Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:20

Maar zit je dan verzekeringstechnisch nog wel veilig? Kunnen ze een keurmerk intrekken? Want dat is dus mijn probleem... Stel dat...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:56

Ik ben serieus aan het overwegen om gewoon een andere cap te kopen. Voel me toch niet zo heel veilig met deze cap op dit moment.
Ik vraag me ook af hoe het verzekeringstechnisch zit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:00

Goed om te weten, ik heb er ook eentje. (Was er toch al niet zo tevreden over, want ik vind hem te weinig vocht opnemen; heb er altijd een drijfnat hoofd in :D :D ). Hoop op een andere cap dan.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:13

Babootje schreef:
Goed om te weten, ik heb er ook eentje. (Was er toch al niet zo tevreden over, want ik vind hem te weinig vocht opnemen; heb er altijd een drijfnat hoofd in :D :D ). Hoop op een andere cap dan.

Als ik het goed begrijp kun je hem nu alleen nog maar op sturen en laten reparern en ben je hem 2 weken kwijt, dus geen andere cap meer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:15

Babootje schreef:

flappie28 schreef:
Als ik het goed begrijp kun je hem nu alleen nog maar op sturen en laten reparern en ben je hem 2 weken kwijt, dus geen andere cap meer.

Pfff, net jammer dan. Enig idee wat er dan te repareren valt?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:22

wreckh schreef:
Ik ben serieus aan het overwegen om gewoon een andere cap te kopen. Voel me toch niet zo heel veilig met deze cap op dit moment.
Ik vraag me ook af hoe het verzekeringstechnisch zit.

Bij mij is het nu heel simpel: net weer gemaild want 6 weken later na het "we bellen je terug" nog steeds niets gehoord....

- Nieuwe cap: ok.. dan wacht ik af...
- Opsturen, bij een andere ruiterzaak een andere cap gaan halen :') Krijg niets meer te horen, en tis voor mij 100 km enkel naar de ruiterzaak toe (verhuisd) dus mjah... (en niet helemaal tevreden, ik bedoel, er zou gebeld worden na 4 weken... laat dan even wat weten?)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:38

Net maol terug van ej, ze geven mij wel een nieuwe omdat ze dat al eerder hadden toegezegt :) dus ik ben helemaal happy

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:45

Jullie halen denk ik 2 zaken door elkaar.

De uitvoeringen zonder flock (fluwele laagje over cap) wordt iets tussen de cap en het ventilatierooster gezet waardoor deze weer aan alle normen voldoen.

De caps met een flock voering die kunnen niet gemaakt worden (de lijm tast (waarschijnlijk) de helm aan) en worden vervangen door een ander model.
Als je dus de Uvision/Exxential zonder flock hebt en je hebt de cap opgestuurd naar Uvex dan zou deze weer geheel veilig moeten zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:56

Ja, dus mijn cap moet ik nog gewoon opsturen of ik moet geluk hebben omdat ik "op tijd" ben geweest met "bestellen" (want dat had ook nog iemand...) dus heb ik nog steeds 2 mogelijkheden ;)

Voor mij is het dus nog onduidelijk hoe en wat... (Het kan zelfs per winkel anders zijn heb ik het idee?)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:09

Babootje schreef:
(Was er toch al niet zo tevreden over, want ik vind hem te weinig vocht opnemen; heb er altijd een drijfnat hoofd in :D :D ).

_O- daar heb ik ook last van, was mij in de winkel verzekert dat dit niet kon gebeuren met deze cap omdat die zo goed ademt, nou... dan zou er wel wat mis zijn met mijn hoofd?

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:14

Ik heb via facebook een berichtje naar de EJ gestuurd hoe het nu precies zit, hoop dat ik zo snel mogelijk antwoord krijg. Vind het wel onduidelijk zo...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:36

Zodra ik iets hoor, dan laat ik het ook weten...

