Help! Valse pony gekocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:46

TamaradB schreef:
Wat grappig dat ik jou nu hier weer tref. Jij was degene die mailde dat je een gratis pony zeker wel wilde, je had niet eens de advertentie gelezen en stelde alleen maar vragen die in de advertentie zeer duidelijk en uitgebreid beschreven waren. Op mensen die alleen maar 'GRATIS' lezen en de rest van de advertentie overslaan, reageer ik normaal niet eens, maar inderdaad; bij jou mail kon ik het niet laten.
Tegen mensen met serieuze interesse heb ik niets, en die heb ik dan ook allemaal teruggemaild. Eentje daarvan kwam van een vrouw die vlak bij mij in de buurt woont, die een gezelschapspony zochten voor op hun privestal. Het adres is controleerbaar, de mensen hebben ook dit forum gelezen nadat ik hen de link had gegeven en hun hart, weiland en staldeur staat wijdopen voor Robin. Het geeft een heel goed gevoel. Natuurlijk gebeuren er horror-verhalen met gratis pony's, maar dit voelt fantastisch. Dat het adres controleerbaar is, is ook fijn.

Grappig want dat was ik niet! Ik had netjes een mail gestuurd dat ik nog een andere shet heb voor de wagen en hoe ze bij ons staan enzo en ik had wat vragen over zijn karakter en temperament enzo voor eventueel 2-span. Wat ik wel vroeg was de reden waarom hij gratis was, omdat er best vraag is naar shet ruintjes en dat sneeuw toch niet de enige reden kon zijn. (klonk te mooi om waar te zijn en dat was/is het blijkbaar dus ook toen ik verder ging zoeken op internet en dit topic tegen kwam.) Hier kreeg ik geen antwoord op, alleen dat ik geen interesse had omdat ik de advertentie niet gelezen had en dat jullie niet klikken en dat het een k-u-t beest is.

Eerlijkheid duurt het langst, zet gewoon gelijk duidelijk in je advertentie hoe hij is dan hoef je je ook niet te irriteren aan mensen die een gratis shet zoeken. De aanschaf is het niet, de kosten komen daarna pas en nee ik ben/was niet op zoek naar een gratis shetlander. Ik vroeg me alleen af wat de werkelijke reden van verkoop was en dat is niet alleen, omdat het niet klikt.

Hoop van harte dat hij goed terecht komt en dat het met je nieuwe shet wel klikt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:09

Tamara je doet het goed hoor +:)+ ,hier word een hoop boze wind voor niks geblazen zoals ik al zei.
En de prijs is helemaal niet zo verkeerd,onze mini merrie kostte 320euro!!!De reden dat wij die prijs hebben gegeven is omdat wij op slag verliefd waren op die lieve kleine kindvriendelijke pluizebol.En jaaaaa ook deze shet heeft een boek vol truukjes om je het leven met momenten net iets onaangenamer te maken := hahahaha maar dat is en blijft een shet.In de omgang super lief. <3

Komt echt wel goed met Robin,die gaat een mooi plekje krijgen :j hij is veelste mooi om niet te nemen.Als wij de ruimte hadden gehad dan had ie al hier gestaan!
Petje af voor je geduld Tamara ik weet hoe vervelend sommige mensen kunnen zijn via email :(:) .....bah! >;)

Joscaa

Re: Help! Valse pony gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:24

Ik heb alleen alle berichten gelezen die jij geplaatst hebt, wat goed dat je zo je best doet om voor deze pony. Tuurlijk weet iedereen het beter, tuurlijk probeer je te rellen en is de pony zielig, mag je hem niet gratis weggeven, maar je mag er al helemaal geen geld voor vragen...

Tsja, zo zit het op bokt in elkaar, je kan het bijna nooit goed doen, je moet altijd net het tegen over gestelde doen en zodra je dat doet, is het weer fout.

Ik hoop dat de mensen van zondag klikken en hij een fijn nieuw huisje heeft!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 18:39

Iedereen bedankt voor de reacties!!e

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:43

Ik lees vanaf het begin mee, maar ik vind echt dat jij het super doet TS. Je bent eerlijk, duidelijk en blijft netjes in je reacties. Ik hoop dat dit beestje naar een fijn adres gaat, waar ook hij het naar zijn zin heeft.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:40

Ik duim van harte voor het beestje en voor jou!!!

Ik hoop dat ie op een pracht paradijsje voor hem komt en niet meer weg hoeft!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:50

Hopelijk komt alles goed morgen en gaat het etterbakkie naar een baasje dat er wel wat mee kan en er blij mee is, en vindt hij daar zijn plekje, heel veel succes :j

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:56

misschien is het ook dat hij geen mensen gewend is, als de vorige eigenaar hem soms een aai en een borstel gaf ;)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:07

Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen, en ik vind dat je erg goed bezig bent TS. Top dat je erkent dat jullie niet bij elkaar passen maar je wel je verantwoordelijkheid neemt. Hopelijk pasten de mensen van vandaag wel goed bij Robin en kan hij snel naar een nieuw huisje waar hij zich hopelijk beter thuis voelt.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:16

Ben erg benieuwd of de kijkers, kopers waren!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 21:51

Beste iedereen,
Robin is vanmiddag na uitgebreide kennismaking meegenomen door zijn nieuwe familie. Het was gelijk goed, hij was super in ze geintresseerd en liep braaf met ze mee en dergelijke. Een heel goed gevoel gaf het me. Omdat ze er zo blij mee waren hebben ze al foto's gemaild en zelfs een cadeautje gegeven voor te bedanken. Super aardig en mensen met verstand.
Iedereen bedankt voor de steun,
Groetjes!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:06

Ah wat onwijs fijn dat hij zo'n goed plekje heeft gekregen, lekker idee moet dat voor je zijn inderdaad ! :j

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:26

Jeej! Wat leuk zeg. Gefeliciteerd!

Ga je nu een nu een nieuw maatje voor je trekpaard zoeken?

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:27

Stille meelezer :

Wat goed!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:36

Ik wist het!! *\o/* *\o/*
Hopelijk went hij daar goed en hebben ze nog heeeeeel lang plezier van robin. +:)+

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:27

Super!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:41

Leuk om te horen!!!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:45

Fijn dat hij zo te horen goed is terrecht gekomen en niet naar de slacht hoeft!
Heb het hele topic stilletjes meegelezen!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:00

hoop dat zijn nieuwe baasjes ook op bokt zitten en een update willen geven over hoe het gaat!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:01

Goed om te horen dat je een goed plekje voor hem gevonden hebt. Ik hoop dat de nieuwe eigenaren veel plezier aan hem gaan beleven.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:23

Fijn dat je je best hebt gedaan voor Robin om een nieuw thuis voor hem te vinden.
Goed dat je zelf inzag dat hij niet de juiste pony voor jou was, dit geven maar weinig mensen toe!
Ik hoop dat er een mooie klik is met de nieuwe eigenaren en Robin.
Komt vast wel goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:34

Dat is een mooie update +:)+

Even een beetje zakelijk :P

Weet je ook echt zeker dat je nu "van hem af" bent? Of heb je nog kans dat ze volgend weekend ineens eisen dat ze hem terug mogen komen brengen :=

ZaraXme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:04

Super!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:30

Officieel mag dat nog tot een half jaar na aankoop.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:39

BarbaLala schreef:
Officieel mag dat nog tot een half jaar na aankoop.

Niet bij particuliere verkoop!