Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:24

Stuntel schreef:
Ik ben er zo ééntje die ook idd merkkleding koopt. Waarom?...
Omdat het me een stuk beter zit, ik hou van een goede kwaliteit welke ook mooi blijft qua pasvorm en kleur na tig keren wassen. Mijn schoenen en chaps zijn bv van Ariat, ik hoef een kenner niet te vertellen waarom :).
Ook voor mijn Welsh heb ik kwalitatief goede (merk)spullen waarvan ik weet dat ze me niet snel in de steek laten en waar ik van op aan kan. Een erg prettig idee vind ik zelf :).

Het kost idd wat, maar je hebt ook wat :D

Ik zou er ook zo eentje zijn, heb er het geld alleen niet voor :=

Amigo_

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:28

Ook ik ben iemand Die toch wel de merkspullen koop..
Kingland, Pikeur, Eurostar.. Ik geef liever iets meer uit voor m`n kleren dat ik zeker weet dat ze mooi blijven en niet al na een paar keer dragen al op zijn.
Ook ik heb wel een keer iets goedkopers, maar dan draag ik het 3 of 4 keer en dan beland het achter in de kast omdat het toch neit zo lekker zit, zo zweterig is of omdat het niet "mooi" meer is.
Als ik goedkopere dingen/merken zou kopen weet ik eigenlijk zeker dat ik aan het eind van het jaar duurder uit ben omdat ik vaker nieuwe spullen moet halen..

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:35

Ik kocht vroeger altijd mijn rijbroeken bij pikeur , gewoon omdat ze makkelijker zitten. Voor de rest gewone t-shirts , bodywarmers en wollen truien. Voor mijn pony ook meestal simpele dekjes en soms een iets bij van een merk voor speciale gelegenheden. Vroeger deed iedereen die ik kende uit de paardensport dat zo maar ben over het laatst nog eens naar de manege geweest waar ik vroeger reed en man het was een wereld van verschil! Al de ruiters waren mooi opgetut en in mooie nette merkkleren gekleed. Voelde mij echt een buitenbeentje met mijn gewone jas en oude schoenen :p

poeki01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:47

ik heb op stal ook altijd oude kleren aan, wat zou ik m'n nieuwe kleren daar vies laten worden?

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:21

Mijn kleding is een mix van duurder en goedkoop. Ik heb bijvoorbeeld meerdere kingsland vesten en draag daaronder een shirt van de action. Vaak koop ik vesten en truien wel in de uitverkoop trouwens.

In jassen en goed schoeisel investeer ik wel veel. Dit omdat ik heel vaak bij de paarden ben. Ik wil het niet koud krijgen of zere voeten hebben.

Ik hou ook gewoon van mooie spullen, niet alleen bij de paarden maar ook in het dagelijkse leven :o

esshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:46

Ik vind de merkkleding erg fijn zitten maar koop het wel in de uitverkoop!! Scheelt bakken met geld

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:44

ghehe ik moet eerlijk zijn dat ik al die merken echt mooie kleding vind hebben, maargoed ik rijd net als vele anderen ook gewoon in oude kleding, gewoon omdat ik weet dat het bij het paard toch wel vies word.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook wel wat merken heb. Zo heb ik een kwpn jas terwijl ik hiervoor gewoon mijn oude jas had die geen merk had. < dat was gewoon eerst een jas voor naar school enzo..
Ook heb ik paardrijbroeken van een wat duurder merk, omdat het lekkerder zit.

en zoals hier boven word gezegd, merkkleding koop ik vaak als het in de uitverkoop is anders vind ik het gewoon te duur...

lolpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:57

je hoeft niet met ze mee te doen ik doe het ook gewoon mijn vriendin die draagt alle maar speciaal
een kort topje en een met langen *\o/* *\o/* *\o/*

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:00

IK heb helemaal geen merkkleren!
Ik rij nu al acht jaar, en rijd ook nog steeds in rijbroeken en alles van Decathlon!
Is allemaal hetzelfde, waarom er veel geld voor uitgeven ?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:02

Ik geef soiewso niks om merken, met het paardrijden maakt het me helemaal niks uit!
Maar vind het rijden in een set altijd wel netjes, al koop ik die ook net zo lief via MP :)

Dressuur_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:05

Volgens mij valt dat allemaal wel mee
volgens mij wilt ook iedere ruiter na een top wedstrijd iets moois ofzoo
zelf heb ik wel rijbroeken van een merk en sommige van decathlon
en truien gebruik ik gewoon oude

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:05

Paardrijbroeken en rijlaarzen vind ik belangrijk dat het van goede kwalitieit is! Zo heb ik behoorlijk dure broeken en laarzen van Petrie met rits die speciaal op maat gemaakt zijn. Voor mijn paard heb ik alles van global en shirtje waar ik in rij interesseert met echt totaal niks!
Verder ben ik niet zuinig op me spullen dus heb ik alleen een duur zadel en hoofdstel en dat is ook wat ik het belangrijkst vind..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:34

Ik heb ook allerlei merkkleding hoor. Heb een heel lange tijd met decatlon gereden, maar dat ging allemaal veel te snel stuk aangezien ik bijna elke dag rij.
Er is echt wel een verschil tussen een broek van een merk en een broek van decatlon..