En als ik voor zaterdag nog niets heb gehoord, dan overweeg ik toch echt om een nieuwe cap te gaan kopen...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:38

Ik geef ook maar even een update.
Eind juni heb ik mijn cap binnengebracht en ze zeiden me dat het 2 weken zou duren. Tot gisteren had ik nog steeds niks gehoord dus heb ik de winkel zelf opgebeld. Blijkbaar is mijn helm vernietigd en krijg ik een nieuwe (nog steeds de Uvision). Alleen weet de winkel niet welke helmen er in welke lading zitten die ze nu krijgen van Uvex. Er werd mij een ander kleur aangeboden dan ik had, maar ik heb besloten om te wachten.
Jammer dat het zo moeilijk verloopt, maar goed. Uiteindelijk zal ik heel blij zijn als ik 'm terug heb!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:46

littlesannie schreef:
Babootje schreef:
(Was er toch al niet zo tevreden over, want ik vind hem te weinig vocht opnemen; heb er altijd een drijfnat hoofd in :D :D ).

_O- daar heb ik ook last van, was mij in de winkel verzekert dat dit niet kon gebeuren met deze cap omdat die zo goed ademt, nou... dan zou er wel wat mis zijn met mijn hoofd?

Hoe bedoel je misleiding :D :D :D . Vind het echt een vreselijke cap. Straaltjes lopen zo mn nek in (vooral met dit warme weer). De cap zal best wel ventileren door de openingen, maar omdat er nauwelijks voering in zit die vocht opneemt krijg je dus een nat hoofd.
De volgende cap wordt er dus eentje met uitneembare en wasbare binnenvoering.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:16

Ben ik nou gek of heeft mijn uvision een uitneembare wasbare binnenvoering? :P

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:44

De mijne ook

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:45

badeendje schreef:
Ben ik nou gek of heeft mijn uvision een uitneembare wasbare binnenvoering? :P

Dat dacht ik nou ook :P

Heb ondertussen al bericht terug van EJ (heeft nog geen twee uur geduurd! :) ):

"Hoi Melissa,
Wij hebben die berichten inderdaad ook doorgekregen en snappen eerlijk gezegd zelf niet meer wat Uvex nu wil. Ze zijn erg onduidelijk in hun communicatie dus proberen nu een en ander bij hun uit te zoeken. Helaas gaat dat momenteel erg moeizaam omdat Uvex gelsoten is i.v.m. vakantie!
Zodra we meer weten laat ik je dit zo snel mogelijk weten!
Groetjes Epplejeck"

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:06

Ideaal... Crisis en lekker de tent sluiten (y)

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:27

Gezien de verwarringen over de terugroepactie van de Uvex helmen (Exxential/Uvision en Supersonic elegance) hebben wij verduidelijking gevraagd bij onze contactpersoon van Uvex. We hopen dat dit duidelijkheid geeft en begrip voor de situatie.

Onderstaand de reactie van Uvex:
Bij een terugroepactie moet de producent juridisch gezien direct een vergelijkbaar vervangend product aanbieden of het product zo herstellen dat deze weer veilig in gebruik is. Omdat de nieuwe ventilatieroosters op het moment dat de terugroepactie ingegaan is nog niet beschikbaar waren (deze moesten nog ontwikkeld en goedgekeurd worden voor de veiligheidsnorm) heeft Uvex destijds aangegeven dat de klant een vergelijkbaar vervangend product krijgt (omruilen voor een nieuwe helm), ook al konden deze op dat moment nog niet geleverd worden. Vanaf eind juli zijn de nieuwe ventilatieroosters goedgekeurd en gaat Uvex dus over op het aanpassen van de helmen i.p.v. het omruilen.

Dit betekend dus dat iedereen die vanaf nu met een helm terugkomt in de winkels geen nieuwe helm krijgt, maar dat hun huidige helm zal worden geüpgrade zodat het weer aan de veiligheidsnormen voldoet. Je kunt je helm afgeven bij 1 van onze filialen waar wij zorgen voor de verdere afhandeling van de upgrade. Let wel, de Uvision elegance en Supersonic elegance kunnen niet geüpgraded worden, deze zullen dus nog wel omgeruild moeten worden. Er zijn verder geen kosten verbonden aan de upgrade of vervanging, de afhandeling zal circa twee weken duren.

