paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:16

kohtje schreef:
EllenB schreef:
Ik kom vaak bij paarden met rug- en/of schouderproblemen en mijn advies aan de ruiter met een grote maat is toch echt afvallen. Ook een Tinker of een Haf kan last hebben van 90 kg... (Let op! Ik zeg niet dat ze er altijd last van hebben, maar ik kom het net iets te vaak tegen om te zeggen dat je 'gemakkelijk' met 90 kg op een paard kan zitten. Sorry meiden...)

Sjoe,scheer je weg. Eindelijk een topic waar wij dikkere mensen heerlijk over kleding praten.
Geen van ons is blij met die kilo's maar het is nu eenmaal zo. Als je ons kan helpen met afvallen,ja daar kunnen we wat mee.
Maar we kunnen niets met een opmerking dat we zouden moeten afvallen. Als dat zo zou kunnen was er niemand meer dik.
Er zijn al genoeg afzeiktopics over ruiters met een maatje meer.
Ik heb zelf nog nooit een paard gehad die last van mijn gewicht heeft gehad. We zijn allemaal bewust met rijden bezig en met de gezondheid van ons paard.

Zo en nu weer over op het dromen van zulke leuke kleding!

helemaal mee eens laat ons lekker kletsen
over onze kleding voor ons maatje meer
maar eevn vraagje
zijn jullie ook nog andere dingetjes tegen gekomen bij het rijden of zo dan alleen onze kleding
ik heb dat dus wel ik kan heel moeilijk opstappen
pak wel een krukje maar dan staan ze mestal niet stil
wie nog meer

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:17

Ik lees hier dat meerdere dames herenbroeken dragen.
Hoe zit dat met de maten?
Ik heb maat 46 met welke herenmaat komt dat ongeveer overeen?

Ik wil nog graag een effen zwarte broek

kohtje

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:19

Lang leven de Ikea kruk! Een paar dagen oefenen en ze weten niet anders dan stilstaan naast het krukje.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:21

Ik had toen ik 46 had rijbroeken van mondoni aan! die vallen heel ruim zelfs met zitvlak kon ik gewoon een 46 aan!

ik heb nu maat 44 en heb een 92 = 46 lengte maat van cavallo bleu label die zit ook heerlijk! eindelijk 1 die bij mn figuur past! maar die vallen wel weer een maatje kleiner....

Ik stap ook met een opstapje op idd even oefenen :D

Ik heb eindelijk weer is een itp aangedurft (onderschrift) mijn merrie is fijner gaan lopen na behandeling van de ostheo (die bleek al vanaf aankoop een blokkade te hebben in der rug dus 2 maand geleden ging ik alleen nog maar stakent door de bak) en ik ben 2 maten kwijt :D
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 26-08-10 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:22

ik heb een nieuw jong paard en stap nu ook met (ikea :D )krukje op. Beter voor paard, zadel en mij ;)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:23

mondoni damesmodel nathalie?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:23

ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een roze/bruin geruite rijbroek gekocht (hier op bokt), met donkere lederen zit.
Rijd al 30 jaar in zwart :D
Voordeel is dat m'n benen wel mooi slank zijn, bij mij is de "probleemzone" heupen & buik.
(foto's van mij te zien via de facebook link in profiel, ik ben 'n kneus met foto's posten :) )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:24

shera schreef:

Ja bij divoza, kon gewoon mn eigen maat aan terwijl ik met volledig zitvlak had :D

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:25

__Nathalie__ schreef:
shera schreef:

Ja bij divoza, kon gewoon mn eigen maat aan terwijl ik met volledig zitvlak had :D

*\o/* ik ga kijken!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:25

Weet iemand of ze bij eplejeck blue label verkopen?
(anders bel ik straks even)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:27

kohtje schreef:
EllenB schreef:
Ik kom vaak bij paarden met rug- en/of schouderproblemen en mijn advies aan de ruiter met een grote maat is toch echt afvallen. Ook een Tinker of een Haf kan last hebben van 90 kg... (Let op! Ik zeg niet dat ze er altijd last van hebben, maar ik kom het net iets te vaak tegen om te zeggen dat je 'gemakkelijk' met 90 kg op een paard kan zitten. Sorry meiden...)

Sjoe,scheer je weg. Eindelijk een topic waar wij dikkere mensen heerlijk over kleding praten.
Geen van ons is blij met die kilo's maar het is nu eenmaal zo. Als je ons kan helpen met afvallen,ja daar kunnen we wat mee.
Maar we kunnen niets met een opmerking dat we zouden moeten afvallen. Als dat zo zou kunnen was er niemand meer dik.
Er zijn al genoeg afzeiktopics over ruiters met een maatje meer.
Ik heb zelf nog nooit een paard gehad die last van mijn gewicht heeft gehad. We zijn allemaal bewust met rijden bezig en met de gezondheid van ons paard.

Zo en nu weer over op het dromen van zulke leuke kleding!

Idd! Dit is GEEN afzeiktopic, daar zijn er al genoeg van.
Enne er zijn zoveel dingen schadelijk.... dat weten wij ook wel..

Ik laat mijn osteophaat 2 keer per jaar komen, zij heeft zelf maatje 38 en vind mijn gewicht geen probleem op mijn paard.
Tuurlijk kunnen ze er last van krijgen als ze wat ouder worden... maar dat krijgen paarden met lichte ruiters ook die in de top rijden...

