Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

Chaos

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:32

Ik heb nog nooit echt bont gehad. Gaat dat echt zo stinken? Waarom draagt men het dan? Als het zo erg stonk zou Chanel -om maar even wat te noemen- toch niet haar merk erop zetten? :)

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:38

Chaos schreef:
Maar, zoals ik het dus begrijp schijnt niemand te weten waar het bont vandaan komt. Ook de verkoop- en informatiepunten van Kingsland niet?

Nederlandse verkooppunt dus niet, zoals Tallie al zei.. Er moet contact worden opgenomen met Noorwegen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:42

Dit gaat eruit zo :D

Citaat:
Good morning Mr. Sander,

Referring to our call earlier this morning, I hope you can help me answer the following questions.

I understand that Kingsland uses real fur for the collars on jackets/coats of their new collection ( confirmed by Horsepoint in the Netherlands ).

From what origin is the fur?
Does Kingsland only use humanely killed animal fur?

At this moment, there is a discussion going on a Dutch website with over 140.000 users in the Netherlands and Belgium. People think that there is a possibility that Kingsland gets its fur from animal cruelty.

We would like it if Kingsland would take the effort to give out a comment about this discussion/issue so that everybody knows for sure that Kingsland only uses good/fair products.

I’m waiting for your answer.

Thank you for your effort.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:02

Ben benieuwd!!

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:18

Ik ben heel benieuwd wat voor antwoord er van KL komt! (als er antwoord komt tenminste ;))

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:21

Vooralsnog ga ik er vanuit dat er geen antwoord komt vanuit Kingsland. :P Kan het alleen maar meevallen :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:26

Ik acht de kans ook vrij klein dat er antwoord komt...en als er antwoord komt dan heb je nog geen gagantie dat het ook echt waar is wat ze zeggen. Ik denk niet dat we ooit echt te weten zullen komen waar het bont nou vandaan komt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:29

Nou ja, aan de andere kant, als ze er heel erg geheimzinnig over gaan doen kun je wel nagaan dat de hele zaak misschien niet zo koosjer is...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:51

Denk ook niet dat er antwoord komt, maar ach, je hebt de brief netjes geschreven zonder aanvallend over te komen. :)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:03

LKdressage schreef:
waikiki_6 schreef:
Ik vind het een mooie collectie. Ik zou het gewoon dragen, zolang het geen zeehondenbont is vond ik het niet erg. ben geloof ik de enige hier...... Ach we rijden toch ook op leren zadels en onze laarzen zijn volgens mij ook van kalfsleer. Dus waarom niet.

Die koeien/kalveren die daar voor gebruikt zijn worden ook opgegeten.. De wasbeertjes worden puur voor hun bont afgemaakt..

Denk je dat het de wasbeer iets kan schelen?
Ik vind het een hele mooie collectie! Alleen veel te duur...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:10

_Ella_ schreef:

Zou het jou kunnen schelen als we je eerst een klap in je nek geven, dan aan je benen ophangen en dan je vel van je hele lijf trekken om je vervolgens dood te laten gaan? :D Even hypothetisch vraagje hoor :D

Persoonlijk zou het mij wel uitmaken, maarja, wie ben ik :P

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:11

Tallie1979 schreef:
_Ella_ schreef:

Zou het jou kunnen schelen als we je eerst een klap in je nek geven, dan aan je benen ophangen en dan je vel van je hele lijf trekken om je vervolgens dood te laten gaan? :D Even hypothetisch vraagje hoor :D

Tja, als je van die klap nu ook nog dood zou gaan.... maar als eerst je botten gebroken worden door je tegen de grond te slaan, en dan wordt je aan je benen opgehangen....enz....

