Ervaringen hoefschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 17:58

vierspan schreef:
Youri123, ik merk zelf bij hoefschoenen dat ze in de winter door de wintervacht wat krapper zijn. Ik kan mij voorstellen dat bij een tinker dat echt nog meer kan uitmaken?

Dankjewel voor het mee denken. Echter door CPL en en psmm1 scheer ik zijn benen om de 1,5 a 2 maanden. En hij is inderdaad net geschoren. Dus als die weer wat vacht op de benen heeft misschien helemaal strak.

Celebi

Re: Ervaringen hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:28

Ik denk dat die cpl ook wel veel invloed kan hebben hier. De voeten zagen er vrij dik uit. Dat het dan goed om de hoef past maar niet om de hoefballen is dan niet gek.

Je zou natuurlijk kunnen proberen wat oprekken doet maar ik weet niet of het ver genoeg uitgerekt kan worden.. Komt natuurlijk ook heel nauw aan. Heb het toen met de pastern straps geprobeerd en die knapten meteen, maar die zijn ook een stuk dunner. Die zaten op de foto's trouwens ook behoorlijk strak. Die mogen echt vrij los zitten. :j

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

Iemand ervaring met de Covalliero Hoefschoenen?
Overweeg hoefschoenen ivm veel op de weg rijden maar zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Vooral het passen lijkt een beste uitdaging; enkel passen met een plastic zakje om de hoef (?) terwijl je juist wil weten hoe je paard ermee loopt... Of een passer laten komen is een optie maar ook daarbij lees ik veel miskopen...

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Via Equischoen kun je hulzen huren om te passen en daarna sets huren die je een week mag testen. Elke keer krijg je ook een tegoed voor je aankoop dus in principe als je uiteindelijk hoefschoenen koopt daar dan betaal je vooral verzendkosten en de huurkosten vervallen volgens mij (bijna) helemaal.

Als je dus denkt dat iets goed past kun je die maat een week lang testen zonder limitaties. Ging er zelf bijvoorbeeld mee over straat, door het mulle zand, door de blubber en bij voorkeur ook door het water. Alles goed testen!

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:45

Celebi schreef:
Via Equischoen kun je hulzen huren om te passen en daarna sets huren die je een week mag testen. Elke keer krijg je ook een tegoed voor je aankoop dus in principe als je uiteindelijk hoefschoenen koopt daar dan betaal je vooral verzendkosten en de huurkosten vervallen volgens mij (bijna) helemaal.

Als je dus denkt dat iets goed past kun je die maat een week lang testen zonder limitaties. Ging er zelf bijvoorbeeld mee over straat, door het mulle zand, door de blubber en bij voorkeur ook door het water. Alles goed testen!

Daar ga ik naar kijken, dank! Welke zijn het voor jouw paard geworden? Heb je veel moeten passen of was het gelijk raak?

Edit: net even zitten lezen op de site. Ik kan nergens de hoogte van de borg vinden, weet iemand hoeveel dat is? Uiteraard kan ik ze zelf ook mailen maar dit is vooronderzoek;)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

lletam schreef:
Celebi schreef:

Daar ga ik naar kijken, dank! Welke zijn het voor jouw paard geworden? Heb je veel moeten passen of was het gelijk raak?

Edit: net even zitten lezen op de site. Ik kan nergens de hoogte van de borg vinden, weet iemand hoeveel dat is? Uiteraard kan ik ze zelf ook mailen maar dit is vooronderzoek;)

De borg is de kosten die bij de test set of de set hulzen staat.

De eerste keer een paar jaar terug kwam ik uit op Scootboots. Heb ik een paar jaar intensief mee gereden. Later begon hij ze kapot te lopen door slechter zijn voeten optillen door artrose. Toen heeft hij een tijd zonder gestaan en later even op ijzers. Uiteindelijk op een andere stal mochten ijzers niet dus ben ik nogmaals gaan passen want de oude Scootboots pasten niet meer na zoveel jaar. En ze waren ook aardig op trouwens. Toen kwam ik uit op Equine Fusion. Was niet mijn favoriet maar het paste goed. Helaas sleten zijn voeten zo snel op het steen in de groepshuisvesting dat hij toch weer rondom op (kunststof) ijzers moest. Achteraf wel lekker makkelijk hoor, maar de hoefschoenen waren ook echt prima.

Beide keren vond ik het passen niet heel moeilijk. Nam er wel meerdere dagen de tijd voor om alles goed rustig te passen en later nogmaals opnieuw te passen voor een frisse blik en ik keek online ook video's van hoe de merken moesten zitten. Het is echt heel erg paard afhankelijk wat gaat passen dus ik heb toentertijd alles gefotografeerd en opgemeten en ben alle maattabellen langs gegaan en heb toen even gemaild met de foto's en maten en mijn eerste ideeën doorgestuurd. Kreeg een fijn mailtje terug met een lijstje pashulzen die ze me zouden aanraden en deze kon in in de notities van de bestelling kwijt. Kreeg dus een gemixte set hulzen. Uiteindelijk had ik beide keren passen 2 sets/maten waartussen ik twijfelde en ik kreeg beide keren 2 test sets thuis gestuurd voor de prijs van één. Erg lief. Beide keren was er 1 een duidelijke winnaar en die heb ik toen besteld.

