Volwassenen met pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:51

Ah Vu zo erg geblesseerd heb ik ook gemist, en die bonte trouwens ook, die is ook heel leuk!
Ik wilde heel lang Lo in een maatje groter als opvolger, en hoewel mijn hart iedere keer even op hol slaat als ik een splashy vos zie denk ik niet dat die er ook daadwerkelijk ooit zal komen. Alles wat ook maar enigszins op hem lijkt doet zeer. Daarom ook de compleet andere kant op gegaan, nu had ik absoluut geen tinker in gedachten maar mijn eerste grote ponyliefde was een tinker en daarna heb ik er nog een aantal in training gehad, hoewel ze allemaal hetzelfde zijn (harig, stevig, meestal bont) voelen dat toch niet zo hetzelfde als een andere vos met veel wit.

KletsKoekje

Re: Volwassenen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:38

Gefeliciteerd met de aankoop, Macho is een knapperd! En heel leuk om Amy weer te volgen, ze is zo leuk en mak, ga je een hele leuke aan hebben.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 09:01

Wat een knapperd is macho <3

Aah lieve Amy!

Ik zie heerlijke gekleurde pony’s, heerlijk!

Afbeelding
Wij hebben heerlijk van t zonnetje genoten <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 09:26

Gefeliciteerd met Macho, knappe pony! Hopelijk kunnen jullie snel samen aan de gang.

Wat is Amy braaf zeg. Dát kan dus niet met de mijne, heb ik tot mijn schande ervaren. Een keer een kindje erop gezet, kind lag binnen tien seconden op de grond :o . Doen we nooit meer.

Heerlijk hé, die lentezon, hier ook heerlijk gereden en weer naar buiten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:57

Ik profiteer heel erg van Marjan haar voorwerk. Mijn Welsh kon je zelfs met 18 jaar geen kind opzetten zonder hem vast te houden. Die wist precies hoe hij die eraf kon krijgen, en dat heb ik zelf de eerste paar jaar aan der lijve ondervonden :+

hildemenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 22:06

Thanks iedereen voor de complimenten! :o

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 00:08

Vandaag weer eens iets heel leuks gedaan met mijn mini pony <3 Runderclinic, hierbij maakt maat paard/ pony helemaal niets uit en zo leuk om te doen

Ik heb een youtube filmpje gemaakt van onze gefilmde runs
https://youtu.be/Ms1Xr9ykaq4?feature=shared

Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 01:08

Cool zo een clinic

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:52

Oh wat gaaf! :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 16:53

Wat gaaf!
Ik hou stiekem in de gaten of er in de buurt eens schriktrainingen/lol met je knol zijn. ik ben wel afhankelijk van de eigenaren van mijn lease paardje, omdat zij moeten rijden met de trailer, maar ik weet al dat die haflinger er één groot feest van gaat maken _O-

Vandaag hebben we even een flinke buitenrit gemaakt, heerlijk genoten van het weer! Nu dat het langer licht blijft komt het ook eindelijk weer fijner uit om door de weeks na school of stage ritten te maken, dus ik ben alweer bezig met nieuwe bospaadjes in de buurt ontdekken :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:02

Schriktraining lijkt me ook leuk om te doen! Of zon trailpark :)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:09

Ja het lijkt mij ook gaaf om iets te doen met obstakels! Op buitenrit vind ie het altijd zo leuk als we de "lastige" paden nemen waar hij moet opletten en nadenken over waar hij loopt, ipv gewoon wat rondsjouwen.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 17:21

Iemand tips tegen het omkeren, dacht we proberen toch eens alleen te vertrekken op zich ging dat goed tot we zo op straat aan de rand van de weides kwamen dan keerde ze zich telkens om. Ik ben dan maar afgestapt
en aan de hand verder gegaan uit veiligheid maar ik bedenk me nu wel dat ik mss wat meer had moeten door zetten of proberen. Ben niet zo voor af stappen maar wist even niet wat het beste was, buitenritten zijn eeuwen geleden voor me

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:29

Idifix schreef:
Iemand tips tegen het omkeren, dacht we proberen toch eens alleen te vertrekken op zich ging dat goed tot we zo op straat aan de rand van de weides kwamen dan keerde ze zich telkens om. Ik ben dan maar afgestapt
en aan de hand verder gegaan uit veiligheid maar ik bedenk me nu wel dat ik mss wat meer had moeten door zetten of proberen. Ben niet zo voor af stappen maar wist even niet wat het beste was, buitenritten zijn eeuwen geleden voor me

Lekker afstappen….. altijd doen wat werkt en het minste stress oplevert.
De kans is dan het grootst dat je op den duur niet meer hoeft af te stappen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:31

