Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:44

sexysusie schreef:
Popstra schreef:
Trek je handen er van af en
Laat het rusten

Dat nooit

Ik sluit mij aan bij Popstra.
Laat het rusten.
Wat wil je nog bereiken?

anjali

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:55

Wie zijn paard verkoopt is het kwijt. Zo is het nu eenmaal. Als je later spijt hebt van de verkoop dan kun je proberen hem terug te kopen, maar als de nieuwe eigenaren dat niet willen dan stopt het. En ja, oplichting in de paardenhandel als daarmee bedoeld wordt het als gezond of geschikt verkopen van paarden die niet geschikt zijn, dat is helaas schering en inslag. Eerlijke paardenhandel is zo zeldzaam als een witte olifant, meer lijkt het op handel in tweedehands auto's. Tenzij het paard van je gestolen is vermoed ik daarom dat er weinig aan te geven is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:06

Petpa schreef:
sexysusie schreef:
Even een update, ik ben nog steeds aan het zoeken en zit in een groot web van leugens en rare mensen. Ik laat het nog niet rusten.

Wat zijn de belangen van de mensen die liegen?

Dat is toch niet zo moeilijk? Geld.

Ze proberen paard weer anoniem te krijgen zodat het toch weer goed verkocht kan worden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:09

Als het zo simpel is Elisa2.
Dan is het voor TS simpel.
Trailer aankoppelen en het paard halen.
Ik denk dat er meer speelt dan alleen geld.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:11

Ja TS heeft niet genoeg geld dus dan lukt dan niet he?

Iedere handelaar gaat proberen de investering er nog uit te krijgen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:17

Elisa2 schreef:
Ja TS heeft niet genoeg geld dus dan lukt dan niet he?

Iedere handelaar gaat proberen de investering er nog uit te krijgen.

En dat is logisch.

Maar waarom wordt er dan gelogen zoals dat het paard naar Frankrijk gaat.
Is dat om van TS af te zijn of zijn er andere belangen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:20

Ik denk om van TS af te zijn ja, want nu is het paard niet anoniem genoeg meer. Iedereen die googled kan vinden dat ze geblesseerd is. Dat is niet handig als je het dier als goed wilt verkopen. Dit paard met dit niveau en deze leeftijd kan rad natuurlijk veel meer opleveren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:26

Kom op zeg we zitten hier niet in één of andere goedkope detectiveroman hé zeg.
Je kan veel zeggen, maar het begint nu toch echt wel wat overdreven te worden allemaal hoor

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 12:27

Oplichting,[/quote]

Wie is er opgelicht?[/quote]

De laatste eigenaresse is bestolen en opgelicht. Daarnaast wordt iedereen die die merrie koopt opgelicht. En dat is nog steeds strafbaar.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:30

Dan nogmaals de vraag: hoezo is de laatste eigenaresse opgelicht en bestolen?
Zij was toch zelf degene die de leugens verspreidde door te beweren dat ze het paard had laten slachten?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:31

sexysusie schreef:
Oplichting,

Wie is er opgelicht?[/quote]

De laatste eigenaresse is bestolen en opgelicht. Daarnaast wordt iedereen die die merrie koopt opgelicht. En dat is nog steeds strafbaar.[/quote]

De laatste eigenaresse heeft aangifte gedaan?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:33

Dan zouden een hele hoop mensen opgepakt kunnen worden gezien er veeeeeeeel verkopers zijn die niet eerlijk zijn over hun paard. Er worden alleen maar top brave paarden verkocht zonder gebreken alleen niet geschikt voor een beginner.
Maar lopen wel allemaal z.

Helaas voor "alleen" doorverkopen zonder niet geheel eerlijk te zijn gaan ze niet opgepakt worden hoor.

Of hier speelt van beide kanten meer of het is aangedikt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:43

Ondertussen blijft er een crowdfundingactie openstaan én gedeeld worden via het profiel van TS, terwijl er helemaal geen zicht is op dat het paard gevonden of gekocht kan worden. Daar kan je ook het nodige van vinden (nog los van het verhaal an sich).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:52

Petpa schreef:
sexysusie schreef:
Oplichting,

Wie is er opgelicht?

De laatste eigenaresse is bestolen en opgelicht. Daarnaast wordt iedereen die die merrie koopt opgelicht. En dat is nog steeds strafbaar.[/quote]

De laatste eigenaresse heeft aangifte gedaan?[/quote]
De aangifte moet dan inderdaad gedaan worden door degene die bestolen is. Voor opgelicht in de paardenhandel , als er geen sprake is van diefstal, kom je eerder op het terrein van paardenadvocaten (op Bokt is er een Bokker die dat is en geregeld zeer informatieve stukjes plaatst). Maar dat zal dan ook slechts getriggerd kunnen worden door de op dat moment juridische eigenaar van het paard vermoed ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:07

Little_Gift schreef:
Kom op zeg we zitten hier niet in één of andere goedkope detectiveroman hé zeg.
Je kan veel zeggen, maar het begint nu toch echt wel wat overdreven te worden allemaal hoor

Dat is gewoon hoe de handel werkt...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:12

Hoe kan de laatste eigenaresse bestolen zijn? Ze had het paard toch verkocht? Als ze haar geld heeft gehad, kan er geen sprake zijn van diefstal, lijkt mij. Dat het paard niet bij de slacht is aangekomen wat wel gezegd is, is een ander verhaal. Als de vorige eigenaresse dat niet had gewild, had zij in de actiemodus moeten komen. Maar heeft ze dat gedaan? Ik ben het kwijt.