Ella moet het filmpje maar eens bekijken, niet Tals?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:14

Ik ga het nog een keer proberen dat filmpje te bekijken op een "nuchtere maag" vanavond.. Gisteren werd ik er misselijk van zo vlak na het eten ;(

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:17

Ik heb gekeken tot die gevilde wasbeer die zijn hoofdje optilde om naar de cameraman te kijken... toen heb ik het afgezet.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:20

Houd er alleen wel rekening mee dat Kingsland een Noors merk is en dat bont in Noorwegen een veel 'gewoner' product is dan hier in Nederland (vergelijkbaar met bijvoorbeeld Rusland.) Zo achterlijk zijn ze dus niet om dit in de collectie te brengen, in hun eigen land heeft het namelijk genoeg aftrek.
Desondanks ben ik het er helemaal mee eens dat er tegenwoordig geen enkele reden meer is om echt bont te gebruiken. Ik vind Kingsland een erg leuk merk maar dit siert ze niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:21

_Ella_ schreef:

Hoe harteloos kun je zijn, vraag ik me af, met zo´n reactie. :? :? :?
Ik heb laatst gezien hoe ze konijnen levend op hun kop ophangen, om vervolgens hun huid open te snijden en uit te trekken. Die beestjes leefden nog gewoon. Je hoorde ze gillen van pijn. Ik zat te janken achter mijn laptop. En dan leuk met (konijnen)bont gaan lopen? Weet je, mensen die dat echt niets doet, die zijn naar mijn idee ziek in hun kop!!! :j
Heel erg ziek!!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:23

hee, kijk eens aan. Ben blij dat ik niet de enige ben die denkt dat mensen die zo denken iets niet helemaal begrepen hebben.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:23

Twiggy2008 schreef:
_Ella_ schreef:

Hoe harteloos kun je zijn, vraag ik me af, met zo´n reactie. :? :? :?
Ik heb laatst gezien hoe ze konijnen levend op hun kop ophangen, om vervolgens hun huid open te snijden en uit te trekken. Die beestjes leefden nog gewoon. Je hoorde ze gillen van pijn. Ik zat te janken achter mijn laptop. En dan leuk met (konijnen)bont gaan lopen? Weet je, mensen die dat echt niets doet, die zijn naar mijn idee ziek in hun kop!!! :j
Heel erg ziek!!!

Dat je zo mensen kunt veroordelen... Dat zegt wel iets over iemand...

Waarom kunnen mensen nu nooit gewoon eens oordelen naar de feiten, en niet naar wat ze zelf vinden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:25

Mensen denken maar aan kalfsleer e.d., als onderdeel van de vleesindustrie (waar ik persoonlijk ook niets mee heb, ik ben bewust vegetarisch ;) ). Maar goed, ik vind een kogel door hun kop jagen nog iets anders, dan een dier bewust te laten lijden voor van die types die per se met echt bont rond willen lopen en hun kop in het zand steken of er gewoon niet om geven. Daar kan ik echt ziek van zijn, van mensen met zo'n instelling. :(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:27

Focussed schreef:

Waarom kunnen mensen nu nooit gewoon eens oordelen naar de feiten, en niet naar wat ze zelf vinden...

Je draait de boel om. Ik had het over een feit. Het feit dat die nijnen levend gevild werden en dat er mensen zijn die rustig en gewetenloos met dat bont rond durven te lopen. En dan nog van dieren houden ook zeker. :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:29

Abeltje77 schreef:
Tallie1979 schreef:

Tja, als je van die klap nu ook nog dood zou gaan.... maar als eerst je botten gebroken worden door je tegen de grond te slaan, en dan wordt je aan je benen opgehangen....enz....

Ella moet het filmpje maar eens bekijken, niet Tals?

