Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Ik heb één collega die vraagt altijd heel voorzichtig hoe het met mijn paard is. Hij weet ook dondersgoed dat er vaak meer lasten dan lusten zijn. En de baas van mijn vriend heeft al een paar keer tegen hem gezegd 'jullie hebben wel pech hè met die beesten'.
Dus nee echt pochen kan ik het ook niet noemen hahaha. Mensen hebben soms bijna medelijden.
Onali schreef:Als ik deze abnormale bedragen lees en dat je in principe alleen een paard hebt zodat je ermee kan pochen maar je het dier niet eens ziet, ben ik blij dat ik zelf mijn handjes moet laten wapperen.
En ja wij vervloeken het wel eens, zeker vorige winter.
Maar onze paarden zijn gelukkig, we hebben er een super band mee, ik zie direct wanneer er iets loos is en ik ken mn dieren door en door.
Daar heb ik geen personeel voor nodig.
Om een voorbeeld te geven wat voor extra dingen erbij komen bij paarden in eigen beheer;
's Avonds voeren en het noorderlicht zien, vallende sterren, vorig weekend waren heel veel sterrenstelsels te zien. Je hoort om de haverklap uilen.
Wij staan in een buitengebied en hebben dus geen straatlampen of woningen in de buurt. Alleen maar bos. De hemel is dus glashelder. Geen lichtvervuiling.
mavantos schreef:joyce B schreef:Een meisje van 12 hoort die eindverantwoordelijkheid niet te krijgen.
Helpen en samen doen met brave dieren is 1 ding, maar zelf doen zonder een ouder iemand er bij vind ik niet alleen de schuld van dit meisje.
Als je een dienst afneemt voor betaalt moet je er inderdaad vanuit kunnen gaan dat het gebeurd.
Dit inderdaad. Sowieso ben je als eigenaar van een bedrijf eindverantwoordelijke en hoor je zoiets op te lossen. Helemaal als het zo vaak mis gaat. Daar kan je een meisje van 12 niet de schuld van geven, die heeft gewoon onvoldoende begeleiding en handvatten gekregen om het juist te doen. Je kan niet zoveel verantwoordelijkheid leggen bij een jong meisje.
Daarnaast ben ik heel benieuwd wat de verzekering ervan zou vinden als zo'n jong meisje verongelukt tijdens het werk...
Onali schreef:Zo sommige zijn gelijk op hun teentjes getrapt.
Solarium, stapmolen, paddockservice zijn er voor jou. Niet voor je paard.
Alleen al het feit dat het paddockservice heet en 2 keer per dag moet gebeuren betekent dat die stal niet biedt wat een paard hoort te hebben.
En dat is meerdere uren (meer dan 4 uur) aaneengesloten tijd om de benen te strekken buiten een stal om. En dan ook nog eens een paddock die ruimte biedt en niet een veredelde buitenstal is.
Triest dat er stallen bestaan die dit dus niet eens kunnen bieden voor alle paarden tegelijk.
Btw ik hoef niet 3 keer per dag naar stal, zelfs niet eens 2 keer. Bovendien werk ik ook. En ja ik geniet van het uitzicht en het aanwezig zijn.
Alleen al het feit dat het paddockservice heet en 2 keer per dag moet gebeuren betekent dat die stal niet biedt wat een paard hoort te hebben.
En dat is meerdere uren (meer dan 4 uur) aaneengesloten tijd om de benen te strekken buiten een stal om. En dan ook nog eens een paddock die ruimte biedt en niet een veredelde buitenstal is.
Triest dat er stallen bestaan die dit dus niet eens kunnen bieden voor alle paarden tegelijk.
Btw ik hoef niet 3 keer per dag naar stal, zelfs niet eens 2 keer. Bovendien werk ik ook. En ja ik geniet van het uitzicht en het aanwezig zijn.
Beemsterkaas schreef:@Onali, 700 euro voor een volpensionstal met luxe accommodatie zou geen abnormaal bedrag mogen zijn.
Wat is jouw eigen uurloon?
Hoeveel uren werk neemt een volpensionstal per maand je uit de handen? En besparing aan benzine omdat je niet 3x per dag naar stal moet?
Maar dan moet je nog hooi, stro en krachtvoer betalen - vooral bij grotere (sport)paarden echt een dure grap.
Stallen van 700 euro bieden vaak ook een luxe accommodatie aan.
De kosten die daarbij komen kijken, zijn hallucinant.
De jaarlijkse verzekeringen van zo'n stal alleen al, zijn soms meer dan wat mensen jaarlijks aan de hypotheek van hun huis betalen.
En dan zijn er nog de kleintjes: het laten draaien van de stapmolen voor 1 paard, het solarium, het warm water (en mensen wassen hun paard vaker dan nodig). De lichten die heel de dag branden.
700 euro is een eerlijke prijs maar niemand durft het vragen omdat de stallen niet meer gevuld zouden staan (toch zeker in bepaalde regio's).
Mensen zijn gewend aan 250 euro als gezond gemiddelde, maar eerlijk, wat mag je eigenlijk verwachten voor 250 euro? Voor 8 euro per dag?
Mensen gaan zelf niet voor 8 euro per uur werken, maar verwachten wel dat hun paard voor dat bedrag:
de hele dag onbeperkt ruwvoer heeft, een warm strobed of fijne PP, altijd vers water, de mest opgeruimd, een onderhouden accommodatie om lekker in te rijden én werkuren van iemand die van 's ochtends tot 's avonds laat 7/7 in de weer is om dit àllemaal te voorzien voor klanten.