Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zoekatje29 schreef:ik rij altijd met cap nou ja bijna altijd
een jaar of 10 geleden reed ik op een paard die al heel oud was en heel erg braaf was en nooit iets deed dat is het enige paard geweest waar ik zonder cap op reed maar voor de rest altijd met cap en eentje die goed past had er eerst eentje die wat minder goed zat en ben er toen afgevallen en die cap lag eerder op de grond dan ik en ben toen met m'n hoofd op m'n cap gevallen en dat deed heel zeer
zoekatje29 schreef:ik meen dat het nu ook overal verplicht is om met cap te rijden
) Jolandaa schreef:Aan alle veiligheids dingen zitten nadelen. Denk je tot een autogordel zo superveilig is? (het kan ik je huid snijden)
Ze zijn immers niet voor niks uitgevonden! Jolandaa schreef:Aan alle veiligheids dingen zitten nadelen. Denk je tot een autogordel zo superveilig is? (het kan ik je huid snijden)
oomens schreef:Jolandaa schreef:Aan alle veiligheids dingen zitten nadelen. Denk je tot een autogordel zo superveilig is? (het kan ik je huid snijden)
Dat is ook de reden dat je altijd je verstand moet blijven gebruiken.
Als je verwacht dat je bij een bepaalde rit, onder díe omstandigheden die je daarbij verwacht tegen te komen, meer nadelen hebt dan voordelen bij het dragen van een cap, dan moet je in dat geval geen cap opzetten. (Als je die keuzevrijheid hebt)
Als je op een andere rit verwacht dat een cap wél meer voordelen heeft, dan moet je hem in dat geval wel opzetten.
In het geval van die snijdende autogordels wordt daarom ook wel eens ervoor gekozen om bij kleine kinderen (of andere kleine mensen bij wie de gordel tegen/in de hals zit) het bovenste deel van een driepuntsgordel "achterlangs" te doen (dus eigenlijk een tweepuntsgordel ervan maken).
janouke schreef:heey,
ik rijd thuis nooit met cap, doet pap ook niet, dus ik ook nie. als je valt val je toch:P
xxx
..... Even voor de goede orde: een cap zorgt er niet voor dat je niet valt
, maar een cap zorgt er wel voor dat je dure onvervangbare koppie zo goed mogelijk beschermd wordt!! Citaat:janouke schreef:
heey,
ik rijd thuis nooit met cap, doet pap ook niet, dus ik ook nie. als je valt val je toch:P
xxx
yeah right ..... Even voor de goede orde: een cap zorgt er niet voor dat je niet valt , maar een cap zorgt er wel voor dat je dure onvervangbare koppie zo goed mogelijk beschermd wordt!!
heb ook vaak nepdreads en pas dan me eigen cap niet meer. Geen enkele, want mijn hoofd is groter dan 62 cm dan. Normaal heb ik gewoon maat 54.