De regionale welshkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dnies90

Re: De regionale welshkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:10

ben dus niet de enige

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:32

ik zet de wekker om half 8. half 9 gaan we weg dus snel even pony's voeren. omkleden en de laatste dingetjes nog even doen.
en half 9 vertrekken we.
pony is al ingevlochen, gewassen en zit al helemaal in de glansspray/olie. ze glimt en glanst aan alle kanten. naja..wie mij tegenkomt geef maar een gil. hier een foto om mij misschien sneller te herkennen:

Afbeelding
let niet op t stoffige hoofd van m'n pony..en dit keer glimt ze veel meer(voor dat concour is ze niet gewassen wegens het weer) en ik heb bij het losrijden witte bandage's om.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 21:31

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:01

wij zijn al weer thuis.
toen we daar kwamen even naar de ringen gekeken. en t was een zandbodem wat ik erg fijn vind rijden, totdat ik dr ging rijden. de bodem was heeeel erg zwaar en heb dus eerst maar op een stuk bij de trailers losgereden. Marinda was ondertussen doodop. toen moest ik starten..ik ging om de ring en een keer uitgestrekte draf rijden omdat dat bij de inrijbak niet kon(was veeel te klein!!) ze was opeens helemaal druk en gek. ik dacht : oownee..je gaat toch niet bokken en gek doen enal..want dan kan ik het echt vergeten! gelukkig ging de proef goed. midden/uitgestrekte draf ging ook goed ondanks de zware bodem. en ik had een 7 en een 6 voor de keertwending. (had daar vroeger alleen maar onvoldoendes voor. maar lang oefenen toch eindelijk een voldoende)
ik ben ook iemand tegengekomen waar een heeel verhaal aan vast zit. k moest er trouwens ook nog tegen rijden. waarvan ik haar ken is mijn vorige pony, daar de vorige eigenaar van..die had een nieuwe pony en die heeft ze daarna verkocht naar de mensen die ik dus tegenkwam, snap je hem nog?
aangezien dr een heeeel verhaal achter beide pony's zaten(verkoper was niet 'eerlijk' verteld over de pony's) hebben we daar heel lang mee staan praten. stonden met de trailers naast elkaar dus tja..dan kun je wel een half uur staan praten(zolang was het volgensmij ook)
veder was ik gedeelde 6e. wat ik zeer k*t vond. ik wou echt is goed knallen. maarja..dr reden ook top pony's tussen. ik was tevreden met m'n punten.
marinda vond het allemaal wel leuk tussen de veulentjes en hengsten te lopen.
t was een leuke ervaring..maar die bodem vond ik 10 keer niks!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:15

Nou ik vind het toch nog knap heidehofs!! en hoeveel punten had je en wie had er gewonnen?

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:24

uuhm..208 tja maar 21 puntjes..haha

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 19:50

nee dat klopt de bak was echt 3 keer niks ik vond het zelfs zwaar om te lopen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:23

Zoow ben er ook weer! En heel erg blij want...

SAM EN IK ZIJN BESTGAANDE MENPONY

Echt TE cool, had het niet verwacht maar hij liep als een trein. Lekker sjouwen, moi nageeflijk enzo... Naja, uiteindelijkw erd ik als 1e naar voren geroepen, en YES, ik had em! Vorig jaarwas ik 2e, vond dat al moeilijk te verbeteren maarjah, toch gelukt!! Mijn Superpony!
De andere deelnemer die we leverden reed netjes dr Welshcup proefje, maar kreeg niette hoge punten. Bij Bestgaande Rijpony kleine maat was ze 4e dus wel netjes.
Al met al wel een erg lange dag, vanochtend om 4.45 ging de wekker, 6.00 was ikop stal en om 6.15 zaten we in de auto richting Kootwijk! Om 17.00 gingen we erweer weg, en om 19.00 waren we thuis... Pfiew.....

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:01

Die bak was zo slecht nog niet, mooi droog zand waar de pony's zeker niet erg ver in weg zakten. Echt zwaar was hij niet.
De meesten hadden er geen enkele moeite mee.

Dat kleine meisje op de AB pony(L1) moesten we even aanmoedigen, ze staat bij ons op stal.

Ze is 8 jaar oud en voor zo'n ukkie is het echt niet makkelijk om tegen grote meiden te rijden, ik vond dat ze het erg keurig deed, lief gezicht ook, apetrots dat ze door mocht om over te rijden 's middags.

