Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bruintje123 schreef:En die vrouw hork noemen is wel respectvol wil je zeggen? Op basis van een stukje tekst?
Dus ja ik ben er weg van.
Babootje schreef:bruintje123 schreef:En die vrouw hork noemen is wel respectvol wil je zeggen? Op basis van een stukje tekst?
Dus ja ik ben er weg van.
Vergeet ook de omschrijving "geniepige ouwe tang" die "alles beter weet" ook niet. (Die las ik ook nog ergens)
Want ja, als dat dan zo zou zijn, dan mag het namelijk allemaal wel.
Anoniem schreef:Die stalhouder heeft gewoon geen ballen, simple as that.Bruintje; dat zeg ik toch.. dat heeft 1 vd stalgenoten toch hier vermeld?
En dat de stalhouder ze er niet uitmieterd snap ik ook wel; als mevrouw 71 is en ervoor zorgt dat er een x aantal mensen 'uitgemieterd' worden, lijkt het me vrij lastig om een x aantal nieuwe stalgenoten te vinden die wél klikken met mevrouw. Er vanuitgaande dat ts idd de mevrouw is zou ze jaren geleden al bij een andere stal gaan kijken, maar ik gok dat je op die leeftijd niet makkelijk meer ergens anders kan aarden. En dat is helemaal prima, maar waarom moet een stalhouder dan het risico nemen een x aantal minder stallen te kunnen vullen en dus een stuk minder inkomsten naar binnen te kunnen krijgen?
Cococo schreef:Als mevrouw van 71 daar niet in mee kan, moet ze maar naar een stal gaan waar dat voor haar gedaan wordt.....ehhhh waar ze ervoor betaald dat het voor haar gedaan wordt.
Cococo schreef:Als mevrouw zelf haar paard van de wei haalt.
En dit gaat om een langer weideseizoen ( ehhhh, het weideseizoen start net.... ) loopt dit dus al de hele winter door.
Slecht lopen en 71 zijn, vind ik een goed excuus om niet te hoeven mesten.
De staleigenaar kennelijk ook.
Ik kan me voorstellen dat de meiden dat ook vinden maar ook dat ze, zo nu en dan een doosje chocolaatjes leuk en lekker vinden. En een dank je wel ook. Een kleinigheidje voor een kleinigheidje.
Als mevrouw van 71 daar niet in mee kan, moet ze maar naar een stal gaan waar dat voor haar gedaan wordt.....ehhhh waar ze ervoor betaald dat het voor haar gedaan wordt.
Ik snap niet dat de staleigenaar zich er verder niet mee bemoeid, die heeft toch ook baat bij een goede sfeer op stal, en is degene met de autoriteit.
Maar kennelijk speelt er meer![]()
Want anders loopt dit niet zo uit de hand.
Het gaat tenslotte om een paar drollen....oliebol zeg
pmarena schreef:Ik vond het in het andere topic vooral een interessant stukje waarin TS zegt dat de Freule een oudere dame is.... staat er dan een nòg ouder iemand daar op stal of hoe moet ik dat lezen...dat vond ik wel apart
pmarena schreef:Ik vond het in het andere topic vooral een interessant stukje waarin TS zegt dat de Freule een oudere dame is.... staat er dan een nòg ouder iemand daar op stal of hoe moet ik dat lezen...dat vond ik wel apart
Cococo schreef:Ja, ik moet zeggen met deze naast elkaar wordt het wel een verhaal....
Begint erop te lijken dat TS misschien ook wel het een en ander aan het verzinnen is.
dromertje2 schreef:Cococo schreef:Als mevrouw zelf haar paard van de wei haalt.
En dit gaat om een langer weideseizoen ( ehhhh, het weideseizoen start net.... ) loopt dit dus al de hele winter door.
Slecht lopen en 71 zijn, vind ik een goed excuus om niet te hoeven mesten.
