Pony vliegt als een gek zijn stal uit levensgevaarlijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:25

Tamadine schreef:
Je zegt nu dus al zelf dat je het niet meer weet, dus ga je nu prof hulp inschakelen???

iK heb niet gezegt dat ik het niet meer weet, maar dat ik al veel heb geprobeerd om de pony rustig uit te stal te laten lopen,

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:26

Maar waarom wil je er dan geen profecionele hulp bij halen ? Ik neem aan dat je bezorgd bent om je pony ? Want als hij overal zo onrustig is gaat het een keer fout. Ook voor je eigen veiligheid toch ?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:26

Ja, en het gaat steeds fout. Wil je nu net zo lang door gaan tot er nog iets veel ergers gaat gebeuren?
Dus ga je nu echt hulp inschakelen of niet?

Ironica

Re: Pony vliegt als een gek zijn stal uit levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:33

En Babeth bied hulp aan, daar reageer je niet eens op?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:34

_Mondy_ schreef:
Maar waarom wil je er dan geen profecionele hulp bij halen ? Ik neem aan dat je bezorgd bent om je pony ? Want als hij overal zo onrustig is gaat het een keer fout. Ook voor je eigen veiligheid toch ?

Ik ga er profecionele hulp bij halen, ik wil alleen niet de hulp van de eerste de beste ,die er geen verstand van hebben om het zo maar is te zeggen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:35

Ik zou deze pony even lekker buiten laten staan en zelf goede hulp gaan zoeken.
Het lijkt mij dat dit niet meer 123 is op te lossen. Ik zou zeggen vanaf begin beginnen, hoe gaat hij/zij bijvoorbeeld door andere smalle doorgangen? dit soort dingen kun je al trainen in de bak, tussen strobalen door, tussen jouzelf en een hek door, tussen balken door, noem maar op. Ik denk dat jij op die manier moet gaan trainen.

De enige tip die ik jou kan geven is, zoek iemand met veel ervaring met grondwerk en getraumatiseerde paarden, niet iemand die hem wel even laat zien wat hij wel en niet mag, maar iemand die rustig het vertrouwen kan winnen en het paardje kan laten zien dat er niets engs aan is.

Succes en hopelijk doe je iets met de gegeven tips van ook de andere bokkers.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:35

Ironica schreef:

Zij is in mijn andere topic ook onaardig tegen mij geweest ,dus ik hoef haar hulp niet,

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:36

Nou ik ben blij te horen dat je er hulp bij gaat halen, want dit kan echt niet langer. Ik snap gerust wel dat je liever hebt dat je het zelf op kan lossen, maar de situaties worden nu gevaarlijk en daarom moet je echt hulp inschakelen. Ik zou goed hier op bokt rondkijken, want er zijn genoeg goede die kunnen helpen en er echt veel vanaf weten.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:36

Is het niet mogelijk dat jepaardje met een vriendje buiten blijft staan?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:39

Tamadine schreef:
Is het niet mogelijk dat jepaardje met een vriendje buiten blijft staan?

Ik heb hem samen met de shetlander, in de paddock gezet, en toen heeft hij zich zelf helemaal open gehaald aan zijn benen,
En toen vonden we hem pas in de ochtend , en toen zat hij in de draden vast met zijn benen .waar nog stroom op stond,
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 01-12-11 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:40

jazzgps schreef:
Ironica schreef:

Zij is in mijn andere topic ook onaardig tegen mij geweest ,dus ik hoef haar hulp niet,

Om tot je door te dringen dat je niet goed bezig bent!!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:41

Het probleem lijkt dus niet alleen een "stal"probleem te zijn, als je paardje ook al niet normaal buiten kan staan zonder zich te bezeren? Is het wel een veilige plek? Dus fatsoenlijke omheiningen?
Ik krijg het vermoeden dat er veel meer met deze pony aan de hand is dan alleen het hele stalprobleem.

Ironica

Re: Pony vliegt als een gek zijn stal uit levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:42

Dacht ik ook Anne_bento. := Als een paard zichzelf kan verwonden in de stal en in de paddock met draad incl stroom om zijn benen staat, is er of iets mis met de omgeving, of met het paard.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:43

Tsja, het kan ook 1 x pech zijn geweest en dat hij nu niet meer vast komt te zitten. En heeft hij wel voor de hele nacht hooi dan??
Ik zou het persoonlijk ook niet over mn hart kunnen verkrijgen m nu met dikke angst in de stal te zetten...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:49

jazzgps schreef:
En die tip vam Storm op pagina acht,
Wat vinden jullie daar van. ?
Dat je hem voor de stal gaat vast zetten ,en daarna de stal in gaat doen, zo dat hij leert dat hij niet zijn stal mag gaan in stormen.

Je hebt een paard dat god weet welke schade aan zijn lijf heeft door de val: de nekwervels, hals, rug bekken, gebit..
En hij krijgt geen pijnstillers omdat?? Dat hij dat al gehad heeft 2 weken geleden is geen reden, als hij niet eet uit pijn gaat hij net zo goed dood aan een koliek.
Die truc van Storm is de garantie, in jouw handen en met wat er nu gebeurd is, om hem nooit meer goed te krijgen.
Dus niet doen.

Mijn advies: paard wegdoen uit de situatie en elders laten revalideren en trainen bij iemand die wel kennis heeft. En niet die prutsers die denken dat hij hier wel van leert, wat een onzin zeg. Hij wordt alleen maar banger zo.
De hele situatie is erg beladen nu.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:51

jazzgps schreef:
Tamadine schreef:
Je zegt nu dus al zelf dat je het niet meer weet, dus ga je nu prof hulp inschakelen???

iK heb niet gezegt dat ik het niet meer weet, maar dat ik al veel heb geprobeerd om de pony rustig uit te stal te laten lopen,

Als jou paard het al maanden doet, dan ben je verkeerd bezig en hebt duidelijk niet de ervaring om dit op te lossen!
jammer genoeg neem je sowieso weinig aan van de meer ervaren bokkers, want ook in je andere topics heb je altijd wel een excuus!

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:51

JazzGPS, ik ben ook niet poeslief tegen je geweest. Omdat je niks wilt aannemen, en alles tegenspreekt.
Ik denk ook dat hier veel meer aan de hand is.
Ik wil best naar je toe komen en je helpen. Waar woon je?

Dat plan van Storm moet je vooral doen als je je pony blijvend letsel wilt aandoen.
Ik zou hem nu ook maar wel mooi pijnstillers geven om hem niet nog gestresster te maken en desnoods zelfs een tranqilizer toedienen.

Ik ben het ook heel erg eens met Pauline.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:52

Slotje, wegens SA.