Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:46

En als je dan in een buitenbaan zit met hekjes, dus waar hij wel naar andere kan en hij vertrekt omdat de jury wagen eng was?
Dan kun je het wel? Is het gek dat ik dat raar vind? :)

KiWiKo

Re: Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:47

dan start ik niet............ ben niet levensmoe :)

maar nu graag antwoord op mijn vraag zonet....... want ik heb echt een leukerd voor je op het oog waar je het op kan laten zien..........

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:48

KiWiKo schreef:
lijkt me niet he :D :D :D

als de eigenaar er persee op staat misschien wel........

maargoed, wedervraag.......... stap jij zo even zonder iets op een paard waarvan je weet dat die er al 3 het ziekenhuis in heeft gewerkt?

Nee, maar daar gaat dit topic toch niet om? Het gaat over wedstrijden met een slof. Dat schrijf ik ook al 10 keer. dat een paard dan (nog) niet ver genoeg is in zijn training als de slof perse om moet.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:49

KiWiKo schreef:

maar nu graag antwoord op mijn vraag zonet....... want ik heb echt een leukerd voor je op het oog waar je het op kan laten zien..........

Hey zo snel kan ik niet lezen en typen. :+ Of bedoel je een vraag verder terug. Maar zie 1 bericht eerder.
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 28-02-10 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:51

_sparta_ schreef:
KiWiKo schreef:
femiaans........ ik kreeg de paarden te rijden of zadelmak te maken waar andere mensen al mee bezig geweest waren he.......dat is heel wat anders dan gewoon een paard inrijden ......... Elk huis tuin en keuken paard met het bijbehorende huis tuin en keuken gedrag is een appeltje eitje kale plaatje........ maar krijg je er een waar er al drie hun deskundigheid op losgelaten hebben met als enig resultaat ziekenhuisbezoeken......... dan hang je er echt wel even een slof om hoor de eerste paar keren dat je erop zit!

Ga jij die eerste paar keer ook meteen op wedstrijd dan. :+

Dat bedoel ik dus ook kiwiko, ook ik heb naarlingen onder me gehad ( ook ik ben jong geweest ;) ) maar ik ben daar nooit mee op wedstrijd geweest. En dat is waar het nu een beetje om gaat, de discussie om een slof tijdens het wedstrijdterein te gebruiken, of als overlevingsredmiddel. (Al dan niet mentaal) Maar nogmaals, dan is een slof niet bedoelt om dressuurmatig te "trainen", maar om te overleven.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:53

femiaans schreef:
Dat bedoel ik dus ook kiwiko, ook ik heb naarlingen onder me gehad ( ook ik ben jong geweest ;) ) maar ik ben daar nooit mee op wedstrijd geweest. En dat is waar het nu een beetje om gaat, de discussie om een slof tijdens het wedstrijdterein te gebruiken, of als overlevingsredmiddel. (Al dan niet mentaal) Maar nogmaals, dan is een slof niet bedoelt om dressuurmatig te "trainen", maar om te overleven.

Juist, dat bedoel ik. Dus zo onduidelijk schrijf ik toch niet.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:55

KiWiKo schreef:

Waarom ben je buiten de wedstrijden om dan wel levensmoe? ;) Als iemand ( ook toen ik nog jong was) naar mij toe kwam met de vraag of ik er eentje wilde rijden die er al 3 het ziekenhuis in had geholpen had hij eerder een knal voor zijn kanis gehad met de mededeling of hij/zij wel goed bij zijn hoofd was. Ik hoef (de) mezelf niet zo te bewijzen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:58

Verdienen zulke dieren dan geen kans?

En ik reageer nu effe puur op jou, kan nl niet voor KiWiKo antwoorden.. :o

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:59

KiWiKo schreef:
Judith :D jij kent mijn rijden......... heb ik een slof nodig voor nageeflijkheid?

en eerlijk zijn is een must !! :)

jij hebt absoluut geen slof nodig om een paard nageeflijk
en fijn de baan door te sturen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:01

femiaans schreef:
KiWiKo schreef:

Waarom ben je buiten de wedstrijden om dan wel levensmoe? ;) Als iemand ( ook toen ik nog jong was) naar mij toe kwam met de vraag of ik er eentje wilde rijden die er al 3 het ziekenhuis in had geholpen had hij eerder een knal voor zijn kanis gehad met de mededeling of hij/zij wel goed bij zijn hoofd was. Ik hoef (de) mezelf niet zo te bewijzen.

