Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:04

Ibbel schreef:
Jaren geleden reed ik de Veluwe Trail dagroute rond Kootwijk. Ergens in het begin kwam ik twee ruiters tegen, die me vertelden dat de paden verderop slecht waren, dat ze daarom een wandelpad hadden genomen en door een BOA waren gesommeerd het ruiterpad te nemen. Tja, ik kwam het stuk een beetje verderop idd tegen, pad was wat slecht, maar absoluut goed te rijden.
Ergens tegen het einde van mijn rondje kwam ik hetzelfde stel weer tegen (die hetzelfde rondje de andere kant op reden, maar een stuk langzamer), en toen waren ze pissig omdat diezelfde BOA ze net een boete had gegeven - want ze waren wéér van het ruiterpad afgeweken.
Dan ben je toch ook wel eigenwijs ook.

Ik rij al jaren geen paard meer, maar ik moet wel zeggen dat de ruiterpaden bij ons in het natuurgebied heel slecht staan aangegeven.
Dus bij ons zou ik me wel kunnen voorstellen dat ruiters per ongeluk op het verkeerde pad terecht komen.

sevke

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:58

Ze bestaan inderdaad, goed opgevoede loslopende honden. Die bij het baasje komen als ze geroepen worden en netjes op de paden blijven. Maar helaas zijn ze zeldzaam. En overschatten de meeste mensen het opgevoed zijn van hun hond.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:38

Na overleg hebben we besloten tot een slotje. Dit topic heeft een ander verloop dan bedoeld bij de start van het topic en past daardoor niet meer hier op het forum.