Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Merel_xx schreef:jij hebt het over een brommer waar je zelf bepaalt met of zonder helm.
volgends mij bepaal je ook zelf waar je brommer heen gaat.
een brommer schrik niet ineens en gaat er vandoor of gaat stijgeren.
ik vind persoonlijk dat je een paard en een brommer niet kan vergelijken

Ayasha schreef:IK was niet degene die ze begon te vergelijken, ik ben er enkel op ingegaan omdat de vergelijking van Nadir mank liep.

Nadir schreef:Op het gebied van veiligheid vergelijk ik ze ja, dat heb ik al een paar keer gezegd, zie o.a. mijn post van 5 min. geleden. Ik weet niet wat je nou precies niet snapt, maar ik stop met deze discussie.
Nadir schreef:Ayasha schreef:Dan vind je toch dat die 3 op dezelfde manier behandeld mogen worden?
Als het om het stukje veiligheid gaat wel ja.
superwoman schreef:Dan ook maar lopend een helm op.
Ook dan kan je vallen op je hoofd. Zeker oudere mensen vallen vaker op hun hoofd tijden het lopen...
Vind het vervelend als iemand wil dat een cap dragen verplicht wordt. Prima als je zelf kiest voor een cap, maar laat een ander zelf de keuze maken.
Zeker omdat de andere letstels ivm paarden en paardrijden wsl meer voorkomen dan hoofdletsel.
Met paarden omgaan is nu eenmaal risicovol, al bleken er meer blessures bij voetballers voor te komen

Heino schreef:riekie15 schreef:Maar met een cap kan het ook fout gaan? en zag hier al eerder een reactie dat het mis ging en bij mij ook al eens een keertje dus?
Dus?

Ayasha schreef:Als je dan iets voor veiligheid wil doen moet je een motor-helm verplicht maken.

)
Maar het kan wel hersenletsel en fatale ongelukken helpen voorkomen.