Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninia schreef:Een zorgverzekeraar betaalt inderdaad alles, of je nu je cap of je autogordels oid op hebt of niet. Maar hoe zit het met aansprakelijkheid? Uit een aansprakelijkheidspolis van Interpolis voor verenigingen en bedrijven haal ik:
18 Niet dragen caps
Niet verzekerd is de aansprakelijkheid voor schade door of verband houdend met het niet dragen van een cap tijdens het berijden van paarden.
Stel nu, je rijdt bij een manege. Daar hoor je volgens de regels een cap te dragen. Je doet het niet en krijgt ernstig hersenletsel met veel hoge zorgkosten en arbeidsongeschiktheid. WIe is er dan aansprakelijk voor welke kosten? Is daar al eens een uitspraak over gedaan? Weet iemand dit?
xAnnouk schreef:Ninia schreef:Een zorgverzekeraar betaalt inderdaad alles, of je nu je cap of je autogordels oid op hebt of niet. Maar hoe zit het met aansprakelijkheid? Uit een aansprakelijkheidspolis van Interpolis voor verenigingen en bedrijven haal ik:
18 Niet dragen caps
Niet verzekerd is de aansprakelijkheid voor schade door of verband houdend met het niet dragen van een cap tijdens het berijden van paarden.
Stel nu, je rijdt bij een manege. Daar hoor je volgens de regels een cap te dragen. Je doet het niet en krijgt ernstig hersenletsel met veel hoge zorgkosten en arbeidsongeschiktheid. WIe is er dan aansprakelijk voor welke kosten? Is daar al eens een uitspraak over gedaan? Weet iemand dit?
Ik denk dat de gene die zonder cap rijd aansprakelijk is dit omdat er meestal op een manege/stal staat dat er verplicht gereden moet worden met cap en ze niet aansprakelijk zijn voor schade/diefstal etc.
Rienn schreef:Daarom mag je nog wel je mening geven. Ik vind het niet slim, haast een beetje dom. Maar goed, ieder zijn keuze en hoop voor de gene zonder cap dat die nooit in contact zullen komen met een bakrand, het beton of de hoeven van het paard.
Anne_GTI schreef:MayDayParade schreef:Dan hoop ik voor je dat je de rekening van het ziekenhuis en alles daar omheen kan betalen als je er achter komt dat de meeste verzekeraars niet vergoeden als je geen cap op hebt.
Dit is pertinent NIET waar. Je zorgverzekering vergoed elke stommiteit. Of je nu van een paard of een ladder af valt maakt geen verschil. Hou op met deze fabel te verspreiden en mensen onnodig bang te maken.
Jessix schreef:Rienn schreef:Daarom mag je nog wel je mening geven. Ik vind het niet slim, haast een beetje dom. Maar goed, ieder zijn keuze en hoop voor de gene zonder cap dat die nooit in contact zullen komen met een bakrand, het beton of de hoeven van het paard.
Heb jij dan ook je bodyprotector om? Want het zou sneu zijn als jij je rug breekt terwijl je dat kan voorkomen.
lifaya schreef:Nogmaals, met een snor hoef je dus geen helm opgelukkig maar. Je kan daarmee max 25-30 km per uur mee rijden en dat is ook ongeveer een snelheid die je met hardfietsen kan bereiken. Een paard zal op volle snelheid ook wel zoiets gaan, maarja hoeveel mensen doen nou alles in alleen rengalop?
Lara_Silver"
[quote="Anne_GTI schreef:MayDayParade schreef:Dan hoop ik voor je dat je de rekening van het ziekenhuis en alles daar omheen kan betalen als je er achter komt dat de meeste verzekeraars niet vergoeden als je geen cap op hebt.
[/quote
Dit is pertinent NIET waar. Je zorgverzekering vergoed elke stommiteit. Of je nu van een paard of een ladder af valt maakt geen verschil. Hou op met deze fabel te verspreiden en mensen onnodig bang te maken.
Ik ben namelijk wel degelijk niet verzekerd tegen hoofdletsel als ik geen goedgekeurde veiligheidshelm draag. Wellicht iets minder hard schreeuwen. Er zijn verzekeringen (nu woon ik niet in Nederland, boeit ook weinig) die niet mee doen aan dat spelletje. Daarom is het ook aan te raden aan iedereen om de clausules van zijn/haar verzekering te kennen en te weten waar (zoals in mijn geval) een supplement af te sluiten.