Muckboot, wat een opluchting :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: Muckboot, wat een opluchting :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:46

Ik heb er ook geen last van laura, ik draag ze ook elke dag.. zonde zeg!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:26

Ik heb de tyne. Bevalt me nog steeds heel erg goed. Tot op heden niets kapot gelopen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:57

even een stipje, straks even goed doorlezen

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:04

Ik ben deze week weer begonnen op het werk en er hele dagen opgelopen, ze lopen heerlijk de tay !!
Alleen heb ik na 8 uur wel natte sokken...............

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:07

Heb een paar vraagjes.

Wie rijden ermee met een westernzadel en welk type heb je dan.
Ik heb voetmaat 37 normaal, maar wel kuitmaat 40 en ze mogen niet hoger zijn dan 48 cm.
Het is de bedoeling dat ik ermee rij, mest en door de bagger ermee gaat (lente, zomer, herfst en winter).

9166schier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:56

Zeer geschikt om door de modder te baggeren en voor uitmesten. Paardrijden gaat ook goed, tenminste buitenritten. Met dressuur trek ik toch liever mijn leren laarzen aan, beter kontakt!
Helaas komt het randje van de laars (halverwege de laars) net onder mijn zweetblad van het zadel terrecht, als ik mijn benen optrek :o . Maar goed hakken optrekken mag ook niet dus is wel een goede reminder om mijn benen lang te maken! +:)+
Helaas geen ervaring met westernzadels Marcella!
Verder top laarzen hoor, ik wil in de winter niet meer andere dragen!
ps ik heb de tyne!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:41

Met zweetbladen heb ik weinig last van, want die heb je niet op een westernzadel. En is de bedoeling voor buitenritten (fantiek en relaxt).

Meer dan basis dressuur zal er niet gedaan worden. Het fanatieke dressuur periode is voorbij en misschien voor in de toekomst als ik weer een jong beestje heb.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:44

De schacht is gewoon 1 laagje neopreen , dus kun je makkelijk omslaan om de laarzen lager te maken :)

Ik heb behoorlijk korte pootjesmaar kan ze gewoon "normaal" dragen , heb ze de laatste tijd echter wel omgeslagen omdat dat praktischer is met aan- en uittrekken steeds als ik aan het klussen ben :)

Voelt niet vervelend aan ofzo als je ze omslaat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:47

Rekken ze dan wel behoorlijk mee aan de bovenkant gezien mijn kuitmaat 40 en voetmaat 37. Weet namelijk dat als ik rubberen rijlaarzen wil kopen ik een 1 of 2 grotere voetmaat moet hebben om er nog met mijn kuiten in te komen. :+

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:49

rij op een barefoot nut western met de tyne ,
geen probleem die 2 keer deze winter dat k der op gezeten heb
altijd koude voeten gehad maar niet meer sinds dat ik deze laarzen heb

heb overigens breeeede korte kuit ..(44cm) vouw ze om voor het aantrekken en klap ze dan weer
dicht/om

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:49

Rekt perfect mee , het is echt gewoon van dat neopreen zoals ook van singels of beenbeschermers , dat rekt gewoon. Ik heb best wel klapkuiten en ze passen daar prima omheen , gaan ook niet knellen als ik ze terugvouw :)

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:12

Handig dat ze ook voor dikke kuiten geschikt zijn, maar ik vind ze niet zo mooi.. :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:41

Ze zijn ook niet mooi , maar dat is lekker boeiend als je elke dag tot je enkels in de mest en bagger staat :P

Een mooie laars ziet er dan heleMAAL niet meer uit juist , als hij zo goor is :P

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:43

pmarena schreef:
Een mooie laars ziet er dan heleMAAL niet meer uit juist , als hij zo goor is :P

Daar heb je wel gelijk in ja! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:50

Dat bedoel ik , hiermee stamp je gewoon door de bagger , waar je juist laarzen voor zoekt in principe :P

Bij mooie laarzen ga je toch weer voorzichtig doen , prutsen en tobben om ze een beetje netjes te houden en balen als ze vies worden , en voelt het zo schaamteloos om ermee over straat te gaan als ze vies en goor zijn :P

Bij deze laarzen kan je er weinig aan verpesten zeg maar :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 16:22

Ok dit topic is alweer net even iets ouder.

