Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Doen we nooit meer.
Runderclinic, hierbij maakt maat paard/ pony helemaal niets uit en zo leuk om te doen
Idifix schreef:Iemand tips tegen het omkeren, dacht we proberen toch eens alleen te vertrekken op zich ging dat goed tot we zo op straat aan de rand van de weides kwamen dan keerde ze zich telkens om. Ik ben dan maar afgestapt
en aan de hand verder gegaan uit veiligheid maar ik bedenk me nu wel dat ik mss wat meer had moeten door zetten of proberen. Ben niet zo voor af stappen maar wist even niet wat het beste was, buitenritten zijn eeuwen geleden voor me
Hij begint met achteruit kijken en dan steeds meer afwijken zegmaar. En wat hinniken. Ik kan hem ook nog makkelijk rijden dan, dus het is niet dat hij niet meer luistert. Maar met actiever rijden, oefeningen rijden enz. (wat ik eerder als tips kreeg), kreeg ik hem nooit ontspannen. En mijn irritatie helpt dan ook echt niet.
Het ging vandaag heel goed trouwens. Vanaf ik rustiger ging ademen (vooral diep uitademen), werd hij ook heel ontspannen en was het vervelend gedrag over. Dus hopelijk heb ik hierin de oplossing gevonden. Zolang er iemand meerijd of aan de hand meegaat, is er ook geen probleem. Maar wil niet altijd afhankelijk moeten zijn van iemand anders.
Dan stap ik niet af, mits het natuurlijk wel gevaarlijk wordt. Wat er ook gebeurd, ze mag niet omdraaien. Dus als ik voel dat ze dat wil doen, probeer ik eerst aan te draven.