Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manieki

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:07

Dat denk ik ook, maar ik heb er hier nog niets over gelezen. Je zou toch zeggen dat het dan bij meer mensen zo zou zijn? Zo enorm lang of intensief rij ik nou ook weer niet.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:13

hier een foto's van mijn field's , 2e paar en ze bevallen super :)
heb ze 3 cm te hoog gekocht , en ze zitten nu echt perfect nu ze ingezakt zijn :))

Afbeelding

met druppels aan de binnenkant heb ik geen ervaring bij deze laarzen , ook niet bij m'n vorige paar :n

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:06

@livito: hoe lang heb je met je 1e paar gedaan?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:45

Manieki schreef:
Ik heb mijn Mondoni Fields nu bijna 2 weken, en ze zitten echt heel fijn. Zijn al helemaal ingezakt en soepel.

Maar ik heb na het rijden steeds dat de binnenkant van de schacht helemaal nat is. De druppels staan dan gewoon echt aan de kant van mijn scheenbeen in de laars. Hebben meer mensen daar last van? En heeft iemand toevallig de tip om dit te voorkomen?
Ik heb het met al mijn rijbroeken, synthetisch en volledig katoen, dus ik ga er van uit dat het daar niet aan ligt. Mijn rijbroek zelf wordt overigens ook nat, en met mijn oude laarzen had ik dat nooit.

ik had dit ook bij mijn mondoni's ik weet ook niet hoe het kwam bij mijn nieuwe leren laarzen heb ik het niet meer

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:27

Toad schreef:
@livito: hoe lang heb je met je 1e paar gedaan?

ongeveer 1,5 jaar , en dan ook echt goed gebruikt .
deze gebruik ik alleen met het rijden , met m'n vorige liep ik ook in de blubber enzo
deze heb ik nu sinds 1 januari met die korting , en ze zien er nog uit als nieuw :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:29

Ik heb de Fields, denk nu een maand of 4/5. Nog nooit gevet, gewoon niet van gekomen. Maar ik gebruik ze ook maar 1x per week, zitten perfect en ben er erg blij mee :)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:50

Manieki schreef:
Ik heb mijn Mondoni Fields nu bijna 2 weken, en ze zitten echt heel fijn. Zijn al helemaal ingezakt en soepel.

Maar ik heb na het rijden steeds dat de binnenkant van de schacht helemaal nat is. De druppels staan dan gewoon echt aan de kant van mijn scheenbeen in de laars. Hebben meer mensen daar last van? En heeft iemand toevallig de tip om dit te voorkomen?
Ik heb het met al mijn rijbroeken, synthetisch en volledig katoen, dus ik ga er van uit dat het daar niet aan ligt. Mijn rijbroek zelf wordt overigens ook nat, en met mijn oude laarzen had ik dat nooit.

Ja heb ik ook, elke keer weer :P

In de winter wel wat minder dan in de zomer.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:52

jaa ik heb na het rijden de binnenkant van mijn laarzen ook nat

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:59

het zijn wel mooie laarzen! :j

Epplejeck55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:26

Ik wist eerst niet precies wat mensen nou bedoelde , met de junior mondoni field in leer of kunstleer maar ze zijn er in beide uitvoeringen ;D maar hoe dan ook ik had een vraag, :D

Ik heb nu maat 37/38 en ik pas prima in beide maar mijn vraag is ...

Ik zal er ongeveer 2 jaar mee doen zal ik dan de kunstleren nemen of de leren ?
I.v.m kwaliteit .
Zijn er ng verdere ervaringen met de kunstleren / leren mondoni' fields
?

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:36

Huh ze zijn toch alleen maar in leer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:52

Volgens mij ook..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:10

Nee de junior heb je ook in Syntethisch leer ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:24

Niet op de website toch?

Edit: ojaaa ik zie m, toch wel. Alleen de field.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:45

ik heb zojuist een klacht ingediend over mijn Mondoni baths,.. slechts een keer of 10 gedragen (ze zijn cognackleur) en aan de binnenkant kwamen gelijk al allemaal zwarte vlekken en nu gaat het leer al stuk,.. zo zonde,.. hopelijk doen ze er wat mee,.. had speciaal duur spul gekocht om ze te onderhouden..