Je moet echt goed nauw kijken en onderzoeken wat je doet, maar het is uiteindelijk ook weer vrij eenvoudig. :j

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:52

Vandaag is er een passer van Equischoen bij ons langsgeweest. Ik heb nu de Equine Fusions Joggings maar die vind ik te zwaar voor de endurance ritten die wij rijden. Ze zuigen zich ook vol met water na het koelen tussen de rit door dus niet echt een optie. De Scoot Boots enduro maat 3 is eruit gekomen en de floating boots P2L. Ik zit er aan te denken om een van de twee eens te huren bij Equischoen, als het wat mooier weer is want nu komen we toch amper buiten :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

Heb je al gaten geboord in die joggings? Dat scheelt echt bizar veel. Als ik daarmee naar het meer ging liepen ze natuurlijk wel vol, maar waren ze binnen een paar passen ook weer leeg. Voordat ik gaten had gemaakt bleef hij heel lang soppen in die schoenen inderdaad.

Maar die floating boots zijn ook top hoor. Pasten bij mijn paard net niet goed genoeg om de hoef dus werd het de EF set. De enduro lees ik ook veel goeds over, maar heb zelf alleen de classic gehad. Met succes trouwens want we reden er echt uren mee buiten.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:00

Nee dat nog niet, maar ik vind ze sowieso wat te zwaar voor mijn pony. Hij galoppeert er ook niet fijn mee en valt na een paar passen weer terug in draf. Dus ik ga even verder kijken naar lichtere, luchtige schoenen voor de lange afstanden :)

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:18

Kleine aanvullende vraag:
Ik heb ergens gelezen dat er mensen zijn die bij Scoot Boots het achterste deel (bij de hielen / rear bars) hebben laten vervangen of aanpassen naar een groter/ruimer onderdeel in plaats van alleen heat-stretchen.

Ik kan hier alleen nergens concrete ervaringen meer over terugvinden.

Zijn er mensen die dit hebben laten doen of hier ervaring mee hebben?
En loste dit het probleem bij de hielen daadwerkelijk op?

Alle ervaringen zijn welkom

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

De borg is de kosten die bij de test set of de set hulzen staat.

De eerste keer een paar jaar terug kwam ik uit op Scootboots. Heb ik een paar jaar intensief mee gereden. Later begon hij ze kapot te lopen door slechter zijn voeten optillen door artrose. Toen heeft hij een tijd zonder gestaan en later even op ijzers. Uiteindelijk op een andere stal mochten ijzers niet dus ben ik nogmaals gaan passen want de oude Scootboots pasten niet meer na zoveel jaar. En ze waren ook aardig op trouwens. Toen kwam ik uit op Equine Fusion. Was niet mijn favoriet maar het paste goed. Helaas sleten zijn voeten zo snel op het steen in de groepshuisvesting dat hij toch weer rondom op (kunststof) ijzers moest. Achteraf wel lekker makkelijk hoor, maar de hoefschoenen waren ook echt prima.

Beide keren vond ik het passen niet heel moeilijk. Nam er wel meerdere dagen de tijd voor om alles goed rustig te passen en later nogmaals opnieuw te passen voor een frisse blik en ik keek online ook video's van hoe de merken moesten zitten. Het is echt heel erg paard afhankelijk wat gaat passen dus ik heb toentertijd alles gefotografeerd en opgemeten en ben alle maattabellen langs gegaan en heb toen even gemaild met de foto's en maten en mijn eerste ideeën doorgestuurd. Kreeg een fijn mailtje terug met een lijstje pashulzen die ze me zouden aanraden en deze kon in in de notities van de bestelling kwijt. Kreeg dus een gemixte set hulzen. Uiteindelijk had ik beide keren passen 2 sets/maten waartussen ik twijfelde en ik kreeg beide keren 2 test sets thuis gestuurd voor de prijs van één. Erg lief. Beide keren was er 1 een duidelijke winnaar en die heb ik toen besteld.

Je moet echt goed nauw kijken en onderzoeken wat je doet, maar het is uiteindelijk ook weer vrij eenvoudig. :j[/quote]

Dank; lezen is ook een vak haha borg staat er gewoon. Maar dat is zo'n beetje driekwart van de aankoopprijs. Zijn die dan al vaker getest of krijg je wel een nieuw paar?

Beste is dus met ze mailen denk ik. Mijn twijfel is dat mijn paard ze eigenlijk (nog) niet nodig heeft maar ik wil voorkomen dat z'n hoeven een keer te snel slijten of dat de zool er misschien meer onder lijdt dan dat je er nu aan zou kunnen zien.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:16

Youri123 schreef:
Ik heb ergens gelezen dat er mensen zijn die bij Scoot Boots het achterste deel (bij de hielen / rear bars) hebben laten vervangen of aanpassen naar een groter/ruimer onderdeel in plaats van alleen heat-stretchen.

Bedoel je bij de classics of bij de enduro?

Ik vind enduro beter zitten dan classic omdat je dan niet met die voorgevormde hiel zit. Je paard moet daar net de juiste hoefballen voor hebben. Ik heb er een extra stukje tussen steken zodat ze beter vallen. Ik kan hier straks een foto van maken.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:14

Sentir schreef:
Youri123 schreef:

Bedoel je bij de classics of bij de enduro?

Ik vind enduro beter zitten dan classic omdat je dan niet met die voorgevormde hiel zit. Je paard moet daar net de juiste hoefballen voor hebben. Ik heb er een extra stukje tussen steken zodat ze beter vallen. Ik kan hier straks een foto van maken.

De clasic. De enduro gaan helaas maar tot maat 7 dus die zijn niet voor mijn paard weg gelegd helaas. Inderdaad het is precies dat voorgevormde hiel die niet goed zit want voorderest zitten ze perfect. Graag ontvang ik een foto van hoe je er zelf iets tussen heb gedaan.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:08

Heb er enkel zelf iets tussen gestoken bij de enduro, vandaar mijn vraag. Dat stukje zat er toen bij. Je kan eens proberen te zoeken in het engels bij scootboot, dan heb je soms meer geluk.