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:38

Ik vind niet dat je slecht zittende kleren moet dragen.Over het algemeen is merkkleding wel beter,maar ook een stuk duurder. Maar dan heb je wel iets tenminste.. Bij paarden moet je vind ik wel dat je goede spullen en kwaliteit spullen hebben en ja dat is wel duurder,maar dan heb je waarschijnlijk wel spullen die veilig en lang mee gaan.

CBF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:44

Draag wat lekker zit, is het dan belangrijk of het een merk is of niet?
Heb zelf rijbroeken van Harry's Horse en trek truitjes aan die ik in de kast heb liggen......

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:49

Ik loop ook in een anky jas met mondoni laarzen uvex cap en een easyrider broek :=
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de anky jas voor mijn verjaardag heb en je duidelijk betaald voor de SUPER goeie kwaliteit, en de laarzen deels heb meebetaald en ook nog is in de opruiming heb gekocht. en die broek tjaa... dat is het enige redelijk betaalbare merk dat past met mijn dunne beentjes... De cap heb ik ook deels meebetaald en ik heb een goeie stevige cap (moest ook van mijn ouders) omdat ik op een jonge soms onvoorspelbare pony rijd.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:00

Ik heb ook een uvex cap :j op caps wordt hier niet bespaard.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:07

Op een cap en schoeisel word hier ook niet bespaard dat zijn belangrijke dingen..

Verder heb ik het geluk dat Harry's horse rijbroeken bv. mij heel mooi zitten, dus heb grotendeels HH broeken. We hebben stal aan huis dus ik rijd niet alleen met mijn kleding maar er gaat ook weleens wat stuk tijdens werkzaamheden in en rond de stal.
Ik heb een mix van dure en goedkope merken, t is maar net wat mijn budget op dat moment is en wat ik uitgeven wil op dat moment ;) Vaak koop ik idd ook mijn dure merkkleding in de uitverkoop of aanbieding

Ik had het daarstraks nog met mijn vader over, Je hoort ook steeds meer mensen die niet meer op gras willen starten maar alleen op een (goede) zandbodem..
Vroeger trainde we op maisvelden etc, die paarden zijn ook allemaal oud geworden :D
maargoed, dat is een andere discussie

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:00

Kleding en overige uitrusting zegt totaal niks over het niveau van rijden, net als dat een paard van een paar ton geen garantie voor overwinningen geeft.

Goed rijden doe je met lichaam en gevoel en niet met een setje van een paar 100 euro.

Hier ligt overigens van alles in de kasten, van duur tot goedkoop en van nieuw tot zelfs wel al 20 jaar oud.....zolang het functioneert en niet van ellende in elkaar zit vind ik het prima.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:26

Hier ook merkkleding, vooral ook om de kwaliteit :). En de pech dat ik een lastig modelletje heb en net Pikeur past als gegoten! Hier dan ook vooral Pikeur; sokken, broeken, jassen... Laarzen heb ik van Petrie met rits schuin voor en op maat laten maken. Ik heb lange benen, amper kuiten en grote voeten met daarbij slappe enkels, dus een goede stevige laars is wel een must. Schoenen van Ariat, zelfde verhaal...

Shirtjes rij ik niet in. Altijd polo's. Shirtjes met een hoge hals vind ik voor geen meter zitten. Lage hals vindt ik met rijden dan ook weer niks. Polo's zijn toch wat meer gesloten, maar zitten ook niet tot je strot dicht. Die bestel ik echter wel gewoon met mijn vriend mee met de bedrijfskleding. Kost dus ook geen drol en welk merk het is zou ik niet eens weten... :')

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:22

ik rij gewoon in mijn oude adidas vestje. Ik ga echt geen bodyprotector aandoen als ik gewoon een dressuur les krijg. en als we gaan springen is het toch maar 1 balkje

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:25

Iedereen moet gewoon lekker doen waar hij in wil rijden in een oude slobber trui of een mooi setje.
Alles kan bij mij op stal. Als je maar geniet van je paard!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:26

naomipjeX schreef:
ik rij gewoon in mijn oude adidas vestje. Ik ga echt geen bodyprotector aandoen als ik gewoon een dressuur les krijg. en als we gaan springen is het toch maar 1 balkje

Een bodyprotector is voor de veiligheid,niet voor de lol. :)

frodo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:36

Doe kleren aan die je lekker vind zitten, dan is het, het lekkerste rijden!!

AapiieJ19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:22

alleen merksokken en broeken.. gewoon omdat die prettig zitten.. verder lekker oude kleren.. al heb ik wel een lekkere paardrij jas , regen en wind dicht.. was wel in de uitverkoop gekocht :o