Epplejeck55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:24

Zijn alle mondoni rijlaarzen over het algemeen slechte kwaliteit ,want ik ben nu 12 en ik heb maat 37 dus ik wil de hpjunior field kopen .
Ze gaan dus maar 1 jaar mee , zou dat kunnen of zal ik dan 2e hands nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:28

Die van mij zien er tot nu toe echt nog helemaal supper uit (Mondoni Fields) heb ze nu een maand of 3 en rijd er wel vaak mee, dus ik vind ze nog niet echt slecht. Weet natuurlijk niet hoelang ze mee gaan. Ben wel van plan om de Baths te kopen.
Ik zou ze gewoon proberen, het zijn mooie laarzen en de junior is volgens mij ook nog iets goedkoper. Daar heb je in ieder geval niet veel andere mooie laarzen voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:52

Vandaag de bestelde Mondoni Fields binnengekregen, ik ben erg enthousiast! Passen perfect en het leer ziet er mooi uit! :)

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:23

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 05-06-24 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:25

Qizz schreef:
ik heb zojuist een klacht ingediend over mijn Mondoni baths,.. slechts een keer of 10 gedragen (ze zijn cognackleur) en aan de binnenkant kwamen gelijk al allemaal zwarte vlekken en nu gaat het leer al stuk,.. zo zonde,.. hopelijk doen ze er wat mee,.. had speciaal duur spul gekocht om ze te onderhouden..

Ik onderhoud ze niet (hooguit met een borstel erover) en ze zien er nog super uit.
Wel erg zonde, hopelijk doen ze er wat mee. Het zijn namelijk wel hele mooie laarzen!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:49

Klopt zijn t ook. En ze zitten heerlijk. Heb jij ook dat ze zwart zijn aan de binnenkant en t leer af lijkt te bladderen a.d. binnenkant? Dat zwarte zullen ze wel niks aan doen maar dat t leer a.d binnenkant kapot gaat bij 1 hopelijk wel.

juno88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:31

Ik heb de mondain outdoor.ik vind dit heerlijke laarzen en kan er uren lopen zonder zere voeten.
Verder zijn ze goed waterdicht en heerlijk warm! Heb er zelfs mee gereden toen het zo koud was, vind het echt een aanrader. En wat ook wel vermeld mag worden, zelfs met mijn kuitmaat 50 zitten ze super.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 01:18

Hoihoi,

Meld me ook even!! Ik wil graag lakkers maar val niet in de damesmaten... Qua kuit lig ik ook net buiten de kindermaten die qua voet en hoogte prima zouden zijn... Hebben jullie enig idee hoe de kuitmaat valt??

Ik meet nu in de avond (zit er meestal ietje meer vocht in de benen) op het breedste stuk ca 34... Bij voet 36 past kuit 32 en bij 37(indien ze klein vallen) 32,5...

Graag hoor ik jullie ervaring met maatvoering (kuitmaat) bij deze laarzen

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:49

Ik heb mn bruine fields ook al 2 jaar en doe er alles mee (uitmesten, rijden enz.) Binnenkant van de laars is inmiddels een beetje verkleurd, maar dat valt met rijden niet op en ook aan de binnenkant bij een van mijn ritsen beginnen nu slijtageplekken zichtbaar te worden. Het leer wordt daar dun. Maar goed, voor die prijs draag ik ze al twee jaar met plezier! Ik heb inmiddels een tweede paar erbij gekocht voor wedstrijden.
Ik heb brede kuiten, maar deze laarzen passen me prima!

Champie_me volgens mij kloppen de kuitmaten met wat de tabel aangeeft. Ik heb kuitmaat 43 en de laars is kuit 42 (schoenmaat 40, wijde versie). Het elastiek wat achterin zit, kan nog een paar cm meerekken.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:46

Ik heb de bath's ook (sinds oktober). mijne zijn aan de binnenkant ook zwart, maar dat lijkt mij niet meer dan normaal :+ dat hoort nou eenmaal bij leren laarzen dat de binnenkant verkleurd en wat slijt.
doe d'r verder ook alles mee, van rijden tot uitmesten etc (ben er eigenlijk totaal niet zuinig op) haal er alleen geen paarden mee uit het land door de modder, maar dat eigenlijk alleen omdat ze niet bepaald waterdicht zijn voor zulke hoeveelheden water :D mijne zien er wel gebruikt uit (wat logisch is) maar vind ze ze toch nog vrij goed houden voor dat geld :)