Nouvel schreef:Fitzroy schreef:Je vat hem niet, Repelsteel. Ik rijd geen wedstrijden, ik was jurylid, En het maakte bij mij voor het verzorgingscijfer werkelijk niet uit of je nu met een HH cap of een Kep of lelijke Samshield aan kwam zetten. Als je maar netjes verzorgd bent en dat zit niet in de duurte vd spullen zoals jij leek aan te geven in je berichtje, dat je daarvoor 'beloond' werd. Kreeg je daadwerkelijk een hoger cijfer dan je mederuiters? Ik geloof daar niet zo in.
Vaak is het cijfer van de verzorging tenzij iemand een heel vies paard of schabrak heeft bij iedereen hetzelfde.
Ik ging me al bijna heel ongelukkig en ongemakkelijk voelen met in de wedstrijdring mijn Uvex of BR cap op...
Ik zie veel dure kleding en dure caps op wedstrijd en ik zou het toch wel echt shocking vinden als dat terug zou komen in je punten.
Natuurlijk moet alles schoon en netjes zijn, maar met een kleiner budget kun je er met minder dure merken toch ook netjes uit zien?
Ben je daardoor voor een jury dan gelijk ‘minder waard’?
Dat zou mij wel verdrietig maken eigenlijk...
Ik geef alle ruiters in de B hetzelfde cijfer voor verzorging. Zolang het heel en schoon is is het al lang prima!
Vandaag heel veel 'simpele' outfits in de ring gehad maar die waarderen zichzelf wel op door een ontzettend goede proef neer te zetten.
Dus nee, voor een jury hoef je geen outfit van 2k aan te trekken om hoge cijfers te rijden

(bij geen enkel jurylid welke ik ken)
Nouvel schreef:Janine1990 schreef:Verzorging van het geheel bestaat toch niet meer???
Alleen in de B volgens mij nog.
Maar ik lees bijv ook dat mensen in hogere klassen lager gepunt worden omdat ze in zomertenue rijden.
Dat kan toch eigenlijk ook niet?
Wat is toegestaan kun je toch niet afstraffen als jury?
Maar goed, dat is een ander onderwerp dan de cap hier...
Ook dat geloof ik niet, het zal een jurylid een worst wezen of iemand een travers in een jasje of in een shirtje rijd. 'Keurige schouderbinnenwaarts, zeker een 7. Maar geen jasje aan dus doe maar een 6...)
Ik denk dat de ruiters het beter op de gereden oefeningen kunnen betrekken dan op het geen jasje aan hebben