Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:08

En die vrouw hork noemen is wel respectvol wil je zeggen? Op basis van een stukje tekst?

Dus ja ik ben er weg van.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:11

bruintje123 schreef:
En die vrouw hork noemen is wel respectvol wil je zeggen? Op basis van een stukje tekst?

Vergeet ook de omschrijving "geniepige ouwe tang" die "alles beter weet" ook niet. (Die las ik ook nog ergens)
Want ja, als dat dan zo zou zijn, dan mag het namelijk allemaal wel.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:19

Babootje schreef:
bruintje123 schreef:

Vergeet ook de omschrijving "geniepige ouwe tang" die "alles beter weet" ook niet. (Die las ik ook nog ergens)
Want ja, als dat dan zo zou zijn, dan mag het namelijk allemaal wel.

Wie zegt dat die personen geen pb van een mod hebben ontvangen?
Die komen in dit topic er iig niet over klagen. ;)
Laatst bijgewerkt door cobiie op 15-04-17 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:20

Anoniem schreef:
Bruintje; dat zeg ik toch.. dat heeft 1 vd stalgenoten toch hier vermeld?

En dat de stalhouder ze er niet uitmieterd snap ik ook wel; als mevrouw 71 is en ervoor zorgt dat er een x aantal mensen 'uitgemieterd' worden, lijkt het me vrij lastig om een x aantal nieuwe stalgenoten te vinden die wél klikken met mevrouw. Er vanuitgaande dat ts idd de mevrouw is zou ze jaren geleden al bij een andere stal gaan kijken, maar ik gok dat je op die leeftijd niet makkelijk meer ergens anders kan aarden. En dat is helemaal prima, maar waarom moet een stalhouder dan het risico nemen een x aantal minder stallen te kunnen vullen en dus een stuk minder inkomsten naar binnen te kunnen krijgen?
Die stalhouder heeft gewoon geen ballen, simple as that.

Er zijn, geloof ik, regels daar op stal en dat lijkt me niet meer dan normaal. TS houdt zich aan deze regels. Daarnaast zijn er, in dit geval 4, dames die op eigen houtje regels toe gaan voegen. Zij zijn van mening dat dit in het belang is van hun paarden. Dat is hun goed recht.

Zij kunnen echter nooit van een ander gaan verlangen deze regels ook na te leven, dat recht hebben ze niet en gaan ze ook nooit krijgen. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die hier ander over denken, maar goed: that's life.

Ik zou als stalhouder die andere 4, zonder pardon en per direct, op straat zetten. Buiten het feit dat ik zulke mensen absoluut niet op mijn terrein zou willen hebben, zou het in mijn ogen ook een sterk statement zijn naar menig ander.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:22

Als mevrouw zelf haar paard van de wei haalt.
En dit gaat om een langer weideseizoen ( ehhhh, het weideseizoen start net.... ) loopt dit dus al de hele winter door.

Slecht lopen en 71 zijn, vind ik een goed excuus om niet te hoeven mesten.
De staleigenaar kennelijk ook.

Ik kan me voorstellen dat de meiden dat ook vinden maar ook dat ze, zo nu en dan een doosje chocolaatjes leuk en lekker vinden. En een dank je wel ook. Een kleinigheidje voor een kleinigheidje.

Als mevrouw van 71 daar niet in mee kan, moet ze maar naar een stal gaan waar dat voor haar gedaan wordt.....ehhhh waar ze ervoor betaald dat het voor haar gedaan wordt.

Ik snap niet dat de staleigenaar zich er verder niet mee bemoeid, die heeft toch ook baat bij een goede sfeer op stal, en is degene met de autoriteit.

Maar kennelijk speelt er meer :+
Want anders loopt dit niet zo uit de hand.
Het gaat tenslotte om een paar drollen....oliebol zeg
Laatst bijgewerkt door Cococo op 15-04-17 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:24

Het paard is niet "simpel" in een ander weidegroepje gezet, dus vraag mij af of enkel deze 4 dames deze "wei mest regel " hanteren of dat in de loop der tijd bij alle weide groepjes dit is "ingevoerd".

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:28

Cococo schreef:
Als mevrouw van 71 daar niet in mee kan, moet ze maar naar een stal gaan waar dat voor haar gedaan wordt.....ehhhh waar ze ervoor betaald dat het voor haar gedaan wordt.

Eh, nee, zo werkt het dus niet :)

Ten eerste is dat hele verhaal van die chocolaatjes zomaar ontstaan in dit topic.

Ten tweede: HET HOEFT NIET GEDAAN TE WORDEN.

