Overigens vandaag lekker met de hond gelopen en op stal een half uur in het land gelopen, maar geen koude voeten gehad! En het staat nog eens mooi ook.
Vanny_
Geplaatst: 05-12-10 18:38
Ik heb vandaag de Orebro's gepast in de winkel maar alles is uitverkocht in mijn maat (de bruine) In het hoofdmagazijn zijn ze ook op dus ze konden helaas niet besteld worden.. Ik heb kindermaatje 35 gepast, voet paste perfect maar om de kuit ben ik bang dat ze met paardrijbroek + -sokken te strak zitten. Over de middelhoge heb ik het trouwens, die lange zien er niet uit bij mij met m'n korte pootjes en smalle kuiten. In de webwinkel natuurlijk ook alles uitverkocht, ze zijn echt niet aan te slepen zei die man al in de winkel. Echt balen nu wil ik ze nog meer haha. Misschien dat ik toch die maat 35 koop..
ben niet meer zo blij met mijn laarzen. zool is los en vanmiddag nat voet. ga bon snel zoeken en ermee trug. hopen dat ze nieuw paar hebben.
magic_lover
Geplaatst: 05-12-10 23:18
Dat is niet zo mooi.. hopelijk kunnen ze er wat aan doen.
Heb mijn laarsjes maar even een verwen arrangement gegeven even in de poets en daarna waterdichte spray erover. voor: en nu: weer als nieuw... kunnen ze weer poosje mee
wel creatief poetsen hoor... voet is niet zo moeilijk maar die 'lijntjes' langs je been...
nee bruine schoenpoets, was ook even nodig omdat mijn neuzen zo kaal waren dit spul is van PALC (?? zegt me niks maargoed ) zelfglanzende creme. (middelste rij, de linker, donkerbruin)
volgens mij kun je zulk spul ook wel bij de kruitvat etc halen, daar heb ik ook voor mijn zwarte rijlaarzen vergelijkbaar spul weg, is ook echt superspul een glans dat erop zit. zonder dat je ook maar met panty of iets uit hoeft te poetsen
verdorie, ik heb de afgelopen dagen heerlijk met mn laarzen door de sneeuw gebanjerd. zag ik gisteravond dat er onwijze kringen van het strooizout op zaten... ik voel gewoon echt dat het leer veranderd is op die plekken... weet iemand hoe ik dit eruit krijg? ik las op internet iets met azijn op een natte doek en dan deppen...
Ik heb bij de anwb een heel handig borsteltje gekocht: klik!
Ik denk dat dat wel wat voor jou is
ik was er vergeten bij te zeggen dat de kringen in het harde leer zitten, niet in het suede... je voelt echt de kring zitten als je er met je vinger overheen gaat, en je ziet m ook heel duidelijk zitten. ik ga vanmiddag proberen te deppen met azijn en daarna heeeeel goed en dik invetten. wie weet trekt het eruit
ik heb goede ervaringen met die schoenen. ik heb ze ook en bevallen heel erg goed! zeker een aanrader!
bluebeauty
Geplaatst: 06-12-10 09:45
Ik denk dat het leer kapot is. Ik heb het ook gehad vorig jaar. Was de bon kwijt, dus ik kon er niet mee terug. Ben naar een schoenmaker geweest en die vertelde dat deze laars goedkoop geverfd is en dat het de geverfde laag loslaat, kun je niks aan doen. Poetsen helpt ook niet. Ik had ze vantevoren goed ingespoten.
Als het inderdaad de verflaag is die loslaat heb je garantie. Als het echter zoutkringen zijn die je niet wegkrijgt heb je ze niet goed genoeg onderhouden en dat is eigen risico.
Heb mijn laarzen zojuist in de bruine ledercrème gezet. Opzich wel mooi resultaat, nu nog het nubuck schoon krijgen alleen kreeg ik met dat gummetje niet zo'n mooi resultaat.
Ik had er ook zoutkringen op, maar heb ze gewoon weggekregen met een doekje. Heb de laarzen weer snel daarna ingespoten ik heb de spray van human nature zelf. Ik vind het wel fijne laarzen maar met die kou van vorige week had ik er toch nog steeds koude voeten in.
Nog even een vraagje over die bontrand, komt die hele bontrand boven de laars uit of is het op gelijke hoogte van de laars en valt dat bont erover heen? Dus blijft het met of zonder bontrand even hoog (je laarzen) of worden ze met bontrand hoger?