Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar liever niet..
+ magda_90 schreef:Sporen zijn net zo vriendelijk als de ruiter die erop zit.
Ik gebruik ze zelf niet, maar als het niet anders kan dan kan ik er de noodzaak wel van inzien. (hoezo vage zin+
kunamosity schreef:magda_90 schreef:Sporen zijn net zo vriendelijk als de ruiter die erop zit.
Ik gebruik ze zelf niet, maar als het niet anders kan dan kan ik er de noodzaak wel van inzien. (hoezo vage zin+
Met die eerste zin ben ik het volledig eens. Maar wanneer is het volgens jou 'als het niet anders kan'?
kunamosity schreef:@ magda_90. Ok, dan begrijp ik het. Daar ben ik het wel mee eens. Toch zou ik zelf nooit met sporen rijden. En ik heb gezien dat veel mensen sporen gebruiken om de verkeerde redenen. bijv. dat het staat alsof je een 'pro' bent in de dresuur (serieus, dit zei iemand tegen mij). Of om een paard 'harder' te laten lopen.
Ik rij mn pony soms mét sporen en soms zonder. Ik heb trouwens de kleinste van de kleinste spoortjes.
En ze loopt er zelfs mee rond over de manege, met die sporen nog aan dr been gebonden. even laten zien hoe 'pro' dat er uit ziet. haha.
)
kunamosity schreef:Offtopic: Nee echt geen grapje hoor! dat zei ze echtEn ze loopt er zelfs mee rond over de manege, met die sporen nog aan dr been gebonden. even laten zien hoe 'pro' dat er uit ziet. haha.
).Netje schreef:Ben niet speciaal voor of tegen (mits op een goede manier gebruikt en niet als satéprikkers), maar in principe moet je je paard of pony gewoon zónder kunnen rijden. Mijn dochter is de B, de L1 en L2 doorgekomen zónder sporen en ik moet zeggen dat zij daarmee een héle grote uitzondering is. Tegenwoordig rijdt iedereen in de B al met sporen (én zweep). In de L2 zijn we niemand meer tegengekomen zónder sporen ( waarmee niet gezegd wordt dat die mensen beter reden mét sporen gezien de uitslagen).
Volslagen beginnelingen zie je al rijden met sporen: ik zou zeggen ga eerst eens leren rijden, ga werken aan je houding, je zit en een rustige beenligging en dan - en alleen als het nodig is - pas beginnen met sporen !