Als de stalgenoten het belangrijk vinden dat het gedaan wordt, moeten ze het doen, en anders doen ze het niet. Maar het MOET NIET. Dus het is niet de vrouw die van stal moet wisselen... als die stalgenoten het zo erg vinden dat iemand mogelijk een 'onverdiend' voordeeltje heeft van hun werk, dan zoeken ze zelf maar een andere stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:30

Zeg je het dan ook even hier in het topic als jij ook een groene pb krijgt Gast3289? Want jij weet het woord anders ook goed te gebruiken nu...

Ik ben het grotendeels met Bruintje en Babootje eens, hoewel ik de quote van ts een paar paginas terug niet echt vond getuigen van grote wijsheid, het zal vast heel moeilijk zijn, na 2 jaar gedoe, maar probeer er toch boven te blijven staan ts.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:32

Waarom moeten groene pb's hier gemeld worden Mini?
Volgens mij is dat iets tussen de mods en de persoon die ze ontvangt. ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:39

Cococo schreef:
En dit gaat om een langer weideseizoen ( ehhhh, het weideseizoen start net.... ) loopt dit dus al de hele winter door.

Ik kan me voorstellen dat de meiden dat ook vinden maar ook dat ze, zo nu en dan een doosje chocolaatjes leuk en lekker vinden. En een dank je wel ook. Een kleinigheidje voor een kleinigheidje.

Ik snap niet dat de staleigenaar zich er verder niet mee bemoeid, die heeft toch ook baat bij een goede sfeer op stal, en is degene met de autoriteit.

Hetis hier al duizenden keren gezegd maar wordt precies niet gelezen.

De weide mesten is niet verplicht. Waarom zou zij van stal moeten verhuizen voor iets dat niet hoeft gedaan te worden?
Voor iets wat geen regel is?

Als die stalgenoten willen dat de wei wordt gemest, zullen ze het zelf moeten doen op vrijwillige bassis if anders naar een stal gaan waar het verplicht is.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:43

pmarena schreef:
Ik vond het in het andere topic vooral een interessant stukje waarin TS zegt dat de Freule een oudere dame is.... staat er dan een nòg ouder iemand daar op stal of hoe moet ik dat lezen...dat vond ik wel apart :=

Ja, ik moet zeggen met deze naast elkaar wordt het wel een verhaal....
Begint erop te lijken dat TS misschien ook wel het een en ander aan het verzinnen is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:46

Moderatoropmerking:
Nogmaals het dringende verzoek om respectvol naar elkaar maar ook over anderen te blijven. In dit topic is inderdaad diverse malen getemd, maar het topic is ook aangestipd door de moderators. Ik lees hier nauwlettend mee en heb nog geen tem bekeken, er wordt gehandeld naar wat door de moderators hier in het topic gelezen wordt en tot nu toe nog niet op tems. Dus een bepaalde groep mensen beschuldigen dat ze getemd hebben is ook totaal ondoorgrond.

Anoniem

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:51

Van mij "moet" er helemaal niks cobiie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:55

pmarena schreef:
Ik vond het in het andere topic vooral een interessant stukje waarin TS zegt dat de Freule een oudere dame is.... staat er dan een nòg ouder iemand daar op stal of hoe moet ik dat lezen...dat vond ik wel apart :=

Cococo schreef:
Ja, ik moet zeggen met deze naast elkaar wordt het wel een verhaal....
Begint erop te lijken dat TS misschien ook wel het een en ander aan het verzinnen is.

Oei pmarena, dat is een verkeerde interpretatie van het woord "oudere". Een "oudere dame" is niet perse ouder dan de TS of de mevrouw waar het om gaat. Laten we voor het gemak maar even aannemen dat het TS betreft.
Het woord "oudere" is al van toepassing op 50+. In dat opzicht ben ik ook een "oudere dame" maar niet ouder dan TS.
De bedoelde Freule die met "oudere dame" wordt aangeduid, hoeft dus niet ouder te zijn dan TS, maar een dame die wat ouder is (50+ de leeftijd die in onze maatschappij met "oudere" wordt aangeduid)

Cococo, de verhalen die ik lees (ook die van het andere topic) kunnen prima naast elkaar. En nee, het lijkt er niet op dat TS iets aan het verzinnen is.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:57

dromertje2 schreef:
Cococo schreef:

Hetis hier al duizenden keren gezegd maar wordt precies niet gelezen.

De weide mesten is niet verplicht. Waarom zou zij van stal moeten verhuizen voor iets dat niet hoeft gedaan te worden?
Voor iets wat geen regel is?

Als die stalgenoten willen dat de wei wordt gemest, zullen ze het zelf moeten doen op vrijwillige bassis if anders naar een stal gaan waar het verplicht is.

Maar er staat ook dat de paarden dan langer op de wei kunnen blijven, daarom mesten ze.
Nou weet ik niet of mevrouw zelf haar paard op de normale tijd, dus eerder binnen zet.

