Paardenongeluk verkeer!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:45

Ja sizzle dat schijnt allemaal te mogen. Als ik buiten rijd houdt ik me aan de regels, dus dat verwacht ik ook van andere weg gebruikers. tegen wielrenners ben ik heel netjes, steek altijd netjes me zweepje uit :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:05

Bij sommige mensen wil het er gewoon niet in.. :) Andermans mening doet er dan toch niet toe joh :D }:0

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:01

No_No schreef:
Waratje schreef:
Neuh, maar als wielrenners maar rondjes moeten gaan rijden op de baan, dan kun je dat ook zeggen van ruiters.
Je kiest er zelf voor om met je paard het verkeer in te gaan, zorg dan dat je niet zo afhankelijk bent van andermans fatsoen om het veilig te houden.

ALs ik op de fiets rij wordt ik ook wel eens met een bloedgang ingehaald op een smalle weg. Nu heb ik het geluk dat mijn fiets niet zo schrikkerig is.. De regel is dat je met voldoende ruimte fietsers inhaalt met een gepaste snelheid want een fietser kan vallen of schrikken!!
Laatst reed ik met m`n paardje over een smalle weg. Ze is super braaf in het verkeer! Stuift er in eens met een volle vaart een golf voorbij! Geloof me, ik heb hem nooit horen aankomen zo hard reed hij! Mijn paard bleef gelukkig lekker rustig doorstappen, ik had niet willen weten wat er gebeurd was als we een paar stappen opzij hadden gezet om een laag hangende tak te ontwijken.. Ik vind dit gedrag onverantwoord!
ALs we gewoon rekening houden met elkaar komt het vast wel goed, en dat is niet alleen voor automobilisten maar voor iedere weggebruiker:o

Ja, dat gebeurt gewoon en daar verander je helemaal niets aan door een voorlichtingscampagne. Mensen die in het verkeer geen rekening houden met anderen, zullen dat ook niet doen na zo'n campagne. Vandaar dat ik zeg "zorg dat je niet afhankelijk bent van andermans goede gedrag" ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:02

Doet me ineens ook denken aan een buurman van mijn oude stal die echt de schurft had aan paarden. Hij deed echt rare dingen zoals protseling achter een boompje vandaan stappen met bijv. een hark recht voor hem uit houdend als je er langs kwam en dan echt net even te vaak om toevallig te kunnen zijn. Op den duur heeft hij een millimeter langs de weg (op de rand van zijn strookje gras) een heel dun ijzerdraadje gespannen ter hoogte van net boven de kogel. Ziekelijk vond ik dat. Er is nooit iets gebeurd aangezien de paarden altijd braaf zat waren gelukkig. Als we nou nog eens tot last waren geweest oid kon ik het nog begrijpen, maar we reden niet op rare tijdstippen, kwamen in stap voorbij en lieten nooit mest liggen, we waren bovendien maar met 2 personen dus erg druk was het ook niet. Tegen zulke idioten kun je inderdaad geen campagne voeren. Daarentegen denk toch wel dat bij veel tieners het toch voor een groot deel uit onwetendheid komt.
Eerst handelen dan denken. Het lijkt heel leuk om een paard de stuipen op het lijf te jagen of te laten struikelen, maar het overdenken van de gevolgen heeft vaak nog niet plaats gevonden. Zo heb ik een keer een val van het ruiterpad gehaald. Iemand had heel grappig net na een bocht op een zandpad waar veel mensen galoppeerden een plank met scherpe punten half rechtopgezet tegen een tak. Ik had gelukkig een goede rem en heb de boel weggehaald, maar dat had ook anders kunnen gaan.
Ik heb het wel eens uitgelegt aan iemand die ook nogal onverantwoord gedrag vertoond tov een paard en ik zag wel degelijk dat het effect had. Het idee dat het uit de hand kan lopen en iemand erbij dood kan gaan was gewoon nog niet in hem opgekomen, het leek hem gewoon een leuk grapje. Op die manier kan een spotje misschien wel bijdragen aan het gezond verstand.