Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:10

Rambambam schreef:
Cyrina schreef:
Hoi TS, ik denk dit lijkt veel op een verhaal van iemand die ik ken... Bij nader inzien IS het dat verhaal.
Geen paniek ik ga nergens melden wie je bent ;)

Ik wist niet dat je ZO omhoog zat en ik dacht dat je nog een bijrijder had.
Naar mijn idee hoeft jou paard echt niet geslacht. Ze is niet gemeen..alleen enthousiast :). En ze is wat ouder, maar nog niet bejaard ofzo en gezond!

Wat wel nadelig is, is dat ze nu stilstaat. Misschien kunnen we daar wat aan veranderen .. Ik ga ff nadenken..

Ik wist helemaal niet dat jij op Bokt zat :+
Ik baal er vooral van dat ik eindelijk iemand dacht te hebben die haar wou komen, mijn vriend en ik hadden de trailer al gehuurd en voor de deur staan en dan krijg ik midden in de nacht nog een smsje dat het hele feest niet door kan gaan. Ik had me er al helemaal op voorbereid dat ze de volgende ochtend zou vertrekken. Ik wil het nu gewoon écht afsluiten en verder kunnen, niet dat het nog een half jaar duurt (en dat kan financieel ook niet).

Maar gelukkig heb ik al een aantal hele serieuze geïnteresseerden via de pb gekregen dus het ziet er naar uit dat het allemaal goed komt! Fingers crossed :)

Haha, ja maar vooral in het gedeelte voor barokke en klassieke rassen, verder weinig.
Ik duim voor je dat er een goede baas tussen zit!!

Ik snap dat je enorm baalt!!!

Zo niet zouden we haar bij mij (in de buurt) kunnen zetten, zal vast goedkoper zijn dan bij jou en dan kan ik haar wel voor je rijden zodat ze weer terug in vorm is.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:25

_nvds schreef:
En anders misschien haar op Marktplaats zetten.
Ik kreeg daar echt 283739730 reacties op me pony terwijl ik er hier maar 10 kreeg ong.

Succes ts
:(:)

Ja hoor, dat geloof je toch echt zelf niet, 283739730 reacties op een pony.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:49

Nicky1963 schreef:
_nvds schreef:
Ik kreeg daar echt 283739730 reacties op me pony terwijl ik er hier maar 10 kreeg ong.

Succes ts

Ja hoor, dat geloof je toch echt zelf niet, 283739730 reacties op een pony.

Misschien niet alles te letterlijk nemen :(:) .

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:26

Succes ts
[/quote]
Ja hoor, dat geloof je toch echt zelf niet, 283739730 reacties op een pony.[/quote]
Misschien niet alles te letterlijk nemen :(:) .[/quote]

Misschien wel letterlijk nemen, als je t topic had gelezen had je deze hele post niet hoeven plaatsen. :(:)

xSogno

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:43

Ze :+ , ik had die reactie niet geplaatst he.

Anyway TS, hopelijk zit er in de reacties een oplossing tussen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:33

xSogno schreef:
Ze :+ , ik had die reactie niet geplaatst he.

Anyway TS, hopelijk zit er in de reacties een oplossing tussen.

Sogno, jammer van het misverstand, dan had ik t tegen de verkeerde (door beperking aantal quotes, ben nog steeds een analfabokt).

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:26

Analfabokt _O-
Mooi woord. :')

Ik ben blij om te lezen dat TS serieus in overleg is met enkele mensen, hopelijk komt er iets uit!

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:53

Ik zou mijn oudere paard met ingewikkelde gebruiksaanwijzing liever op een nette manier in laten slapen dan het dier naar een handelaar of koopjesjager te laten gaan. Dan weet je in elk geval dat er niet meer mee gekloot wordt , doorverkocht etc etc etc. Dat is nl ook niet erg humaan voor het dier.

Misschien gratis af te halen voor een heel goed plekje als maatje voor een ander paard.
En idd op marktplaats zetten! Daar heb je meer kans als op bokt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:55

mwa heb de advertentie ook gevonden. Als het dier gewoon "pittig" is snap ik niet waar TS zo'n drukte om maakt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:21

Tja, wat voor de een super druk is, is voor de ander appeltje eitje

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:14

Wat ik uit de advertentie kon opmaken is dat het paard een ´gebruiksaanwijzing´ heeft. Op mp staan genoeg paarden met een ´gebruiksaanwijzing´deze worden ook gewoon verkocht dus dat is geen reden om een paard in te slapen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:23

Mag tenminste aannemen dat de gebruiksaanwijzing voor een paard -zelfs een wat pittiger exemplaar- iets dunner is dan de gebruiksaanwijzing voor de vrouw:

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:32

:P
Meestal valt het erg mee, een paard wat geen dooie trapzak is is al snel lastig of met gebruiksaanwijzing. Doorgaans zijn ze heel veel, enige wat ze NIET zijn, is geschikt voor een beginner, dus als je dat gewoon in je adv zet komt het goed.

bikkeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 03:33

geef haar maar aan mij, ik wil wel voor haar zorgen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:08

Ben je inmiddels al verder ts?

WvZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:06

Hopelijk ben je inmiddels tot een oplossing gekomen. Toen ik mijn paard te koop aan bood ben ik eerst eens gestopt met afspraken maken in het weekend. Ik kreeg echt het idee dat er een soort van dagjes mensen op af kwamen die alleen kwamen voor het rijden en helemaal niet om mijn paard te kopen. Elke keer hadden ze weer een smoesje om niet te kopen of lieten nooit meer iets van zich horen. Echt schandalig. Toen ik had besloten dat ik alleen doordeweeks afspraken ging maken haakte er ineens 'heel toevallig' heel veel mensen af. Tot er iemand kwam met oprechte interesse die het ging om het paardje en niet om zomaar een keer te kunnen rijden.. Heel veel succes! Hopelijk vind je snel een oplossing

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:14

WvZ schreef:
Hopelijk ben je inmiddels tot een oplossing gekomen. Toen ik mijn paard te koop aan bood ben ik eerst eens gestopt met afspraken maken in het weekend. Ik kreeg echt het idee dat er een soort van dagjes mensen op af kwamen die alleen kwamen voor het rijden en helemaal niet om mijn paard te kopen. Elke keer hadden ze weer een smoesje om niet te kopen of lieten nooit meer iets van zich horen. Echt schandalig. Toen ik had besloten dat ik alleen doordeweeks afspraken ging maken haakte er ineens 'heel toevallig' heel veel mensen af. Tot er iemand kwam met oprechte interesse die het ging om het paardje en niet om zomaar een keer te kunnen rijden.. Heel veel succes! Hopelijk vind je snel een oplossing

Dat heb ik ook wel eens gehoord en een keer meegemaakt. De hele familie, pa, ma, 3 kinderen. Allemaal rijbroekies aan en rubber rijlaarzen. En allemaal moesten ze rijden. Pa wou zelfs springen. Er was er niet een die kon rijden, wat een geknoei! Ik kon het niet aanzien!
Totdat de baas van de stal tegen mij zei: haal je ze er zelf af of moet ik het doen?

TS, hopelijk gaat het bij jou goedkomen.

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:28

anneliesdj schreef:
Ben je inmiddels al verder ts?

Ik heb nu via de mail contact met wat mensen, en een aantal afspraken gemaakt. Het ziet er hoopvol uit!

WvZ schreef:

Daar heb ik er ook 1 van op bezoek gehad, die bleek op zoek te zijn naar een hobbelpaard.... :=

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:12

Ts: het wemmelt op bokt echt van de drama verhalen van mensen die hun paard 'weggeven' of ergens anders hun oude dag willen laten doorbrengen.
Deze zag ik toevallig net weer voorbij komen: [TAO] Merrie in pensioen en afspraken

Deze is dan nog niet zo dramatisch, maar paarden die naar een 'goed huis' gaan en vervolgens in de handel belanden zijn geen uitzondering. Daarom is inslapen zoals ik al eerder heb aangegeven zeker geen schande.
Mocht je wel besluiten je paarde weg te geven, spit dan bokt even door naar topics waar het wel mis is gegaan, trek daar leering uit, en laat je contract dusdanig opstellen dat je later juridisch nog een poo hebt om op te staan, mocht dat nodig zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:17

Pfff, dus omdat het risico bestaat dat een gezonde en van goed papier voorziene merrie in de handel terecht komt moet ze hem maar laten inslapen?
Zolang er geen zwaar wegende redenen zijn om te laten inslapen vind ik dat volslagen onzin.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:21

ik zeg niet dat ze het moet doen, ik zeg dat het geen schande is. En laten we eerlijk zijn, bokt staat vol met drama verhalen.
Er is een flink paarden overschot in Nederland, en je kan niet alles redden en in leven houden. Soms is het juist heel goed om je eigen emotie opzij te zetten en er voor te kiezen iets netjes af te sluiten voor een dier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:22

Eigen emotie of egoisme?
Laat dan liever al die paarden die van alles mankeren inslapen, is ook beter voor de hele populatie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:39

Uiteraard staat bokt vol met dramaverhalen. Het is toch gekend dat mensen enkel de pen ter hand nemen bij negatieve ervaringen. Ik ken persoonlijk 6 paarden die nu heerlijk op een pensioenplekje staan en waar niks oplichting aan is. Maar ik neem inderdaad de moeite niet om die 6 verhalen op bokt uit de doeken te doen.

Ook ik vind het gek dat een kerngezonde merrie ingeslapen moet worden omdat er mogelijk misschien in de toekomst oplichters haar pad kruisen.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:45

anneliesdj schreef:
Eigen emotie of egoisme?
Laat dan liever al die paarden die van alles mankeren inslapen, is ook beter voor de hele populatie.

In welke zin zou het laten inslapen van mijn ruin die van alles mankeert beter zijn voor de populatie?

Iets genuanceerder zou wel fijn zijn.
Je bedoelt waarschijnlijk in geval van een merrie, zodat niemand op het briljante idee kan komen om met een (van alles) mankerende merrie nog een veulen te fokken. Wat heel veel gebeurt: ongeschikt voor sport door bijvoorbeeld moeilijk karakter? Vol artrose? HKO? KS? Hoefbevangen? Gewoon n veulen fokken....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:06

knuffeldier : laat ik in dat topic nou toevallig dít topic aanhalen.... dáár krijgen ze de tip om het dier in te laten slapen, hier wordt je afgeschoten als je dat oppert.... hahaha, soooooo bokt!!