Er staat dat mevrouw niet de wei hoeft te mesten.
Maar als door het mesten haar paard langer buiten kan laten, vind ik wel dat de stalgenoten een punt hebben.
Maar ik moet zeggen....als dit om een doosje chocolaatjes gaat, en het speelt volgens mijn berekening plm een half jaar, weet ik niet of dit nog goed komt met een doosje choclaatjes.

Maar er zal hier wel iets anders meespelen.
Zeker gezien dat andere topic wat is aangehaald, denk ik dat we niet voldoende weten om echt te weten wat er speelt.
Ik denk dat TS hier haar verhaal wil halen en daar het een en ander voor uit de kast aan het halen is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:12

Cococo schreef:
Maar er staat ook dat de paarden dan langer op de wei kunnen blijven, daarom mesten ze.
Nou weet ik niet of mevrouw zelf haar paard op de normale tijd, dus eerder binnen zet.

Er staat dat mevrouw niet de wei hoeft te mesten.
Maar als door het mesten haar paard langer buiten kan laten, vind ik wel dat de stalgenoten een punt hebben.
Maar ik moet zeggen....als dit om een doosje chocolaatjes gaat, en het speelt volgens mijn berekening plm een half jaar, weet ik niet of dit nog goed komt met een doosje choclaatjes.

Maar er zal hier wel iets anders meespelen.
Zeker gezien dat andere topic wat is aangehaald, denk ik dat we niet voldoende weten om echt te weten wat er speelt.
Ik denk dat TS hier haar verhaal wil halen en daar het een en ander voor uit de kast aan het halen is.

Cococo, Met "langer op de wei blijven" wordt bedoeld dat de wei gedurende het weideseizoen langer beter bruikbaar is. Niet met hoe lang het paard overdag buiten staat.
Dat is iets wat de stalgenoten van TS vinden; of het zo is weten we niet. Blijkbaar was het 14 jaar lang niet nodig en hebben de paarden daar dat prima overleefd. Bruintje123 die ook een pensionstal heeft laat weten dat het bij haar ook niet nodig is en dat als mensen dat willen doen, het ze vrijstaat om het te doen, maar dat bij haar ook niet aan een ander hoeven op te leggen. De staleigenaar van de stal van TS deelt blijkbaar die mening.
Het MOET NIET is wel heel duidelijk gecommuniceerd. De stalgenoten hebben dus geen punt. Want het voordeel voor het paard van TS is niet aantoonbaar aanwezig.

En het speelt niet een half jaar. Uit de posts van TS blijkt dat dit al twee jaar speelt. Dan kun je wel zeggen dat de lucht niet klaart. Dit soort groepsdynamiek los je alleen maar op door de kliek uit elkaar te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:21

Als dan toch dat andere topic van de ts er steeds bijgehaald wordt, ik krijg door dat topic alleen maar meer begrip voor de ts.

Zoals ik het daar namelijk las (want kon mij dat topic nog wel herinneren) loopt er daar gewoon een dominante tante rond, die vind dat zij de regels mag aanpassen van de stal en dat daar iedereen zich naar hoort te schikken. En het hele weiland uitmesten verhaal een van die zelf verzonnen nieuwe regels is.

Het zou wellicht verstandig zijn als de staleigenaar zelf een lijstje met de stalregels ophangt in de stal, want vermoed dat hij/zij er zelf onderhand ook zo zachtjes aan niet goed van wordt.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:37

Kan, maar kan net zo goed niet.
Door het oudere dame, de freule, 71 jaar, de pinnen in het been....ik denk dat er wordt gegoogeld met personen zodat TS haar zin krijgt, althans op bokt....voor wat het waard is.

En als er door het jaar heen gemest wordt, zodat de paarden vervolgens langer op de wei kunnen.
En TS wil ook dat haar paard langer de wei op gaat, hebben de stalgenoten een punt.

Of het een zelfverzonnen regel is of niet.

Er wordt aangegeven dat TS het zo'n fijne stal vind....mijn god, hoe leuk is het als je steeds het middelpunt van gezeik bent, en je zelf nooit iets doet :+

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:52

Kan hier niet gewoon een rijdende rechter aflevering van gemaakt worden :list: verhaal met veel kanten en helaas weten we nu al dat er nooit duidelijkheid zal komen voor ons bokkertjes, wat echt zonde is want inmiddels ben ik wel nieuwsgierig naar de werkelijke gang van zaken. :+

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:54

@ Bruintje en babootje: niemand heeft TS hier uitgemaakt voor een geniepige oude tang. Er is alleen geopperd dat mevrouw misschien niet het heilige, oude dametje is dat jullie ervan maken. Kwestie van wat tegengewicht te geven, opties open te houden en even advocaat van de duivel te spelen.

