen. Een normale cap zit namelijk niet voor je gezicht. Er zit geen vizier of andere gezichtsbescherming op, zoals bij de meeste motor- en brommerhelmen wel gebruikelijk is.
Wist jij dat de caps van tegenwoordig (buiten de caps die jockey's gebruiken) in bovenstaand geval levensgevaarlijk voor je nek kunnen zijn door het klepje wat er op zit???
Je krijgt als je plat op je gezicht valt en dus op dat klepje wel zo'n ontzettende klap op je nek dat je hem kunt breken... Hoezo veilig IN DIT GEVAL!