Dat is ook iets wat ik niet snap...Als die dieren dan per se doodgeslagen moeten worden, daarom dan niet een ferme klap in de nek? Een goede klap zorgt dan in ieder geval voor een definitief einde....Hoewel ik me nog snellere en betere mogelijkheden voor kan stellen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:30

Focussed schreef:

Wij hebben er net een "discussie" over gevoerd per PB.. Ik zie nu en opmerking, maar kan je nu werkelijk zeggen dat dit niet "human nature" is? :D In jouw geval deed je een aanname die onterecht is. Ook een stukje veroordelen op iets wat je zelf vind of wat je zelf interpeteert.. :D

Ook jij maakt je schuldig aan iets wat je nu letterlijk een ander voor de voetjes gooit ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:32

Twiggy2008 schreef:
Mensen denken maar aan kalfsleer e.d., als onderdeel van de vleesindustrie (waar ik persoonlijk ook niets mee heb, ik ben bewust vegetarisch ;) ). Maar goed, ik vind een kogel door hun kop jagen nog iets anders, dan een dier bewust te laten lijden voor van die types die per se met echt bont rond willen lopen en hun kop in het zand steken of er gewoon niet om geven. Daar kan ik echt ziek van zijn, van mensen met zo'n instelling. :(

Ik denk dat jouw wereldbeeld toch behoorlijk vervormd is...

Mensen die persé vlees willen eten, eieren en leerproducten gebruiken doen net zo hard mee aan de lijdensweg van een bio-dier hoor. Een willekeurig biobeest zoals een kip (of beter honderden kippen op een paar m2), varken of koe hebben echt geen leven wat gaat over rozengeur of manenschijn hoor. En dan niet alleen denken aan de manier waarop ze hun hele leven gehouden en verzorgd worden (genetische manipulatie daargelaten, denk aan vleeskippen e.d.) maar ook het transport naar de slagerij... En wat te denken van de dieren (ook de paarden) die 3 dagen zonder water naar Italie vervoerd worden om terug te komen als salami...

Nogmaals, Nederlans bont is bont van dieren die een gereguleerd leven hebben gehad volgens de Nederlandse wet. Levend villen en niet humane dodingsmethodes zijn in Nederland niet toegestaan. Een dier mag dus geelectrocuteerd worden (vergelijkbaar met kogel door de kop, in 1 keer weg) en vergast worden (vergelijkbaar met inslapen: bedwelming).
Datgene wat in (vnl. Aziatische) landen gebeurt keur ik ook absoluut niet goed. Maar om dan vervolgens iedere bontgebruiker meteen aan te vallen met dat hij dieronvriendlijk bont draagt en daarmee dus "ziek in zijn hoofd is" vind ik nogal ver gaan. Wie weet komt het bont wel van een Nederlandse pelsfokkerij en heeft dat beestje een beter leven gehad dan menig biokoetje dat in leer wordt verwerkt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:33

Focussed schreef:

Eens, hoewel iets anders formuleert: Ik krijg bij veel anti-bont mensen het gevoel dat ze oordelen met het beeld van de arme diertje in hun kop, en dan ontstaan zeer zware, emotionele veroordelingen van de mensen die bont dragen...Beetje meer rationeel mag ook wel zijn vind ik...vaak vind ik het meer loze kreten vanuit een buikgevoel dan een echte mening (en nee, hiermee bedoel ik niet iedereen in dit topic, omdat er ook mensen zijn die onderbouwen en verder gaan en uitleggen, goede zaak :j )

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:35

Adil18 schreef:
Focussed schreef:

Eens, hoewel iets anders formuleert: Ik krijg bij veel anti-bont mensen het gevoel dat ze oordelen met het beeld van de arme diertje in hun kop, en dan ontstaan zeer zware, emotionele veroordelingen van de mensen die bont dragen...Beetje meer rationeel mag ook wel zijn vind ik...vaak vind ik het meer loze kreten vanuit een buikgevoel dan een echte mening (en nee, hiermee bedoel ik niet iedereen in dit topic, omdat er ook mensen zijn die onderbouwen en verder gaan en uitleggen, goede zaak :j )

Ga helemaal met je eens, jij weet het alleen beter te verwoorden :j