omdat ik het in een afgesloten baan met een slof voor mezelf onder controle kan houden.......... duhuh :)

maar he, dat was voor mij onderdeel van mijn werk .......... en dat bedoel ik dat jij misschien andere paarden heb gereden dan ik :)

mijn houding is bagger............ maar eraf krijgen ze me niet zo snel joh!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:02

_sparta_ schreef:
KiWiKo schreef:
lijkt me niet he :D :D :D

als de eigenaar er persee op staat misschien wel........

maargoed, wedervraag.......... stap jij zo even zonder iets op een paard waarvan je weet dat die er al 3 het ziekenhuis in heeft gewerkt?

Nee, maar daar gaat dit topic toch niet om? Het gaat over wedstrijden met een slof. Dat schrijf ik ook al 10 keer. dat een paard dan (nog) niet ver genoeg is in zijn training als de slof perse om moet.

Hier wilde jij nog antwoord op?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:03

Ayasha schreef:
Verdienen zulke dieren dan geen kans?

En ik reageer nu effe puur op jou, kan nl niet voor KiWiKo antwoorden.. :o

Tuurlijk! Maar niet door ze te willen breken en met stress en dwang door de baan heen rijden. Gooi hem eerst maar een poosje bij ons op het land, laat hem weer paard worden en dan als de tijd er voor is met de A weer beginnen. ( Zal wel weer niet goed zijn,maar dát is mijn manier ;) )

Btw, Juul, zie dat je onlie bent, dus even héél erg offtopic maar niet minder gemeend, héél véél succes morgen meis, en ik zal aan je denken!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:05

stress en dwang........ kijk nog eens een keer naar de foto's ......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:05

femiaans: maar er op gaan betekent toch niet dat je ze gaat breken, een dier dat er drie het ziekenhuis ingewerkt heeft stuur je niet met dwang door de baan. Die krijg je alleen nog door de baan als je hem kan laten inzien dat werken ook leuk kan zijn en geen gevecht hoeft te zijn. Zo'n paard dwing je echt niet meer. Die weten veel te goed dat ze sterker zijn. Ze in het land gooien werkt heul goed, dat heb ik wel gezien met mijn eigen merrie.... (niet dus) :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:07

Waarom ontwijk je nu het wedstrijd element met slof en je thuis training? Wedstrijd moet gewoon normaal zijn dat iedereen, kundig of niet, daar met een slof kan rond crossen? Thuis en wedstrijd staat los.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:09

juist een paard met karakter laat zich niet dwingen....... daar verongeluk je mee als je zo een dier dwingt

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:10

KiWiKo schreef:

Waarom ben je buiten de wedstrijden om dan wel levensmoe? ;) Als iemand ( ook toen ik nog jong was) naar mij toe kwam met de vraag of ik er eentje wilde rijden die er al 3 het ziekenhuis in had geholpen had hij eerder een knal voor zijn kanis gehad met de mededeling of hij/zij wel goed bij zijn hoofd was. Ik hoef (de) mezelf niet zo te bewijzen.[/quote]
omdat ik het in een afgesloten baan met een slof voor mezelf onder controle kan houden.......... duhuh :)

maar he, dat was voor mij onderdeel van mijn werk .......... en dat bedoel ik dat jij misschien andere paarden heb gereden dan ik :)

mijn houding is bagger............ maar eraf krijgen ze me niet zo snel joh![/quote]

Dát zullen we nooit te weten komen kiwiko, ik kan moeilijk een vergelijkend warenonderzoek doen naar de lastigheid van de paarden. Maar ik ben nooit op moordenaars gaan zitten nee, waarschijnlijk omdat ik net teveel van mezelf hou.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:11

Ayasha schreef:
femiaans: maar er op gaan betekent toch niet dat je ze gaat breken, een dier dat er drie het ziekenhuis ingewerkt heeft stuur je niet met dwang door de baan. Die krijg je alleen nog door de baan als je hem kan laten inzien dat werken ook leuk kan zijn en geen gevecht hoeft te zijn. Zo'n paard dwing je echt niet meer. Die weten veel te goed dat ze sterker zijn. Ze in het land gooien werkt heul goed, dat heb ik wel gezien met mijn eigen merrie.... (niet dus) :)

