Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brainless schreef:lot189 schreef:jaa je kunt em krijgen die bekeuring,
maar ik kan jullie garanderen als jij 40 km ph gaat war je 30 mag, geen politie die je aanspreekt!
Fietsers worden dan ook niet aangehouden?
Terwijl ook zij zich aan de maximum snelheid moeten houden.
edit:
En meer dan 30 op je paard is wel redelijk hard hoor!

Amiigo schreef:Nou bij ons op stal is een paard die passeert de 50
Fietspaden etc. mogen niet gebruikt worden door ruiters, maar ik doe het ook regelmatig en nog nooit commetaar op gehad.
Heb wel ooit op m'n flikker gehad van de boswachter dat ik stronkjes op het bospad sleepte maar nooit een boete
Ga toch niet in de berm oid zo hard galoperen?
xSlvna schreef:Op sommige stukken (80 of 50 km weg, brede strook gras van 2 tot 15 meter breed, fietspad) laat ik de mijne ook gaan en houd deze een flink stuk de auto's ernaast aan, paard moet toch af en toe zijn benen strekken.
Is dan wel zo dat ik eerst de berm af ga in stap (controleren op gaten, afval) en dan terug pas laat gaan, hier word trouwens aan beide zijdes van het fietspad (liggen 5 stallen aan die weg) een 1 meter brede strook gekortwiekt, wss zodat de paarden hier over kunnen.
Ben trouwens meermaals met het paard op de kermis geweest, het terras, bij de Mc Donnalds en politie, stadswacht en handhaving liepen keer op keer langs met een opmerking naar hun collega als "Kijk hoe rustig die is", "Kijk wat een leuke pony" en als ze in de auto langs kwamen zwaaide ze vrolijk. Lijkt me sterk dat ze de regels niet kennen, hier wordt zowat alles gedoogd wat dat betreft.
xSlvna schreef:Maar hoe zit het nu eigenlijk over waar paarden wel en niet mogen komen, las op internet enkel dat paarden net als voertuigen op de weg moeten, niet op het fietspad/trottoir mogen (al wordt dit vaak gedoogd) maar hoe zit het verder?
Gezien je uitspraken verwacht ik dat jij er wat meer van weet, ik kan niet googlen door een virus.
miss_lizje schreef:lot189 schreef:Ja maar je kunt "gezond verstand" niet afdwingen met regels! Dat is dezelfde stupide opvatting als denken dat je bedrijf veiliger wordt door meer regels te stellen. Veiligheid zit tussen je oren en verder helemaal nergens.
hier boven een quote van ikke......
voorbeeld, pas op het nos, een kleding fabriek was in elkaar gestort, achteraf is toegekend dat dit had kunnen voorkomen als de rechten, eisen en REGELS waren waargemaakt!
het is in mijn ogen totale onzin om te zeggen dat regels niet meer veiligheid bieden. als we alle verkeerregels op 0 zouden zetten en onze auto's op de snelwegen met 'gezond verstand'moeten gaan besturen zien ik het ongevallen aantal steigen met dik 5000 %. en dan heb ik het niet over de vergelijking paard--> auto, neee, over de vergelijking regels---> regels!
en ja, door meer regels voor ruiters tijdens het buitenrijden, en dingen niet overlaten aan het gezonde verstand zullen we allemaal met een veiliger gevoel buiten opstap gaan...
niet alleen wij, ook onze medeverkeerdelnemers.
ik ben sowieso morgen van plan om via de gemeente doorgestuurd te worden naar de juiste instantie die mij meer kan vertellen over dit onderwerp. paarden in het verkeer. ik ga dit ook zeker weer aan jullie mededelen!
keeep it on topic, hou het gezellig, deel je mening en blijf discussieren!
greeetsz de TS
Niet mee eens.
Puur alleen al volgens de regels zou ik in de berm of op de weg moeten rijden. Hier in de polder gaan ze met 70 a 80 km/h over die weg heen. De berm is gevaarlijk, deze wordt bijna weekelijks opengegooid voor het verwerken van kabels. Ik heb ooit een tinker door onaangestampte aarden zien zakken, godzeidank is dat toen goed afgelopen maar zoiets zien is zeker geen pretje.
Omdat de weg gewoon te gevaarlijk is en mensen hier niet gewend zijn om paarden op zulk soort wegen aan te treffen rij ik op het fietspad. Dit is veiliger voor mij en mijn paard en voor overige weggebruikers, maar mag volgens de regels dus niet. En wandelen doe ik al helemaal niet op een 50 km en/of 80 km weg niet.
Regeltjes zijn heel leuk, maar gezondverstand vind ik belangrijker. Als er een auto van links door rood rijd, en jij heb groen en rijd door, dan rij je toch ook niet boven op die auto? "omdat jij groen had en dus door moest/mocht rijden" Dan trap je toch ook op het rempendaal?
Nee ik analyseer liever zelf: Wat zijn de regels? -> zijn de regels veilig toepasbaar? -> is er een alternatief dat beter bij de situatie past?( al dan niet via legale of "illegale" wegen).

ikke schreef:xSlvna schreef:Misschien minder ongelukken, minder gevaar?
Al vind ik het opzicht prima, de huidige regels. Een vrouw wilde gister de politie bellen toen ik met mijn paard in de stad was en het paard achter de auto van mijn mam had geparkeerd (in het zelfde vak), ze vond het onverantwoord dus heb ik vriendelijk gelachen en haar succes gewenst bij het informeren van de politie over dit, voor hun, oninteressante iets. Stel je voor, je mag niet met je paard de stad in...
Dream on want de werkelijkheid zal je sneller achterhalen dan je de regels verzonnen kunt krijgen!
Je geeft zelf het voorbeeld al. Los van het feit of het wel of niet gevaarlijk is wat je deed (er zijn nogal wat factoren die daarop invloed hebben) als je het op de Dam in Amsterdam had geprobeerd, had je waarschijnlijk al politie achter je staart aan voordat je zelfs maar in de buurt was........
Apple schreef:Volgens mij, als jij op de Dam in Amsterdam je gewoon netjes aan de verkeersregels houdt voor bestuurders dan zal er geen haan naar kraaien.
Als je dan voor de leuk een tweespan weet te regelen met mooi tuig en een opgepoetste koets en je draaft een rondje rond de Dam dan zul je daar al helemaal niets van horen
Wafel schreef:Brainless schreef:Fietsers worden dan ook niet aangehouden?
Terwijl ook zij zich aan de maximum snelheid moeten houden.
edit:
En meer dan 30 op je paard is wel redelijk hard hoor!
30 is echt niet redelijk hard. Een normaal paard gaat daar dik overheen.
Gevalletje niks gewend
) Lusitana schreef:Heb ik ook al gezegd, gewoonlijk zul je op plaatsen waar je maar dertig mag, dat is met
name woonerven, niet eens draven, laat staan galopperen. Of je bent wel erg sociaal bezig.
.