De staleigenaar kennelijk ook.
Ik kan me voorstellen dat de meiden dat ook vinden maar ook dat ze, zo nu en dan een doosje chocolaatjes leuk en lekker vinden. En een dank je wel ook. Een kleinigheidje voor een kleinigheidje.
Als mevrouw van 71 daar niet in mee kan, moet ze maar naar een stal gaan waar dat voor haar gedaan wordt.....ehhhh waar ze ervoor betaald dat het voor haar gedaan wordt.
Ik snap niet dat de staleigenaar zich er verder niet mee bemoeid, die heeft toch ook baat bij een goede sfeer op stal, en is degene met de autoriteit.
Maar kennelijk speelt er meer![]()
Want anders loopt dit niet zo uit de hand.
Het gaat tenslotte om een paar drollen....oliebol zeg
Hetis hier al duizenden keren gezegd maar wordt precies niet gelezen.
De weide mesten is niet verplicht. Waarom zou zij van stal moeten verhuizen voor iets dat niet hoeft gedaan te worden?
Voor iets wat geen regel is?
Als die stalgenoten willen dat de wei wordt gemest, zullen ze het zelf moeten doen op vrijwillige bassis if anders naar een stal gaan waar het verplicht is.
Cococo schreef:Maar er staat ook dat de paarden dan langer op de wei kunnen blijven, daarom mesten ze.
Nou weet ik niet of mevrouw zelf haar paard op de normale tijd, dus eerder binnen zet.
Er staat dat mevrouw niet de wei hoeft te mesten.
Maar als door het mesten haar paard langer buiten kan laten, vind ik wel dat de stalgenoten een punt hebben.
Maar ik moet zeggen....als dit om een doosje chocolaatjes gaat, en het speelt volgens mijn berekening plm een half jaar, weet ik niet of dit nog goed komt met een doosje choclaatjes.
Maar er zal hier wel iets anders meespelen.
Zeker gezien dat andere topic wat is aangehaald, denk ik dat we niet voldoende weten om echt te weten wat er speelt.
Ik denk dat TS hier haar verhaal wil halen en daar het een en ander voor uit de kast aan het halen is.
verhaal met veel kanten en helaas weten we nu al dat er nooit duidelijkheid zal komen voor ons bokkertjes, wat echt zonde is want inmiddels ben ik wel nieuwsgierig naar de werkelijke gang van zaken.
M_i_R schreef:Kan hier niet gewoon een rijdende rechter aflevering van gemaakt wordenverhaal met veel kanten en helaas weten we nu al dat er nooit duidelijkheid zal komen voor ons bokkertjes, wat echt zonde is want inmiddels ben ik wel nieuwsgierig naar de werkelijke gang van zaken.
Cococo schreef:Kan, maar kan net zo goed niet.
Door het oudere dame, de freule, 71 jaar, de pinnen in het been....ik denk dat er wordt gegoogeld met personen zodat TS haar zin krijgt, althans op bokt....voor wat het waard is.
En als er door het jaar heen gemest wordt, zodat de paarden vervolgens langer op de wei kunnen.
En TS wil ook dat haar paard langer de wei op gaat, hebben de stalgenoten een punt.
Of het een zelfverzonnen regel is of niet.
Er wordt aangegeven dat TS het zo'n fijne stal vind....mijn god, hoe leuk is het als je steeds het middelpunt van gezeik bent, en je zelf nooit iets doet
maximuss schreef:@ Bruintje en babootje: niemand heeft TS hier uitgemaakt voor een geniepige oude tang. Er is alleen geopperd dat mevrouw misschien niet het heilige, oude dametje is dat jullie ervan maken. Kwestie van wat tegengewicht te geven, opties open te houden en even advocaat van de duivel te spelen.
Verder denk ik dat ongeveer iedereen in dit topic het erover eens is dat deze kwestie gewoon door de stalbaas dient opgelost te worden...