In elk geval onze excuses voor het ongemak en wij hopen hiermee voldoende duidelijkheid te geven. Mochten er nog mensen zijn die het niet eens zijn, vragen of andere opmerkingen hebben dan kun je hierover het beste contact opnemen met Uvex Nederland.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:40

Een stom vraagje hoor: ik heb eind juni bij een ruiterzaak dit probleem gemeld, zij hebben een nieuwe cap voor mij besteld. Echter is er nog niets binnengekomen, hoe groot is de kans dat als ik het nog eens meld, ik mijn cap gewoon moet gaan inleveren? Of is het, omdat ik maar niets hoor, niet handig om hem in een andere winkel in te leveren?

(Of toch gewoon voor een totaal andere cap gaan :'))

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:46

Lianne86 schreef:
Een stom vraagje hoor: ik heb eind juni bij een ruiterzaak dit probleem gemeld, zij hebben een nieuwe cap voor mij besteld. Echter is er nog niets binnengekomen, hoe groot is de kans dat als ik het nog eens meld, ik mijn cap gewoon moet gaan inleveren? Of is het, omdat ik maar niets hoor, niet handig om hem in een andere winkel in te leveren?

Misschien kun je eens contact opnemen met de betreffende winkel? Normaal gesproken zou deze cap er al lang voor je moeten zijn, maar misschien is er een reden dat je nog niets hebt gehoord? Mocht de cap niet voor je besteld zijn kun je altijd naar 1 van onze winkels gaan om je cap in te leveren. Je cap wordt dan kosteloos aangepast/vervangen!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:46

die vraag had ik dus ook, ik heb het midden/eind juni doorgegeven, mocht mijn cap nog gebruiken tot dat de nieuwe er waren wel gegevens etc doorgegeven. Zij zouden een nieuwe bestellen en nu zeggen ze dat we ze moeten inleveren terwijl hier gezegd wordt dat degene die het voor die goedkeuring hadden doorgegeven nog wel een nieuwe krijgen... snap er niks meer van :? (de winkel zelf snapt het geloof ik ook niet meer? ze hebben nu een klacht ingediend bij uvex)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:59

_Epplejeck_ schreef:
Lianne86 schreef:

Misschien kun je eens contact opnemen met de betreffende winkel? Normaal gesproken zou deze cap er al lang voor je moeten zijn, maar misschien is er een reden dat je nog niets hebt gehoord? Mocht de cap niet voor je besteld zijn kun je altijd naar 1 van onze winkels gaan om je cap in te leveren. Je cap wordt dan kosteloos aangepast/vervangen!

Heb al gemaild gisteren, maar ik zou binnen 4 weken iets horen (7 weken terug ofzo?), niets gehoord.... (Vooral het niets horen vind ik gewoon vervelend?!) Maarja, ik wacht nog even af... Maar als je beloofd wij bellen binnen x aantal weken, en het duurt langer, geef dan ook even een belletje/mailtje... Dat mis ik een beetje... (+ het feit dat de winkel 100 km van mijn huis vandaan is :') als ik hem in moet leveren sowieso ergens anders dus! En ga daar dan nog minder/niet meer naar toe :))

Maar bij jullie zijn de "nieuwe vervangende caps" dus al lang binnen begrijp ik hieruit?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:16

Afbeelding
Ik heb deze met kerst gekregen en stuit heel toevallig op dit topic. Behoort deze tot 1 van de modellen om weg te sturen?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:25

Net een mailtje gehad, Uvex is weer heerlijk duidelijk geweest...

Maar de caps zijn nog niet binnen de nieuwe, dus het is nog wachten... Ze bellen me zodra ze iets weten :)

(Ik heb gewoon geen geduld... maar zit me ook druk te maken hoe het verzekeringstechnisch zit etc. Stel dat er nu iets gebeurd, ik val ongelukkig, verzekering zegt "joh, die cap die jij op had...." :')) Kans is als het goed is heel klein, maar toch...)