Ik zou zeggen, geef het op. Je zal het paard nu echt niet meer kunnen traceren. Of vind je het het risico waard om toch een speurtocht onder deze oplichters/criminelen voort te zetten met een risico dat zij jou ook (thuis) kunnen vinden?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:15

mylittlejoy schreef:
Ondertussen blijft er een crowdfundingactie openstaan én gedeeld worden via het profiel van TS, terwijl er helemaal geen zicht is op dat het paard gevonden of gekocht kan worden. Daar kan je ook het nodige van vinden (nog los van het verhaal an sich).

Ja wie is er hier dan de oplichter? zou je haast gaan denken!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:33

karijn schreef:
Hoe kan de laatste eigenaresse bestolen zijn? Ze had het paard toch verkocht? Als ze haar geld heeft gehad, kan er geen sprake zijn van diefstal, lijkt mij. Dat het paard niet bij de slacht is aangekomen wat wel gezegd is, is een ander verhaal. Als de vorige eigenaresse dat niet had gewild, had zij in de actiemodus moeten komen. Maar heeft ze dat gedaan? Ik ben het kwijt.

Ik zou zeggen, geef het op. Je zal het paard nu echt niet meer kunnen traceren. Of vind je het het risico waard om toch een speurtocht onder deze oplichters/criminelen voort te zetten met een risico dat zij jou ook (thuis) kunnen vinden?

Al in de vorige eeuw (ik zit er al lang in) hoorde ik van mensen die hun paard "naar de verzekering hadden gedaan" en hun geld hadden gekregen, met de intentie dat hun ex-paard geslacht zou worden omdat hij volgens hen niet meer geschikt zou zijn om te berijden. En dan bleek later dat hun ex-paard helemaal niet geslacht was maar gewoon doorverkocht omdat "de verzekering" hem \haar te goed vond voor de slacht, en "voor het leven" brengt hij meer op. Dan kwamen ze hem ergens tegen ,soms zelfs op concours, gingen in gesprek met de nieuwe eigenaren en die wisten niets van het verleden van het paard en waren niet blij met de informatie. Eerlijk gezegd dacht ik dan, nou het paard heeft een nieuwe baas en leeft lekker door, wees blij. Want soms knappen paarden op met ander management op een andere stalling.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:11

Vroeger, in de vorige eeuw, betekende ‘naar Duitsland’ ‘is naar de slacht’ en niet meer te vinden.
Qua als fokmerrie naar Frankrijk.. dat zeiden ze idd ook over mijn zusje haar bijrijdpaard (goed presterend en met leuk papier kwpn) toen die (volgens mij ook met blessure uit de sport geraakt) de handel in was geraakt. Meer dan een heel vage vermelding in een anderstalige (ik weet niet meer of dat idd Frans was, of niet) database hebben we niet meer van dat paard kunnen terugvinden.

Het is toch wat, dat er om een goed papier zo met zo’n paard gezeuld wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:01

Marigold schreef:
Vroeger, in de vorige eeuw, betekende ‘naar Duitsland’ ‘is naar de slacht’ en niet meer te vinden.
Qua als fokmerrie naar Frankrijk.. dat zeiden ze idd ook over mijn zusje haar bijrijdpaard (goed presterend en met leuk papier kwpn) toen die (volgens mij ook met blessure uit de sport geraakt) de handel in was geraakt. Meer dan een heel vage vermelding in een anderstalige (ik weet niet meer of dat idd Frans was, of niet) database hebben we niet meer van dat paard kunnen terugvinden.

Het is toch wat, dat er om een goed papier zo met zo’n paard gezeuld wordt.

"Vroeger" betekende "naar Belgie" ook niet veel goeds voor het paard. In die tijd was er nog geen verplicht chippen, ik vermoed dat toen helemaal niet meer te achterhalen was waar een paard was gebleven. Toen was het zo dat, als men van mening was dat een paard naar de slacht zou moeten, dat men dan de staart(haren) afknipte. Als je op de markt of zo een paard zag met zo'n hele korte staart (ik bedoel niet gecoupeerd, dat is weer een ander probleem) dan wist je dat hij\zij afgekeurd was. Ik vond\vind het allemaal maar treurig.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:24

Ik ken deze situaties wel maar er werd gesteld dat er sprake is van diefstal en ontvreemding van het paard. En dat denk ik niet. Het paard is simpelweg ter goede trouw verkocht aan iemand die het naar de slacht zou brengen. Achteraf is het alles behalve ter goede trouw geweest, maar er is geen sprake van diefstal.

Los hiervan, als ik TS was nu, zou ik het opgeven. Zeker als dit hele louche figuren zijn, zou ik toch kiezen voor het veiligstellen van mijn gezin boven dat van een paard. Is het het waard om de zoektocht nog voort te zetten?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:42

karijn schreef:
Ik ken deze situaties wel maar er werd gesteld dat er sprake is van diefstal en ontvreemding van het paard. En dat denk ik niet. Het paard is simpelweg ter goede trouw verkocht aan iemand die het naar de slacht zou brengen. Achteraf is het alles behalve ter goede trouw geweest, maar er is geen sprake van diefstal.

Los hiervan, als ik TS was nu, zou ik het opgeven. Zeker als dit hele louche figuren zijn, zou ik toch kiezen voor het veiligstellen van mijn gezin boven dat van een paard. Is het het waard om de zoektocht nog voort te zetten?

Waarom is dat niet te goeder trouw geweest?
Bij verkoop gaat de zeggenschap naar de koper en die mag met het paard doen wat hem / haar goeddunkt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 13:20

Laten we dan maar hopen dat er miss 1 iemand dit leest en besluit een paard niet weg te doen ivm blessures om daarna weer te moeten zoeken

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:15

karijn schreef:

Naar mijn weten heeft de vrouw het geld nog niet ontvangen van het paard.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:58

Als dat zo zou zijn zo het dier gestolen zijn en kan er daadwerkelijk politie op afgestuurd worden.