Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jammer voor t kind, maar ga de paarden niet afbeulen ten koste van alles. Tries_en_Faf schreef:Nou ja ik snap het ook wel aan de ene kant, maar met zijn allen wegen op een rij is ook weer zo wat haha. Maar ik heb het ook weleens aan de hand gehad, een kind wat bij mij reed, werd met de week zwaarder, groeide maar door en door (in de breedte), mijn grootste paard had er zichtbaar moeite mee op een gegeven moment, heeeeeeeeeeel voorzichtig bij de ouders neergelegd...
Kind rijd niet meer bij mijJammer voor t kind, maar ga de paarden niet afbeulen ten koste van alles.
Ook ligt het er enorm aan of diegene wel of niet kan rijden en meegaat in de beweging, ik vind dat je daaraan gewoon af kan laten hangen of je wel en niet op t paard kan op de manege. Daar hoeft niemand voor op de weegschaal. Dat doe ik tenminste met mijn paarden...
Loesk1 schreef:Wat raar zeg weeg week. Net als wat de andere zeggen ben ik het mee eens ! En als ze je weg zouden sturen om dat je 3 kg te zwaar bent (om op hun paarden te rijden) zou dat wel een beetje gek zijn!
Loesk1 schreef:Wat raar zeg weeg week. Net als wat de andere zeggen ben ik het mee eens ! En als ze je weg zouden sturen om dat je 3 kg te zwaar bent (om op hun paarden te rijden) zou dat wel een beetje gek zijn!
Daisy8626 schreef:Jeetje wat raar, daar heb ik nog nooit van gehoord?!?
Als je snel wat kilo's kwijt wil raken kun je de dag van te voren alleen maar yoghurt eten.
Ontbijt: magere yoghurt
Tussendoor: Fruit
Lunch: magere yoghurt
TUssendoor: Fruit
Avondeten: Magere yoghurt en rauwkost
Daarbij veel water drinken en dan ben je de volgende dag wat kilo's kwijt. Minimaal 1.
Super gezond is het niet, maar 1 keer moet kunnen!
Daphne_Uria schreef:Ga sporten! Hardlopen ofzo. Ik ben zelf 13 en weeg 38...
) en een 'uitgezwaarde' volwassene van 30+
Tigra_ schreef:Matheno schreef:Wij hadden altijd een dame op stal met haar paard van 1.75, zijzelf was ruim 130 kilo en toch reed ze altijd heel fijn met hem. Paard liep ook heel los en soepel en uiteindelijk zijn ze nog aardig hoog in de dressuur gekomen ook.
Natuurlijk was het totaalplaatje niet al te mooi om te zien, men ziet liever een mooie slanke dame te paard, maar het kon dus wel..
Behoorlijk egoistisch als je het mij vraagt. Kan me niet voorstellen dat ze paard niet in de weg zat en dat heeft er helemaal niets mee te maken dat wel liever slanke dames op het paard zien. Voor het paard gewoon niet fijn. Met 130 kilo is er geen twijfel over dat je best wat vet hebt. Vet zit niet vast en heb je geen controle over je belast een paard onnodig. Paar heeft er geen boodschap aan wat de reden ook is dat je extreem overgewicht hebt. Een ruiter moet z'n verstand gebruiken. En niet alleen je eigen plezier want die gaat in dit geval duidelijk boven het welzijn van het paard.
Het is toch ontzettend krom om topprestaties te verwachten van je paard terwijl je zelf helemaal niet echt in conditie bent?
En ja wat mij betreft zouden ze daar op wedstrijd ook zeker wat van mogen zeggen en iemand eventueel weigeren. Gaat wel om het welzijn van een paard.
Vanillala schreef:Volgens mij is zoiets echt wel een goede manier om nieuwe eetstoornispatiënten te kweken, want hoewel ik het goed begrijp van een manege in verband met rij-ervaring en -kunst van klantjes en de uren die een paard maakt, moet dat toch anders kunnen.
hannahaapje schreef:Ja nou, die worden tegenwoordig toch echt niet meer gebruikt om alleen maar te ploegen?
[BKR] dressuur met een trekpaard, wie nog meer?
[RIJ-ITP] Julie, het Belgisch trekpaard
[ITP] Mijn maatje Nikita en wat foto's van Nouchka
Als iemand van 130 kilo toch moet rijden, dan het liefst op zo'n stevige knol ipv een welsh of zo.
spatter schreef:ik vind het belagelijk !
zo kun je toch niet met mensen omgaan, echt schandalig![]()
een ruiter van 70 kilo die stuitert op een paardenrug is veel erger als een ruiter van 85 kilo die keurig meezit
Matheno schreef:Matheno schreef:
Een groot en gezond paard zou ook 150/160 kilo moeten kunnen dragen, ik weet niet hoeveel kilo de meid is die jij beschrijft, alleen boven dit gewicht lijkt ze me niet eens in staat om gewoon te lopen, laat staan op een paard te klimmen en te rijden.
Wij hadden altijd een dame op stal met haar paard van 1.75, zijzelf was ruim 130 kilo en toch reed ze altijd heel fijn met hem. Paard liep ook heel los en soepel en uiteindelijk zijn ze nog aardig hoog in de dressuur gekomen ook.
Natuurlijk was het totaalplaatje niet al te mooi om te zien, men ziet liever een mooie slanke dame te paard, maar het kon dus wel..