Dus wegwezen en laat dit topic en ons in onze waarde!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:28

geen idee, die van mij komt bij divoza vandaan.
In de link in mn onderschrift heb ik een foto onderaan waar ik hem ook aan hem (die mondoni) en de andere foto;s is mn cavallo

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:22

_babbel_ schreef:
nou dan heb je beter geshopt dan ik bij ooteman binky
ik heb namenlijk vandeweek ook weer even gekeken daar en helaas niks kunnen vinden :( baal baal baal ,, ik vind de broek echt super mooi

En je wil het niet geloven maar voor de jas heb ik 20 euro betaald,de broek was 55.
Dus ik was ook nog eens niet eens veel geld kwijt.
Ik heb heerlijk kunnen neuzen maandmorgen bij Ooteman want het was lekker rustig.
Van de winter heb ik wel 25 broeken gepast en was na al die broeken zo gefrustreerd [alleen de comfort line zat perfect wat voor ons volle mensen by the way ook een heerlijke rijbroek is]dat ik dacht ik koop er nooit meer een ik rij wel in spijkerbroek.
Maar toen ik maandag de jas tegen kwam dacht ik,die broek past er wel heel leuk bij.
Dus toch maar passen,met weinig zin omdat hij waarschijnlijk niet hoger zou komen dan mijn knieeen.......maar hij zat meteen als gegoten!
Wat voor merk het is zou ik niet eens weten wel dat hij groot valt ;) maar er heeeeel klein uitziet als je hem aan de hanger ziet :D

Oja en opstappen,doe ik met een inklapbaar curver trapje [tot 150 kg ;) ] na wat oefenen en wat lekkers als beloning staat mijn tinker hartstikke stil bij het trapje en gaat keurig als ik terug kom van het rijden precies halt staan naast het krukje :o

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:27

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:43

Ik heb ook 2 rijbroeken van Divoza! Een spijkerrijbroek en een geruite met lederen zitvlak!

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:13

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:48

heey
ik zou gewoon dragen wat het lekkerst zit doe ik ook.
en waar je het lekkerst mee rijd.
je hoeft niet alles zo duur te kopen.
alles wat duur is is soms de helf niet eens mooi.
gewoone kleding met een rijbroek niet te duur zit het lekkerst.
en hou je ook nog eens geld over om iets voor je pony te kopen.
xxx anneke en de hoevjes van mijn pony fionaa(_)(_)(_)

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:51

Ohhhhh, arme EllenB :o (hoewel ik wel veel over dat soort zaken nadenk hoor, zit me toch niet helemaal lekker)
Maar inderdaad, er zijn al genoeg niet zo gezellige topics, hier kan eindelijk leuk over kleding gekletst worden! *\o/*
Ik stap trouwens ook op met het beroede Ikea trapje, ideaal ding.

Ik zag nog een vraag over waar een jeansrijbroek te halen => nou in mijn webshop dus. Zowel strak model als bootleg.
Lichte ruitjes (grijs met roze) heb ik speciaal laten maken bij Horka maar bijna niemand wilde ze hebben... :n
Maar gelukkig heb ik ook nog blauwe, bruine en grijze ruiten genoeg.

En de nieuwe JPC collectie vind ik ook erg leuk en fris: http://www.breeches.com
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TONEAVI6.jpg

En Good old Fuller Fillies is weer super!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OM8PFU6T.jpg
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-08-10 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's graag in link

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:14

Hee Suusje,

Die boots, van het onderste blaadje, derde van links, heb je zeker niet in grotere voetmaten :P?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:17

@ Suusje1972 : wow die rijbroeken :oo
vooral die 3de & 4de van links zijn echt leuk :j

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:24

Suusje1972 schreef:
Ik zag nog een vraag over waar een jeansrijbroek te halen => nou in mijn webshop dus. Zowel strak model als bootleg

Dat was ik :D .
Ik heb net nogmaals op je site( +:)+ ) gekeken maar de jeansbroek die ik daar zie, die bedoel ik niet. Ik bedoel de 'gewone' spijkerbroek, dus geen knie stukken enzo. Snap je??
Of kijk ik er heel erg overheen?
Vind die jas op het plaatje trouwens erg leuk!

@Sita; ik zie jou ook altijd(stralend!!) op je paardje zitten in een gewone(?) spijkerbroek. Kan je mij misschien vertellen wat voor broek/model je daarvoor gebruikt?

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:38

Sorry meiden, ik dacht dat het hier over paardrijden met een maatje meer ging en niet alleen over kleding. Het is echt niet mijn bedoeling om jullie af te zeiken. Veel plezier met de mode hier

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:41

Hehe, eindelijk een topic, waar het redelijk vriendelijk blijft! Ik heb ook een maatje meer, helaas rijd ik niet meer, maar ik ben nu maatje 44/46 en eerst maatje 48/50, dus geen gezeik over afvallen, we doen ons best en idd niet iedereen kan het!! Ik op het moment ook niet, ben een emo-eter en met een hoop stress lukt afvallen echt niet! Dus dames, blijf wie je bent en wees trots op jezelf, nobody's perfect!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:42

+:)+ Ellen

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:51

RCHLLKE: De laarzen in grote voetmaat? Ja hoor, zie website, gaan tot schoenmaat 43,5!

Diva2: er is een blauw strak model en een zwarte bootleg model maar inderdaad beide wel met een kniestukje.
JPC heeft er wel 1 zonder kniestukjes maar weer niet in de hele grote maten (tot maat 46).

Joycebunny: die ruitjesbroeken zijn leuk en zitten ook nog eens heerlijk.

In oktober komen er 2 nieuwe broeken van Horka 1x met en 1x zonder kunstleren zit. In stevige zwarte stof (anti putjes... :-)) met contrasterende stiksels in rood en wit.
Ook weer in maat 44 t/m 54.