Verder hebben we voornl de NWR sectie gezien, maar er waren van de 3 jarigen enkele ster geworden, waarvan ik me afvraag of dit wel terecht was. Wat beweging betreft en ook enkel modellen die tegen vielen....
Bij de bestgaande rijpony's hebben we ook even gekeken, er zaten een paar toppers tussen.....leuk als je zo'n pony onder je k..t hebt!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:02

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:05

lienet schreef:
Die bak was zo slecht nog niet, mooi droog zand waar de pony's zeker niet erg ver in weg zakten. Echt zwaar was hij niet.
De meesten hadden er geen enkele moeite mee.

Dat kleine meisje op de AB pony(L1) moesten we even aanmoedigen, ze staat bij ons op stal.

Ze is 8 jaar oud en voor zo'n ukkie is het echt niet makkelijk om tegen grote meiden te rijden, ik vond dat ze het erg keurig deed, lief gezicht ook, apetrots dat ze door mocht om over te rijden 's middags.

Verder hebben we voornl de NWR sectie gezien, maar er waren van de 3 jarigen enkele ster geworden, waarvan ik me afvraag of dit wel terecht was. Wat beweging betreft en ook enkel modellen die tegen vielen....
Bij de bestgaande rijpony's hebben we ook even gekeken, er zaten een paar toppers tussen.....leuk als je zo'n pony onder je k..t hebt!

Nou ik schreef in die rubriek maar zei was gewoon het beste uit haar rubriek.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:09

Welshfanatic schreef:
Jaaaah wieehhhh!!!
Ik heb het vastgelegd op foto!!!
Was erg goed gedaan, al had je nie echt concurentie

Iig, was leuk dagje...

Heb je t nou over mij??? Whaha, ik moest er toch echt wel aan rijden heur Anders loopt ie te sloffen, en uit mekaar... ghehe Maar ben wel blij (goh, was nog niet duidelijk ofzo )

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:54

Jah maar als die anderen ook al hun best deden (A) Dan loopt Sam over het algemeen gewoon stukken beter

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:08

NadjaThaBest schreef:
nee dat klopt de bak was echt 3 keer niks ik vond het zelfs zwaar om te lopen.

bij welke ring moest je schrijven dan?

de bodem was idd echt niks. heel zwaar, maar gelukkig droog.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 22:38

ring 2

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:58

Heyhey,

Vond het weer leuke korte dag 6u op en 7u reden we richting Kootwijk. Een ***proefje neergezet want Lars is tegenwoordig wat in de staak en k kan niet meer rijden . Had nog 155 punten van B Bax viel me erg mee!!!! Daarna meteen weer naar huis gegaan en was rond 2u thuis. Was toch best wel vermoeiend. Vond de bodem trouwens erg mooi.

En Anneloes super! Jij en Sam verdienen het

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:11

Ik ben gisteren ook geweest met een welsh cob merrie met veulen. De merrie is nu voorloppig keur, ze deed het erg goed.
Het veulen wilde ook erg graag, ik kon hem niet bijhouden en hij was ietsje te sterk en bam, toen lag ik op de grond. Was gelukkig niet de enige die was gevallen die dag, heb nog een man gezien die op zijn snufferd ging. haha.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 12:17

heb je nog zien rijden mooi pony

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:00

hesterv schreef:
En Anneloes super! Jij en Sam verdienen het

Thanx meis!!! Jammer dat Larsje niet echt meewerkte, maar 155 is toch geen slechte score dan! En dat van een Grand-prix ruiter!

NadjaThaBest schreef:
heb je nog zien rijden mooi pony

Heb je mij zien rijden? Of Hester? Als jij degene met de thamen-bodywarmer was, heb ik jou ook zien lopen

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 18:49

allebei zien rijden alleen royaltjuh jou alleen in de kampioensschaps ring aan het einde
allebei mooie pony's
en ja ik was de gene met die bodywarmer met "thamen" er op
ik heb 1 foto van jou die gelukt is,
Afbeelding

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:16

Ohhh leuk!! Hihi that's my superpony!!! Leuke foto Thanx... En jij was hetdus wel, dan heb ik je zien lopen. Zat alleen op de kar, als 'k je nog es zie spreek ik je wel ff aan!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:22

Toen zat jij vlak naast mij, NadjaThaBest,
wij zaten bijna tegenover die partytent en dan iets meer jouw kant op

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:44

haahha oke heb overval een beetje gestaan beetje gekeken waar ik die hengst van shanna goed kon fotograferen

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:52

Ik kom even tussendoor. Ik was er ook als toeschouwer en nu zie ik op horses.nl een mooie foto van de dagkampioen. Die wilde ik jullie laten zien.
Komt ie
Afbeelding

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:02

Idd mooie foto!!! En het was een terrechte winnaar, wat kan die pony sjouwen! Komt op dit plaatje er nog niet eens echt uit...