Ik zou ook afstappen en dan later weer opstappen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:00

Ik stap ook altijd af als ze écht niet ergens langs wil. Eigen veiligheid en die van pony gaat ALTIJD voor, en zeker op straat.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 18:25

Ah oké dan toch goed gehandeld. Toen we met 2 weg waren voelde ik ook dat dit een moeilijk punt was maar eens voorbij waren we erdoor dus. Misschien neem ik in de week eens even iemand mee die erlangs loopt ofzo

Bedankt!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 21:32

Mijn pony durft ook wel eens om te proberen terug te draaien. Wel een beetje anders denk ik. Probleem is dat hij verlatingsangst heeft en de ene keer gaat het heel goed en dan weer niet. Ik probeer wel niet af te stappen of het moest echt gevaarlijk worden. Maar dat is nooit bij zo'n momenten. Heb vandaag geprobeerd met heel erg op mijn ademhaling te letten. Rustig ademen. Ik durf me namelijk wel irriteren als hij zo begint. Omdat het vaak dus wel goed gaat, dus ik weet dat hij het kan. |o Hij begint met achteruit kijken en dan steeds meer afwijken zegmaar. En wat hinniken. Ik kan hem ook nog makkelijk rijden dan, dus het is niet dat hij niet meer luistert. Maar met actiever rijden, oefeningen rijden enz. (wat ik eerder als tips kreeg), kreeg ik hem nooit ontspannen. En mijn irritatie helpt dan ook echt niet. _O- Het ging vandaag heel goed trouwens. Vanaf ik rustiger ging ademen (vooral diep uitademen), werd hij ook heel ontspannen en was het vervelend gedrag over. Dus hopelijk heb ik hierin de oplossing gevonden. Zolang er iemand meerijd of aan de hand meegaat, is er ook geen probleem. Maar wil niet altijd afhankelijk moeten zijn van iemand anders.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:24

Omdraaien wil ze ook weleens, als ze gewoon naar huis wil :') Dan stap ik niet af, mits het natuurlijk wel gevaarlijk wordt. Wat er ook gebeurd, ze mag niet omdraaien. Dus als ik voel dat ze dat wil doen, probeer ik eerst aan te draven.
Mocht ze wel gaan draaien, trek ik naar gewoon op de cirkel totdat ze weer naar voren staat.

Maar dat vind ik iets anders als dat ze iets echt heel eng vindt en er niet langs durft. Ook dan mag ze niet omdraaien van mij, maar best wel even kijken.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:42

Ik ben pas net terug aan het rijden, dus draven doen we nog niet. Daarnaast word mijn pony er dan vaak alleen maar heviger/opgefokter van. Op de cirkel houden tot hij doorheeft dat het niet werkt, lukte ook wel. Maar dan heb ik wel een cirkel of 4 nodig voor hij opgeeft. :=
Vroeger deed hij dit nooit. Hebben een tijdje ergens niet doorgekunnen, dus moesten standaard terugdraaien en sindsdien kent hij dit trucje jammer genoeg.. Hij doet het dus wel enkel als hij geen zin heeft of het lang geleden is dat we alleen gereden hebben en zijn verlatingsangst dus opspeelt. Zoals nu dus. Vorige week voor het eerst gereden en dan is er nog iemand aan de hand meegeweest. Toen geen enkel probleem. Nu was dus de eerste keer alleen. Moeten we gewoon terug wat aan werken. Maar soms kan het ook opeens random terug opsteken en dat is best frusterend. Hoop dus dat deze ademhalingstruc blijvend werkt. Het is nogal een dramaking. :')

Dat hij echt zo bang is, dat ik moet afstappen, gebeurt zelden. Enkel bij tenten aan de vaart, wil daar niet in belanden.. :+

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 09:16

Met mijn dravers merries stapte ik ook gewoon af hoor, Iets spannend? Ff 2x vragen en zo nee, dan deed ik niet moeilijk. Ik merkte dat ze daar ook meer vertrouwen van kregen en minder frustratie voor beide. Wat daar weer leuk en goed aan is, is dat je op een gegeven moment overal op en af kan stappen . Elke railing van brug of bankje was een Opstapblok. Dus zo ben je volgens mij ook samen aan het werken.
Met mijn kleine pony(2 is ie) loop ik tot ik denk, wat gaan we lekker, dat kan 200 of 500 meter zijn.en dan keer ik om. Dat deed ik met de kids ook altijd. Op het hoogtepunt terug gaan,dan is iedereen nog vol energie en geen gemiep dat ze moe zijn.
Over schriktraining gesproken toevallig gisteren bedacht eens te kijken hoe de kleine reageerd op wat obstakels. Nou dat ging best.