Ik vroeg me af hoe iedereen zijn muckboots bevallen zijn :D

Ik loop er momenteel nog steeds op. Ik heb héél de winter GEEN koude tenen gehad :D Ben ook 0,0 keer echt vast komen te zitten in de modder en NIET uitgegleden :D

Mijn laarzen zijn nog steeds stevig en ik ben er niet echt zuinigjes mee :o

In elk geval, ik raad ze nog steeds aan :D

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:28

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, hier nog iemand die er helemaal blij mee is!!! Ik heb de Tyne. GEEN koude voeten!! YOEHOE!!! Lopen is even wennen, maar daarna verslaafd eraan! Ik vind ze nu wat warm worden. Ik weet niet of de jodphurversie iets dunner is dan de laars. Nu het zomer wordt komen de jodphurbroeken weer uit de kast dus ik heb nu al weer een aantal keer met mijn oude schoenen gereden en die zitten opeens BAGGER :D Het enige wat ik echt jammer vind van de laars is dat de schacht echt HUGE is! Ik lijk net zo'n klein paardrij-penny-meisje met veeeel te grote laarzen aan :) Ziet er niet uit :D In de winter draag ik beenwarmers erin om de schacht op te vullen, maar als er ook een smalle schacht kan komen zou dat super zijn! Mijn kuitjes zijn maar 33cm in omvang, dus ik kan er echt met 2 onderbenen in :D Maar voor de rest VERSLAAFD AAN MUCKBOOTS!!! *\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:57

Ik heb ze ook gepast, maar helaas behoorlijk brede voeten waardoor de schoenmaat die ik moet hebben knelt en een maat groter echt te lang is voor mijn voet.. Echt balen want ze leken me ideaal! :(
Maar heb nu voor mn verjaardag een paar mooie fuller fillies gekregen :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:58

Ik heb ze momenteel ook niet meer aan met dit mooie weer, maar ze staan nog wel standby, als we straks het land weer gaan inrichten en afzetten met lint enzo, is het wel heel handig als ik daar mijn voetjes droog bij kan houden ;) :D
Heb ze de hele winter aangehad, heerlijk warme voeten gehad. :D

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:54

ben ook bezig muckboots aan te schaffen en wel de tack inn een aparte kleur limited edition (ik denk aan groen of rood) maar vroeg me af of deze ook enigszins een verstevigde neus hebben, gezien mijn ervaring met een paardenvoet+ ijzer 3 weken geleden. Ik heb nu jodphurs met stalen neus van Mountainhorse, maar daar wil ik niet mee de modder in..

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:55

Even wat info voor jullie:
Muckboot Tack Classic:
Afbeelding

Muckboot Tack. Een lichtgewicht laars voor alledaags gebruik. Met rubber achilleshiel bescherming en absorb™antischok hiel.
Kenmerken:
• Lichtgewicht “all terrain” zool
• verstevigde teentop en instap
• strak gesneden maar stretchy schacht
• verwijderbare Nitrocel™ voetbed voor extra comfort
• rubber achilleshiel bescherming
• Absorb™antischok hiel
• gemakkelijk afneembaar door 10mm kick rim™ en een klein trekriempje (fluorescerend achter aan)
• ademende Air Mesh™ voering
• eenvoudig te reinigen met water en zachte zeep
bron:All American sports

Muckboot Tack Classic Limited Edition:
Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

The Tack Classic, Limited Edition The perfect general-purpose equestrian welly, the Limited Edition Tack Classic comes in the fashion colours of the moment and co-ordinates perfectly with the current Belstane Bag range (qv.). Other features include: a reinforced toe cap and instep; a slim-cut leg which will stretch to fit almost any calf size; a removable 'Nitrocel' footbed for additional insulation and cushioning; an anti-shock heel made from MuckBoot's own 'Absorb' open cell polymer; a double-terry moisture-control lining to wick moisture from the foot to increase comfort, cooling and general foot health; a kick-rim to allow boots to be kicked off without damage; and a rubber Achilles protector to shield the wearer from blows to the back of the ankle.
Bron: Equipet

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:44

Dabo schreef:
Ik heb ze momenteel ook niet meer aan met dit mooie weer, maar ze staan nog wel standby, als we straks het land weer gaan inrichten en afzetten met lint enzo, is het wel heel handig als ik daar mijn voetjes droog bij kan houden ;) :D
Heb ze de hele winter aangehad, heerlijk warme voeten gehad. :D

Draag ze nu ook niet meer, krijg nu toch te warme voetjes en dat wil wat zeggen :D maar ze zijn me de hele winter super bevallen!! Voor het eerst in jaren geen koude voeten gehad terwijl ik toen thermoboots droeg :j en geen zorgen in de modderige paddock om m'n paard te pakken. Maar goed,blijf ze lelijk vinden haha.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:05

ik heb de rode limited edition besteld bij @Josie, want de groene waren al "op", ben benieuwd!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:58

Voor de mensen die de Tyne riding hebben, loopt deze nog wat uit rond de wreef/ voet?

Ik pas ze wel prima, merk echter wel wat ze om de wreef wat strak zitten. Als dat niet uitloopt vrees ik dat ik ze terug moet sturen naar de paardendrogist ;(

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:17

@piaffe, heb er nog geen ervaring mee...
t wordt toch de Tack classic met rood, komt minder "lomp" over. ik zal mijn ervaringen melden hiero!