Verder denk ik dat ongeveer iedereen in dit topic het erover eens is dat deze kwestie gewoon door de stalbaas dient opgelost te worden...

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:56

M_i_R schreef:
Kan hier niet gewoon een rijdende rechter aflevering van gemaakt worden :list: verhaal met veel kanten en helaas weten we nu al dat er nooit duidelijkheid zal komen voor ons bokkertjes, wat echt zonde is want inmiddels ben ik wel nieuwsgierig naar de werkelijke gang van zaken. :+

Jij ook al, ik kan me inmiddels zoveel scenario's voorstellen :D
En ook de personages worden steeds flamboyanter.

Misschien beter het niet weten, de waarheid kan het vast niet halen bij mijn fantasie :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:04

Cococo schreef:
Kan, maar kan net zo goed niet.
Door het oudere dame, de freule, 71 jaar, de pinnen in het been....ik denk dat er wordt gegoogeld met personen zodat TS haar zin krijgt, althans op bokt....voor wat het waard is.

En als er door het jaar heen gemest wordt, zodat de paarden vervolgens langer op de wei kunnen.
En TS wil ook dat haar paard langer de wei op gaat, hebben de stalgenoten een punt.

Of het een zelfverzonnen regel is of niet.

Er wordt aangegeven dat TS het zo'n fijne stal vind....mijn god, hoe leuk is het als je steeds het middelpunt van gezeik bent, en je zelf nooit iets doet :+

O, o, o, wat is het toch moeilijk om eens toe te geven dat je ongelijk hebt. Dit is wat TS in het andere topic over de "wat oudere dame" zegt.

"Het is een meer dan volwassen vrouw,middelbaar,maar van horen zeggen echt van Adel."

Er wordt niet gegoocheld met personen, jij leest gewoon niet goed.

Ik heb oprecht medelijden met de TS. Het andere topic maakt wel duidelijk dat ze het heel moeilijk vindt om voor zichzelf op te komen. Sta je 10 jaar helemaal naar je zin op een fijne stal met fijne eigenaren, waar goed voor je paard wordt gezorgd, komt er zo'n troela - die blijkbaar de pik op je heeft, omdat je haar in de weg loopt op momenten dat zij op stal is - even de boel voor je verstieren.

En nogmaals, de stalgenoten hebben geen punt.
Misschien maakt dit stukje tekst uit het andere topic van TS van 2 jaar geleden (ze stond er toen inmiddels al 12 jaar) wat duidelijk voor je?

Het is niet verplicht om de mest uit de wei te halen .Wil je het wel ,dan mag dat .
Heeft op het bord gestaan .Mensen lezen niet!
Ik doe het niet omdat ik 12 schroeven in mijn been heb en 2 plaatjes .De bulten in de wei zijn daarvoor boosdoeners .De eigenaar van stal heb ik mee .Dat gaat niet .

1 van de stalgenoten kwam afgelopen zondag op mij af .Wanneer ik van plan was de mest uit de wei te halen .Ik vertelde dat het niet hoefde .Dame begon te schreeuwen van asociaal en ..mensen heb je gehoord ....Er waren op dat moment 4 stalgenoten die deze affaire hoorde .De dame zag eruit ,een wit gezicht van woede en alsof zij wou gaan meppen .Ik moest ook maar snel opzouten zei ze .
Gisteren heb ik dat ook gelijk verteld aan de staleigenaar en de dame wordt erop aan gesproken .Ik hoef het niet en kan het niet .Een andere taak is geen probleem

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:07

maximuss schreef:
@ Bruintje en babootje: niemand heeft TS hier uitgemaakt voor een geniepige oude tang. Er is alleen geopperd dat mevrouw misschien niet het heilige, oude dametje is dat jullie ervan maken. Kwestie van wat tegengewicht te geven, opties open te houden en even advocaat van de duivel te spelen.

Verder denk ik dat ongeveer iedereen in dit topic het erover eens is dat deze kwestie gewoon door de stalbaas dient opgelost te worden...

Waarom noem jij mijn naam in deze?

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:10

Nog een topic wat interesant kan zijn.

amosfantasia @ [AP] Waar paard kopen voor ruiter met lichamelijke beperking?

Baboo, jij wilt gelijk, ik zie er gewoon zoveel verschillende kanten aan.
Personages die gemixt lijken.
Dus misschien ben jij gewoon iemand die leest wat politiek correct is om te lezen.
Echt niet ieder ouder dametje van 71 is een zielige dame.

Wat niet mijn statement is, dat ze het niet kan zijn.
Maar dit verhaal heeft teveel losse eindjes.
Laatst bijgewerkt door Cococo op 15-04-17 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:11

Vind je met dit soort gedrag een doosje Merci nog aan de orde?