Misschien een keer zonder slof gaan rijden? ;)

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:13

KiWiKo schreef:
juist een paard met karakter laat zich niet dwingen....... daar verongeluk je mee als je zo een dier dwingt

Dát ben ik helemaal met je eens, maar nogmaals, ik snáp dat je op zulke dieren een handrem wil hebben, alleen heeft dat niets met dressuurtraining te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:14

femiaans schreef:
Ayasha schreef:

waarom ga je er van uit dat ik altijd met slof rijd? :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:19

Ook even volledig off-topic...@femiaans... Dank je, kijk er niet naar uit..heb zoooo geen zin. Maar het is voor een goed doel en ik heb geen keus ;)

On-topic

het slofgebruik om een paard er rijtechnisch mee te willen verbeteren, corrigeren, iets aanleren enz..enz. Is in mijn ogen een tekort van kunde en handigheid van de ruiter. Dat een slof wordt gebruikt uit veiligheid kan ik geen probleem vinden.
Kim is kundig genoeg om paarden te corrigeren, beleren enz. en heeft absoluut geen slof nodig om te bereiken wat ze wil.
En geloof me, ik ben een felle tegenstander van hulpteugels en dat weet kim ook, maar tijdens de lessen heeft kim mij meer dan laten zien en overtuigd dat ze geen hulpteugels nodig heeft.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:25

judithh schreef:
Ook even volledig off-topic...@femiaans... Dank je, kijk er niet naar uit..heb zoooo geen zin. Maar het is voor een goed doel en ik heb geen keus ;)

On-topic

het slofgebruik om een paard er rijtechnisch mee te willen verbeteren, corrigeren, iets aanleren enz..enz. Is in mijn ogen een tekort van kunde en handigheid van de ruiter. Dat een slof wordt gebruikt uit veiligheid kan ik geen probleem vinden.
Kim is kundig genoeg om paarden te corrigeren, beleren enz. en heeft absoluut geen slof nodig om te bereiken wat ze wil.
En geloof me, ik ben een felle tegenstander van hulpteugels en dat weet kim ook, maar tijdens de lessen heeft kim mij meer dan laten zien en overtuigd dat ze geen hulpteugels nodig heeft.

Ze hoeft mij ook niet te overtuigen van haar kunnen, ik vind het sowieso knap dat ze met haar andere bezigheden het lef heeft om zulke beesten te rijden. Niets meer dan respect. Maar de discussie gaat niet over Kiwiko over over wie dan ook die met een slof wil rijden, het gaat erom dat de slof niet op het losrijterrein gebruikt mag worden.

En weer even snel off ( sorry medebokkers, maar Juul moet morgen naar het ZH) ik snap het helemaal , zeker omdat je nu weet wat er gaat komen. Maar het kan natuurlijk nu ook meevallen!!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:28

Citaat:
Niets meer dan respect. Maar de discussie gaat niet over Kiwiko over over wie dan ook die met een slof wil rijden, het gaat erom dat de slof niet op het losrijterrein gebruikt mag worden.

Juist ja. En dat onderwerp wordt vermeden. Ook nadat ik er nog om heb gevraagd. Terwijl ik wel binnen een minuut moet lezen en antwoorden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:29

Sterkte morgen Juud!! :)

ik heb de slof echt mentaal nodig........ net zoals ik mijn gordel om heb in de auto........

@ Femiaans........ er komt een keer dat je voor het eerst op dat betreffende paard stapt.......... en nogmaals dan bouw ik graag de zekerheid in! En even voor de duidelijkheid......... ik heb mijn petje al een jaar of twee geleden aan de wilgen gehangen :D :D ben ondertussen 40, heb een bedrijf waarvan mensen afhankelijk zijn....... en ben mamma....... ik kan het risico niet meer lopen :)

Want ik heb met slof en al ook echt leuke klappertjes gemaakt......... en ik heb daar geen zin meer in :D ben te oud geworden voor die sjit :)

als het echt moet dan stap ik nog wel op........ maar niet meer voor de centjes of voor de eer, dat ligt achter me :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:29

femiaans schreef:
Ayasha schreef:

waarom ga je er van uit dat ik altijd met slof rijd? :)

Ff opnieuw gezien je er volgens mij over heen gelezen hebt gezien er een reactie kwam op een bericht na mij.. :)